Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
[EKSKLUZIVNO] Država prvi put posle 30 godina u potpunosti stipendira obuku za dozvolu saobraćajnog pilota: Vazduhoplovna akademija obučiće besplatno 4 kandidata u Vršcu od nule do frozen ATPL-a
Najavljeno je da će u projekat Vazduhoplovne akademije država uložiti preko 60 miliona evra / Foto: Vazduhoplovna akademija

[EKSKLUZIVNO] Država prvi put posle 30 godina u potpunosti stipendira obuku za dozvolu saobraćajnog pilota: Vazduhoplovna akademija obučiće besplatno 4 kandidata u Vršcu od nule do frozen ATPL-a

Planom upisa Ministarstva prosvete na prvu godinu nove državne vazduhoplovne više stručne škole Vazduhoplovne akademije, na studijskom programu „strukovni inženjer vazdušnog saobraćaja – pilot“  odobreno je četiri mesta na budžetu i 20 samofinansirajućih mesta. To praktično znači da će prvi put posle 90-tih država u potpunosti finansirati, ovoga puta četiri, studenta od „nule“ do frozen ATPL dozvole.

Četvoro najboljih će dobiti besplatnu dozvolu sabraćajnog pilota (teoriju i letenje) kao i diplomu više škole.

Da, dobro ste pročitali. Sve za džabe, za četiri najbolja kandidata na konkursu koji počinje u ponedeljak. Država će pojedinačno platiti svakome ekvivalent vrednosti obuke od, otprilike, 50.000 evra. Bez uslova za naknadno zaposlenje u nekoj avio-kompaniji ili bilo kakvog bonda. Kako su nam rekli iz Vazduhoplovne akademije neće biti posebne selekcije za četvoro stipendista. Svi koji se prijave do 15. septembra polagaće prijemni ispit i četvoro najbolje rangiranih prema ukupnim bodovima dobiće sve besplatno.

Od septembarske klase svi koji završe letenje u Vršcu imaće EASA priznatu dozvolu / Foto: Vazduhoplovna akademija

To nije sve.

Kako je za Tango Six ekskluzivno potvrdio direktor Vazduhoplovne akademije Goran Cvijović, nakon preuzimanja pilotske akademije u Vršcu novi menadžment započeo je i proces sertifikacije ovog ATO-a (Approved Training Organization) po EASA standardu. Što će praktično značiti da će od proleća sledeće godine svi koji budu pohađali obuku u Vršcu (stipendirani od strane države ili samofinansirajući) jedini u državi imati u potpunosti priznatu EASA dozvolu. Nešto što ni jedna škola letenja u Srbiji trenutno ne nudi.

– Cilj nam je da zaokružimo sistem obuke na najkvalitetniji mogući način. Upravo smo dobili akreditaciju za studijske programe više škole za pilote, avio-mehaničare i kontrolore letenja. Kada pričamo o pilotima oni će moći da pohađaju samo ATPL integrisani kurs ili da izaberu, po mom mišljenju bolju opciju, da paralelno pohađaju i višu školu u istoj instituciji, Vazduhoplovnoj akademiji. Nakon dve godine savlađivanja ATPL teorijskih predmeta, letenja i pohađanja predmeta u višoj školi, dobiće EASA dozvolu i diplomu strukovnog inženjera vazdušnog saobraćaja. Ministarstvo prosvete stipendiraće u potpunosti četvoro najbolje rangiranih na prijemnom ispitu.

Prijave traju do petka 15. septembra / Foto: Vazduhoplovna akademija

Sve pomenuto na sadašnjem domaćem i međunarodnom tržištu nema smisla bez EASA sertifikovanog dela priče o letačkim dozvolama. To ćemo postići uz pomoć sertifikacije koja je trenutno o toku kod ovog evropskog regulatornog tela. Već smo sertifikovali FNTP trenažer, radimo na reviziji i usklađivanju priručnika i drugih segmenata celog procesa obuke. – rekao je Cvijović za naš portal.

Upis na prvu klasu ATPL dozvole i višu školu na budžetu i na samofinansiranju počinje u ponedeljak putem redizajniranog sajta Vazduhoplovne akademije https://www.vakademija.edu.rs/.

Kako je Tango Six već pisao, država će u Vazduhoplovnu akademiju u sledećih nekoliko godina uložiti više od 60 miliona evra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Be

Kako ovu recenicu neki ne vole da cuju „…po privi put posle 30 godina…“

Ali sta ce te, to je istina, samo neko ne voli da cuje istinu. ;-)

Odgovori
XY

Koja je svrha trosenja novca iz budzeta? Obuka pilota za neke strane aviokompanije. Da, treba da se pruzi prilika i ljudima koji su dobri a ne poticu iz bogatih porodica ali NE da se kasnije omoguci odlazak iz Srbije bez bonda ili penala.

De

Будући да је држава преузела ВА постоје фиксни трошкови пословања који се намирују из буџета. Тако да 4 од 24 колико ће кандидата бити уписано није тако страшно. Већи део трошкова је фиксан.

Потпуно поздрављам овај потез. Наша је обавеза да се сами бринемо о себи. Нека најбољи полазници ВА имају прилику да се боре за стипендију.

Неки су нам наменили судбину „мотача каблова“ али ја лично мислим да смо ми држава пилота, авио механичара, доктора, научника, градитеља….

Mi

Nadam se da je ideja iza celog ovog programa zapravo osnivanje profitabilne vazduhoplovne škole prepoznatljive u svetu, te da krenu inostrani studenti da dolaze na školovanje. Ako ništa drugo, bar iz zemalja Afrike, siromašnije Azije, pa na kraju krajeva, i iz okoline. Školovanje nekoliko njih for-free je odlična reklama, i skretanje pažnje.
Samo se iskreno nadam da će tih četvoro odabranih, zaista biti izabrani kao najbolji među kandidatima, bez protekcije i nepotizma.

Odgovori
le

Ovdje je veća vijest ovo za EASA nego za 4 stipendije…

Odgovori
П

Још и да конкурс прође без мутљавина и да се изаберу најбољи кандидати, па да певамо сви заједно.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs