Proslava Dana državnosti: Zabeležen najveći broj dronova na jednoj lokaciji u istoriji srpskog vazdušnog prostora

15. feb 2024

Sin stradalog pilota prodaje proizvodnju ultra-lake letelice Eskval

14. feb 2024

[ANALIZA] Protivpožarni avion AT-802: Kad helikopteri nisu adekvatni

6. feb 2024

Bugarskoj isporučen prvi AW109 helikopter za HEMS službu

2. feb 2024

[FOTO REPORTAŽA] Kako je Helikopterska jedinica MUP-a Srbije gasila požar u Bloku 70 na Novom Beogradu: “Vatreno“ krštenje ruskog Kamova

24. jan 2024

Utva prodala prvu Sovu kupcu u Meksiku

6. jan 2024

Lisičji Jarak ponovo otvoren za saobraćaj generalne avijacije

30. nov 2023

[POSAO] Prince Aviation traži vazduhoplovne tehničare i inženjere svih profila za svoju sledeću etapu širenja

24. nov 2023

Nekoliko srpskih sportskih aerodroma privremeno zatvoreno, Direktorat civilnog vazduhoplovstva objašnjava za Tango Six zbog čega

7. nov 2023

„Pilot na jedan dan“: Aero-klub Valjevo i Ministarstvo odbrane ponovo besplatno motivišu mlade da postanu piloti

26. okt 2023

[FOTO] „Sky Wings“ fly-in na aerodromu Maribor: Egmont Aviation predstavio svoj portfolio

24. okt 2023

[NAJAVA] Fly-in na mariborskom aerodromu: Kompanija Egmont Aviation poziva avijatičare na promociju Diamond i JMB letelica

18. okt 2023

[POSAO] Prince aviation traži kopilote i kapetane

2. okt 2023

[POSLEDNJA VEST] Udes jedrilice iznad Željave u Bosni i Hercegovini, pilot poginuo

27. sep 2023

Srpski registar vazduhoplova uskoro bogatiji za još jednog Falkona starije serije „50“

27. sep 2023

Blanik kamp-kup Trstenik 2023: Do sada najmasovnije takmičenje, gosti od Rusije do Bihaća

21. sep 2023

DCV inicira izradu softvera za automatizaciju prijave i najave leta za dronove; Najavljena reforma propisa za snimanje iz vazduha

20. sep 2023

[INTERVJU] Kako je makedonska jedrilica Ilindenka spašena iz Muzeja vazduhoplovstva u Beogradu radi restauracije u Skoplju

20. sep 2023

Aero-miting Skoplje 2023: Najinteresantnija vazduhoplovna manifestacija ove godine

19. sep 2023

[POSLEDNJA VEST] Galeb G-2A izleteo sa piste nekon sletanja u Italiji

18. sep 2023
Aerodrom Ečka stao u odbranu čistog vazduha – zasađeno preko 60 prečišćivača vazduha na otvorenom
Ekipa aerodroma na današnjoj radnoj akciji / Foto: Aerodrom "Ečka"

Aerodrom Ečka stao u odbranu čistog vazduha – zasađeno preko 60 prečišćivača vazduha na otvorenom

Zaposleni na aerodromu „Ečka“ kod Zrenjanina, zainteresovani građani i aktivisti udruženja „Srbija u pokretu“ zasadili su danas preko 60 sadnica drveća u krugu ovog letelišta u sklopu kampanje „Potpiši i prodiši“.

Rukovodstvo aerodroma je nakon organizovanog zasađivanja novog drveća među kojima su hrastovi, javori, tuje i topole, poručilo da ovim gestom želi da doprinese podizanju svesti o važnosti ekologije među sugrađanima ali i da skrene pažnju na zagađenost vazduha.

– Udruženje građana „Srbija u pokretu“ nam je predočilo svoju inicijativu i odmah smo prepoznali mesto našeg aerodroma u ovoj plemenitoj akciji. Kao ključni deo privrede našeg grada ali i društveno odgovorna kompanija u najkonkretnijem i najpraktičnijem značenju tog termina, odlučili smo da pomognemo makar na ovaj način. Novi menadžment Aerodroma „Ečka“ brine za naše okruženje, izmedju ostalog, predano održavajući aerodromski kompleks izuzetnog prirodnog okruženja. Nadamo se da će i druge kompanije i radne organizacije uraditi ono što smo mi ovde danas, jer svako drvo nam može pomoći u borbi za čist vazduh. – kazao je ovom prilikom direktor aerodroma „Ečka“ Pavle Marković.

Novi prečišćivači vazduha ne troše energiju, žive više stotina godina i jeftini su u nabavci, često i besplatni / Foto: Aerodrom „Ečka“

Predstavnica udruženja „Srbija u pokretu“ Nataša Danilović zahvalila se kolektivu aerodroma „Ečka“ i poručila da smo svi na istom zadatku. Kao građani, živa bića i na kraju oni nakon kojih nešto treba i da ostane:

– Zagađenost vazduha nije novost, ali poslednjih nekoliko godina vazduh koji udišemo ima i boju i miris. Zbog čega u poslednje vreme konstantno beležimo visok nivo zagađenosti? U Srbiji se koriste različite vrste energenata od kojih je najopasnija vrsta sirovi lignit bez tehničke obrade. Lignit bez tehničke obrade ima najmanju toplotnu moć, a najviše zagađuje vazduh jer sadrži preko 50% vlage i 15% pepela. Prelazak na tehnički obrađen lignit bi po sezoni koštao samo 2,5% više, ali bi zdravlje stanovništva bilo pod mnogo manjim rizikom, obzirom na to da zagađenje vazduha, čiji je sirovi lignit samo jedan od uzroka, izaziva respiratorne, kardiovaskularne bolesti i bolesti nervnog sistema.

Naše udruženje je zbog ovoga pokrenulo kampanju „Potpiši prodiši“, kojom se traži zabrana prodaje sirovog lignita i prelazak na kvalitetnije vrste energenata. Jedan od glavnih ciljeva kampanje je pokretanje narodne inicijative i prikupljanje 30.000 potpisa građana, uživo, kako bi se predlog zakona direktno uručio Narodnoj Skupštini Republike Srbije. Simbol inicijative biće zeleni baloni, koje će osobe, kod kojih se inicijativa može potpisati, nositi sa sobom uz liste, kako ne bismo pravili okupljanje ispred štandova.

Prikupljanje potpisa za narodnu inicijativu održaće se tokom marta širom Srbije, uz strogo poštovanje svih epidemioloških mera koje je propisao Krizni štab. Stručni tim naše inicijative čine profesor sa Mašinskog fakulteta u Beogradu, gospodin Aleksandar Jovović , i profesorka sa Univerziteta u Sidneju Sandra Popović Cowan.

Sledeća akcija sađenja održaće se u ponedeljak 15. marta u privatnom vrtiću u Beogradu “Povratak prirodi”. – istakla je Danilović.

Sadnice zasađene na aerodromu „Ečka“ donirali su „Vojvodina Šume“, rasadnik „Radišić“, „Green Corner“ i rasadnik „Goga i Dragan“.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Bravo ljudi, samo napred.

Odgovori
NB
Ni

Nije cesta prilika da se u novinama, TV-ju itd. u Srbiji nadje neki napisan tekst o zastiti covekove okoline. Iako vec vise decenija ne zivim u Srbiji, kao inzenjeru zastite na radu, zastite covekove okoline i inzenjeru za procenu rizika, sa preko 40 godina iskustva na ovim poslovima na najvecim projektima sirom sveta (posebno u industriji nafte, gasa i rudarstva) uvek se radujem kad se u novinama u Srbiji (gde sam rodjen) pojavi neki tekst kao sto je ovaj, pa zato veoma mladom celom timu Aerodroma Ecka cestitam na akciji zasadjivanja 60 stabala u njihovom krugu. Nadam se da ce oni nastaviti da celog zivota brinu o svom zivotnom okruzenju a njihov primer ce biti podsticaj da se i ostali ukljuce u takvu ili slicnu akciju. To ce biti direktan doprinos ocuvanju zdravlja svih koji tu zive.

Bravo i sve cestitke zaposlenima na Aerodromu Ecka od,

Stanoja Nikolica
Unit 34/40 Pollard Street
Glendalough, WA 6016
AUSTRALIA
T: +61 8 9443 8078
M: +61 415 916 675
E: nikolic@mail2me.com.au

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs