[PRVE FOTOGRAFIJE] Otvorena nova zagrada Vazduhoplovne akademije

27. jan 2023

Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion

26. jan 2023

Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC

25. jan 2023

Er Frans predstavio nove kabine na dugolinijskim letovima

20. jan 2023

Viz er pred srpskim medijima: Statistike poslovanja mađarske niskotarifne avio-kompanije

19. jan 2023

Pod vođstvom srpskog Direktorata civilnog vazduhoplovstva potpisan Memorandum o razumevanju u vazduhoplovstvu sa tri zemalje regiona

17. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija objavila profit za 2022. godinu od 21 milion evra, bez subvencija

17. jan 2023

Erbas kroz testiranje novih tehnologija na mala vrata uvodi razmišljanja o autonomnom letu putničkih aviona

13. jan 2023

Ruske civilne vazduhoplovne vlasti odobrile domaći motor i krilo za putnički avion MC-21

13. jan 2023

Erbas u 2022. godini: 1078 naručenih i 661 isporučen putnički avion

12. jan 2023

Er Frans promocija za putovanja do 30. juna: „Rendez-vous“ posebni popust na avio-karte

11. jan 2023

KLM promocija za putovanja do 30. juna: „Real Deal Days“ posebni popust na avio-karte

5. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore imenovala novog v.d. direktora Er Montenegra

15. dec 2022

Završena proizvodnja poslednjeg Boinga 747

14. dec 2022

Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2

8. dec 2022

Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022

Er Frans snižava cene avio-karata za 1000 destinacija širom sveta

14. nov 2022
[DUBAI AIRSHOW 2021] Povratak putničke avijacije nakon Kovida kroz trocifrenu narudžbinu, srpske plave uniforme po sajmu u značajnijem broju i Ruski Vitezovi
Centralno izložbeno mesto na statici, odmah ispred kraljevskog paviljona, zauzela je Cesna, jedna od prvih letelica koja je ušla u registar Emirata / Foto: Petar Vojinović

[DUBAI AIRSHOW 2021] Povratak putničke avijacije nakon Kovida kroz trocifrenu narudžbinu, srpske plave uniforme po sajmu u značajnijem broju i Ruski Vitezovi

Prvi dan prvog značajnijeg globalnog okupljanja vazduhoplovne industrije prošao je u znaku velike narudžbine kompanije Indigo Partners od 225 uskotrupnih putničkih aviona evropskog proizvođača Erbas. Ako je ranije bilo pitanja da li je oporavak komercijalne avijacije moguć nakon Kovida, jučerašnja vest definitivno obeležava povratak poslovne aktivnosti koja se za medije i industriju najlakše kvantifikuje – kroz velike narudžbine.

Erbas je tako (dan nakon spektakularne izjave prisustva u centru Dubaija) prva kompanija (danas čekamo Boing) koja je obeležila povratak jedne od najinteresantnijih osobenosti Dubai Airshowa – trocifrenih narudžbina.

Tako je kompanija koja upravlja Wizz Airom, američkim Frontierom, JetSmartom iz Čilea i Volarisom iz Meksika objavila nameru kupovine 225 letelica i to: 102 za Wizz (27 A321XLR), 91 za Frontier, 39 za Volaris i 23 za JetSmart. Interesantno je da su u pitanju isključivo A321 verzije, ne A320, što je još jedan argument kontra bilo kakvom usporavanju globalnih kapaciteta – Erbas svejedno kaže da će oko 40% putničkih aviona globalne flote biti zamenjeno do 2041. godine.

Wizz Air je već postavljao rekorde u Dubaiju. Setimo se takođe Indigo narudžbine za 430 (tada A320Neo) aviona 2017. godine od kojih je za  mađarsku avio-kompaniju bilo namenjeno 140. Preko potreban boost za Erbas koji je u poslednjih 9 meseci 2020. godine imao samo 27 narudžbina za putničke avione.

Vest iz Dubaija vezana za komšiluk je i da je TAROM naručio tri aviona ATR 72-600. Rumunska nacionalna avio-kompanija tako nastavlja modernizaciju flote započetu 2019.

Srpska veza

Od dešavanja koje možemo direktno ili indirektno povezati sa Srbijom, svakako izdvajamo retko lep prizor prisustva brojne RV i PVO delegacije. Pored rukovodilaca čije nam je prisustvo ministarstvo odbrane ranije potvrdilo, lepo je videti da je reč o najbrojnijoj delegaciji oficira sa plavim uniformama (pilota i inženjera) od 2009. godina od kada Tango Six prati ovaj sajam. Pohvalno je da se ne štede resursi kako bi se sadašnjim i budućim donosiocima odluka pružila prilika da obiđu najnovije globalne ponude, trendove i upoznaju prodavce koji im mogu ponešto i nezvanično ispričati.

Na sajmu smo sreli dosta profesionalaca iz regiona. Tu je bila delegacija kompanije PRDC, već pomenuti premijerni izlagači kompanija Green Power Systems, naši vazduhoplovci zaposleni širom Emirata, dok će sajam obići i delegacija srpskog DCV-a.

Spektakl

Tradicionalno, letački deo programa je izuzetan. Ove godine inoviran je masovnim preletom celokupne avijacije Emirata (nekoliko uzastopnih ešalona vojnih i putničkih aviona) ali i oplemenjen globalnom ruskom atrakcijom – akro-grupom Ruski Vitezovi.

Letenje formacije Suhojeva 30S/SM mora se doživeti. Prepričati način na koji održavaju preciznost prilikom svih mogućih grupnih evolucija je nemoguće. Dokaz da akro-grupi nekada nije ni potreban dim kada su pogledi fiksirani na masivne letelice sa konstantnim pitanjem – kako su u stanju da lete ovako mirno, ovako blizu, sa ovakvim avionima?

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs