BEG airport status
Evropska unija želi da pošalje Ukrajini borbene avione: Koja zemlja bi mogla da ih donira i ima li to uopšte smisla? Pre ruskog napada, Ukrajina je u proteklih par godina imala oko 50 aktivnih MiG-ova 29

Evropska unija želi da pošalje Ukrajini borbene avione: Koja zemlja bi mogla da ih donira i ima li to uopšte smisla?

Komanda Ratnog vazduhoplovstva Ukrajine saopštila je pre dva dana da je od svojih zapadnih partnera dobila veliku količinu raketa vazduh-vazduh. Istovremeno, zamenik ministra odbrane Poljske Marcin Ocepa je na svojoj Fejsbuk stranici objavio da je Poljska poslala drugi po redu konvoj sa municijom za oružane snage Ukrajine.

Na osnovu ovoga se može zaključliti da je upravo Poljska isporučilac pomenutih raketa vazduh-vazduh, obzirom da poseduje rakete R-73 i R-27 kojima su naoružani lovački avioni MiG-29 RV Poljske, a ovaj tip letelice se nalazi i u naoružanju RV Ukrajine. Pojedini izvori su naveli da su isporučene i R-73 i R-27, a neki da su stigle samo R-73.

Gotovo istovremeno, nakon što je predsednica Evropske komisije Ursula Fon der Lajen izjavila da je donesena odluka da Evropska Unija pošalje Ukrajini vojnu pomoć u vrednosti od oko 500 miliona evra, šef spoljne politike EU Žozep Borelj rekao je da Ukrajini neće biti poslata samo municija i naoružanje već i borbeni avioni.

Ako bismo analizirali koji borbeni avioni bi mogli biti isporučeni Ukrajini, i ako bi to moralo hitno da se uradi, lako se može pretpostaviti da bi to bili tipovi vazduhoplova koje poseduju i određene države EU i Ukrajina. Sasvim sigurno je da nema vremena da se ukrajinski piloti u kratkom vremenu obuče na određene tipove zapadnih borbenih aviona, pa bi izbor mogao pasti samo na sovjetsku tehniku, odnosno lovačke avione MiG-29 i jurišnike Su-25.

Da li se RV Ukrajine nalazi u problemu sa brojem dostupnih borbeniha aviona?

Kada pogledamo inventare vazduhoplovnih snaga zemalja koje su u EU, MiG-ove 29 poseduju Bugarska, Poljska i Slovačka, dok Su-25 ima samo Bugarska. Međutim, za Bugarsku i Slovačku bi bilo problematično da ustupe svoje avione jer ih imaju malo, Bugarska 14 (11 MiG-29A i tri MiG-29UB), Slovačka 11 (9 modernizovanih MiG-29AS i dva MiG-29UBS). Reč je naravno o ukupnim brojevima aviona, dakle ne o operativnim.

Uz to nisu svi pomenuti avioni operativni, a njihove zamene u vidu F-16 Block 70 koga su obe države kupile, trebalo bi da stignu za godinu do dve. Što se tiče Su-25, Bugarska ima 8 sveže remontovanih i modernizovanih aviona (6 Su-25K i dva Su-25UBK), uz bar još 6 neaktivnih primeraka u rezervi koji odavno nisu leteli i koji bi morali biti remontovani.

Moguće je međutim, da bi se, ukoliko bi bugarski i slovački operativni avioni bili poklonjeni Ukrajini,  dok ne stigne nova tehnika, o vazdušnom prostoru Bugarske i Slovačke brinuo NATO koji je u istočnu Evropu već rasporedio dodatne borbene avione.

Ipak, najrealnije je da bi Ukrajina mogla da dobije MiG-ove 29 iz Poljske, koja ih trenutno ima oko 29, od kojih je 16 prošlo kroz modernizaciju manjeg obima. Uz to, Poljska i Ukrajina su već sarađivali na remontima i doradi lovaca MiG-29.

Da Ukrajina verovatno neće dobiti bugarske MiG-ove 29, moglo se videti iz izjave bugarskog premijera Kirila Petkova koji je juče kazao da Bugarska nema dovoljan broj aviona ni da zaštiti svoj vazdušni prostor, i da je apsurdno da se u ovom trenutku daju bilo kome.

Trenutno se ne može znati u kakvom je stanju ukrajinska vojna avijacija, i da li su joj borbeni avioni zaista potrebni odnosno da li je već izgubila dobar deo tehnike. Takođe ne znamo koliko je oštećena infrastruktura vazduhoplovnih baza. Ukrajina, osim matičnih baza avijacijskih jedinica, ima i veliki broj neaktivnih aerodroma, neki od njih su sasvim sigurno održavani kako bi služili kao rezervne i isturene baze.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Dr

Cak i ono sto zasada jos uvek moze da se preveze u Ukrajinu kamionima (posto je Crno more zatvoreno), poput PO sistema, municije itd. zahteva bar nedelju dana. Dotle ce glavne linije ukrajinskog snabdevanja vec biti presecene ili ugrozene.
Na stranu tehnicka (ne)ispravnost tih letelica, bas bih voleo da vidim koliko bi potrajali u trenutku preleta u ukrajinski VaP i gde bi ih locirali, s obzirom da su sada i aerodromi na krajnjem zapadu UKR u dometu balistickih raketa koje unistavaju ono sto je prezivelo prve dane sukoba.
Doduse, nije ovaj plan o donaciji aviona tako los cak sta vise genijalan je, odlicna prilika da ‘neki’ zarade lepe parice prodajom dodatnih aviona Poljskoj, Bugarskoj itd.

Odgovori
Ф

Granica sa Poljskom i Rumunijom je otvorena…

Pe

@Drina moci ce i u narednih vise meszci a mozda i godina rata da se preveze sve moguce u Ukrajinu.Da li ste ikada pogledali kartu Ukrajine?Pa ima preko 1000 km granice sa NATO zemljama.To ce biti daleko lakse i vece snabdevanje nego u Avganistanu.
A Rusi svaki dan gube sve vise opreme i vojnika, uz to je Rusija finansijski u rasulu.Evo nekolilo t-72 Rusa od jutros koji su unisteni i napusteni https://t.me/UkrainaOnlline/19723

Kr

ideja je odlična i za samu Ameriku koja se može nadati još većoj zaradi od onih koji daju te avione jer sigurno Ameri računaju da će te avione barem donekle nadoknaditi kupovinom njihovih .
sama Ukrajina čak iako avioni budu dopremljeni moraće da slete a tad su pukli

Ra

Mislim da je Ukrajina napravila odličan posao time što je prethodnih godina kupovala pešadijske protivoklopne i protivvazdušne sisteme, koji su relativno jeftini i mogli su da ih kupe u velikim količinama. Upravo je ukrajinska pešadija ta koja je „zaglavila“ rusku vojnu mašineriju korišćenjem ovih sredstava u urbanim područjima. Dodatna prednost ovoga je što zapad može lakše da snabdeva Ukrajinu ovim sredstvima pri čemu je evidentno da su Ukrajinci odlično uvežbani u njihovom korišćenju.
Ključ svake strategije je u pronalaženju relativno jeftinih sredstava kojima se efikasnost skupe tehnike protivnika drastično smanjuje.
Koliko vidim u poslednjih nekoliko dana, akcenat ruskih dejstava je na korišćenju artiljerijskih sredstava. Pitanje glasi: Gde je ruska avijacija?

Dr

@Фантазијо12

Pa sta ako je granica otvorena?
Vidim, ubise se od dostavljanja pomoci Ukrajini. Rusi su usli u Ukrajinu i svima su stavili do znanja do cega moze dovesti bilo kakvo mesanje sa strane, a tu spada i slanje naoruzanja. I tu se sva prica zavrsava. Ko pokusa da cacka mecku moze i on dobiti po nosu.

@Dusan

Da, rat ce trajati 100 godina. Kad citas zapadno-ukrajinsku propagandu ispada da Ukrajinci samo sto nisu usli u Moskvu, a ne da im je zemlja u rasulu.
Evo ti jedan snimak Amerikanca koji zivi u Kijevu, poslusaj sta on kaze o situaciji u glavnom gradu Ukrajine.
https://www.facebook.com/alan.bailey27/videos/361756379192109

U ostatku zemlje situacija je jos gora. Tolika zemlja sa onolikom armijom pre rata i naoruzanjem, daje upustva svojim gradjanima kako se prave molotovljevi kokteli. Jel treba da se crta kakvo rasulo vlada u UKR.
Poslusaj sta kaze i bivsi savetnik sefa Pentagona Daglas Mekgregor.
https://t.me/ssigny/8390
Game over, Ukrajina je vec porazena. Samo je pitanje da li ce ukrajinsko rukovodstvo prihvatiti sve ruske zahteve i kapitulirati na bezbolniji nacin, ili ce se praviti kao da se u zemlji nista ne dogadja i cekati da se ona vojna masinerija zapadno od Kijeva, juga i iz Belorusije pokrene. Ako izaberu drugo, neka im je Bog u pomoci.

Fe

Nisam siguran da će išta da promene isporukama nečeg što je teško prebaciti preko granice a da ne bude uništeno već u transportu, a ima veći potencijal da proširi sukob nego da išta pomogne. Inače, već se govori i o novim mogućim prodorima iz Belorusije u pravcu krajnjeg Zapada Ukrajine (ka Rovnu) , da bi se otsekla Ukrajina od Poljske i Zelenski prinudio da kapitulira što pre. Doduše izvor je poljski, u analizi ima i zahteva za ogromnim povećanjem poljskog vojnog budžeta i ko zna koliko kredibilan.

Izgleda da su ona ubacivanja padobranaca i specijalaca na samom početku postigla mnogo – Ukrajinska vojska kao da se nije pomerala previše od početka sukoba, a i dozvolili su da im većina tenkova (Ukrajinci pokupili sa remonta i sve što je stajalo po fabričkim krugovima) bude zarobljena u Harkovu – fabrike i remontni zavodi (T-64, i T-80U) nasleđeni od SSSR-a su tu, a Rusi su im uništili depoe goriva u napadima na početku, izgleda da je Zelenskom ostalo da mobiliše civile jer su regularne formacije ostale vezane na frontu u Donbasu.
Šta li može da se očekuje posle stizanja onakvih kolona 64 kilometarska ka Kijevu i 20km ka Harkovu…
Ovo sa avionima liči već na nemačka “čudesna oružja” koja su trebala da obezbede pobedu Rajhu u trenutku kad su se Rusi i Amerikanci spojili na Elbi i presekli Nemačku na pola… pola od tih migova nije ni dostupno – Bugarska i Mađarska ne nameravaju da ih šalju, a Su-25 bez potpune vazdušne prevlasti može samo da čeka na pisti koju bombu ili raketu…
Zanimljivo je da je helikopter neuporedivo žilaviji i otporniji nego što sam lično hteo da verujem – znao sam da su operisali u najtežim uslovima u mnogim ratovima, ali tek kad vidiš da bez problema lete u onolikom broju to i “svariš”. Dakle, kupovina što većeg broja, i naročito jurišnih. Zapadni komentatori spekulišu da su najverovatnije Ka-52 u niskom letu najverovatnije iznenada napali i onesposobili sisteme BUK, kao Apači Iračke Kubove…
Inače, baš šteta što nema baš nikakvih podataka o učinku sasvim malih dronova – Orlan i varijante pri izviđanju i laserskom obeležavanju ciljeva. A i Lanset i Lanset-3 loitering municija – ima masa klipova korišćenja u Siriji, sumnjam da su Rusi propustili da ih koriste u Ukrajini. O tome će izgleda VS da se raspituje preko vojnog atašea, kad već nisu umeli da pošalju vojne osmatrače na obe strane. Izrael je imao oficire za vezu u Vijetnamu koji su pribavljali podatke o efikasnosti Sovjetskih sistema PVO, nisu se oslanjali na novinske članke….

Mi

Taman se pre jedno mesec dana na T6 vodila polemika gde će završiti svi ti f16 koji su sada višak. Eto odgovora samo nisam očekivao ovakav potez Rusije. Ukrajina ima svakako prepune aerodrome SU25,SU22,mig29 ,doduše povučeni su iz upotrebe ali sigurno mogu poleteti u bar par misija koliki će im biti i vek u ovom ratu. Verovatno se neće ili vrlo ograničeno se koristiti. Isto važi i za donirane 29 i su 25. I Srbija je 99″ imala 40 mig 21 i nisu se koristili ,nije imalo nikakvog smisla čak ni da pokušavaju. Eto ih danas na stajankama trubu. Tako će i ovi Ukrajinski …..

Pe

@Drina Ne navodite nijedan argument, sugestijama pokusavate da nas ubedite da je Rusima ovo ispala odlicna operacija.
OK, zasto onda imaju preko 4000 poginulih za nedelju dana? Nisu ostvarilo nijedan cilj, imaju gubitke oruzja svih mogucih vrsta, a uz to i nevidjene sankcije?
Evo sad sam gledao video kako se Ukrajinci setaju po Pancir C1 koji su uzeli Rusima…
Mozda je to deo genijalnog ruskog vojnog plana?

Dr

Rade, ruska armija ne ulazi u velike gradove. Rac je o prvom esalonu koji ima posve drugu namenu. Gradove zaobilaze ili ih okruzuju, presecaju protivnicke komunikacione pravce, pokusavaju da odseku i stave u okruzenje glavnicu ukrajinskih snaga (plus Kijev), ostavljajuci ih bez mogucnosti da pruze dugotrajan otpor ako krene glavnica trupa. Paralelno sa tim razaraju im skladista municije i goriva, i time se ukrajinski kapaciteti za otpor jos vise smanjuju.
A drugi esalon, one kolone jedinica i pesadije, to je glavnica ruskih trupa. Ona jos nije stupila na scenu. Ocigledno ce sada malo da pregovaraju, pa ako pregovori ne urode plodom glavnica trupa stupa na scenu i onda se moze govoriti o ulasku i ciscenju gradova.
Rat se ne dobija tako sto glavnicu trupa gurnes napred i zaglavis oko nekog nebitnog grada (kao JNA u Vukovaru), to treba da bude valjak koji melje i diktira tempo, da li na bojnom polju ili za pregovarackim stolom. I kada protivnik pristane na pregovore, jer se nasao u bezizlaznoj situaciji, sa cime da pregovara kada mu je glavnica vojske u orkuzenju, kada mu je glavni grad u okruzenju? Moze samo da prihvati sve zahteve druge strane ili da nastavi da se brani a onda glavnica trupa krece da lomi otpor vec opkoljenih trupa i gradova kojima je na izmaku svega, od hrane do oruzja.

Sto se avijacije tice, avijacija radi mada mahom dole u Donbasu. Dovukli su Rusi dosta avijacije na Krim, zapad Rusije i u Belorusiju ali sad za sad ne koriste avijaciju u tolikoj meri. Ocigledno cekaju ishod pregovora, pa ako pregovori propadnu onda ce i avijacija da se aktivira vise.

Đ

Prijatelju, ako gledaš samo RTS i RT onda nemamo o čemu da pričamo. Rusi su već gurnuli skoro sve snage koje su pripremali mesecima oko Ukrajine i nisu se daleko odmakli, osim na jugu. Hostomel su pokušali zauzeti prvog dana i posle toga ih skupljaju lopatama odatle, a oni sami su uz najviše počasti sahranili gnerala komandanta padobranske divizije. Kolona oklopnih i drugih vozila dugačka 65km se kretala prema Kijevu, sa severa danima i na kraju nikad nije stigla do Kijeva. Borbena vozila ostavljaju napuštena, bez goriva i seljaci ih traktorima odvlače, dok sami ruski vojnici pljačkaju lokalne prodavnice da bi imali šta da jedu. Svi ukrajinski borci imaju instrukcije da prvo gađaju kamione, pa tek onda tenkove i artiljerijska oruđa. Jedino što za sada funkcioniše iole pristojno su ruske artiljerijske i raketne jedinice koje razaraju gradove, pošto većinom mogu da dejstvuju sa ruske teritorije. Ruska celokupna doktrina logistike je zasnovana na železnici. Njihove železničke jedinice broje 30 hiljada ljudi kojima je zadatak da obezbede svu potrebnu logistiku ruskoj vojsci. Koliko je ovo efikasno u odbrani ruske teritorije, toliko je problem čim se odmaknu 30km od granice, odnosno od svoje železnice. Ukrajinci su presekli sve železničke veze između teritorije Ukrajine, Rusije i Belorusije. Zauzimanje aerodroma nije uspelo i celokupna mašinerija ne uspeva da se pomakne dalje od dokle su stigli prvog dana.
Svakako da im ne pada na pamet da ulaze u velike gradove, jer nemaju čime trenutno. Moderna urbana područja su za ratovanje gora od džungle i krševitog terena zajedno i za čas progutaju veliku količinu vojske. Pred početak invazije su spremili oko 200K ljudi na graici sa Ukrajinom, a to je dovoljno za neku brzu intervenciju ili da otkinu neko malo parče teritorije. Međutim, idiot Putin je zamislio da mu je to dovoljno da zauzme Ukrajinu. Utripovao se na sopstvenu propagandu, da će narod Ukrajine da ih dočeka kao oslobodioce i da će Zelenski i njegova ekipa da zbrišu ili da budu pohvatani prvi dan. Sad se upetljao u rat sa zemljom koja broji preko 40 miliona ljudi od kojih je većina spremna da brani svoju domovinu.

Dr

@Đole

Ne gledam TV uopste.
Ali ti izgleda previse gutas ono sto ti se servira putem medija.
Kazes Rusi su gurnuli sve snage koje su pripremali? Nisu, gurnuli su prvi esalon, o tome govore i Amerikanci, to su one kolone kamiona, oklopnih vozila itd. sto su se zaletele sto dublje.
Drugi esalon u to vreme nije stupio na scenu, po americkim izvorima vise od polovine trupa koje su Rusi skoncetrisali pre napada.

Sto se Hostomela tice, Hostomel je pod kontrolom ruskih trupa. To sto su pretrpeli gubitke rat je, gine se.

Sto se ruskih kolona ka Kijevu tice. Prijatelju te trupe su oko Kijeva sa tri strane. Sa severa, istoka a bogami i sa juga.

O ostavljenoj tehnici sam pisao na drugoj temi, prvi esalon se previse zaleteo, logistika nije dovoljno brzo pratila trupe. Rusi dostavljaju humanitarnu pomoc u Ukrajinu, a ti pises da ruski vojnici nemaju sta da jedu i da pljackaju.

Ne znam kakve instrukcije imaju ukrajinski vojnici, nisam na vezi sa njima i njihovim generalima, ali sudeci po informacijama koje stizu oni su nahvatani spustenih gaca. Onolika drzava, sa onolikom vojskom a da im se ruske trupe vozikaju po Ukrajini kao da su u Rusiji.
Jedino sto su Ukrajinci uradili je povlacenje u gradove (sad ne dozvoljavaju evakuaciju civila jer znaju sta im se sprema ako civili napuste gradove) i kako su Rusi zaobilazili i opkoljavali gradove tako su Ukrajinci napadali ruske kolone koje su se zaletele sto su dublje mogle.
Zapitaj se zbog cega nema kontraudara ukrajinske armije, a imaju onoliku armiju. Mozda zato sto su pretrpeli ogromne gubitke u ljudstvu i tehnici pa im je sad ostalo samo da se zavlace po gradovima, da skrivaju tehniku blizu civilnih objekata i slicno.

Sto se ruske artiljerije tice, nisam primetio da artiljerija radi punom parom. Cak sta vise, ocigledno je da Rusi ne koriste ni 10% kapaciteta svoje artiljerije. Ta artiljerija sto dejstvuje tuce po ukrajinskim trupama ka Donbasu i Lugansku jer je tu najveca koncetracija ukrajinske vojske tj. glavnica UKR vojske. Sve ostalo su besmislice, ispade da Kijev vise ne postiji, kao ni Harkov i ostali gradovi sto je van svake pameti.

Sto se doktrine tice, pa znas kako porusili su Ukrajinci prvih dana vecinu mostova pa sta bi? Rusi digose pontone za par sati. Na kraju krajeva ne obracaj paznju na rusku doktrinu u ovom slucaju, Rusi ovde deluju suprotno sopstvenoj doktrini i vise nalik Zandarmeriji nego vojsci. Standardna ruska doktrina pociva na manevru, vatrenoj moci, objedinjenosti svih rodova i vidova. A toga ovde nema. Tako da ne brini o presecanju zeleznickih veza, ne napreduju ruske trupe ka Kijevu sa tri strane tako sto avionima dovlace ljudstvo i tehniku. Bice da te zeleznicke veze i nisu bas presecene kao sto Ukrajinci tvrde.

Zasada i ne moraju da ulaze u velike gradove. Vecina gradova na istoku je u okruzenju. U takvim uslovima Ukrajinci nemaju cemu da se nadaju. Pre ili kasnije ce poloziti oruzje ili ce biti unisteni. A vec sada im nedostaje svega, plus im Rusi lupaju skladista cime se kapaciteti za odbranu jos vise smanjuju.

Nije Putin procenio da mu za operacije u Ukrajini treba toliko i toliko vojnika, vec generali. Putin je samo aminovao pocetak operacije.
Po informacijama koje stizu iz Ukrajine ne da Rusima ide lose, vec im sa ne tako velikim trupama ide i vise nego dobro. I videces na kraju i sam da ce Ukrajina prihvatiti sve ruske zahteve ili ce je zauzeti celu.
A koliko su Ukrajinci spremni da brane Ukrajinu najbolje govori to da Zelenski poziva strane dobrovoljce da pomognu Ukrajini (gde Ukrajinska vojska, koja je sve samo ne mala ili je bar bila pre rata)? Imas na internetu gde hvataju Ukrajince, mahom mladje vojno sposobne, koji pokusavaju da napuste Ukrajinu (neki se maskiraju u zene) i to na zapadu Ukrajine gde jos nema borbi. Otkrivaju ih u gepecima automobila, placaju po 150 evra/dolara da ih prebace pobegnu iz Ukrajine. Eto toliko su Ukrajinci radi da ratuju za Zelenskog i kompaniju. Da su spremni da brane drzavu kao sto kazes, pa ne bi im trebalo nista od ovoga jer kao sto i sam znas Rusi izvode operacije u UKR sa 3 puta manje trupa nego sto UKR armija ima vojnika.

I za kraj jedna karta, stanje na dan 06/03/2022.
https://prnt.sc/AwzM_sIF3DpZ
Toliko o tome da nisu daleko odmakli.
Na jugu od vecih gradova ostala samo Odesa. Nakon Odese sledi lagana setnja do Rumunije. Pogledaj i ova kljesta sto stezu glavnicu Ukrajinskih snaga u Donbasu. Kad to pukne i kad se zatvori (i unisti, predajom ili fizicki), videces i sam kojim tempom ce ruske trupe napredovati ka severu (ako UKR u medjuvremenu ne prihvati sve ruske uslove ili ti ga kapitulira).

Ka

Zivojine, jedno pitanje samo, da li je uopste izvodljivo da pilot borbenog aviona sedne u donirani avion i istog trenutka bude operativan, ipak su ti aparati u odredjenoj meri prilagodjeni drzavi koja ih je i kupila i njihovom letackom osoblju? , bez obzira sto su isti tipovi aparata? Da li je potrebno izvrsiti izvasna podesavanja pre upotrebe od strane Ukrajine?

Odgovori
Ž

Kaster

Мислим да краћа преобука није немогућа, нису ти авиони толико различити од онога што има Украјина.

Bo

Meni je to nerealno. Da li se uopšte može nakupiti 70 aparata, operativnih.
Bugarska i Slovačka da se odreknu jedine eskadrile koju imaju.
Da im i predaju avione, sa kojih pista bi leteli i koliko dugo. Rusi su ostvarili prevlast u vazduhu.
Razumem neku propagandnu ulogu ove informacije. Da EU pokaže odlučnost, rešenost da pomogne. Takođe da se podigne borbeni moral kopnenim trupama.
Mig 29 i Su 25 su stari, prevaziđeni. Nemaju stvarnu upotrebnu vrednost protiv ruskih Su 30, Su 35. A tek ruska pvo.
Nesumnjam u hrabrost i spremnost ukrajinskih pilota da sednu u te aparate i polete.

Pe

Ako su Rusi rekli da imaju prevlast u vazduhu,kako onda ukrajinci mogu da odu i da slete sa tim avionima nazad u Ukrajinu?

Odgovori
Gl

Mislim da im je ideja da poleću iz Poljske.
Ali to je onda već direktno mešanje u ovaj rat a Putin je jasno stavio do znanja šta se onda dešava. Nije da su protivoklopne rakete mala stvar ali dati infrastrukturu za aviaciju mislim da bi već upalilo par Iskander raketa u tom pravcu …

Sa druge strane MiG može i sa puta da poleće i sleće ali je zaista upitno koliko dugo bi se to dešavalo. Mislim da Rusi nisu još uvek uključili S-400, Buk itd PVO da zaključa nebo Ukrajine. Ili možda jesu …

ab

Rusi jos uvek nemaju prevlast u vazduhu, bayraktari lete svaki dan po malo. Doduse pitanje je sta vi podrazumevate pod „prevlast“. Moguce je recimo da bi jedan Mig-29 bio momentalno otkriven i u najkracem roku neutralisan, sa dronovima vidimo da to nije slucaj.

1999. poneki piloti VJ leteli su recimo nisko i uspevali ostati u vazduhu neprimeceni neko vreme. Ukrajinski piloti verovatno nisu manje motivisani u ovome trenutku totalnog rata. Ipak ih ne bi trebalo trositi jer su takvi profesionalni oficiri veoma korisni za razne zadatke u vojsci i mimo letenja (a rat ce na ovoj ili onaj nacin trajati mozda godinama).

Pe

@Pera pisar iz administrativnog
Ma kakva nadmoc, pa naravno da ce Rusi da tvrde da sve ide odlicno.
A evo kako im jutros skidaju helikoptere tek tako: https://t.me/chtede/41903

@Gliga SSSR je snabdevao Vijetnam, a Amerika Avganistan, SSSR Egipat i Siriju, s Amerika Izrael i nikad nije doslo do direktnog rata.Mada su cesto ucestvovali i ruski vojnici, ali tajno, i dosta su ginuli, posebno pvo Sirije.
Jedina razlika je sto je SSSR tehnoloski isao korak u korak sa zapadom, dok je Rusija znacajno zaostala.I SSSR je bio 20% svetske ekonomije, a Rusija je 1,8%.
Grubo receno, Ukrajinci mogu da izgube sve oruzje i dobice najsavremenije novo oruzje.Ukrajina ne mora nista da proizvodi i imace novac.
A Rusija je u daleko gorem polozaju.

Vl

about:blank,
Od pre dva dana nema više snimaka Barjaktara (juče se pojavio jedan falš). Pitanje je koliko ih je ostalo i šta će moći da urade kada se Buk razvije i postane operativan. A definitivno je operativan kada Rusi mogu da vozaju kamione i ostala borbena sredstva u 65 kilometara dugoj koloni.

ab

@Vlad

Imate dejstvo Bayraktara po (da li?) Buk sistemu u retkoj sumici. Snimak sam prvi put video danas, renesen je na jednom nemackom mediju i ja sam negde ovde postirao link.

Naravno da nije za ocekivati da ce ukrajinski bayraktari zauvek moci da izvode dejstva i izvesna je njihova postepena destrukcija ali za sada su jos uvek tu.

Pe

@Vlad Pa naravno da ce Ukrajina dobiti nove UAV.Vi koji zlurado zelite propast Ukrajini cete jos povuci svoje izjave ovih dana..

Tr

Petrovicu Dusane,

To je snimak od prvog dana samo iz drugog ugla..

Ri

@Pera pisar iz administrativnog
Ukrinci se nadju da ce da baziraju 70 aviona na Poljskim aerodrumima i da sa njih izvode bobena dejstva. E to je vec uvlacenje NATO u rat.
@Morovlah
Ova inicijativa da se stara Ruska operema istocnih clanaica NATO potrosi u Ukri je odlicana za NATO i Americki vojno industriski kompleks. Prvo se rese te opreme a onda nateraju zemelje donatore da kupe Americku operemu. Nemoj da se nadas da ce nesto da daju za Dz jer na zapadu to nepostoji. HRZ ima da donira svoje hlikoptere bez nadohanade, a posle ima da plati za Americku robu. I nakraju zbog “ zbog ruske agresije“ uz pomoc kerdita ima da se kupi i sto treba i sto netereba , i eto desetina miliardi profita Americkom vojno industriski kompleksu a istocnim clanicama NATO duznicko ropstvo.

Mo

Svojedobno su razmišljao da HRZ ustupi svoje Mi8/17/117,a da se to nadomjesti američkom donacijom UH60.

Odgovori
Pa

Moglo bi HRZ da uspostavi suradnju na razini proizvodno-razvojnih centara, kao i skolsko-naucnih.

Go

To je bilo aktualno prije nekoliko godina

K

Izgleda da zasad nista od toga. Hrvatska zasada salje samo pjesacko naoruzanje (puške i strojnice), municiju i zastitnu opremu u kolicinama dovoljnim “za opremanje cetiri brigade”. Mozda uskoci amerika ili europa sa nekim novcima za nadomjestiri te Mi-8, ali tko zna treba li to uopce Ukrajini sada, i koliko je HRZ tim letjelicama privzen i koliko ih opsezno koristi.

Zu

Hrvatska je poslala „puškostrojnice i strojnice u traženom kalibru u vrijednosti 15 milijuna USD“ (Zastavine kopije AKM i PKM sa skladišta). Pitanje je da li je Srbija kao proizvođač dala izvoznu dozvolu. Eto naučne saradnje za VTI.

En

Voleo bih to da vim, jer vi imate iskustva u ratovanju protiv Rusije. Setimo se samo kako je skoro 10 hiljada Hrvata izginulo pod Staljingradom…Nadam se da bi se i sad tako proveli….

Vi

Nisam siguran koliko im sad trebaju transportni helikopteri, eventualno za humanitarni prijevoz. Šteta što onih hindova Hr više nema, to se moglo sad fino trejdati za ah64

Vl

Morovlah,
Izgleda da baš volite i uživate da Rusiji stajete na žulj.
Drugo je da Ukrima šaljete sardine i nareske ali, oružje?
Rusii pamte i vraćaju kad tad. Biće da su Mađari ispali pametniji od vas.

Br

Zasto samo Mi-8, Hrvatska bi mogla donirati Ukrajini i MiG-21.

fr

Vlad,

Vi ste u Europi kao i Hrvatska i daleko od Rusije a stajete na zulj EU i Americi. Stvarno mislis da zapad ne pamti i ne vraca?

Ve

Da li vi Hrvati mozete sa sigurnoscu da tvrdite da se u vasem djelu Jadranskih voda u ovom trenutku ne nalazi neka ruska podmornica sa vrlo razornim raketama?Pozdrav iz Podgorice.

K

S obzirom na to tko su lokalni izvršioci Kremaljske volje, naravno da nas nije strah. Hrvatska je to već doživjela, i nije ostala impresionirana.

so

Vesko…..sa 100% sigurnoscu tvrdim kako ne da je nema u HRV dijelu jadrana, nema je ni u CG…..nema je uopce u Jadranu a ni u Otranskim vratim.

skrati malo

Zu

Ne znamo, svi Kamovi i sonari su „premješteni“ u Titograd još 1991/92.

ma

@Vesko sigurni, jer se tu nalazi Americki nosač aviona.

fr

Enigma

Vise je Srba s Turcima opsjedalo Konstantinopol nego je Hrvata ratovalo kod Staljingrada.

Pa

Frane
Hvala bogu vise ih se vratilo

St

Upravo je javljeno da će Ukrajini biti donirano oko 70 borbenih aviona (MiG-29 i SU-25) iz Poljske, Slovačke i Bugarske. Svi donirani avioni biće stacionirani na aerodromu u Poljskoj i odatle će poletati sa Ukrajinskim pilotima.

Odgovori
Zo

Ta baza u poljskoj će biti sravnjena sa zemljom čim poleti prvi avion…

Jo

I onda sta. napad na nato članicu. i šta onda.
Putin će napast nuklearnim galaama, a nato će smao čekat?? aj daj malo ukljuci mozak

Ni

@Starina
Ma da, baš će Bugarska da donira broj aviona koji nema, znači smejem se koliko je EU očajna. Koliko tih MiG-29 koje imaju EU članice su u ispravnom stanju?
Mada baš lepo što doniraju da ima Suhoj na čemu da se vežba, da ne bude posle kuknjava kako Ukrajina pala nenaoružana, a ono 2. najjača vojska u Evropi sa 10 puta više tenkova od Francuske.

Fl

Мислим да је то пропаганда и мало вероватно, али ја сам само лаик!

ab

>> Ta baza u poljskoj će biti sravnjena sa zemljom

Najbolje je to sto nekolicina vas samtra da je jedini „siledzija u kraju“ Putin a da niko sem njega nema avione, rakete, vojsku itd. Mislite da RF moze istovremeno ratovati sa Ukrajinom i Poljskom a biti istovremeno pod totalnim sankcijama? Cak i da se NATO ne mesa direktno…

Pe

@Starina

Molim te ne piši gluposti. Da ne kažem nešto ružnije.

Sva vojna pomoć za Ukrajinu već nekoliko dana se dostavlja transportnim avionima i zatim cestom kamionima i kombijima prebacuje u Ukrajinu.

Pomoć u Poljsku su prekjučer dostavila recimo i dva grčka C-130 a dan prije dva turska A400.

Bila je prije par dana snimka nekih stranih novinara kroz centar jednog ukrajinskog grada a na snimci se vidi kako kroz grad prolazi kamion sa prikolicom.

Ništa neobično rekli bi neki. Civilni kamion sa prikolicom snimljen kako se vozi gradom između desetaka automobila.

Kada se snima zaustavi, uveća i malo uveća, vidi se da se radi o maskiranom prvoženju PZO sustava vjerovatno Buk.

Što se tiče borbenih aviona Poljska je već donirala 6 svojih MiG-29 koj su već još jučer predati, preuzeti i preletjeli u Ukrajinu.

Ukrajina je država površinom skoro tri puta veća od bivše SFRJ.

U ovih 6 dana rata VVS Rusije nisu mogle unišiti a kamo li neutralizirati sve aerodrome i piste u Ukrajini.

Nije ni NATO savez 1999. uspio u tadašnjoj SRJ to uspio nakon 70-ak dana a ne da to Rusi u manje od 7 dana uspiju u Ukrajini.

Pe

@PeroZ Tacno tako.Dodao bih i dve kljucne razlike izmedju 1999 i SRJ i 2022 Ukrajina:
1/ Niko nije snabdevao Vojsku Jugoslavije
2/NATO snage su i tad, a posebno danas daleko tehnoloski prevazilazile Rusiju u svim oblastima tehnike.
Tim vise je veliko dostignuce PVO Vojske Jugoslavije da su se drzali bez icije pomoci protiv najopasnijeg protivnika cak 78 dana.
Iako nisu srusili vise od 2 aviona od 38000 letova, ipak su blokirali NATO i usporavali operaciju svojim postojanjem.
Kako ce se pokazati Ukrajinci?
Sa snabdevanjem cele EU i USA?
I podatcima sa satelita USA i EU?
Videcemo.

Pe

Bas me zanima gdje su to silio avionu sa pomoci sletili.

Upotrbna vrijednost pomoci cista 0, a cilj je da ‘neko’ opet gura poljsku u rat…

kako god spekulanti pune dzepove lovom..

A ova HRVatska pomoc ko zna gdje ce zavrsiti…preprodavci ce uzeti svoje.

Vl

Mislim da niko od vas komšija nije dobro slušao šta je Putin rekao.
Poljska bi se na taj način direktno uključila u rat i postala legitimna meta. S obzirom da se uključiju kao napadač na Ruske snage, ne primenjuje se onaj famozni član (ne brani člana nato). Izgleda da će Inskanderi da rade kao sredstvo sporazumevanja sa Poljacima. A ima ih gomila (snimljeni preključe u Belorusiji).

fr

Vlad,

Macron je neki dan jasno rekao; Nije Rusijanjedina mija ima nuklearno naoruzanje!
Mislis da zaoadu isto sluzi da se povlaci. Ne druskane, ne sluzi.

Pe

@Vlad Putin odlicno zna da bi napadom na NATO zemlju ozazvao nuklearni rat u kojem bi on prvi poginuo, zajedno sa citavom Rusijom.
Niko se ne boji „dede u bunkeru“ kako u Rusiji zovu Putina, uvedene su mu takve sankcije koje u svojoj beskonacnoj gluposti nije ni sanjao, a vojna operacija se raspada iz dana u dan.
Rusija iz ocaja zbog pogresno organizovane operacije prelazi na tesko bombardovanje naseljenih mesta.Sto im nece pomoci jer se manja vojska bolje brani u rusevinama.

ab

>> Mislim da niko od vas komšija nije dobro slušao šta je Putin rekao.

Ja imam na vinyl-u sve Putinove govore i obicno ih slusam pred spavanje jer patim od nesanice. Narocito gotivim one koji se odnose na geopolitiku, mesto i uloga rodine u mir-u itd. Posle toga pogledam vojnu paradu, preferiram one od 70tih sa Berznjevom, dok je vreme u Moskvi jos bilo lose a pocetkm maja padao sneg…

Da

Bugari će iskoristiti da naprave kompezaciju sa Usa. Da doniraju Rusku tehniku da bi po boljim uslovima dobili Usa avione. I onako je tehnika Bugarske na izdisaju zadnje sate naleta ostvaruju, zadnji remont. Šansa da se dobro unovče.

Odgovori
Pe

@Dalibor Tako je, vidi se da se cenjkaju.Da smo pametni- i mi bi sa nasim MiG-29.Ima tu nijansi koje bi mogli da dogovorimo prodaja delova, radara, raketai t d.
Svakako im uskoro istice resurs, i svakako necemo nista moci da kupimo od Rusa, a moracemo i sankcije da im uvedemo pre ili posle.

Ni

Od tih 16 aviona je svega par ispravno, ovo je teška budalaština da će Ukrajina da dobije nešto značajno

Vl

Mogu da razumem da tako nešto Pe Du napiše, od njega se i očekuju takve nebuloze. Međutim, ne mogu da verujem koliko komšije pokušavaju da ušićare na ratu Ukrajne i Rusije. Postali ste pravi šibicari…

Pe

@Vlad Za razliku od vas koji podrzavate Rusiju u kojoj niste nikada ni bili, ja gledam sta je dobro za Srbiju: stari MIG ili novi Raffal jeftinije

Fe

Odakle ti da će da uopšte Bugari i Mađari to da dozvole? Mađarska se javno izjasnila protiv slanja oružja zataćenim stranama. Uostalom svi zajedno ti Migovi imaju manju borbenu vrednost nego beda od srpske i CRO avijacije zajedno – da li su u upošte u stanju da se odvoje od piste?

ab

Akcija je pre simbolicnog tipa, ima i medijalni karakter. Moguce je da je ukrajinska lovacka avijacija potpuno unistena pa bi se tom donacijom obezbedilo njeno dalje postojanje bar za neko vreme. Mig 29 navodno moze da operise u „poljskim“ uslovima tako da su par uzletanja i bombardovanja izvodljivi, uz veliki rizik i verovatne gubitke ali radi se o totalnom ratu. U ovoj situaciji svaka steta nanesena agresoru je korist za branioce.

Odgovori
Ni

@about blank
Donacija je da bi se umirila zapadna javnost, nista od toga sto EU obecava nece nikad ni da stigne. EU kamioni sigurno nece kroz Ukrajinu a ukrajinski kamioni su dobra meta iz vazduha. Citam juce Portugal donirao Ukrajini puške G3, e baš će da se usreće s tim smećem.

ab

Naravno Nikola, kao sto stingeri i javelini nisu isporuceni, ni bayraktare nije Turska prodala, EU takodje nije izdvojila 500 miliona i prvi put u istoriji nabavlja oruzije za jednu zemlju. Nemacka nije zaustavila NS2 i nije odvojila 100 milijardi za vojsku. U stvari, sta vi mislite, mozda EU uopste ne postoji? Mozda nema ne Evra, nego nas placaju u dinarima? Mozda ja vama ovo ne pisem iz EU nego sam americki bot koji sedi negde u Minesoti?

Sa

@about:blank

Kako mislite „totalni rat“? Ja nisam primjetio da Kiev gori. Kada Kiev bude gorio, ka sto je Beograd jos onomad, onda mozemo reci da je „totalni rat“.

Pe

@about:blank Ne vredi pisati, nase ljude je odlicno prevario Putin, naveo ih da svedusno podrzavaju potpuno laznu sliku Rusije koju su im prodali Ruski agenti db: Rusija ekonomski najjaca, proizvodie stotine stealth aviona, najbolje kompjutere, ima najjace univerzitete…(ali to je Amerika u opisu).

Ve

Turska je bpl davno prodala Ukrajini,o tome je pisao i T6.To sto je Njemacka izdvojila 100 miliona evra za vojsku prvo ce se obiti o glavu Poljskoj i Francuskoj kao i uvijek kada je Njemacka vojno jacala.Rusi su i tako davno rekli da sa Njemackom vise nece ratovati osim preko dugmeta,sam zakljuci kako.

Az

Rat je jos trajat. Al Putin je vec izgubio obvaj rat, a nazalost u to je uvalio i ruski narod.

Odgovori
Ni

@Azo
Ma da izgubio, mnogo verujes Ukro propagandi. Eno kolona 40km ispred Kijeva, ako Ukri imaju još bajraktara i ako su tako moćni što ne udare na kolonu. Front na jugu im se raspada, imaju bar 3 puta više mrtvih al najlakše je da se pobeđuje na tviteru i u zapadnim medijima.

Pe

@Nikola Vidi se da ne znate nista o ratovanju.
I sta ce sa 60km vojne tehnike u ulicama grada od 4 miliona?Operacija je glupa da ne moze biti gluplja.Evo jutros sam video kako od 10 Mi-28 kod Kieva Ukrajinci skidaju dva.I tako stalno…

fr

Nikola

Ti si bas kratkovidan. Kakve veze ima kolona s tim da je Rusija izopcena od civiliziranog svijeta i da je stisla gas ka ekonomskom propadanju. I da Rusija okupira Ukrajinu kako misli da je kontrolira u miru? Jel stvarno neko misli da ce nakon ovog Ukrajinci prihvatiti neku marionetsku vlast? Ukrajina je za Rusiju izgubljena zauvijek bila okupirana ili ne, a izgubljeno je i ekonomsko blagostanje stanovnika Rusije.

ma

@Nikola
To što je Putin izgubio rat ne znači da neće dobiti još mnoge bitke i teritorij i pobiti mnogo ljudi u Ukrajini (i Rusa i Ukrajinaca), i nitko ne zna koliko će trajati ta agonija za sve. Ali ovo je definitivno njegov kraj, preko ovoga neće ostatak razvijenog svijeta mirno preći.

Ni

@Petrovic Dusan
Ja nemam pojma o ratovanju al si ti bitno zavrsio vojnu akademiju na CNN i BBC pa zato lupetas gluposti vec 3 dana o nekim fantomskim UKR pobedama kojih nema nigde, eno vidim samo što nisu u Moskvu ušli. Lako se pobeđuje na twitteru lažnim snimcima, dezinformacijama i lažima a u stvarnosti? Za neki dan kad Ukrajinska vojska praktično prestane da postoji i kad shvatiš da nije kako si mislio, tad ćeš opet da nađeš neki izgovor, kao eto šta su mogli jadni protiv veće sile.

Go

@Nikola
Vaš osnovni problem je što ne shvaćate da pobjednik u Ukrajini nije i pobjednik u ratu.
Ukrajina je samo jedna bitka, koju Putin možda i može dobiti, ali rat je već izgubio.

Az

@ frane upravo tako. kako god zavrsi ova vojna operacija u Ukrajni Putin i ruski narod gube i vraćaju se 50 godina unazad, S. Koreja 2.0

Pe

@Nikola Zapamtite da ste mi odgovorili 1 marta 2022″ukrajinska vojska za neki dan ce prestati da postoji“.
Sami cete se uveriti koliko nemate veze sa realnoscu.A ja cu biti tu da Vas podsetim.

do

@ Nikola… razmisli malo, ako Putinu tolko dobro ide, zasto je kukumavcio da Kazahstan posalje trupe ? Zasto je naterao Lukasenka da posalje trupe? I zasto nije vec do sad zauzeo Kijev ?? da ne govorimo zasto drugi dan nije otvorio Moskovsku berzu?
Pogledaj malo flightradar… iako se ne vide vise globalhawkovi, tankeri stalno kruze iznad poljske i rumunije… nekom sipaju gorivo.. Na Rzov aerodrom u Poljskoj , blizu Ukrajinske granice , se na tom flightradaru vidi da da svaki cas slece neki C130 ili slicno… ceo svet salje pomoc… Ovi avioni sem mozda malo morala nece pomoci previse to je sigurno… ali stingeri, puske, Javelini i slicne igracke hoce… dovoljno da rat ne bude od „tri dana“ sto je hteo Putin… a za to vreme sankcije rade svoje….

Bl

@Petrovic Dusan12:03, 01. mar. 2022.
Vidi se da ne znate nista o ratovanju.
I sta ce sa 60km vojne tehnike u ulicama grada od 4 miliona?Operacija je glupa da ne moze biti gluplja.Evo jutros sam video kako od 10 Mi-28 kod Kieva Ukrajinci skidaju dva.I tako stalno…

E, nek si rek’o. Trebalo je Rus tebe da pita na koji front da tera tenka. Pa da im eventualno objasnis i ono oko GPSa, da slucajno ne pale nego da gledaju znakove

AL

Zaboravljas da su Rusi ukljucili u aktivna dejstva oo 50.000 vojnika i da na granicama imaju jos 100.000 u ovom momentu. Nazalost, to je cinjenica. Veliki opet tuku manje bez odluke SB i na kraju ce se dogovoriti izmedju sebe na stetu malih.Ukraina je samo piun u igri, a Rusima je ovo ogroman ulog koji nece izgubiti koiko god se ukrainci hrabro borili.To je i nama poznato. Samo je razlika sto Ameri u Srbiju nisu usli nigde u toku rata. Usli su posle nase apitulacije.
bojim se da zapad zbog svojih sebicnih interesa zrtvuje ukraince u svom ratu sa rusima koji nesmeju sami da vode.

Pe

@Bleki Vidi se da Rusi znaju da ratuju, dobijaju batine od Ukrajinske vojske, izgubili su preko 4000 ljudi i zauzeli grad velicine Novog Sada.

St

Poljski Migovi modernizovani u manjem obimu su sigurno jako korisni u ovom sukobu.

Odgovori
Re

Pa ukrajinci vec obaraju svoje Suhoje, kakav bi tek pokolj sebi napravili sa doniranim Migovima??

Pe

@Rebel Jedini izvor toga sto navodite je- Rusija, isti oni sto su lagali da „ne planiraju invaziju“.Vas je lako prevariti izgleda.

To

Treba i Hrvatska dati MiG-21 aparate a da im USA isporuci F-35 u zamjenu. Mislim da bi to bio odlican posao.

Odgovori
mi

..I doplatu

Zu

Samo ako prije toga Srbija donira svoje donirane 29-ke, šta će im kad kažu da isto naručuju Rafale.

ab

Haha, kako da ne, najbolje 1:1! Samo kome danas trebaju Mig-21 „aparati“? Uopste ne lete u Ukrajni, niti iko razmislja o njima. Videla zaba da se konji potkivaju pa i ona podigla nogu…

St

Da izvucemo i mi neke iz muzeja? Sigurno ima dvejesjedinica tamo, malo presle, garazirane godinama.

To

Ne može 1 za 1! MiG 21 je oldtajmer, bar 2 F-35 za aparat koji je već iskusan u napadu na kolone. Možda ta doplata, u pravu ste.

vl

F35 i da jos doplate 2 mil USD po komadu Mig21.

Iz

Torente je lik iz filmova i pokušava da probije medijsku blokadu a vi se džabe palite i pametujete

fr

Jel Srbija dogovorila Rafale s Francuzima i postala njihov strateski partner? Strateski partner koji odstupa totalno od iste politike i interesa sa Francuzima.
Srbija ne da je zatvorila vrata za Rafale s ovim vec ih je zalupila uz tresak da jos odjekuje eho.
Niste ni svjesni koliko ce vas ova odluka kostati u buducnosti na ekonomskom planu.

С

Frane, po pitanju politike Eu pročitaj saopštenje američke ambasade u Beogradu. To je po meni značajnije nego šta kaže EU

Vl

Torrente,
I ja imam jedan predlog za vladu Srbije:
Srbija će sačekati da Rusija istera naciste i NATO iz Ukrajne i onda donirati naše Mig-ove 29 Ukrajni. Na osnovu toga dobićemo u zameni nove Su 57 od Rusa (dobro de, ne treba biti alav, može i novi Su 35).
Ipak, onako za kraj, mislim da bi Hrvati trebali da doniraju svoje Mig-ove 21 Ukrima. Učinili bi ogromnu uslugu Rusima.

Iv

Frane, ma da Francuska neće više nikada sa nama sve dok im ne legne prva rata za avione,a onda ćemo biti i mi njihov strateški partner jer smo kupili 10 polovnih aviona.

fr

Ivan Uzice,

Vama sad slijede tihe sankcije. Niko vas nece pominjati ali EU fondovi ce vam biti nedostupni, a znatno ucestvuju u BDP Srbije.
Samo se zanosi da ce vam EU prodati svoju vrhunsku tehnologiju. Nijedan medij u Srbiji danas nije prenio tekst rezolucije EU parlamenta o Ukrajini. Hint, pominju i Srbiju u ne bas lijepom svjetlu. Vas vise niko ne dozivljava na zapadu neutralnim sto nikad niste objektivno ni bili, a sad su sve maske pale!

fr

Vi od ovog trenutka Rafale mozete gledati samo na slikama

al

Posle opste podele naoruzanja stanovnistvu ovo je druga najveca glupost… Cist populizam. Sta ce sledece da im obecaju – Neve i Kubove sa livada?

Bolje da su se svi uzaprli da naprave dogovor da ovo zlo stane nego sto ga potpiruju sa svih strana. Prostora za dogovor ima ako se svi unormale, prihvate po koji kompromis i obavezu se za dalja postupanja… Idioti.

Odgovori
Go

hm, kako je lako pričati o kompromisu…. hoćete vi napraviti još samo jedan mali korak i priznati Kosovo, pa da završite tu priću nakon 20+ godina?
Jasno da nećete, a tako lako drugima predlažete to isto.

Go

I ako niste primijetili, ja sam ipak bio malo kulturniji od Vas, pa Vas nisam nazvao idiotima kako ste Vi nazvali Ukrajince.

fr

Pa pregovarali su i Rusi ih napadose iako su tvrdili da nece do zadnjeg dana, a zapravo je plan napada mjesecima ranije isplaniran. Ovakav napad se ne moze isplanirati za par dana. Sve uz izgovor kako im Ukrajina u NATO cini sigurnosnu prijetnju dok nekim cudom Estonija, Litvanija i Litva koje su u NATO jos od 2004.g. eto nisu prijetnja. Tipicna agresija za tudjim teritorijem, nista drugo uz providan izgovor koji na primjeru baltickih drzava dokazano nema logike!
Inace slazem se da bi trebali sjesti za stol i dogovoriti mir izmedju Ruskih i Zapadnih interesa. Ukljuciti tu i pitanje Kosova. Bas me zanima kako bi Rusi tu trgovali. Znakovita je karta iza njihovog portparola ministarstva obrane Rusije dok je davao izjavu, a iza njega Kosovo u granicama neovisnim od Srbije. Eto kakva karta
stoji u ruskom ministarstvu obrane. Oni su vec pokazali kako zamisljaju geopoliticku situaciju na tlu Europe. Potrazite na internetu, Igor Konasenkov se covjek zove.

An

Bravo za komentar .

ab

„da ovo zlo stane “

Koje „zlo“? Mislite agresija RF na suverenu evropsku zemlju? Posaljite apel rezimu u Moskvi. Ne znam kako bi Ukrajinci mogli da doprinesu, da prestanu da se brane?

Pe

@alexanto Ja verujem da jednostavno ne znate geografiju, pa ste pomesali Ukrajinu i Rusiju, ili sta kome pripada.
Ukratko, bez bilo kakvog povoda, skoro 200000 tesko naoruzanih Ruskih vojnika su upali na teritoriju nezavisne Ukrajine sa ciljem da okupiraju zemlju i promene vlast.
Ali ovi ne daju.Srecom da ih podrzava USA i Evropa – uglavnom iz svojih interesa, ne bi da imaju komsiju Rusiju-i Ukrajinci se brane.

al

Zovi ga kako god hoces i krivi koga god hoces – RAT JE ZLO!

Za tango je potrebno dvoje a ovom ZLU su doprineli mnogo vise njih. Nista u zivotu nije crno i belo, mnogo je tu sive izmedju…

Za razliku od „navijaca“ i onih koji slave nesrecu i pogibiju sa bilo koje strane, ja je osudjujem i tuzan sam zbog svakog izgubljenog zivota, razorene kuce, decijeg placa sa obe strane. Ja sam rat prijatelju iskusio iz prve ruke, video smrti, patnje i razaranja koje NIKOM ne zelim. Kad pocne rat – svi su mi krivi i sve zalim za razliku od tebe i tebi slicnih koji ste silni pacifisti ali vam oci zasijaju kad „oni drugi“ nastradaju, jer Boze moj – zasluzili su…

Posto je bezmalo svaki drugi komentar u temi tvoj i PeDu-ov, nadam se da ce urednistvo odobriti i ovaj moj, mada nije tako atraktivan i potpaljiv kao silni vasi. A vama zelim da kad bude sledeci tekst o upotrebi Rafala i F-ova u Siriji, Libiji, Jemenu da budete jednako ovako revnosni i pravdoljubivi jer i tamo zive neki ljudi na 2 noge i neka deca pate zbog razaranja i agresije…

Ili je ona ipak opravdana?

Pe

@alexanto Mezate babe i zabe.
Uzrok intervencije u Libiji je napad borbenim avionima na svoj narod od strane Gadafija,i decenije teroristicke aktivnosti Libije, od obaranja civilnog aviona iznad Lokerbija 1989 i td
U Jemenu je gradjanski rat.u Siriji je gradjanski rat protiv diktatora izmedju dve linije islama,sunita i shia.
UUkrajini je agresija susedne zemlje.
To su dosta razlicite stvari.

ab

@alexanto

Iskreno? Dakle ne mogu pojesti koliko mi se povraca! Ne radi se ovde o tome kako „ja hocu“ nego kako jeste! Rat je definitivno zlo a u ovom slucaju pokrenuo ga je Putin i vodi ga Rusija!

Pe

Ovo je pre svega moralna podrska Ukrajini u ovako teskoj situaciji.
Zamislite samo da je bilo ko marta 1999 obecao Srbiji isporuku bar jednog aviona, koliko bi to znacilo kao gest.
S druge strane, para vrti gde burgija nece, i apsolutno je moguce da se Evropa i dogovori sa Bugarskom i Poljskom…za pravu sumu.Vidi se da trguju.
Nazalost, Srbija je informacionom kampanjom podrzala agresora, Rusiju – sto cemo osetiti po nasim ledjima i novcanicima.
Inace bi mogli da se otarasimo MiG-29 i napravimo neki dogovor, na primer, da avioni zvanicno ostaju u nasem RV, ali im poskidaju sve delove i sve sto moze isporuce Ukrajini.A nama – popust za Rafalle ili F-16.
Ali ne, mi smo jedina zemlja u Evropi koja nije protiv zauzimanja Ukrajine i uspostavljanja okupacionih vlasti Rusije na teritoriji suverene zemlje.

Odgovori
Ni

@Petrovic Dusan
Znacice toliko da ce jos par ukrajinskih porodica da zakukaju za svojim sinovima i muževima a Rusi ce 100 god da se hvale kako je Suhoj nenadmašan.

Pe

@Nikola U svetli preko 4000 ubijenih ruskih vojnika za nedelju dana, ne znam zasto Vam nije zao i ruskih majki,nego samo Ukrajinskih?

do

ko zna koliki je broj povucenih F-16ica Block 52 i starijih kako iz USAF tako i ostalih zemalja nakon sto su im stigle F-35ice.. Sigurno su po godistima mladje nego svi evropski migovi.. a o tome sta je blok 52 da ne govorimo… Svi ti avioni mogu da se stave na raspolaganje jako brzo- pogotovo ako se predje na polu ili predratnu produkciju… Poljaci i Rumuni vec lete na tome, Bugari se vec obucavaju…

De

@Petrović Dušan
Ovo za one neinteligentne. Na čemu misliš da treba naši piloti da lete i čuvaju naše nebo? Na Aladinovom letećem ćilimu? Koliko znam novi ugovor za nabavku letelica nije ni potpisan, čak ni uzet u razmatranje, da ne pričamo da se ne očekuje bilo kakva isporuka letelica u skorije vreme. Dalje da ne pričamo o tome da su Ruski stručnjaci kod nas u Momi radili remont i modrnizaciju naših MiG 29, i da su nam Rusi 6 letelica poklonili! Kome bi gurali prst u oko?
Srbija nije podržala nikoga – zauzela je neutralan stav i tako treba da bude. Srbija priznaje teritorijalnu celovitost Ukrajine (koju sada Rusija više ne priznaje svojim priznanjem LNR i DNR), a ne uvodi sankcije Rusiji jer to nije njen strateški interes (ko nas brani i čuva integritet rezolucije 1244 u UN). Odakle uvozimo preko potreban gas po ceni sada već i 5 puta nižoj od trenutne tržišne? I ne lupetaj da mi nismo protiv zauzimanja Ukrajine! Ako joj podržavaš teritorijalnu celovitost šta to znači? O usaglašavanju sa spoljnom politikom EU možemo govoriti kada budemo članica EU, a dotle treba da vodimo računa o sopstvenim strateškim interesima.

Pe

@Dejan Pominjete inteligenciju, a niste shvatili sta pisem-da bi mi mogli dobiti nove daleko bolje avione sa povoljniju cenu, ako se otarasimo ovih starij MiG-29 u zgodnom momentu.
Strateski interes Srbije je ulazak u EU, nema druge.

Go

@Petrovic Dusan
Bez ljutnje, ali i Vama fali malo realnosti.
Srbija nije uvela ni sankcije Rusiji, ni otvoreno osudila napad Rusije, a Vi pričate o nekoj donaciji bilo aviona, bilo dijelova Ukrajini.

Br

Srbija je poslednjih godina kupila puno oruzja od Rusije i ne sme da salje pomoc Ukrajini, vec mora da taktizira, a kao neutralna zemlja ima pravo na to, bez obzira da li se to nekkome svidja ili ne. Kako je Svajcarska mogla da bude neutralna tokom celog II.sv.rata, pa cak i da cuva nacistima pare i niko im rec nije rekao zbog toga ni do dan danas. Naravno, mi nismo Svajcarska, ali ni Putin nije bas Hitler, iako je i to pitanje, ako se pitaju zapadni mediji, ali ipak nije. Rat nece trajati godinama, sankcije ce proci za par godina, taman kada stigne vreme za prve manje remonte kupljene tehnike.

Jedva smo dosli do aviona i sad da ih poklanjamo Ukrajini? Plus sto nemaju ni dovoljno pilota… Od ovih aviona koji ce eventualno biti donirani nece biti nikakve vajde. Generalno slab avion i pilot sa vrlo malim naletom i to na drugacijoj verziji aviona, sa starim verzijama raketa, posto nijedna od ovih zemalja nije kupovala novije modele…

ab

>> Na čemu misliš da treba naši piloti da lete i čuvaju naše nebo? Na Aladinovom letećem ćilimu?

na vladimirovom letećem ćilimu!

Br

@Petrovic Dusan

Zato bas zato cemo imati nizu cenu gasa od recimo Bugara, pa cemo kroz tu cenu povecati svoju proizvodnju na stetu bugarskog robnog izvoza. Il bitno je da su oni dobili F-16 na popustu.

Si

@Doc, u teoriji to zvuci dobro ali tesko je pilota sa 29tke gurnut u Falcona bez bar godinu dana obuke. Ukrajina nema godinu dana vremena. Treba sto god ali sad!

Ni

@Petrovic Dusan
Ako stvarmo verujes da ima 4,000 mrtvih onda ti nema pomoci, pa u Karabahu je Azerbejdzan za 40 dana izgubio tek 2,900 vojnika a svaki dan je bilo snimaka sa gomilom pobijenih vojnika, na jednom kupu čak 70. Mi ovde osim par snimaka nigde nismo ni videli mrtve, sami Amerikanci juce kazu da je oko 500 poginulih.

Va

@Petrović Dušan
Čitajući tvoje komentare stičem utisak da su Ukri uveliko prepolovili 150k vojnika kojih je RF angažovala za ovu operaciju i dalje ih melju, RV RF više ne postoji jer ukrajinski asovi imaju na kontu po 6 potvrđenih obaranja ili više, PVO je zatvorio vazdušni prostor ni muva se ne čuje, ruski helići postoje ali samo na razglednicama jer su i oni uništeni, tenkovske jedinice su im desetkovali, artiljerijska vatra ne postoji jer su ih potamanili sa turskim Bajraktarom kao i trupni PVO. Takođe iz tvojih komentara stičem utisak da za 2-3 dana Ukri kreću u kontraofanzivu, a kad krenu neće stati do Moskve i možda produže sve do Beringovog mora da smoče noge. Za to vreme Ukri po netu kače propagandni materijal baziran na našim igranim filmovima tj sin Dragan kao oslobodilac, a Kojo i Bjela pale sela. Idi dete na svež vazduh, izvedi devojku, pogledaj neki dobar film ili seriju. Živeo ti meni 100 godina. :)

Ri

@ Petrovic Dusan

Jesili ti video tih preko 4000 ubijenih ruskih vojnika za nedelju dana pa mozes to da tvdis, gde su ti toliki lesevi, imali sahrana tih poginulih u Rusiji, imali pobune roditelja zbog smrti svoje dece, alo bre gde su dokazi, osim samo rekla kazala.
Ovo je jos jedana dobro osmisljena PR akcija dizanja morala kod Ukrainaca i kolektivnog zapada.
Primera radi to se radilo i 1999 kod nas,NATO je onda tvrdio kao je pobio na desetine hijada nasih vojnika i kako je unistio silnu nasu tehniku a onda prc puce i rasplinuse balon lazi i kao da nista nije bilo druge se teme mametnuse da bi se sve zaboravilo.
Ovo je cist primer kao se naseda na neproverene informacije i na naj nizu propagandu.

Pe

@Ris Da,ima.Cela Rusija je u potrazi za poginulim i zarobljenim preko sajta koji je postavila Ukrajina https://200rf.com/
Тамо se vide slike i licni podatci i dokumenta zarobljenih i ubijenih.
Ruska vlada je zablokirala ovaj sajt, i sad ulaze preko VPN servisa

Mi

Ne mogu da vidim ikakvu mogucnost da bilo koji avion iz Poljske ili Rumunije preleti granicu Ukraine a da ne bude odgovora vojnog.

Jesu to avioni ruske (sovjetske proizvodnje) ali to su NATO avioni koji ulecu u Ukrainu a sa ciljem da dejstvuju po ruskim snagama.

Sta ocekujete da ce se desiti?

Odgovori
Pe

Neće polijetati iz Poljske nego će preletjeti u Ukrajinu.

MiG-29 i Su-25 ionako imaju mali borbeni radius i nemaju mogućnost dopune gorivom u zraku.

Ne

Nije to nista novo,pratite malo istoriju.U svim sukobima tokom hladnog rata je bilo doniranja i zanavljanja tehnike.Isto tako su Sovjetski piloti leteli u Sovjetskim avionima kojima su samo nafarbane oznake Severne Koreje ili Vijetnama pa se nista bitno nije desilo na politickom planu povodom toga iako je bilo na desetine vazdusnih sukoba gde su Sovjeti obarali Americke avione

Pe

@Mile onaj stari SSSR je snabdevao Vijetnam sa MiG-21 i MiG-17 godinama i nista.Amerika Izrael, i td.
Rusija nema pristup zapadnoj granici Ukrajine jer vazdusni prostor NATO stite F-15 i td kao i PVO NATO.
Moze da preleti u Ukrajinu sta god.

Bo

PeroZ, tako je. Mig 29 i Su 25 nemaju toliko veliki dolet. Teško da mogu uzletati iz poljske baze, preleteti dobar deo Ukrajine i odraditi misiju negde na istoku. I pritom manevrisati, prihvatiti borbu sa Su 30/35.
Moraju biti locirani na nekom ukrajinskom aerodromu u centralnoj Ukrajini. Ili se ti poklonjeni avioni planiraju koristiti ako linija fronta priđe zapadnom delu zemlje.
U svakom slučaju mogu imati ograničenu upotrebnu vrednost.

Mi

Rusi nemaju pristup zapadnoj granici Ukraine i odatle moze preleteti sta hoce?

Jel to NATO uveo zabranu letova nad delom Ukraine – nesto smo propustili? Poredite situaciju sa Vijetnamom i ovo? A bre prijatelji pa nemojte tako, jeste da cepate po svim medijima (ionako se cuje samo jedna strana) ali sto je mnogo mnogo je …

Jel pocela uopste isporuka bilo koje „donacije“ iz bilo koje zemlje Ukraini? Da to je toliko tsjna i nevidljiva operacija da je niko i ne vidi pa ni Ukrainci – pa zar ne mislite (a trebalo bi) da Rusi osmatraju s tu zapadnu granicu non stop? …

A da oni su u kamenom dobu to za njih nije moguce – pa cim polete ti avioni iz Poljske i krenu da prelecu ukrainsku granicu vidjeni su na aerodromu tamo – i migu da imaju bilo ciju oznaku to je letelica KOJA POLECE IZ POLJSKE I ULECE U ZONU RATNIH DEJSTAVA koje izvode ruske snage – kakva boja kakvi bakraci…

Pe

@Mile onaj stari cela ruska vojska samo sto nije izgubila rat od jedne Ukrajine,bas ce oni da napadnu NATO koji tamo patrolira sa najboljim avionima danasnjice

Mi

Pokusavam da se uzdrzim od komentara za sada zbog manjka potvrdjenih informacija, medjutim moram ovo da napišem

Rusija nije uspostavila takozvanu kontrolu vazdusnog prostora Ukrajne. Nikako! takodje ne moze sama da uspostavi takozvanu „no fly“ zonu jer je nad velikom dobro branjenom TUDJOM teritorijom.

Jugoslaviji je ostalo 5 MiG-29 od 16 posle 78 dana kampanje preciznim raketama. To je skoro cela trećina! Takodje desetine MiG-21 su ostali netaknuti.

Ako NATO nije uspe da za 78 dana unisti bar tih 16 MiG-29 , ni Rusija sigurno ne moze nad toliko vecom Ukrajnom sa toliko Migove i Suhoja za 6-7 dana.

jedina da zauzmu sve do jedne baze i na zemlji ih srede. To ce ovi tempom uzeti jako dugo.

naravno postoji i gomila ukrajinskih BUKova, Neva S300 koji imaju dovoljan domet da veoma otezavaju neku brzu prevlast nad ukrajinskim vazdusnim prostorom. Ni oni se ne mogu brzo istrebiti. Dovoljno je da pogledamo koliko Kubova i Neva je ostalo maloj Srbiji posle 78 dana istrebljivanja 1999-te. Ukrajna ih ima 50x vise

Mozemo samo da se nadamo da ce se ovo ludilio zaustaviti sto pre, i da se ne prosiri.

Ka

Миле,сваки пут кад три пута поновиш Путин,Путин,Путин док око себе скакућеш на једној нози ,један Панцир изгори:
https://twitter.com/UAWeapons/status/1498765920503746565?t=lVsS706lCektN0EYSCvWXw&s=19

Pe

@Mile onaj stari Od prvog dana rata Ukrajina se snabdeva sve vecom kolicinom oruzja.Neke zemlje su vec poslale vise puta oruzje.Ako pogledate kartu Ukrajine, i gde su sad Rusi, vidi se da je cela zapadna strana Ukrajine potpuno pod kontrolom Ukrajinske armije.E, bas ta strana Ukrajine se granici sa zemljama NATO.
Ne vidim sta Vama nije jasno.Mogu da dostave preko granice sta god, i Rusija ne moze nista, osim da pokusaju da zauzmu zapadnu Ukrajinu i zatvore granicu.
Rusija za to nema mogucnosti, treba da mobilisu jedno milion ljudi i treniraju ih mesecima…

ma

Zapravo je donacija čitavog „sovjetskog paketa“ Ukrajini vrlo praktična za NATO, prije svega za USA. Moguće da će ovo biti model za hitnu modernizaciju po zapadnim standardima čitavog istočnog bloka NATO-a, umjesto za planiranih 10ak godina, sada u svega nekoliko mjeseci. USA ima zasigurno veliki broj lovaca, prije svega F-16 u raznim standardima koje nekom dinamikom povlači ili ima plan povlačiti iz upotrebe, a proizvodi i nove 70/72. Ti avioni se mogu ekspresno isporučiti i Poljskoj i Bugarskoj i Slovačkoj jer je infrastruktura već izgrađena ili u izgradnji. Isto tako i helikoptere Hrvatskoj i ostalima koji imaju ruske, a planiraju otići na Black Hawk ili neke europske. Sličan model se u EU, posebno Njemačkoj, počeo raditi za obnovljive izvore energije te se već govori da će ciljevi za 2030. biti spušteni na 2023. ili 2024., a oni za 2050. već za kraj 2020-ih.

Odgovori
Bl

Cekaj, hoces da kazes da su iza svega toga samo pare?
Ma ne verujem….

ab

Upravo suprotno, ciljevi se nece postici jer je ministarka vanjskih poslova Nemacke danas saopstila da se u ovoj situaciji „klimatski ciljevi“ moraju zrtvovati i da ce ugalj ostati duze u upotrebi!

Planira se i produzetak koristenja enuklearne energije ali kompanije operatori tri preostale elektrane u Nemackoj za sada iskljucuju tu mogucnost.

Ipak, akcije kompanije vezanih za biznis oko dekarbonizacije su porasle za do 15% ovih zadnjih dana!

Le

Interesantno je da niko ne pominje Kinu koja sedi na vrhu planine i posmatra borbu. Evo u zapadnim medijima Rusija je osuđena na propast. Ne bi da komentarišem, zanima me samo hoće li i Kina propasti sledeće godine?

Odgovori
Bo

Teško je sad proceniti šta će Kina da uradi.
Odavno gledaju ka Tajvanu, mogu sad da iskoriste gužvu u Evropi i pokušaju nešto. Opet, mogu i da ostanu po strani, ekonomski iskoriste celu ovu situaciju.
Potezi SAD i EU, prema Rusiji sada, verovatno delom treba da pošalju poruku i Kini.

fr

Nece, vec je Kina uvela zabranu kreditiranja uvoza svoje robe u Rusiju. To je napravila da ne propadne zajedno s Rusijom. Namirisali Kinezi mrtvaca, a mrtvi ne vracaju dugove.

fr

Nece, poduzeli su Kinezi mjere. Zabranili kreditiranje izvoza svoje robe u Rusiju. Namirisali Kinezi mrtvaca, a poznato je da mrtvi ne vracaju dugove.

Kr

Ma kakvi, oni promatraju i uče. Jako dobro im je ovo došlo zbog analize što bi bilo kad bi krenuli na taiwan

fr

Nece, zabranili su kreditiranje svoje robe za uvoz u Rusiju i tako se zastitili. Znaju da Rusi vise nece biti pouzdan platisa.

Vl

Teško da će Kina čekati sledeću godinu da reši problem Tajvana…

Bo

Ovi avioni kojj mogu da se doniraju obzirom na tehničko stanne će biti samo moralna podrška pošto ne verujem da mogu imati neki značajan efekat na stanje u vazdušnom prostoru.

Odgovori
Ir

Prema nekim izveštajima sa terena, čini se da Rusi još uvek ne koriste najbolje što imaju. Slabo se koriste dronovi, elektronsko ratovanje je skoro pa nepostojeće. Takođe su analizirali PVO sisteme na terenu koji su takođe starije verzije. Slažem se sa onima koji kažu da je ova akcija pre svega propagandnog tipa i ima za cilj da podigne moral. Teško je pretpostaviti da bi neka donacija mogla da preokrene stvari na terenu. Verovatnije je da bi onda Rusi uključili glavne igračke koje još uvek ne koriste.

Odgovori
ab

>> elektronsko ratovanje je skoro pa nepostojeće.

stede struju, energenti poslupeli a rublja u podrumu!

Pe

@Ironhide Niste razumeli.Rusi NEMAJU te „glavne igracke“, osim ako ne mislite na nesto iz sex shopa.Ovo je najbolje sto mogu.I roka ih Ukrajinska armija.A do juce su pretili NATO:-)

Vl

I meni se čini da su Rusi izvukli efektivu koja je bila u rezervi, dok su nove verzije ostavili kući…

Ma

Jeste,poslali stotine svojih vojnika u smrt i yarobljenistvo sa namerom

do

Mogu Amerikanci i evropljani Bugarskoj, Ceskoj i Poljskoj te avione nadomestiti za prvu pomoc nekim starijim F-16icama koje im stoje u rezervama , koje su povucene kad su im stigle 35ice… Sve te zemlje ionako rade na prelazu ili su dobrim delom presle na te avione… Ameri sad sigurno imaju gomilu F-16ica block 52 i starije koje su povukli kad su im stigle 35ice …
Ne znam kolko bi Ukrajinski piloti mogli da lete i na Rumunskim mig21icama s obzirom da ovi imaju potpuno drugaciji kokpit u odnosu na ruske avione.

Drugo pitanje je kolko bi ta pomoc Ukrajini mogla biti korisna ?? Totalna vazdusna premoc Rusije itd.. jedino da ih baziraju na zapadu i da vrse neke udare u niskom letu navodjeni sa recimo americkih avaxa… tipa udari i bezi… na kolone, helikoptere, mozda na transportere pri desantima i slicno
Po meni najbolje je samo rucne prenosne sisteme , kako PVO tako PO , da im daju … drugo i nema neke svrhe

Odgovori
Vl

Verovatno bi samo Poljska mogla da prihvati takav aražman. Oni imaju infrastrukturu za F16. Međutim, njima dežuraju upravo Mig-ovi 29. Bugari i Slovaci je još nemaju izgrađenu infrastrukturu.
F16 blok 52 je relativno nov avion (imaju ga Poljaci). Ali, zanimljivo je da je vrlo mali broj letilica u Poljskoj vojsci operativan i ako su novi i nemaju veliki nalet. Ne verujem da će se neka zemlja hteti odreći novijih aviona kao što su to F16 blok 52. Možda razmišljaju o starijim blokovima (letilice koje imaju Izraelci i trule na livadama (nisu bureci)).

Ni

Bugarska neće da donira nikakvo naoružanje Ukrajini, to bi bilo i političko samoubistvo za premijera. Pamtimo ko nas je oslobađao od ropstva dok se zapad zalagao da ostanemo osmanska raja begovima. Ako to učini, ne žalim pare za kartu da odem da glasam protiv njega.

Odgovori
YP

Rusi su izgleda poprilično pojačali pritisak. Na žalost tek sada kreću razaranja i stradanja civilnog stanovništva. Plašim se da će slike „uspeha“ UKR vojske, zameniti ugljenisana naselja i stradali stanovnici Ukrajine.

Zabrinjava i to što EU umesto da vrši pritisak na uspostavljanje mira, samo dodatno doliva gorivo ispod kazana u kome se kuvaju Ukrajinci.

U ovakvoj postavci stvari, samo kapitulacija Ukrajine rešava ovaj rat. Što duže budu odugovlačili, strašnije će biti po njih, a i ostatak sveta.

Odgovori
Pe

@YPT Po Vama bolje da nije bilo o Narodnooslobodilackog rata, nego da smo prihvatili Hitlera za vladara.
Jer bila jaca Nemacka od Kraljevine Jugoslavije?Jeste.
Mada, sa snabdevanjem najjacih ekonomskih zemalja sveta, koje su uz to i tehnoloski najrazvijenije drzave sveta, pa i jedina vojna super sila i jos 2 nuklearne sile…Ukrajinci i te kako imaju sanse.

ma

Ne, taj moment „kapitulacije“ Ukrajine je prošao čim Ruska vojska nije uspjela otjerati i promijeniti vlast. Sada ta opcija više ne postoji.
Trenutno jedini način mirnog završetka rata je kapitulacija Rusije, odnosno svrgavanje Putina.
Jer nakon ovoga šta je napravio, razvijeni svijet više neće dozvoliti da mu ovo prođe. Ako Putin ne ode – opcija je još jednom uništiti Rusiju gospodarski kao 90te ili će letjeti nuklearni projektili nebom.

fr

Trajace to godinama dok Rusi skroz ekonomski ne propadnu ili neko od oligarha ne plati da se skine Putina jer gube novac radi egomanijaka.

Yo

Upravo se o tome i radi…
Sve vreme rade na što većim žrtvama prvenstveno Ukrajinaca, a ništa nije rađeno na sprečavanju.
Rusija ne sme da izgubi Ukrajinu – i neće – i nimalo nije neverovatno da čak i spali EU ukoliko oceni da joj jedino to garantuje čiste granice.
Njima je ovo pitanje opstanka – i udariće prvi ako moraju i smatraju sukob neizbežnim – a smatraju jer zbog toga i intervenišu.
Slično će reagovati i ako ocene da ih sankcije ometaju da u budućnosti mogu da odvrate.
Ameri će reagovati – ili neće – da ne bi i njih snašlo.
Verovatno neće – već bi okrenule čitav svet protiv Rusije nadajući se duelu Kine i Rusije…
Mnogo je ozbiljnije nego što izgleda na prvi pogled, a EU se samoubija na ovaj ili onaj način.
Nemačka npr. prestaje da bude jedna od top 3 vodećih ekonomija sa ovim sankcijama itd..

fr

Pa bilo je i za ocekivati da Rusi udare na civile kao u srednjem vijeku.

Х

@Фране, не мора за ударе на цивиле да се иде до средњег века. Само у задњих 25 година Амери су у једно 10 држава убијали много али много више цивила само што се то тада звало колатерална штета. Или до другог светског рата када су амери побили за Божић више људи у Београду него немци и уништили породилиште, све бебе побили. Хирошиму да тек не спомињемо. Људска права су таква патетика када их спомиње западни свет да ми се смучи али буквално. Патетика је и ово слање помоћи. Украјинци већ имају мигове али са њима ништа не могу да ураде. Руси у километарској колони ко у јутарњем шпицу опуштено на 20км од главног града. Друга помоћ она ПО средства шта значе када се види да Руси избегавају максимално градове колико могу и само гледају да окруже Украјинце у донбасу и онда ћао. Ван насељених места са ПО има да прођу ко они територијалци данас што их покидао митраљез од 30мм у комаде. Колико ће требати Украјинцима времена да обуче нову војску и одшколују нове официре ако ова војска изгори у котлу на истоку. Украјина уместо да уцењује и запад и Русе и буде ко умиљато јагње што две мајке сиса они испали жртве. Ушли у рат због туђих интереса на своју штету и сада ће два блиска народа да се закрве. Зеленски има од комичара да постане траги-комичар.

Pe

@Yoda Kako to moze Rusija da „izgubi“ Ukrajinu?Pa Ukrajina je nezavisna zemlja i nema nikakve veze sa Rusijom.Nema govora o uspesnoj okipaciji zemlje od 40 miliona neprijateljskog naroga, naoruzanog do zuba.
Pokusao je Hitler….pogledajte malo istoriju okupacije Ukrajine u 2 sv.ratu, gadno su se proveli Nemci.
Samo grad Harkov je 5-6 puta prelazio iz ruke u ruku, poznate su „prva bitka kod Harkova“ pa onda „peta bitka kod Harkova“…i sve tako.
Putin se prevario jer je mislio da ce Ukrajinci docekati Rusz otvorenih ruku i ea zadovoljstvom zbaciti“neonacisticku vlast“.
A ono…Zelenski ispade heroj.

Ni

@frane
Dve stvari su beskrajne- svemir i zapadna glupost i licemerje. Tvoji Amerikanci su u Mosulu 2016 ubili 20,000 civila, ali su ratni zlocinci Rusi koji ubiju 300 civila, ili životi sa bliskog istoka manje vrede?

YP

Frane, Zelenski i vrh Ukrajine imaju zadatak da sačuvaju stanovništvo, a ne da dozvole da narod izgine i da ih svi zaborave. Miloševiću je trebalo više od dva meseca da shvati o čemu se radi i da potpiše jedan vid kapitulacije.
Ovo njegovo ponašanje je baš srednjevekovno jer ispred sebe ima mnogostruko jačeg protivnika i cena otpora će biti ogromna. Ovo je realnost i što je brže prihvati, biće im lakše.

YP

@PD

Poredite Putina i Hitlera? Nešto ne vidim da se ostatak sveta slaže sa vama, sem na rečima. Protiv Hitlera se ujedinio dobar deo planete u direktnom vojnom sukobu. Ovde sem navijanja i dotura oružja nema druge pomoći. Izgleda za Putin ipak nije kao Hitler, pa bar ako je suditi po konkretnim delima zapada.

Vl

Kanali doturanja ratne opreme Ukrajini mogu da se organizuju preko Poljske, Slovačke, Rumunije i Mađarske.
Imajući u vidu da je Mađarska ranije objavila da se njena teritorija neće koristiti za dotur ratnog materijala, a da se granica sa Rumunijom proteže preko vrlo nepristupačnog terena uz blizinu Pridnjestrovlja odnosno Moldavije, Slovačka i Poljska se nameću kao logičan izbor.
Ovde dolazimo do toga da rusi moraju imati apsolutnu prevlast u vazduhu kako bi konvoje sa ratnim materijalom mogli uništiti maltene čim kroče na ukrajinsku teritoriju.
Upotreba Iskandera i drugih sličnih sistema takođe nije isključena.
Zato je između ostalog ukrajinski predsednik Zelenski tražio od NATO-a ispostavu zone zabranjenog letenja u celom vazdušnom prostoru Ukrajine. NATO je navodno odbio.
Ukrajinska vojska se pokazala kao tvrd orah, rusi napreduju ali cena ove nesreće će se tek videti.

Odgovori
Pe

@Vlada A Vi mislite da ce Rusi smeti da pridju vazdusnom prostoru NATO u Poljskoj i Slovackoj?
I da tamo NATO nece imati lovce u vazduhu i PVO?

Mi

Ako sve ovo ne eskalira u nuklearni rat, na kraju će opet USA biti ti koji će iz svega profitirati. Putin ispada magarac (navukle ga barabe), a Rusija reset u devedesete.

A ako eskalira u nukl. e onda jbg. Nismo mi te „sreće“ da me bezbolno strefe u prvom udaru da i ne znam šta se desilo (što je realno gledano, najbolje što nekoga može da strefi u slučaju totalnog nuklearnog rata)

Ne vidim ni jedno rešenje krize koje liči na dobro za nas ovde.

:(

Odgovori
Br

Ko ce profitirati od nuklearnog rata? USA?? Mozda samo Tardigradi. Izguglaj.

Br

Greska, nisam video „ne“ ispred „eskalira“.

Kr

Navukao se sam. A ako nas ne sprži, jedna „manja“ na prostoru Ukrajine je dovoljna da zatruje tlo i vodu za narednih 5 stoljeća. Poljoprivredu možemo zaboraviti. Ima da se cijela istočna Europa odseli najbliže do španjolske. A ako dođe do izmjene nuklearnog arsenala između Rusije i SAD-a, završava antropološko razdoblje. Nije baš dugo ni trajalo. Onda vam neće bit bitno jel Tesla hrvat ili srbin

Pe

@Krunoslav Nema govora o nuklearnom ratu.Ipak ima u Rusiji odgovornog sveta u vojsci, i nece oni lansirati rakete van zakona-a to je „u slucaju pretnje postojanju RF“. Nece lansirati i da im NATO srusi 10 aviona.
Bilo je mnogo takvih incidenata tokom hladnog rata i nije se nista desilo.
Osim toga, Amerika ocigledno zna sve sto se dogadja u ruskoj vojsci.
A pokazano stanje opreme u Ukrajini dovodi u pitanje koliko su zapravo efikasne i te njihove rakete.Ono sto je sigurno-americke rade odlicno.

Ko

Dzaba ste krecili, poljaci objavili da ne daju avione,a bugari nemaju divoljno, a sad krug dvojke i sudjedi – kuknjava 3…2…1…

Odgovori
Go

Jedno teoretsko pitanje.

U ovoj situaciji kakvoj je sada Ukrajina, većina aerodroma uništena, a ono što je još u funkciji, velika je vjerojatnost da bude uništeno uskoro.

Dakle, čisto teoretski…
Recimo da Ukrajinci sa ovim doniranim i svojim avionima skupe nekih 60-70 platformi.
Kolika bi bila količina štete po Ruse, mislim na ovu njihovu kolonu, koja se približava Kijevu, kada bi se sve to poslao u zadnjem, očajničkom napadu na njih?

Da li bi se bi nanjela tolika šteta da bi se isplatilo žrtvovati avijaciju koja bi praktički tako i tako prestala postojati u slučaju uništenja aerodroma?

Odgovori
Da

У интересу Запада је дуг и крвав рат између две највеће словенске нације. Имају и начина да још пуно година одржавају герилце, ако се украјински војни систем распадне.
Зеленски је већ отишао у Брисел и тамо држи говоре, и највероватније се неће скоро враћати, а још вероватније никад.
На руске колоне слабо ко пуца. Шетају се ко на игралишту.
Из свега виђеног, мени делује да ће до великог слома украјинских линија доћи јако брзо, али да ће герила да траје још годинама.
И да ће јако брзо пољски пилоти да се појаве на небу Украјине под украјинском заставом. Бугари и Словаци ће фингирати учешће у рату али реално неће ништа радити да се стварно умешају, а поготово неће слати авионе и пилоте. А то је поготово у Бугарској проблематично где је народ проруски оријентисан.
Све у свему биће још много муке за Украјинце и Русе.

Odgovori
Bo

Nemojte pričati gluposti!
Evropski parlament je u Strazburu, Francuska a ne u Briselu!
Zelenski se obratio putem video linka. Nije došao lično u Strazbur/ Brisel, kako god bilo.

ab

>> У интересу Запада је дуг и крвав рат између две највеће словенске нације.

Dug i krvav rat u necijem interesu? Ti si bolestan, idi leci se!

Mr

Stvarno je teško dokučiti od kuda izvlačite te informacije da je Zelenski već otišao u Brisel i da se rusi šetaju kao po igralištu?
Čitate li uopće i ovdje analize proteklih ratnih dana?
https://tangosix.rs/2022/28/02/rat-u-ukrajini-pregled-vikenda-za-nama-budjenje-bajraktara-preterivanje-u-brojkama-i-vazdusni-prostor-koji-je-i-dalje-slobodan-za-izvodjenje-intenzivnih-borbenih-operacija/
Prati li se internet šire umjesto lokalne štampe, ili se tu samo komentira navijački?

Bo

Evropski parlament je u Strazburu, Francuska. A ne u Briselu.
Zelenski se obratio video linkom. Nije lično dolazio.

Da

А данас сам видео слику преговарачких тимова. На украјинској страни у средини седи човек који носи качкет.
То ми говори да украјинска политичка елита не схвата преговоре озбиљно, да вероватно не жели мир по сваку цену, и да иду на преговоре са циљем да продуже рат.

Odgovori
Pe

Vrhunska analiza!

Bo

Tačno je da je deo ukrajinske delegacije došao neformalno obučen. Upada u oči taj čovek u sredini sa kačketom. Ali oni dolaze iz ratne zone. Nisu baš imali vremena da peglaju košulje, vezuju kravate i mašne.
I ruska delegacija je iznela zahteve za koje se zna da ih Ukrajina neće prihvatiti.
Ti pregovori su za ukrajince samo prilika za predah. Za Ruse prilika da pokažu kako kao hoće razgovor. Za to vreme silna armada ide ka Kijevu.

fr

Jedan iz ruske delegacije je imao otkopcano dugme. To mi govori da Rusima na vojnom planu ne ide kako su zamislili.

V-

definiraj mi mir pod svaku cijenu?

no

I, sta ti jos govori kacket?
Brojeve za loto?

Ro

Fax
A na ruskoj strani sjede opunomoćenici i suradnici svih onih koji zapovijedaju invaziju susjedne države, napade, ubojstva, razaranja, protjerivanja, zločine….
Očito dress code nije unaprijed dogovoren…

Mr

Bravo za analitičara!
Možda se ukrajinska strana nije imala vremena za obući u odijela, obzirom na ono što im se događa i na put kojim su trebali doći do bjeloruske granice?

ab

>> На украјинској страни у средини седи човек који носи качкет.

Auuu, ma sta kazes, nosi kacket??? Eklatantno krsenje dress code-a. Treba vojno intervenisati!

To je druze statement da je rat u toku i da su svi spremni na odbranu, samo nisi ti dovoljno bistar da to razumes. Sta mislis zasto su drugovi Staljin, Mao i Kastro sve vreme nosili uniforme?

Bo

Ukrajinci dolaze iz ratne zone. Nisu baš imali volje i vremena za peglanje košulja i vezivanje kravata.
A i uslovi ruske delegacije su takvi da su znali da ih Ukrajinci neće prihvatiti.
Tokom takozvanih mirovnih pregovora ruska armada ide ka Kijevu.
Toliko o iskrenosti i želje za dogovorom.
To što je neko sedeo u kačketu je najmanji problem.

Da

Koji ste vi svi intelektuakci… Jel nekad neko video da se na sastanku, pogotovo tako ozbiljnim, nose kačketi?

Br

Americka vojska sa najvecim vojnim budzetoma na svetu, 15-ak puta vecim od ruskog i sa skoro 70 godina iskustva u napadanju raznih zemalja na svim stranama sveta, za 20 godina nije mogla pobediti sacicu mudzahedina u Avganistanu, cak su toliko panicno bezali da su im ljudi padali sa tockova aviona u letu, do sada nevidjene scene… U odnosu na to, ovi kiksevi ruske vojske koja je ipak za par dana stigla nadomak Kijeva sa samo 50.000 vojnika i ne deluju toliko zabrinjavajuci. Naravno da im je vojska slabija od americke, nisu ljudi navikli da svaki cas negde ratuju i prekrajaju drzave, ali daleko od toga da su toliko losi, kada je ceo svet protiv njih, zahvaljujuci jednostranim medijima i sumnjivoj propagandi. Ne treba ni zaboraviti da Amerika ne priznaje sud u Hagu, jer im se moze, i da nikada nijedan Amerikanac nije bio osudjen za ratne zlocine na medjunarodnom sudu, pa mogu da rade sta god pozele. Rusi moraju, mnogo, mnogo vise da paze. Amerikanciji bacaju kasetne bombe po stambenim naseljima bez ikakve osude celog sveta i bez straha da im se sudi, Rusi nemaju tu mogucnost. Ima tu puno razlika da bi se sve gledalo crno-belo.

Odgovori
Iv

Lažna vest kao i more drugih.Bugarska i Poljska su demantovale da šalju avione a i zašto bi.Ukrajina ostaje sama,uskoro pada i Kijev.Rusi su upozorili Francusku da Ekonomski rat često predje u vojni.Nevervujem da su Parižani nešto spremni da ginu za Francuksu kao što su Rusi spremni.Belorusija je tu,Kazahstan ćuti,Iran ćuti.Mnogo je zamalja uz Rusiju videćemo.Mislim da je Ukrajina izgubila nezavisnost zauvek.

Odgovori
Si

Vesko na svaku Akulu ili Alfu u Jadranu ce biti po jedan Seawolf i Virginia odma iza nje. Poznavajuci amere bit ce tu i pokoja klase Los Angeles cisto da ne trunu po dokovima.
Nista ne prolazi kroz Otrant a da nije dobilo dozvolu iz Taranta Vesko. Nista.

Odgovori
Mi

Putin je mnogo nervozan.Ponizen je jer mu nista ne ide po planu,čak sta vise je poceo iz besa da daje naredbe za napade na civile.Kao sto je danas mucki napravio ratni zlocin bombardujuci sam centar Harkova i ubijajuci ko zna koliko civila i dece.Cim preti nuklearnim oruzjem znaci da je mnogo nervozan psihopata.Da smo mi 1999.imali protiv NATO-a danasnju PVO Ukrajine bilo bi svacega.PVO Ukrajine deluje pametno,ne otkriva se.Poljski Migovi su vec stigli u Lavov i drago mi je zbog toga.Zelim Putinu da se raspada od muke.Srbija posla ovoga mora da udje u NATO ako misli da stvarno bude bezbedna.Slava Ukrajini i ukrajinskom narodu 🇺🇦🇷🇸Slava normalnom ruskom narodu 🇷🇺🇷🇸sa zeljom da sto pre zbace tiranina 🙏🙏🙏

Odgovori
Mi

E i ovoj prici kraj – tri zemlje sa sovjetskim avionima rekle da ih nece donirati …

Odgovori
Ko

Sto rat bude duze trajao Ukrajina ce biti u sve tezoj situaciji. Ovigledno je da Rusi menjaju taktiku i sve vise koriste tesku artiljeriju jer u prvi mah nisu napredovali brzo kako su mislili. Taman da Ukrajina dobije sve dostupne 29ke to nece biti dovoljno da se suprostave VKS Rusije. U svadji velikih uvek strada sirotinja tako je i sad.

Odgovori
Ci

Brdo komentara i na vatrenu stranu.
Zelim samo jedno, da se opamete i Rusi i Ukrajinci.
Nijednima nije lako. Mozda naslucujem ciljeve Nato ali to je komentar
iz 96. Madeline Orbright kaze “ da nije fer sto toliko prirodnih bogatstava je u RUSSIJI“
Od tada naravno pocinje zauzimanje kljucnih prirodnih resora od zapadnih “ ULAGACA“ Russija nepreduzima naravno nista jer nije vojno sposobna na bilo kakvu konfrontaciju.
Raspad sisteme ITD. Za trenutno stanje ratno ni russiji ni ukrajini ovo neide u ruke. Jedini koji se raduju su USA. I Ameri naravno sad uzivaju i gledaju od njih izrziranu utakmicu. Molim BOGA ako ima bilo i kog drugog da se sto pre dogovore. Jer financijski i ekonomski su Ukrajinci imali vecu korist od Russije nego od EU. 2010-2013 Russsija i Ukrajina odnosno Ukrajina izvozi u Russiju vrednosti robe za preko 13mlrd.€. Danas u EU manje od 8 mlrd€. Tako da nije tacno da se Ukrajina treba okretati samo zapadu. Bilo bi im bolje na obe strane time bi povecali i ekonomiju i standard zivota. Ali nazalost je guraju silom u NATO mada jedva 20% Ukrajinaca to zeli.
Naravno to guranje pocinje od izreke Viktorije Nuland „fuck the EU“
sto znaci da su Ameri uspostavili sebi rezim koji sprovodi njihov interes. Nije nista novo. Sve je to deo dugorocnih planova koji se naravno u medijama neprosiruju i nekomentarisu. Zali boze i jednu i drugu stranu u ovom reko bi nametnutom stanju da se sto pre smire. Zelim im mir i dostojan zivot. Jos samo nesto za sve one vatrene koji se raduju nesreci i stradanjima Russima i Ukrajincima
nek ukljuve ako imaju malo mozga par neurona. Ali nazalost po komentarima rekao bi da nemaju.

Odgovori
Dr

Konačno neko ko razumije zašta se vodi ovaj rat. Bojim se da će u Poljskoj iscenirati ruski napad i na taj način nas sve poslati u tri fine, nadam se prije njih nego nas.

de

Sta je vama ljudi? Poljaci ce , mozda, i donirati svoje avione i naoruzanje za njih. Verovatno ce i otvoriti svoje nebo za Ukrainske avione koji se vracaju iz misije ili prelecu iz Ukraine bezeci od borbe ili kako god. Uostalom sleteo je onaj SU 27 u Rumuniju sa sve raketama na sebi! Ali da li ste sigurni da ce smeti da lansira bilo kakav projektil sa teritorije NATO zemalja prema Ruskom cilju? Sta ce da se desi ako sa teritorije Poljske poleti raketa prema Ruskom avionu a onda Ruski avion odgovori istom merom i obe pogode? Rusija to moze smatrati direktnim mesanjem Poljske (citaj NATO) u rat. Sa druge strane Poljaci mogu da kazu da su im Rusi oborili avion, koji je bio u patroli iznad svoje zemlje, a da ispaljivanje te rakete sa njihovog aviona negiraju. Posledicno tome mogu da tvrde da je to napad na njih od strane Rusa, odnosno da traze aktiviranje clana 5 Severnoatlantskog sporazuma! I eto nama WW3.

Odgovori
Tr

Pa, oborili su im turci avion navodno u turskom vazdusnom prostoru i sta je bilo ?

@Trundle

Bila je čistka pilota kad je Erdogana podržao Putin u državnom udaru.

Pe

Evo izuzetnog teksta Vladimira Pastuhova, jednog od najboljih politologa iz Rusije, koji opisuje 5 osnovnih gresaka Putina (ko ne zna Ruski, googletranslate):
https://echo.msk.ru/blog/pastuhov_v/2988207-echo/

Odgovori
ab

„The special operation in Ukraine, which quickly ceased to be special, by the end of the third day showed that the Russian army remains an army of the Second World War, riding on tanks and cannon fodder. Precision weapons are either scarce or not as accurate as the generals report. Success is achieved by numbers, not skill, and therefore at the cost of a large number of lives.“

Upravo tako!

ab

Izvinjevam se sto pisem vise odgovora jedan iz adrugoga ali, dogadjaji sustizu jedan drugoga… Dakle, njihov sajt je navodno blokiran u Rusiji, znaci Rusi ovo ne mogu procitati nego je kontent dostupan samo u inostranstvu?

om

Putin se možda još može izvući a da ne podvije rep ako dogovori priznanje Krima i ako ishodi neutralnost Ukrajine .Ukrajina bi pak bila primljena u EU u tako definiranim granicama .Donbas bi dobio neku vrstu autonomije unutar Ukrajine. To mi se čini dobar kompromis . Po meni je bilo šta drugo nemoguće . Putin bi preživio Rusiji bi postepeno ukidali sankcije,Europa bi profitirala, životi bi bili sačuvani.
U protivnom je svašta moguće jer Ukrajinu nije moguće porobiti a niti sankcije nisu bezopasne vidim čak da djeluju momentalno.
Tu ideju izgleda i Rusi djelomično razmatraju.

Odgovori
Pe

@omniameamecumporto
Trenutna desavanja u Moskvi:
1/po prvi put u istoriji iskljucen Eho Moskve, radio koji je najslusaniji u Rusiji i cak ga nisu dirali za vreme puca 1991 i granatiranja Vlade Rusije 1993
2/ Zabranjeno iznosenje vise od 10000$ oz Rusije ukazom Putina
3/ prokuratura uvodi novi zakon o kaznjavanju za izjave protiv rata
4/po fabrikama u Rusiji se trazi da radnici dostave vojnim odsecima podatke – spremaju mobilizaciju
Meni izgleda da ce Putin da se bori do kraja.Mozda i do svog kraja.

mi

Nema od toga nista,kao sto su Amerikanci naterali svojom politikom Ruse da naprave ovaj prilicno glup potez,tako im nece dozvoliti da iz tog sukoba bilo kako izadju osim potpuno porazeni,naravno to ce da rese jednim pozivom Zelenskom.A kao sto Nato nije smeo da izgubi rat 99.,jos gore ga sada ne sme izgubiti Rusija.To nazalost nista dobro nece doneti Ukrajini,njenu sudbinu kroji Amerika a ne Rusija,njima je bitno da se Ukrajina sto duze i krvavije bori protiv Rusa…

AL

Da li si toliko naivan da mislis da ce da se povuku sto se plase sankcija? Pa standard u Rusiji nikad nije bio bog zna sta. Ovo je samo njegova partija saha sa amerima preko ledja ukrainaca i EU. Sta mislis ako u seprembru ili oktobru zavrne gas ili podigne cenu u nebo.Da li ce to izazvati ogromnu inflaciju u EU? Ako mislis da je ako zakrpiti 40% potreba za gasom koliko sad kupuju od rusa.Ako predju na americke skrilce koji su 3 puta skuplji od rusog gasa.Nazalost,bez ogromnih troskova gotovo je nemoguce u kratkom roku nadomestiti ruski gas.Cene u svetu pa i u EU vec skacu zbog korone,sta mislis sta ce sad da bude. Eu ima problem, jer uzivaju u blagodeti velikog standarda koji moze brzo da se istopi. takav udar je mnogo gori nego kad rusi padnu sa 800 eura na recimo 300…

ab

Hm, da, imate pravo, Krim se tesko moze vratiti u Ukrajinu, i to iz istog razloga zbog kojeg se Ukrajina ne moze udenuti u RF – velika vecina gradjana to ne zeli. E sad, kako mislite da bi EU mogla u slucaju sporazuma nastaviti sradjivati sa Putinom i njegovim rezimom posle svega ovog sto se desilo i desava se???

ab

>> po prvi put u istoriji iskljucen Eho Moskve

Eh? A ja ja bas danas bio na njihovoj stranici i ono mislim, bili su prilicno na liniji…

NK

miladojko,

Treba da znas da je juce u sred tih desavanja, sankcija, zabrane letova, salve verbalnih napada na Rusiju, ruski teski transporter Il-76 odvezao nuklearno gorivo u Slovacku nuklearnu elektranu po sred te EU.
Toliko o sadasnjoj i buducoj saradnji.

om

about, mislim u nekoj perspektivi ako bi se ovo drugo dogovorili, da se spase životu ljudi i da se Europa počne oporavljati. Ja ne znam što je Putinu u glavi i treba mu ostaviti odstupnicu ako prekine rat i ne kažnjavati ruski narod.
Još nešto želim reći, morate znati da postoji špijunaža i da postoje ljudi koji svakodnevno ciljano čitaju štampu i prate raznorazne medije. Primjećujem nažalost da je Srbija najviše likuje nad Putinovim agresijom. NATO jest napadao ali nije imao namjeru ući i porobiti Srbiju, ali ne bi trebalo zato veličati Putina. Srbija se participira kao zemlja koja navija za Putina ….jedina u Europi to će naškoditi vašoj dijaspori. Zato sada morate prihvatiti sankcije ili prekidati pristupne pregovore,nema više pretpristupnih besplatnih fondova ,a 80% ekonomije vezano vam je za EU. Ovo od Vučića traži EK i zato je nervozan. Morate izabrati ili Putin ili zapad. Putin ide u izolaciju a ekonomija i ljudi su vam na zapadu.

ab

>> mislim u nekoj perspektivi ako bi se ovo drugo dogovorili

Biden danas Putina naziva diktatorom, mislite da je moguc povratak na prethodno stanje?

>> Primjećujem nažalost da je Srbija najviše likuje nad Putinovim agresijom.

Pa zavisi, u Srbiji imate samo par pravih medija, ostalo su tabloidi pod kontrolom rezima i ne moze ih se uzimati ozbiljno. Pravi mediji izvestavaju uravnotezenije. I na hrvatskom N1 mogao se videti neki „analiticar“ koji je na moje prilicno iznenadjenje rusku agresiju prilicno relativizirao. Ja doduse pratim ovih dana 90% nemacke medije i ovde je atmosfera da 3. svetski rat samo sto nije pa sam mozda malo drugacije senzibiliziran a i imam projatelje u Ukrajni koji bi mozda trebali doci ali ne mogu da se cujem s njima ponovo od juce…

>> NATO jest napadao ali nije imao namjeru ući i porobiti Srbiju

Ja ne razumem logiku po kojoj je u redu da RF napadne Ukrajinu jer je pre 23 godine NATO napao Srbiju??? Licno ne vidim, odnosno ne osecam, u tom agresivnom cinu nikakvu satisfakciju za ono sto se desavalo 1999. ali vecina u Srbiji oseca.

>> Morate izabrati ili Putin ili zapad.

Pa i nije bas neki izbor, na jednoj strani imamo RF aka novu S. Koreju sa ratnim zlocincem Putinom na vlasti a na drugoj 40 drzava? Naravno vecina u Srbiji ce se odluciti za „Koreju“ no nadam se da NATO i EU nece dozvoliti da se bira!

Ve
ab

Vidim na dashboard-u pored vase vesti da parlament FInske raspravlja o perspektivama ulaska u NATO. Mislim da bi RF trebala odmah napasti Finsku, to bi zaista bio cirkus kada se setimo kako je prosao slavni SSSR u toj negostoljubivoj zemlji ;-).

DW

Čista ukrajinska propaganda koja ima za cilj podizanje morala. Bilo kakvo poletanje aviona sa teritorije NATO-a značilo bi širenje sukoba. Da li Rusi mogu na radaru da odrede koji avioni poleću? Uzgred, dosta zanimljivo objašnjenje trenutnog sukoba ima prof dr Milinović.

Odgovori
ab

Sve Rusi mogu, samo ne mogu zastiti linije snabdevanja pa ih oderase u Ukrajini. Prof. bi mogao malo da se sredi pre gostovanja, izgleda kao neki kloshar sa ulice. Znaci prvo voda i sapun pa onda gostovanje u medijima.

DW

@blank. Kao prvo, čovek je u invalidskim kolicima.
Kao drugo, važnije je šta neko govori, a ne kako izgleda.
I kao treće, ako je tačno da su Ameri u Poljskoj i Rumuniji instalirali rakete-presretače povećanih brzina (pre su govorili da je to zaštita od Irana), ostaje samo završni udarac da nekako dovuku rakete dark eagle iz Nemačke najbolje u Ukrajinu i igra je gotova. Ameri daju šah-mat Rusima.
Tako da je iz tog ugla ruski napad na Ukrajinu iznuđen potez. Nema sumnje da će Rusi (teže od očekivanog) poraziti Ukrajinu i instalirati prorusku vlast. Nova gvozdena zavesa pada na liniju Baltik – C.More. A Srbija ostaje daleko iza te linije u neprijateljskom okruženju…

О
ab

Ohje, a ja mislio da su rusi promenili strategiju i sada uspesno napreduju? Hm, a videli ste onu kolonu od 60km? Bas me zanima sta ce veceras da se desava sa svim tim vozilima, cenim da ce ih rokati na vise mesta razlicitim pirotehnickim sredstvima do zore…

Vl

Ha, tebi je jedan zapaljen Pancir dokaz da su Rusi u rasulu?
Koji ste vi mitomani…
Čudno da nisi pokazao kolonu od 65 km.?
Inače, taj zapaljeni i nije pogođen već ostavljen. Zapalila ga je budala koja snima i ovaj koji glumi manekena.

DW

Čista ukrajinska propaganda koja ima za cilj podizanje morala. Bilo kakvo poletanje aviona sa teritorije NATO-a značilo bi širenje sukoba. Kako bi Rusi na radaru znali koji avioni poleću? Uzgred dosta zanimljivo objašnjenje trenutnog sukoba ima prof dr Milinović.

Odgovori
Č

Ako im šalju avione nek im šalju i svoje pilote.Pa kakva bi to pomoć bila da daju avione a da ginu Ukrainsku piloti to je samo raspirivanje rata

Pe
De
Th

Izvinite. Ne mogu citat sva te komentare bez da mi se ne smuci.
Moj respekt za redakciju od Tango Six.

Ja se osobno nadam da se prekine taj suludi rat. Putin je posta
opasnost ne samo za celi svet i za Russe same. Uspeo je da celi
svet mrzi Russe. Sada moze da osvoji celu Ukraijnu. Od sada
nece moci mirno spavat. Pretio je i Finskoj. Od sada je Putin za
mene proslost.

Odgovori
Ve

Interensantan gubitak Vojske Rusije, jedan BTR-MD „Rakushka“ , oklopni transporter ruskih padobranaca ( VDV – Vozdusno Desantnie Vojska ) , napusten i pao u ruke Ukrajinaca – https://twitter.com/UAWeapons/status/1498799602040029191/photo/1

Odgovori
Ru

@Vlad pa kakva to vojska ostavlja Pancir u livadi tek tako,pa civil dođe i potpali je?

Odgovori
Pe

@Rusofili na aparatima Cela Rusija je u potrazi za zarobljenim i poginulim Rusima, iako je Rusija zablokirala sajt na kome su podatci o zrtvama Rusa, preko VPN cela Rusija trazi svoje jer imaju na hiljade poginulih.

da

Vojska koja brzo napreduje ostavlja tehniku,ne može popravljati kamion (pancir) na livadi,nema vremena.Jel imaš uopšte mozak da dobaciš čoveče.

Ah

@da da Znaci,nov Pancir koji kosta par miliona se sam od sebe pokvari?Lepa bajka,“covece sa mozgom“

ab

Trebali su ga izvuci sa polja i sacuvati za rezervne delove! Novija verzija, sigurno je moglo dobro da se zaradi…

Vl

Pošto ste svi lepo toliko pametni objasnite kako neko da izvuče vozilo teško 40 tona sa polja kome su uz to zbog opterećenja (zamislite, isto se dešava i na MAN, Mercedes, Volvo kamionima) pukle dve gume na dve zadnje pogonske osovine. Nije to putnički auto.
Što se tiče popravljanja, verovatno ne žele usporavati nadiranje i reskirati živote vojnika.
Kada tako zdušno navijate za Ukre, šta mislite zašto ga oni nisu izvukli i popravili? Sigurno bi jedva dočekali da imaju takav trofej za pokazivanje.
Danas je izašla fotografija isto tako napuštenog Tora. Zakačili su ga sa dva ogromna traktora i nisu ga uspeli ni maći.

Va

Ja se bojim da za osvetu majci rusiji ne bombarduju nas i uzmu ko taoce za pregovaranje.za 2 sata mi smo gotovi((((
Kuće bre narod da beži mi smo u nato okruženje.sve će da nas pobiju ako ih putin provokuje.nemojte da pišete proruske komentare sve to cija prati

Odgovori
Mi

Vidim po vestimada su dragovoljci liti volonteri pislati u Mariupolj da zaustave Ruse …

Rat se sutra zavrsava – najverovatnije za njih …

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj