Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024
[DUBAI AIRSHOW 2021] Povratak putničke avijacije nakon Kovida kroz trocifrenu narudžbinu, srpske plave uniforme po sajmu u značajnijem broju i Ruski Vitezovi
Centralno izložbeno mesto na statici, odmah ispred kraljevskog paviljona, zauzela je Cesna, jedna od prvih letelica koja je ušla u registar Emirata / Foto: Petar Vojinović

[DUBAI AIRSHOW 2021] Povratak putničke avijacije nakon Kovida kroz trocifrenu narudžbinu, srpske plave uniforme po sajmu u značajnijem broju i Ruski Vitezovi

Prvi dan prvog značajnijeg globalnog okupljanja vazduhoplovne industrije prošao je u znaku velike narudžbine kompanije Indigo Partners od 225 uskotrupnih putničkih aviona evropskog proizvođača Erbas. Ako je ranije bilo pitanja da li je oporavak komercijalne avijacije moguć nakon Kovida, jučerašnja vest definitivno obeležava povratak poslovne aktivnosti koja se za medije i industriju najlakše kvantifikuje – kroz velike narudžbine.

Erbas je tako (dan nakon spektakularne izjave prisustva u centru Dubaija) prva kompanija (danas čekamo Boing) koja je obeležila povratak jedne od najinteresantnijih osobenosti Dubai Airshowa – trocifrenih narudžbina.

Tako je kompanija koja upravlja Wizz Airom, američkim Frontierom, JetSmartom iz Čilea i Volarisom iz Meksika objavila nameru kupovine 225 letelica i to: 102 za Wizz (27 A321XLR), 91 za Frontier, 39 za Volaris i 23 za JetSmart. Interesantno je da su u pitanju isključivo A321 verzije, ne A320, što je još jedan argument kontra bilo kakvom usporavanju globalnih kapaciteta – Erbas svejedno kaže da će oko 40% putničkih aviona globalne flote biti zamenjeno do 2041. godine.

Wizz Air je već postavljao rekorde u Dubaiju. Setimo se takođe Indigo narudžbine za 430 (tada A320Neo) aviona 2017. godine od kojih je za  mađarsku avio-kompaniju bilo namenjeno 140. Preko potreban boost za Erbas koji je u poslednjih 9 meseci 2020. godine imao samo 27 narudžbina za putničke avione.

Vest iz Dubaija vezana za komšiluk je i da je TAROM naručio tri aviona ATR 72-600. Rumunska nacionalna avio-kompanija tako nastavlja modernizaciju flote započetu 2019.

Srpska veza

Od dešavanja koje možemo direktno ili indirektno povezati sa Srbijom, svakako izdvajamo retko lep prizor prisustva brojne RV i PVO delegacije. Pored rukovodilaca čije nam je prisustvo ministarstvo odbrane ranije potvrdilo, lepo je videti da je reč o najbrojnijoj delegaciji oficira sa plavim uniformama (pilota i inženjera) od 2009. godina od kada Tango Six prati ovaj sajam. Pohvalno je da se ne štede resursi kako bi se sadašnjim i budućim donosiocima odluka pružila prilika da obiđu najnovije globalne ponude, trendove i upoznaju prodavce koji im mogu ponešto i nezvanično ispričati.

Na sajmu smo sreli dosta profesionalaca iz regiona. Tu je bila delegacija kompanije PRDC, već pomenuti premijerni izlagači kompanija Green Power Systems, naši vazduhoplovci zaposleni širom Emirata, dok će sajam obići i delegacija srpskog DCV-a.

Spektakl

Tradicionalno, letački deo programa je izuzetan. Ove godine inoviran je masovnim preletom celokupne avijacije Emirata (nekoliko uzastopnih ešalona vojnih i putničkih aviona) ali i oplemenjen globalnom ruskom atrakcijom – akro-grupom Ruski Vitezovi.

Letenje formacije Suhojeva 30S/SM mora se doživeti. Prepričati način na koji održavaju preciznost prilikom svih mogućih grupnih evolucija je nemoguće. Dokaz da akro-grupi nekada nije ni potreban dim kada su pogledi fiksirani na masivne letelice sa konstantnim pitanjem – kako su u stanju da lete ovako mirno, ovako blizu, sa ovakvim avionima?

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs