BEG airport status
Obuka “Tigrova“ u zimskim uslovima Poslednjih godina eskadrila ima povećan broj dostupnih Orlova / Foto: Vojska Srbije

Obuka “Tigrova“ u zimskim uslovima

Kako je Vojske Srbije juče saopštila, na aerodromu Morava i u širem rejonu Kraljeva u toku je redovna letačka obuka pripadnika 98. vazduhoplovne brigade na avionima tipa Orao za potrebe održavanja trenaže za letenje u zimskim uslovima.

Navedeno je da je reč o redovnoj obuci pilota i tehničkog sastava za realizaciju zadataka u uslovima kada magla, smanjena vidljivost, jednoličnost terena, te podizanje snežne zavese pri sletanju otežavaju letenje i realizaciju zadataka.

Osim uvežbavanja pilota u 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili se paralelno vrši i obuka tehničkog sastava svih specijalnosti. Tehnički sastav uvežbava već razrađene procedure u slučajevima niskih temperatura i tokom otežanih meteoroloških uslova.

Jedina lovačko-bombarderska eskadrila u RV i PVO raspolaže jurišnim avionima Orao u jednosedoj verziji J-22 i dvosedoj NJ-22, glavni zadatak jedinice je dejstvo po ciljevima na zemlji i neposredna vazduhoplovna vatrena podrška Kopnenoj vojsci.

 
Poslednjih godina primećen je povećan broj dostupnih aviona, trenutno ih ima oko 11 od kojih se međutim dva koriste u razvoju Orla 2.0. Narednih godina može se očekivati završetak remonta još par aviona, moguće je da će među njima biti i primerci koji su izvučeni iz muzeja a skoro je najavljeno da se modernizacija aviona nastavlja u naredne dve godine i da će kroz ovaj proces proći 12 Orlova.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

re

Moja logika nikako ne može da shvati kako ovako siromašna i mala zemlja može sebi da dozvoli da ima toliko tipova letelica i da umesto da to svede na 2 tipa aviona i 2-3 tipa helikoptera, uporno ne dozvoljava da zastarela i istrošena sredstva po isteku svih resursa budu povučena, već radi suprotno pa sa otpada i muzeja ponovo izvlači davno otpisane letelice.

Odgovori
ko

Za ono za šta bi se najprije mogli/ trebali upotrebiti,a to je u borbi protiv ŠTS na jugu ,Orlovi su i više nego dobri.

St

To je nasledje JNA skole misljenja, nista se ne baca, sve se koristi dok ne crkne. Ne znam da li znas ali recmo u ratu u Hrvatskoj i Bosni su korisceni T-34, Su-100, M-18 Hellcat koji su izvuceni iz magacina. Isto kao i puske M48 ili recimo automat M56. Pa sto ne bi koristili i Orla dok leti, imamo za njega i mehanicare i pilote i rezervne delove, a i motori mogu da se remontuju ili kod nas ili u Bijeljini. Ionako nista novo necemo skoro uvesti u upotrebu.

П

Немој се наћи увређеним,али разлог лежи у томе јер се не разумеш у војну технику и ваздухопловство.

Pi

@resurs Takozvana „neutralnost“ i sjedenje na više stolica, ima svoju cijenu. Pošto trebaš zadovoljiti sve strane, nije moguće da imaš sistem koji zapravo funkcionira tj. kako si napisao „2 tipa aviona i 2-3 tipa helikoptera“.

re

@patriota, slažem se da se ne razumem u vojnu tehniku, jer posle 36 godina u sistemu postaješ svestan teorije levka, tj što više ideš ka vrhu, ivice spoznaje se sve više udaljavaju :)

Ja

Ministar vojni, je vise puta pomenuo,da ce biti 14 orlova.Da li se mozda misli na 12+dva opitna?

Odgovori
De

Neverovatno je kako su rešili da ovaj tip aviona modernizuju, jer svako ko je i malo upućen zna da je Orao u startu bio promašaj, pogotovo posle toliko decenija. Skupo održavanje i loše karakteristike kompenzuje se jeftinom radnom snagom koja se decenijama bori za svaki let tj. ispravnost, a to ne košta ništa !
Da ne govorimo o realnoj upotrebi ovog aviona koji u takvim uslovima ne bi smeo ni da poleti jer ga možeš skinuti praćkom, ako može da poleti jer to je lutrija.
Zato se mišljenje onih koji znaju ponešto o tome i ne sluša.

Odgovori
Bo

A sta bi po tebi trebalo uraditi, posto za nove avione para nema. Da lepo povucemo avione, damo otkaz pilotima, mehanicarima i svima koji su vezani za ovu komponentu, pa neka idu na biro?

Bo

Da je Orao u startu bio promašaj on bi ostao eksperimentalni avion kao Ikarus 451, Stršljen, Matica i sl. Ovako je po mom mišljenju Orao ispao iznuđen potez zbog više faktora.

Jedino što me interesuje je sledeće. Imali smo Gnat na ispitivanju, koji je imao Orpheus motore. Zašto taj motor nije izabran za Orla umesto Vipera?

Ja

Nije neverovatno, kada biste bili obavesteni koliko se izdajete da jeste, nasli biste logiku iza takvih poteza.

Dj

Pa da a sto bi ovaj narod placao nesto sto ne radi i samo trosi bespotrebno novac. Istorijska praksa je to i pokazala. imali ili nmali avijaciju nama je isto.

Nj

@Bob
Para nece niti biti kad se trose na ovakve gluposti…

St

@Bole
Apsolutno ne odgovara istini.
Recimo Jastreb su na silu napravili od Galeba i onda su tim istim Jastrebom, koji nije dorastao svojoj nameni, menjali po svemu bolji avion F-84G. I nazalost koristili ga i u ratovima u Hrvatskoj i Bosni.

П

Интересује ме шта сте по занимању,па ћу Вам онда одговорити.

Vl

Deyo,
Na osnovu kojih analiza i ispitivanja ste došli do zaključka koji iznosite u svom postu?

Sr

To oko održavanja , moraš uzeti u obzir , da je bilo puno podmetacine i sabotaze kadrova iz Hr i SLO da vazduhoplovi budu neispravni,bilo politickih ili vojnih , sankcije, nema delova, nema kadrova, bilo je izdane i u našim redovima. Orao se dobro pokazao za ovoliku zemlju sa novom elektronikom povećava mu se domet i efikasnost ! Pritom može da skida i BPL! Dosta zavisi od umešnosti i načina korišćenja onog sa čime raspolažeš !

Bo

@Stojko

A šta bi onda bila istina? Da je zaključak vežbe Sloboda-71 bio pogrešan i da nam nije trebala bolja LBA? Ili da je Orao ispunjavao sve zahteve iz analize pomenute vežbe?

O poređenju razvoja Jastreba i Orla neću trošiti reči…

Al

@Stojko

Samo što je tada F-84G bio na izdahu snaga i pri kraju sa resursima, tako da je zamena bila potrebna.

St

A ti se kao razumeš u to?! Nije mi jasno da ljudi koji pročitaju par članaka ili čuju neke polu informacije iz „pouzdanih“ izvora odmah sebe postave na mesto vrsnog poznavaoca i daju sebi za pravo da pišu komentare. Jesi li možda pilot na „Orlu“ ili makar vazduhoplovni tehničar?

Kr

Ja nisam strucnjak ali neke stvari se same po sebi namecu.Vidim mnogo negativnih komentara na temu orla.
Kad se pogleda malo dublje vidi se da orao nije perspektiva avion, u poredjenju sa svetskom klasom ali i te kako je konkurenta za nase okruzenje.,mada mislim da mu i nije namena da bude ucesnik nekih velikih ratnih desava ja vec suprotno.
Njegov glavni cilj je verovatno obuka pilota ali i sa ekonomske strane donosi veliku povoljnosti.
Evo primera. Da bi nasa znanja dostigla odredjeno nivo potrebna nam je neka platforma sto recimo nebi mogao da bude f16 ili mig 35….(mislim da i po kupovini ovoh aparata ne smemo da radimo modifikacije bez odobrenja proizvodjaca).
Pa kako bi onda razvijali sopstvena sredstva u avio industriji a ima ih mnogo slozicete se koji su ugradjeni u Orla, pocev od softvera do vodenih raketa i slicno.
Samim razvijanjem tih sredstava imamo mogucnost primene u domacoj vojnoj i civilnoj industriji, kao i prodaju istih drugom korisniku. I upravo na to i mislim,da je tu cilj modernizacija orla.
Postoji treca strana koja je mozda zainteresovan za kupovinu odredjenih delova opreme radi izrade ili modernizacija sopstvenih resursa.
Primer je nasa raketa koja je upravo ugradjena na orla koja je i do 10 puta jeftinija od nekih konkurentih brendova.
Tako da je orao samo jedna platforma za opit i naravno korisna za obuku mladih pilota…..

ik

Zasto ovaj izvodi roll iznad naseljenog mesta sa tim krshem iz Mostara?

Odgovori
Cr

Zato što se nema para za F-16. A kada bi se imalo ti bi i njega popljuvao.

Sl

Da li je poznato koliko metara visine izgubi Orao nakon valjka?

Odgovori
Kr

Ima po muzejima svašta nešto, Američke makine najsavremenije iz 48., poneki Mig 15,17, što da ne, nove zakovice gde treba, sipati ulje u motor i fiju u nebo. Kad nemamo za Rafale, Eurofajtere, F ovaj onaj, Mig ili Su onda i muzejski primerci su odlični makar krave i ovce da poplaše.

Ob

Dobro pitanje. Mene zanima sledece: Da li kod Orla prilikom zaokreta FBW odrzava zadatu visinu ili pilot mora sam „davati gas“ ako ne zeli da izgubi visinu? Hvala

Pa

Ober…
Mission computer preko optickog kabla sa davaca promene visine prilikom zakreta do kompenzatora iste….kako da ne

Be

FBW….mislis na fly by wire?

to ti ne ide u istu recenicu s Orlom

LB

Orao, kao i svaki avion, tokom valjka gubi visinu. Ovo se kompenzuje postravljanjem ugla na gore pre izvodjenja valjka, i dobitkom visine vremenom leta u zadatom uglu. Nije isto za svaki avion i za razlicite brzinei iskljucivo je iskustvena norma.
Da skratim, pri brzini 700-800 kmh, izgubi oko 50m, tj pre izvodjenja valjka prikupi se toliko visine. Pozdrav

Du

@Bole
Pa ti Orpheus motori su tehnološki još stariji od Vipera, a i njihov potisak nije ništa začajno veći od Vipera, daju oko 21kn, a vrv troše i još više goriva

Odgovori
Bo

Hvala, Dušane. Imao sam samo podatke za Orpheus Mk. 803 i Viper ASV.12 i njih sam poredio. U tom poređenju je Orpheus bio bolji. Bio bih ti zahvalan ako imaš više podataka za poređenje.

Pi

Dođe ti žao pilota u čemu oni sve lete. Previše života pilota se gubi radi stare neispravne opreme / aviona.

Odgovori
Vl

Piko,
Po vama je onda najbolje da se sva avijacija prizemi i da niko ne leti.
Znate kako naš narod kaže:
Onaj ko ne radi (leti) ne može ni pogrešiti (pasti)…
Na osnovu koje analize ste izneli vaš zaključak da tehnika (avioni) u VS nije ispravna tj. opasna za koriščenje?

Sr

@Piko
Pa zapravo Orao i nema los „skor“ sto se toga tice.

Ovo je vise slucaj, kao kad je neko pre 30 ili jos gore 20 godina kupio novog stojadina ili juga jer nije bilo nista bolje, dao je grdne pare, sada vise nema ni para, ni fabrike koja ih je pravila, a Jugo mu ostao jer ne vredi ni 200e, a plata mu ne dozvoljava nista novo da kupi. Krpi svako 2 nedelje nesto sitno, na duze staze ga zapravo izadje skuplje, ali kad vlasnik nema da odjednom iskesira nekoliko hiljada evra za nekog Japanca ili Nemca pa makar polovnog.

Eto to vam je nas Orao i Galeb, leteci Stojadin i Jugo. Bolje nemamo za sada, ima smisla da se to pokripi i modernizuje, pilotima ce biti lakse, a i cisto iz razloga da se ispita avionika i naoruzanje, pa ako bude srece i da se proda.

Al

@Piko

Samo što se daleko više života gubi zbog nediscipline/neiskustva…

Ob

>> Dođe ti žao pilota

Zbog cega? Radi se o malom broju sretnika koji su uspeli da upisu vojnu akademiju i da je zavrse, rade ono sto vole i lete besplatno mlazne avione! Da nisu piloti ratnog vazduhoplovstva sedeli bi u nekoj kancelariji ili bi morali postati milioneri da bi mogli da sebi priuste privatni mlazni avion i njegovo odrzavanje…

Cr

Orao posle ratova 90ih nije odneo nijedan život pilota. Tri su se srušila i sva tri pilota su se uspešno katapultirali. Životi su izgubljeni u G-4, Migovima, Utvama i Lastama. Naravno da su bitne okolnosti svakog pojedinačnog udesa ali eto, možemo makar statistički da kažemo da Orao u RV Srbije nije nikog koštao života.

Lo

Avioni jesu stari ali imaju ogroman resurs. Možda je imao neke nedostatke, ali se solidno pokazao u sukobima na prostoru bivše nam države. Dobar dio tih nedostataka će biti odklonjen samom modernizacijom, pa čak i pojačanje pogonske grupe. Završetkom modernizacije to će biti solidan jurišnik. Volio bi da ljudi stručno objasne zašto je avion neperspektivan i zašto ga treba izbaciti iz upotrebe i kupiti novi avion.

Odgovori
Sr

@Lovac
Odakle poceti? Mozda najbitnije, prave tehnicke podrske nema, jer Jugoslavija i njene fabrike koje su pravile taj avion i njegove delove u glavnom ne postoje. Dodatno, dosta postrojenja, masina i alata je zauvek izgubljeno u ratovima, a kadar davno u penziji ili u inostranstvu.

Sam avion ima dugacak niz svojih vec dobro poznatih tehnickih nedostataka. Prednost je sto je tu gde jeste, sto do najstinijih detalja ljudi znaju dobro sve njegove mane i vrline, a ekipa koja ga koristi je sjajna i izvlace maksimum maksimuma. Slozicemo se da oni debelo zasluzuju novo.

St

Da li imamo detalje kako ce pojacati pogonsku grupu? Mislim da sam negde citao da su i za Viper Mk 633-41 morali da naprave manju komoru za dodatno sagorevanje zbog dimenzija motora. A nov motor 100% nece ugradjivati.

Cr

Srbofil:

Napisali ste: „Prednost je sto je tu gde jeste, sto do najstinijih detalja ljudi znaju dobro sve njegove mane i vrline, a ekipa koja ga koristi je sjajna i izvlace maksimum“

Ovo je suština cele priče, sve počinje i završava se sa ovim podatkom. Nama da neko pokloni eskadrilu Su-25 sa malim naletom, ne bismo znali šta i kako da radimo sa njima, a kada bismo skapirali šta i kako ne bi imao ko to da radi. Isto se odnosi na višenamenske avione nove generacije za čije pravilno održavanje bismo propištali još više majčinog mleka nego za samu nabavku (za koju nemamo ni pare ni političku dozvolu). U takvim okolnostima, Orao je bukvalno bogom dano rešenje iz „daj šta daš“ kategorije, dok ne uznapredujemo u neku višu kategoriju pa dođemo dotle da možemo zaista nešto i da biramo.

Ovo što stalno čitamo u komentarima: „Bolje je narednih dvadeset godina imati Rafala nego narednih deset godina Orla“ je savršeno tačno ali pripada nekoj epizodi Alan Forda a ne realnom životu.

Sr

@Crni
Postojao bi neki period „privikavanja“ koji bi kostao dosta, videli smo to sa Rumunijom i F-16AM/BM najbolje, ali ne mozemo negirati ogromne benefite. Ono gde se ne mogu sloziti sa vama je u „ne bismo znali šta i kako da radimo sa njima, a kada bismo skapirali šta i kako ne bi imao ko to da radi“, pa bas ako ostanu avioni sa tehnologijom 60ih godina, nece imati ko da radi, jer nikog to ne interesuje. Jednim delom ces privuci mlad kadar tako sto ce im biti prestiz da lete na novim, modernim i mocnim masinama, ali da to kosta, pa kosta. U principu, ovo sto imamo placamo, a malo koristi ima iskreno. Ubojitiji su 4 nova MI-35M nego cela fixed wing avijacija.

Mi

@Srbofil
Nikako se ne mogu porediti vatrene ili letne sposobnosti Mi-35 i Orla (starog, a kamoli „dvojke“).
Još manje je realno reci da je Mi-35 ubojitiji od Orla!
Orao ima super brzinu u niskom letu za vreme napada, a sposobnost da uspout prospe 12 bombi sa velike visine tamo gde helikopter ne sme ni da prismrdi.

Da li bi radije poslao Par Orlova ili Par Mi-35 na zadatak da se zbrise neprijateljsko uporiste naoruzano lakim pvo, koja mozda (citaj verovatno) ima i rakete tipa Stinger ili Strela/Igla?

Orao ima sposobnosti i vatrenu moć koje ni srednji i veci Dronovi danas nemaju, a kamoli helikopter. Ne racunam preciznost gadjanja automobila terorista u pokretu, ili eliminisanja individua. Govorim o razaranju manjih i vecih vojnih jedinica naoruzanih lakim PVO.

Zo

Ovi iz MODa kao da se plase da kojim slucajem ne snime Gospodara Prstenova pa ime je svaki letacki video po 30 sekunde. Stvarno ne razumem, umesto da naprave neku montazu da privuku decu, oni skracuju videa iz kokpita na 30 sekunde, a predstavljanje novih uniforma i kapa se proteze na 10 minuta.

Odgovori
Bl

Pa na predstavljanju uniformi se vidi i ministar u krupnom kadru svih 9 minuta i 50 sekundi.. To je valjda vaznije od nekog letenja avionom.

Mi

Potpisujem.
Umesto da naprave ponekad čestit promo video aviona i pilota uz neku dobru muziku oni redovno objavljuju dugometražne obilaske i šećkanje političara po aerodromu sa onim facama ko da su na sahrani. Sve oni razumeju..

An

Pa znate to su vojne tajne ne može to tek tako (a sa druge strane smo obaveštajno izbušeni sa svih strana kao sir, ne samo vojska nego komplet država).

Zo

@Andrija
Da, da, vojna tajna koju pokrece Vindovs in 2007e.

@Milos
Bese onaj jedan kul video sto je postavio neki pilot, onaj gde se vide kako Migovi eskortuju strane avione i slicno, ali taj je nestao cim ga je neko iz MODa primetio.

Mi

@Zorica
Da video sam taj klip. Ja mislim da je Orao bas lep avion koji moze uvek mocno da izgleda u promo akciji. Ponarucito ako snime kako ispaljuje nove rakete, itd. Znam da su tek u fazi testiranja, ali pa sta. Ako su iole blizu serijske proizvodnje, sigurno mogu da snime par ispaljivanja iz kabine aviona bar. GoPro stajl. Takve sposobnosti dronovi danas nemaju i zato nije skroz ludo modernizovati ih. Ali treba ih i lepo promovisati. Naravno nista bez dozvole MODa i bez njihovih ljupkih mislilackih faca.

Б

Umjesto jedan višenamjenski avion potpuno novi,15 kom sa ful opremom,dogovor sa proizvodjacem da se bar jedan dio sklapa kod nas ili da se neke komponente ubuduće proizvode kod nas.To je posa dje smo mirni nekih 30god a plus se stiče znanje,a ovako sa modernizacijom orlova,neva,kubova je samo krpljenje.

Odgovori

Беленко – Знају људи шта треба, чега и колико али питање је чиме то платити. Једино ми пада на памет кредит јер реалних пара нема.

al

Za 15 aviona neces dobiti ni gumice ventila da pravis kod nas. Malo realnosti nije na odmet…

аlexanto – Немамо више ни где да правимо делове све и да нам дају. Кад су Французи долазили пре распада СФРЈ да виде где ћемо правити неке делове за нови авион ( рафал) били су незадовољни оним шта смо им показали. Тај ниво и квалитет производње тад је још време прегазило.

Sr

@alexanto
Mozda ne za avion/helikopter, ali evo dobise Madjari fabriku Electrolux kad su uzeli Gripene i nije bila mala investicija uopste.

Al

Zašto da se odričemo i Orlova i Super Galebova. Dok lete treba ih koristiti a uporedo i modernizovati. Mogu oni još da posluže svojoj nameni i dok sve to lepo traje izvršiti projekciju i nabavku isključivo novih aviona. Srbija ima para samo treba da ih iz pravih rupa izvuče. Pozdrav.

Odgovori
Lo

Srbofil@
Mi danas nismo u mogućnosti da proizvedemo nov Orao. Ali da ga remontujemo i držimo operativnim sigurno da imamo kapacitet. Većina dijelova dabi se remontovao jedan Orao se danas proizvodi u Srbiji. Zavod Orao može da proizvede nov motor jer ima licencu za to, a preuzeo ga je i SDPR. Tako isto možemo i da modernizujemo. Nije tačno da nemamo kadar. Nisu valjda ovi koji su napravili Orao bogom dani da su jedini koji nešto znaju i da niko mladji ništa nezna kao da su mutavi. Imamo mi i mladji kadar, netreba sumnjati u to. Projektom modernizacije se dobiva dosta toga. Sačuvaće se namjenska, radna mjesta se čuvaju, osvajaju se nova znanja, nove tehnologije, i za samu Srbiju je dobro kada je u stanju da uradi nešto samostalno. U ostalom, ako je struka i država rekla da može da izgura projekat do kraja, što bi mi obični ljudi sumnjali u to i osudjivali na propast nešto što nije u našem domenu.

Odgovori
LB

Sve se moze, naravno, i raduje me taj optimizam koji provejava komentarima.
Na vasu i moju veliku zalost, ova modernizacija nema perspektivu jer dok se zavrsi, nece biti vise nikog da leti na tom tipu aviona -ali stvarno nikog!
Na prste ruke se mogu izbrojati piloti Orla!
Dok se drzava VEOMA OZBILJNO ne pozabavi pitanjem popune kljucnih mesta u avijaciji, ne vidim svetlo na kraju tunela.
Primer, sada da upise i zavrsi 100 pilota, imate ih kao avijaticare tek za pet godina! a za tih pet, nece biti koga da im prenese znanje…itd
Ko misli da nisam u pravu, bice i sam svedok ovih reci.

Sr

@LBAznalac
Uvek kritikujem vlasti i drzavu, ali u ovom slucaju niko nije kriv do vojske! Sami su sebi to napravili, nije drzava nista kriva. Izmisljaju toplu vodu, ispravljaju krive drine, a posle im “mladi nista ne valjaju”. Ljudi ne zele da se prilagode vremenu, nego misle da celo drustvo mora njima da se prilagodi. Da ne pominjem razne druge stvari.

To sto nema kadra je 80% rezultat zadrtosti vojske i ne preduzimanja bukvalno nicega da se to spreci, a mozda je 20% kriva drzava.

Banalan primer, fali im godinama kadrova, oni na FTN okace poster master program na VTI i to je to. Ceo angazman za promociju se sveo na parce papira.

Sa

Treba ih koristiti sve dok mogu da lete i isprobavati na njima razne stvari i optiku, elektroniku, vz rakete, mrezenje sa dronovima, zasto da ne? Sta rade na livadi avioni kojima nije istekao resurs, ko ih je stavio tamo i zasto? Ako su ih poslali na livadu, gdje je odgovarajuca zamjena? To sto su u muzeju, to ne znaci da su tamo i trebali biti. Ali da, to je najgore, nema sistema da valja, nego kako ko zajase, tako se i svi planovi mijenjaju. Uglavnom neka lete, nek djeca vjezbaju. Pozdrav svima.

Odgovori
LB

Drago mi je da se neko setio aviona sa livade, koji su inace svi doleteli do te livade potpuno ispravni. To sto ih izvlacimo SADA odatle, to je vec pitanje za ozbiljnu drzavu u kojoj sudstvo radi svoj posao, sto ovde nije slucaj.
Hocu samo jednu stvar da napomenem, nema DECE koji lete ovaj tip aviona niti ce ih biti.
Ovaj tip aviona lete ljudi u proseku preko 45 godina. Zato ovaj avion nema perspektivu, jer za koju godinu (2-3) vise nece biti koga da leti na njemu.

Ma

Uz sve nedostatke ..a mogu da pricam o tome do sutra ..na kraju krajeva 12 godina u teh.sluzbi mi daju za pravo da komentarisem ….sto bi se reklo dupe mi viri iz drugog rezervoara….
Imamo vrhunske pilote koji mogu da lete na bilo kojem tipu aviona, planovi obuke
Se godinama prilogodjavaju trenutnom stanju ali rezultati su na kraju impresivni…
A to je bojevo gadjanje ….
I na kraju ratna dejstva…ne zaboravite da nijedan orao nije nije oboren od strane lovackih aviona…a po meni ima preko 350 borbenih letova od 91 do 99….
Odlican odabir i selekcija uz ovakvu obuku stvaraju preduslove za letacki i tehnicki sastav za brzi prelazak na savremeniji vazduhoplov…

Odgovori
mi

Orao,Galeb,Mig… tko će to da vozi i popravlja… otišo Vasiljević, otišo i Buša nedavno… To sve onako ispod tarabe… Ključni ljudi sa najvećim iskustvom u Tigrovima…

Odgovori
Bu

Kad nemaš sredstava za novije i bolje, logično je da unapređuješ ono čim trenutno raspolažeš.Mnogi postavljaju pitanje, dokad?E dok se ne zaradi novac za nešto savremenije.A to je prilično mnogo novca.

Odgovori
Sr

Pozdrav ljudi,
Moze li neko da mi kaze, stalno citamo o modernizaciji Orlova dvoseda, ali sta ce biti sa jednosedima?
Hoce li se i oni modernizovati ili ce se jednostavno koristiti ovakvi kakvi jesu, do isteka resursa?
Hvala

Odgovori
Ni

Iskreno mislim da rad na modernizaciji orla i G4 je dobra ideja ali i pucanj u prazno jer resursi ako nisu na izdisaju biti će uskoro. Ja bih pre sa kinezima ugovorio neku saradnju u sklapanju i integraciji naših sredstava na FTC 2000G. Cena oko 8,5 milona dolara.Oživeli bi Utvu i podmladili flotu. Avion za zadatke obuke i LBA sasvim ok.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Yrraf na: Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

Mene više zanima koliko će se dušebrižnika javiti da kuka EU kako treba da sankcioniše Hrvatsku jer pravi nelojalnu konkurenciju drugim avio prevoznicima upumpavanjem novca u nacionalnu avio kompaniju. Čisto da vidimo koliko su dosledni. :) Inače ja lično ovo podržavam, zato što male države poput naših bez nacionalnog prevoznika postaju crna rupa za avio…

30. Nov 2022.Pogledaj

Oblomov na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

>> Pola satelita na svetskom nivou se zadnje 3 decenije salju u orbitu raketama iz sovjetskog doba. Ti nemas pojma o temi o kojoj pises! Ruski LEO biznis je prdn'o u cabar samo na TV ne izvestavaju o tome...

30. Nov 2022.Pogledaj

dr djura na: Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

Ok sve je to super obnavljaju ljudi flotu i bravo za to. A sad me zanima koliko će likova ovde sad da priča o prostacima sa Balkana jel nisu objavili ni koliko aviona a kamoli uslove ugovora i cenu koju će platit. A tek što nema javnog tendera nego se još troše zajedničke pare čitaj…

30. Nov 2022.Pogledaj

Pavle na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

Ivan Ako si im rekao za svemirski program. Pola satelita na svetskom nivou se zadnje 3 decenije salju u orbitu raketama iz sovjetskog doba.

30. Nov 2022.Pogledaj

Oblomov na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

>> znam samo da je kupovina ovih helikoptera od strane R. Srpske idiotizam teski. Tamo 90% stanovnistva smatra da je to odlicna kupovina!

30. Nov 2022.Pogledaj