Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022

Er Frans snižava cene avio-karata za 1000 destinacija širom sveta

14. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije: Er Srbija predstavila svoj novi A330 „Mihajlo Pupin“

29. okt 2022

SMATSA raspisala konkurs za prijem kandidata na obuku za kontrolore letenja koji će raditi u Kraljevu i Vršcu

27. okt 2022

Telegraf.rs: Država će Vazduhoplovnoj akademiji putem tendera izabrati najgoreg mogućeg proizvođača za A320 full flight level D simulator

20. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu

19. okt 2022

Er Srbija za Tango Six povodom povlačenja Viz era iz Sarajeva: Uvodimo dodatni kapacitet, promena tipa aviona, povećavamo broj letova

6. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

4. okt 2022

Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

4. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022
[FOTO-REPORTAŽA] Kako se postaje PPL pilot: Prvo ide teorija
Svako letenje počinje teorijom. Prostorije za teorijsku obuku PPL-a u Beogradu koje koristi aeroklub Zrenjanin / Foto: Aeroklub Zrenjanin

[FOTO-REPORTAŽA] Kako se postaje PPL pilot: Prvo ide teorija

Aeroklub Zrenjanin koji se pod novom upravom od 2017. godine razvija u nekoliko interesantnih pravaca nedavno je upisao svoju drugu  generaciju PPL (dozvola sportskog pilota) đaka. Nova grupa od 12 polaznika počela je sa predavanjima u martu. Poziv Tango Sixu da ih poseti iskoristili smo kako bi se vratili na osnove i našim čitaocima dočarali kako se zapravo postaje pilot – prvo se, nažalost, mora početi teorijom.

Ako vam poslednja rečenica kao čistokrvnom letaču koji što pre želi da zgrabi poluvolan izaziva anksioznost, probajmo da zajedno pronađemo makar nešto zanimljivo u teorijskom delu obuke.

Okruženje, stučnjaci i prenos iskustva

Kako za Tango Six kaže Pavle Marković, direktor aerodroma Ečka, škola letenja za dozvolu privatnog, odnosno sportskog pilota, aerokluba Zrenjanin ima nekoliko jasnih ciljeva:

– Pre svega tu je želja da prenesemo naše iskustvo novim kolegama letačima. Skoro svi naši instruktori su i aktivni piloti ali sada već imamo broj njih koji se isključivo bavi obukom novih pilota za koju imamo iznenađujuće interesovanje. Drugi cilj je razvoj aerokluba kroz školovanje motivisanih mladih ljudi koji će se takmičiti u vazduhoplovnim sportovima ispred aerokluba Zrenjanin. Želja nam je da u budućem periodu imamo posvećene mlade ljude koji će se takmičiti u motornom letenju i jedriličarstvu. Razvijanje letačkog kadra u aeroklupskom segmentu nije profitabilna stvar ali nam je kao aerodromu izuzetno bitna, posebno sada kada smo svedoci da su takmičenja Vazduhoplovnog Saveza Srbije sve masovnija.

Urkos pandemiji za obuku pilota u Srbiji rekordno interesovanje / Foto: Aeroklub Zrenjanin

Drugi cilj je drugačija i kvalitetnija ponuda na tržištu PPL obuke u Srbiji koje je izuzetno živo, uprkos krizi. Poznato je da na PPL obuku idu tri opšte kategorije polaznika. Prva su osobe sa jasnim ciljem profesionalne pilotske karijere u budućnosti, drugi su rekreativci koji žele da se bave letenjem kao hobijem i treća, specifična grupa ljudi, večni vazduhoplovni entuzijasti koji su ceo život želeli da postanu piloti ali su pošli drugim putevima, postali su uspešni poslovni ljudi i sada se vraćaju da ispune svoju sudbinsku pasiju. – kaže Marković.

Aeroklub Zrenjanin je svim kategorijama zainteresovanih ponudio, kako kažu za naš portal, kvalitetnu i praktičnu obuku. U dogovoru sa kompanijom Poente Technical omogućili su svojim polaznicima moderno opremljenu učionicu na Novom Beogradu:

– Praktičnost obuke se sastoji u uslovima koje nudimo polaznicima. Mislim da je ključno da zbog raznovrsnosti kandidata i njihovih dnevnih obaveza imamo rešenje odvijanja teorijske obuke u Beogradu. Potrudili smo se da učionice u kojima ćemo učiti nove pilote budu moderno i funkcionalno opremljene. Nastavni kadar čine vrhunski stručnjaci u svojim oblastima i gotovo svi su zaposleni u nekim od domaćih vazduhoplovnih kompanija. – kaže Marković.

„Poznavanje tih izazova i stresora je neophodno da bi imali adekvatan odgovor na njih. Tako i pozitivno utičemo na bezbednost vazdušnog saobraćaja.“ / Foto: Aeroklub Zrenjanin

Tango Six je bio gost na predavanju iz predmeta Ljudske mogućnosti i ograničenja doktora vazduhoplovne medicine dr. Dejana Stojiljkovića koji za naš portal priča o multidisciplinarnosti letačkog poziva:

– Obuka i školovanje pilota, podrazumevaju ne samo sticanje veština upravljanja vazduhoplovom, već i znanja iz različitih oblasti. Na primer fizike, meteorologije, aerodinamike, vazduhoplovne medicine, koje budućim pilotima omogućavaju da steknu uvid u sve izazove koji ih sutra mogu sačekati u tom poslu ili hobiju. Poznavanje tih izazova i stresora je neophodno da bi imali adekvatan odgovor na njih. Tako i pozitivno utičemo na bezbednost vazdušnog saobraćaja. Jedan od nastavnih predmeta, koji budućim pilotima omogućava sticanje takvih znanja, jeste i predmet Ljudske mogućnosti i ograničenja, koji im ja približavam.

Danas imate priliku da vidite grupu mladih i iskrenih zaljubljenika u vazduhoplovstvo i letenje. Kada nešto radite, što u isto vreme i volite, već ste na pola puta da uspeha. Interesantno je to, što su imali određena predznanja o atmosferi, gasnim zakonima i uticaju promene raznih fizioloških parametara pri promeni nadmorske visine na ljudski organizam, što se je moglo videti iz njihovih pitanja i aktivnog učešća u predavanjima. Mislim da je potrebno reći i pohvaliti da aeroklub Zrenjanjin, ne samo da podstiče pozitivnu kulturu u odnosu prema pilotiranju, bilo da se radi o pilotiranju kao profesiji, razonodi ili hobiju, već insistira na razumevanju i kvalitetu stečenog znanja. – kaže Stojiljković.

Od advokata do budućih doktora

Ova generacija Pipielovaca aerokluba Zrenjanin raznovrsnija je od prethodne kažu nam organizatori obuke. Tu su jedan advokat, bivši jedriličar koji se nakon nekoliko godina vratio motornom letenju, buduća doktorka koja studira medicinu, ekonomista, bivši specijalac.

Vivien je iz Nemačke, u Srbiji je na jednom od najtežih fakulteta / Foto: Aeroklub Zrenjanin

Vivien Kutačova jedini je stranac u grupi:

– Živim u Nemačkoj, imam 19 godina i u Beogradu ću biti nekoliko godina zbog studija medicine koje slušam na engleskom jeziku, ali razumem i srpski. Ovo mi je prva godina kako sam u Srbiji i palo mi je na pamet da ovde ispunim svoju dugogodišnju želju i postanem pilot. Želim da budem doktor a letenjem bih želela da se bavim iz hobija. –

Marko Zlatković je završio pravni fakultet u Beogradu:

– Upisao sam ovaj kurs iz ljubavi prema avionima. Ceo život sam želeo da se oprobam kao sportski pilot, predavanja su super, može zaista dosta toga da se nauči, predavači su takođe super. Trenutni cilj sa letenjem mi je rekreativan a za profesionalni aspekt ćemo videti. Idemo redom. –

Teorija u Beogradu, letenje u Zrenjaninu. Predavanja se slušaju vikendima / Foto: Aeroklub Zrenjanin

Filip Milanović za sebe kaže da je vazduhoplovac od srednje škole. Već zna da ne bi želeo karijeru linijskog pilota:

– Vidim se pre svega u letenju manjih aviona. Leteo sam jedrilice u srednjoj školi, imam malo iskustvo u obuci. Atmosfera i grupa su odlični, nastavnici znaju da rade sa ljudima, sve je zaista na najvišem mogućem nivou. –

Dve grupe godišnje

Uprkos Koroni, uprkos posledicama pandemije na komercijalni vazdušni saobraćaj, škole letenja u Srbiji su pune. Direktor aerodroma Ečka kaže da njihov aeroklub za sada planira dve PPL klase godišnje:

Polaznici prošlogodišnje PPL klase aerokluba Zrenjanin / Foto: Aeroklub Zrenjanin

– Kao vazduhoplovca raduje me što i dalje nismo svedoci negativnog uticaja pandemije na obuku pilota. Cilj aerokluba Zrenjanin u prvom periodu će svakako biti PPL obuka sa akcentom na razvoj naših kadrova. Od aerodroma Ečka smo već napravili inkubator odlične atmosfere. Centar aktivnosti je Eskadrila bar, uskoro širimo flotu avionima koji su dobili moderniju avioniku. –

Ukoliko želite da se prijavite za sledeći PPL kurs aerokluba Zrenjanin to možete uraditi putem telefona + 381 65 2071984 ili na e-mail office@aeroecka.com.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs