SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu

10. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024

Novine u Air France-u: Usluga konsijerža na Šarl de Golu i novi somelijer

29. maj 2024

Air France najavio proširenje mreže letova za zimsku sezonu 2024-2025

22. maj 2024

Avio-kompanija u kojoj patike postaju deo uniforme

26. apr 2024

Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

24. apr 2024

SEAS 2024: Potpisan ugovor za nabavku A320 „Full Flight“ Level D simulatora za Vazduhoplovnu akademiju, najavljena nabavka i FTD-a za tip helikoptera Erbas H145

22. apr 2024
[FOTO-REPORTAŽA] Kako se postaje PPL pilot: Prvo ide teorija
Svako letenje počinje teorijom. Prostorije za teorijsku obuku PPL-a u Beogradu koje koristi aeroklub Zrenjanin / Foto: Aeroklub Zrenjanin

[FOTO-REPORTAŽA] Kako se postaje PPL pilot: Prvo ide teorija

Aeroklub Zrenjanin koji se pod novom upravom od 2017. godine razvija u nekoliko interesantnih pravaca nedavno je upisao svoju drugu  generaciju PPL (dozvola sportskog pilota) đaka. Nova grupa od 12 polaznika počela je sa predavanjima u martu. Poziv Tango Sixu da ih poseti iskoristili smo kako bi se vratili na osnove i našim čitaocima dočarali kako se zapravo postaje pilot – prvo se, nažalost, mora početi teorijom.

Ako vam poslednja rečenica kao čistokrvnom letaču koji što pre želi da zgrabi poluvolan izaziva anksioznost, probajmo da zajedno pronađemo makar nešto zanimljivo u teorijskom delu obuke.

Okruženje, stučnjaci i prenos iskustva

Kako za Tango Six kaže Pavle Marković, direktor aerodroma Ečka, škola letenja za dozvolu privatnog, odnosno sportskog pilota, aerokluba Zrenjanin ima nekoliko jasnih ciljeva:

– Pre svega tu je želja da prenesemo naše iskustvo novim kolegama letačima. Skoro svi naši instruktori su i aktivni piloti ali sada već imamo broj njih koji se isključivo bavi obukom novih pilota za koju imamo iznenađujuće interesovanje. Drugi cilj je razvoj aerokluba kroz školovanje motivisanih mladih ljudi koji će se takmičiti u vazduhoplovnim sportovima ispred aerokluba Zrenjanin. Želja nam je da u budućem periodu imamo posvećene mlade ljude koji će se takmičiti u motornom letenju i jedriličarstvu. Razvijanje letačkog kadra u aeroklupskom segmentu nije profitabilna stvar ali nam je kao aerodromu izuzetno bitna, posebno sada kada smo svedoci da su takmičenja Vazduhoplovnog Saveza Srbije sve masovnija.

Urkos pandemiji za obuku pilota u Srbiji rekordno interesovanje / Foto: Aeroklub Zrenjanin

Drugi cilj je drugačija i kvalitetnija ponuda na tržištu PPL obuke u Srbiji koje je izuzetno živo, uprkos krizi. Poznato je da na PPL obuku idu tri opšte kategorije polaznika. Prva su osobe sa jasnim ciljem profesionalne pilotske karijere u budućnosti, drugi su rekreativci koji žele da se bave letenjem kao hobijem i treća, specifična grupa ljudi, večni vazduhoplovni entuzijasti koji su ceo život želeli da postanu piloti ali su pošli drugim putevima, postali su uspešni poslovni ljudi i sada se vraćaju da ispune svoju sudbinsku pasiju. – kaže Marković.

Aeroklub Zrenjanin je svim kategorijama zainteresovanih ponudio, kako kažu za naš portal, kvalitetnu i praktičnu obuku. U dogovoru sa kompanijom Poente Technical omogućili su svojim polaznicima moderno opremljenu učionicu na Novom Beogradu:

– Praktičnost obuke se sastoji u uslovima koje nudimo polaznicima. Mislim da je ključno da zbog raznovrsnosti kandidata i njihovih dnevnih obaveza imamo rešenje odvijanja teorijske obuke u Beogradu. Potrudili smo se da učionice u kojima ćemo učiti nove pilote budu moderno i funkcionalno opremljene. Nastavni kadar čine vrhunski stručnjaci u svojim oblastima i gotovo svi su zaposleni u nekim od domaćih vazduhoplovnih kompanija. – kaže Marković.

„Poznavanje tih izazova i stresora je neophodno da bi imali adekvatan odgovor na njih. Tako i pozitivno utičemo na bezbednost vazdušnog saobraćaja.“ / Foto: Aeroklub Zrenjanin

Tango Six je bio gost na predavanju iz predmeta Ljudske mogućnosti i ograničenja doktora vazduhoplovne medicine dr. Dejana Stojiljkovića koji za naš portal priča o multidisciplinarnosti letačkog poziva:

– Obuka i školovanje pilota, podrazumevaju ne samo sticanje veština upravljanja vazduhoplovom, već i znanja iz različitih oblasti. Na primer fizike, meteorologije, aerodinamike, vazduhoplovne medicine, koje budućim pilotima omogućavaju da steknu uvid u sve izazove koji ih sutra mogu sačekati u tom poslu ili hobiju. Poznavanje tih izazova i stresora je neophodno da bi imali adekvatan odgovor na njih. Tako i pozitivno utičemo na bezbednost vazdušnog saobraćaja. Jedan od nastavnih predmeta, koji budućim pilotima omogućava sticanje takvih znanja, jeste i predmet Ljudske mogućnosti i ograničenja, koji im ja približavam.

Danas imate priliku da vidite grupu mladih i iskrenih zaljubljenika u vazduhoplovstvo i letenje. Kada nešto radite, što u isto vreme i volite, već ste na pola puta da uspeha. Interesantno je to, što su imali određena predznanja o atmosferi, gasnim zakonima i uticaju promene raznih fizioloških parametara pri promeni nadmorske visine na ljudski organizam, što se je moglo videti iz njihovih pitanja i aktivnog učešća u predavanjima. Mislim da je potrebno reći i pohvaliti da aeroklub Zrenjanjin, ne samo da podstiče pozitivnu kulturu u odnosu prema pilotiranju, bilo da se radi o pilotiranju kao profesiji, razonodi ili hobiju, već insistira na razumevanju i kvalitetu stečenog znanja. – kaže Stojiljković.

Od advokata do budućih doktora

Ova generacija Pipielovaca aerokluba Zrenjanin raznovrsnija je od prethodne kažu nam organizatori obuke. Tu su jedan advokat, bivši jedriličar koji se nakon nekoliko godina vratio motornom letenju, buduća doktorka koja studira medicinu, ekonomista, bivši specijalac.

Vivien je iz Nemačke, u Srbiji je na jednom od najtežih fakulteta / Foto: Aeroklub Zrenjanin

Vivien Kutačova jedini je stranac u grupi:

– Živim u Nemačkoj, imam 19 godina i u Beogradu ću biti nekoliko godina zbog studija medicine koje slušam na engleskom jeziku, ali razumem i srpski. Ovo mi je prva godina kako sam u Srbiji i palo mi je na pamet da ovde ispunim svoju dugogodišnju želju i postanem pilot. Želim da budem doktor a letenjem bih želela da se bavim iz hobija. –

Marko Zlatković je završio pravni fakultet u Beogradu:

– Upisao sam ovaj kurs iz ljubavi prema avionima. Ceo život sam želeo da se oprobam kao sportski pilot, predavanja su super, može zaista dosta toga da se nauči, predavači su takođe super. Trenutni cilj sa letenjem mi je rekreativan a za profesionalni aspekt ćemo videti. Idemo redom. –

Teorija u Beogradu, letenje u Zrenjaninu. Predavanja se slušaju vikendima / Foto: Aeroklub Zrenjanin

Filip Milanović za sebe kaže da je vazduhoplovac od srednje škole. Već zna da ne bi želeo karijeru linijskog pilota:

– Vidim se pre svega u letenju manjih aviona. Leteo sam jedrilice u srednjoj školi, imam malo iskustvo u obuci. Atmosfera i grupa su odlični, nastavnici znaju da rade sa ljudima, sve je zaista na najvišem mogućem nivou. –

Dve grupe godišnje

Uprkos Koroni, uprkos posledicama pandemije na komercijalni vazdušni saobraćaj, škole letenja u Srbiji su pune. Direktor aerodroma Ečka kaže da njihov aeroklub za sada planira dve PPL klase godišnje:

Polaznici prošlogodišnje PPL klase aerokluba Zrenjanin / Foto: Aeroklub Zrenjanin

– Kao vazduhoplovca raduje me što i dalje nismo svedoci negativnog uticaja pandemije na obuku pilota. Cilj aerokluba Zrenjanin u prvom periodu će svakako biti PPL obuka sa akcentom na razvoj naših kadrova. Od aerodroma Ečka smo već napravili inkubator odlične atmosfere. Centar aktivnosti je Eskadrila bar, uskoro širimo flotu avionima koji su dobili moderniju avioniku. –

Ukoliko želite da se prijavite za sledeći PPL kurs aerokluba Zrenjanin to možete uraditi putem telefona + 381 65 2071984 ili na e-mail office@aeroecka.com.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs