[REPORTAŽA] „Fly One“ simulator Boinga 737NG na Novom Beogradu: Kako sve profesionalci mogu koristiti novi simulator letenja

15. jul 2025

Letnja ekspanzija KLM-a: Nove linije, povećanje frekvencija

14. jul 2025

Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva nastavlja sa donacijama u domenu aerodromskog obezbeđivanja aerodromu Niš i Aerodromima Srbije

10. jul 2025

Novine za putnike na aerodromu „Nikola Tesla“: „Self check-in“, „baggage drop-off“ i optimizam ka postizanju cifre od 15 miliona putnika godišnje do kraja koncesije

10. jul 2025

[IATA AGM 2025] Izazovi bezbednosti komercijalnog avio-saobraćaja: Nedovršene istrage nesreća, problem kadrova, nedostajući motori i MRO kapaciteti

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Udruženje avio-kompanija upozorava: Evropski avio-saobraćaj gubi na konkurentnosti zbog rastućih troškova i nefleksibilnih regulativa

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Krvna slika globalnog avio-saobraćaja: Novi podaci vitalnosti prevoza ljudi i robe vazduhom

8. jul 2025

Kako je restauriran i konzerviran Titov Iljušin 14 u Muzeju vazduhoplovstva

27. jun 2025

Air France otvara restoran u pariskoj Galeriji Lafajet

26. jun 2025

Vlada Srbije smenila Rašu Ristivojevića i za novog direktora SMATSA-e postavila Slobodana Cvijana

26. jun 2025

„Aerodromi Srbije“ najverovatnije operatori vertiporta za eVTOL letelice, „Nikola Tesla“ najavljuje nove rekorde u broju opsluženih putnika

25. jun 2025

Program lojalnosti Er Frans-KLM grupe „Flying Blue“ obeležava dve decenije postojanja

12. jun 2025

„Fly One“ posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji: Simulator letenja Boinga 737NG počeo sa radom na Novom Beogradu

12. jun 2025

Er Srbija se nagodila sa putnicima Embraera koji je doživeo udes na „Nikoli Tesli“, CINS (ponovo) kasni sa objavljivanjem izveštaja

11. jun 2025

[REPORTAŽA] Jat Tehnika obavila prve C1 servise Boinga 737 MAX u ex-Yu regionu

10. jun 2025

Potpisan Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Gruzije

6. jun 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor Jat Tehnike Kaj-Uve Horl: „Možemo postati Panevropski MRO“

30. maj 2025

Ambasadroka Srbije u Francuskoj u poseti Erbasu u Tuluzu

29. maj 2025

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025
[DUBAI AIRSHOW 2021] Povratak putničke avijacije nakon Kovida kroz trocifrenu narudžbinu, srpske plave uniforme po sajmu u značajnijem broju i Ruski Vitezovi
Centralno izložbeno mesto na statici, odmah ispred kraljevskog paviljona, zauzela je Cesna, jedna od prvih letelica koja je ušla u registar Emirata / Foto: Petar Vojinović

[DUBAI AIRSHOW 2021] Povratak putničke avijacije nakon Kovida kroz trocifrenu narudžbinu, srpske plave uniforme po sajmu u značajnijem broju i Ruski Vitezovi

Prvi dan prvog značajnijeg globalnog okupljanja vazduhoplovne industrije prošao je u znaku velike narudžbine kompanije Indigo Partners od 225 uskotrupnih putničkih aviona evropskog proizvođača Erbas. Ako je ranije bilo pitanja da li je oporavak komercijalne avijacije moguć nakon Kovida, jučerašnja vest definitivno obeležava povratak poslovne aktivnosti koja se za medije i industriju najlakše kvantifikuje – kroz velike narudžbine.

Erbas je tako (dan nakon spektakularne izjave prisustva u centru Dubaija) prva kompanija (danas čekamo Boing) koja je obeležila povratak jedne od najinteresantnijih osobenosti Dubai Airshowa – trocifrenih narudžbina.

Tako je kompanija koja upravlja Wizz Airom, američkim Frontierom, JetSmartom iz Čilea i Volarisom iz Meksika objavila nameru kupovine 225 letelica i to: 102 za Wizz (27 A321XLR), 91 za Frontier, 39 za Volaris i 23 za JetSmart. Interesantno je da su u pitanju isključivo A321 verzije, ne A320, što je još jedan argument kontra bilo kakvom usporavanju globalnih kapaciteta – Erbas svejedno kaže da će oko 40% putničkih aviona globalne flote biti zamenjeno do 2041. godine.

Wizz Air je već postavljao rekorde u Dubaiju. Setimo se takođe Indigo narudžbine za 430 (tada A320Neo) aviona 2017. godine od kojih je za  mađarsku avio-kompaniju bilo namenjeno 140. Preko potreban boost za Erbas koji je u poslednjih 9 meseci 2020. godine imao samo 27 narudžbina za putničke avione.

Vest iz Dubaija vezana za komšiluk je i da je TAROM naručio tri aviona ATR 72-600. Rumunska nacionalna avio-kompanija tako nastavlja modernizaciju flote započetu 2019.

Srpska veza

Od dešavanja koje možemo direktno ili indirektno povezati sa Srbijom, svakako izdvajamo retko lep prizor prisustva brojne RV i PVO delegacije. Pored rukovodilaca čije nam je prisustvo ministarstvo odbrane ranije potvrdilo, lepo je videti da je reč o najbrojnijoj delegaciji oficira sa plavim uniformama (pilota i inženjera) od 2009. godina od kada Tango Six prati ovaj sajam. Pohvalno je da se ne štede resursi kako bi se sadašnjim i budućim donosiocima odluka pružila prilika da obiđu najnovije globalne ponude, trendove i upoznaju prodavce koji im mogu ponešto i nezvanično ispričati.

Na sajmu smo sreli dosta profesionalaca iz regiona. Tu je bila delegacija kompanije PRDC, već pomenuti premijerni izlagači kompanija Green Power Systems, naši vazduhoplovci zaposleni širom Emirata, dok će sajam obići i delegacija srpskog DCV-a.

Spektakl

Tradicionalno, letački deo programa je izuzetan. Ove godine inoviran je masovnim preletom celokupne avijacije Emirata (nekoliko uzastopnih ešalona vojnih i putničkih aviona) ali i oplemenjen globalnom ruskom atrakcijom – akro-grupom Ruski Vitezovi.

Letenje formacije Suhojeva 30S/SM mora se doživeti. Prepričati način na koji održavaju preciznost prilikom svih mogućih grupnih evolucija je nemoguće. Dokaz da akro-grupi nekada nije ni potreban dim kada su pogledi fiksirani na masivne letelice sa konstantnim pitanjem – kako su u stanju da lete ovako mirno, ovako blizu, sa ovakvim avionima?

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs