Saopštenje aero-kluba Prijedor o udesu Citabrije: Avion je nakon 100-časovnog pregleda naleteo samo 3 sata

6. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Srušila se Citabria kod Prijedora, oba putnika poginula

31. dec 2022

Ponovo incident aviona kompanije GAS Aviation, ponovo na letu bacanja mamaca za lisice, ponovo u inostranstvu, u drugoj godini bez fatalnih udesa za srpsku generalnu avijaciju

15. dec 2022

[INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

8. dec 2022

Uspešno okončan projekat „Biću pilot“ aero-kluba Vazduhoplovci Niša i Ministarstva odbrane

1. dec 2022

[EKSKLUZIVNO] APS Aviation Parts Service preuzeo Grappolo Aviation: Spajanje dve vodeće beogradske kompanije koje posluju u oblasti generalne avijacije

23. nov 2022

12. Državno prvenstvo ultra-lakih letelica u Blacu: Dominacija aero-kluba Ćuprija

31. okt 2022

Da li ste čuli za letelicu naziva „Duh Teksasa“? Ne, nije u pitanju bombarder B-2A

11. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] Srpski startap Poleti Aerospace predstavio projekat svog kompozitnog dvoseda: „Exterra će biti najbrži LSA avion na svetu, proizveden u Srbiji“

10. okt 2022

[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu

21. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

14. sep 2022

[NAJAVA] Državno takmičenje radio-upravljanih modela jedrilica u F3K kategoriji na aerodromu Ćuprija u subotu 10. septembra

9. sep 2022

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

8. sep 2022

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

2. sep 2022

[INTERVJU ] Američki proizvođač klipnih avio-motora Lajkoming 16. i 17. septembra u Beogradu na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

1. sep 2022

[INTERVJU ] Kompanija Tempest Aero u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

24. avg 2022

[INTERVJU ] Kompanija Konkord u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

19. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

17. avg 2022

[NAJAVA] Državno prvenstvo pilota ultra-lakih letelica ODLOŽENO ZA 3. SEPTEMBAR

15. avg 2022

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu

3. avg 2022
Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije
Komercijalni avio-saobraćaj neće biti ograničen ali hajde da iskoristimo priliku i da podsetimo da ne lete i ne prihoduju samo "veliki" avioni / Foto: Uroš Mitrović

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

Juče je u Beogradu otvoren međunarodni sajam „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ koji je pored poslovnog i političko-ekonomskog aspekta imao i vazduhoplovni. Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao je NOTAM kojim se zabranjuje letenje generalnoj avijaciji u širem području Beograda od juče ujutru do nedelje u ponoć kada se manifestacija završava.

Sajam vina, u okviru inicijative „Otvoreni Balkan“, svečano je juče otvoren u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, premijera Albanije, Crne Gore i Severne Makedonije, Edija Rame, Dritana Abazovića i Dimitra Кovačevskog.

Događaj se organizuje u halama beogradskog Sajma, organizuju ga državne i privatne institucije, okuplja izlagače iz regiona i sveta i kako je ministarka turizma Srbije Tatjana Matić poručila, ideja je da postane tradicionalna manifestacija, „jedan od neizbežnih evropskih festivala gastronomije i turizma“.

Da li zbog lokacije Sajma (van zone R-8), prisustva premijera tri države (kojima će se danas pridružiti ministri spoljnih poslova Mađarske i Turske) ili drugih potencijalnih bezbednosnih rizika ove manifestacije i političkog samita koji će se danas održati u Palati Srbija, DCV je odlučio da uvede zabranu letenja koju je iskomunicirao NOTAM-om. Kako se u obaveštenju navodi, zabranjene su operacije svim vazduhoplovima koji ne obavljaju letove javnog transporta (komercijalni avio-saobraćaj), koji nisu državni ili, kako je interesantno sročeno, koji nisu direktno vezani za manifestaciju „Vinska vizija otvorenog Balkana“.

NOTAM posvećen zatvaranju vazdušnog prostora iznad šireg područja Beograda za vikend
Malo koja manifestacija može da se pohvali svojim restriktivnim NOTAM-om / Ilustracija: Tango Six

Ova zabrana, koja prostorno obuhvata mnogo šire područje od stalne, za generalnu avijaciju, zabranjene zone letenja iznad centra Beograda R-8 (između ostalog zato što se Sajam ne nalazi u toj zoni), uticaće na operacije aerodroma generalne avijacije „13. maj“ kod Zemun Polja, Vojka, helidrom u Dobanovcima i delimično aerodroma Lisičji Jarak. Ukupna flota privatnih aviona ovih aerodroma broji preko 40 vazduhoplova, na njima su bazirane i škole letenja koje će za ova tri dana svakako pretrpeti određenu štetu.

Kako je Tango Six već ranije javio, 12. po redu prvenstvo Srbije u ultra-lakom letenju bilo je odloženo za ovaj vikend ali je ponovo pomereno zbog nepovoljnih meteo uslova. Da je, kojim slučajem meteo situacija bila povoljna i da takmičenje nije bilo odloženo, moralo bi biti otkazano budući da većina učesnika dolazi iz reona Beograda koji je za vikend pod zabranom letenja.

Slične zabrane letenja već su bile uspostavljene kada je, takođe na beogradskom Sajmu, održan Samit Nesvrstanih. Razlog je, najverovatnije, činjenica da Sajam ne pripada R-8 zoni i da se zbog toga dešava interesantan fenomen – kada dolaze Putin, Bajden ili, mnogo zanimljivije, kineski državnici, beogradske škole letenja mogu da rade.

Svakako da ova zabrana ima svoje (bezbednosno) opravdanje i da u svakoj većoj metropoli oduvek postoji problem restrikcija zbog sličnih situacija. Potrebno je naći balans između zabrana pod plaštom totalne bezbednosti i neuznemiravanja flote koja je brojnija i aktivnija od bilo koje državne i ono što je najbitnije – nije budžetirana i sama se bori za svoje prihode.

Sve ovo pod uslovom da su vazduhoplovne vlasti sigurne da svi učesnici u generalnoj avijaciji blagovremeno čitaju NOTAM-e i da su oni predstavljeni na (grafički) razumljiv način (kao što smo danas mi to vizuelno predstavili na Tango Sixu) što je posebna tema.

I za kraj, off-topic štobsereklo, vreme je da se počne sa pričom o izmeštanju beogradskog sajma sa trenutne lokacije i izgradnji novog, većeg i (multi) funkcionalnijeg sajma. Pored brojnih razloga za ovakav potez (trenutna lokacija više nije na periferiji grada, saobraćajno je loše povezana) eto i jednog vazduhoplovnog.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ma

Kako bre sajam lose povezan saobracajno?!

Odgovori
Dr

Misli se na gužvu koju sajam dodatno pravi u vreme održavanja.

V.

Ograda na sredini saobracajnice kod sajma i podzemni pesacki prolaz su izgradjeni po preporuci Saobracajnog fakulteta kako bi se povecao protok vozila i umanjile guzve…
Beskorisna i nekompetentna Agencija za bezbednost saobracaja je tu uvela ogranicenje brzine od 50 km/h, itd.
Mozda da naprave metalni sajam kao i Zezeljev most u NS?

Jo

Ovakve zabrane se događaju po celom svetu.

Što se tiče Beogradskog sajma, interesantno je da je u vreme Kraljevine Jugoslavije za ove potrebe bio namenjen prostor sa druge strane Save (Staro sajmište) koji je u to doba bio preko sveta, ali je moglo da se širi do mile volje. Ovaj Sajam koji sada imamo se nalazi na skučenom prostou i nema mogućnosti da se širi.

Odgovori
Mi

Desavaju se samo u zemljama gde se vlast boji svog naroda.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs