“Vijesti“: Izveštaj o udesu drugog AT-802 – „Malo se šta naučilo iz prethodnih nesreća, još jedna potvrda improvizacija i neozbiljne organizacije Aviohelikopterske jedinice MUP-a Crne Gore“

30. maj 2023

Srpska modna influenserka iznajmila poslovne avione: Ko je Dunja, kako je Er Pinku napravila novu kategoriju klijenta i zbog čega je to toliko interesantno za domaće vazduhoplovstvo

26. maj 2023

Tango Six na EBACE 2023, najvećem svetskom sajmu poslovne avijacije

24. maj 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao tip sertifikat Utvi 75 Sova

18. maj 2023

[EKSKLUZIVNO] Pokrenuta nova verzija sajta PilotShop.rs, kao i spajanje dve najveće srpske kompanije u segmentu generalne avijacije

17. maj 2023

Aero-klub Valjevo odložio takmičenje zbog nepovoljnih meteo uslova

10. maj 2023

Inflacija srpske civilne rečno-jezerske avijacije: GAS Aviation nabavio još dva hidro-aviona

20. apr 2023

[POSLEDNJA VEST] Slovenija kupuje četiri specijalizovana protivpožarna aviona Air Tractor AT-802F Fire Boss

17. apr 2023

Udes sportskog aviona u Prijedoru najverovatnije prouzrokovan ljudskim faktorom, bosanski istražitelji avio-nesreća ponovo pokazali kolegama iz drugih zemalja kako se profesionalno radi posao

10. apr 2023

Šest decenija PT-6 priče: Kako je nastao najpopularniji turboprop na planeti

4. apr 2023

[VIDEO REPORTAŽA] Obilazak jedine fabrike aviona u Mađarskoj: Magnus Aircraft najavljuje sertifikovani CS-LSA avion

29. mar 2023

Hrvatska raspisala tender za HEMS službu: Vrednost posla za period od sedam godina je 50,4 miliona evra

15. mar 2023

Saopštenje aero-kluba Prijedor o udesu Citabrije: Avion je nakon 100-časovnog pregleda naleteo samo 3 sata

6. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Srušila se Citabria kod Prijedora, oba putnika poginula

31. dec 2022

Ponovo incident aviona kompanije GAS Aviation, ponovo na letu bacanja mamaca za lisice, ponovo u inostranstvu, u drugoj godini bez fatalnih udesa za srpsku generalnu avijaciju

15. dec 2022

[INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

8. dec 2022

Uspešno okončan projekat „Biću pilot“ aero-kluba Vazduhoplovci Niša i Ministarstva odbrane

1. dec 2022

[EKSKLUZIVNO] APS Aviation Parts Service preuzeo Grappolo Aviation: Spajanje dve vodeće beogradske kompanije koje posluju u oblasti generalne avijacije

23. nov 2022

12. Državno prvenstvo ultra-lakih letelica u Blacu: Dominacija aero-kluba Ćuprija

31. okt 2022

Da li ste čuli za letelicu naziva „Duh Teksasa“? Ne, nije u pitanju bombarder B-2A

11. okt 2022
Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije
Komercijalni avio-saobraćaj neće biti ograničen ali hajde da iskoristimo priliku i da podsetimo da ne lete i ne prihoduju samo "veliki" avioni / Foto: Uroš Mitrović

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

Juče je u Beogradu otvoren međunarodni sajam „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ koji je pored poslovnog i političko-ekonomskog aspekta imao i vazduhoplovni. Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao je NOTAM kojim se zabranjuje letenje generalnoj avijaciji u širem području Beograda od juče ujutru do nedelje u ponoć kada se manifestacija završava.

Sajam vina, u okviru inicijative „Otvoreni Balkan“, svečano je juče otvoren u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, premijera Albanije, Crne Gore i Severne Makedonije, Edija Rame, Dritana Abazovića i Dimitra Кovačevskog.

Događaj se organizuje u halama beogradskog Sajma, organizuju ga državne i privatne institucije, okuplja izlagače iz regiona i sveta i kako je ministarka turizma Srbije Tatjana Matić poručila, ideja je da postane tradicionalna manifestacija, „jedan od neizbežnih evropskih festivala gastronomije i turizma“.

Da li zbog lokacije Sajma (van zone R-8), prisustva premijera tri države (kojima će se danas pridružiti ministri spoljnih poslova Mađarske i Turske) ili drugih potencijalnih bezbednosnih rizika ove manifestacije i političkog samita koji će se danas održati u Palati Srbija, DCV je odlučio da uvede zabranu letenja koju je iskomunicirao NOTAM-om. Kako se u obaveštenju navodi, zabranjene su operacije svim vazduhoplovima koji ne obavljaju letove javnog transporta (komercijalni avio-saobraćaj), koji nisu državni ili, kako je interesantno sročeno, koji nisu direktno vezani za manifestaciju „Vinska vizija otvorenog Balkana“.

NOTAM posvećen zatvaranju vazdušnog prostora iznad šireg područja Beograda za vikend
Malo koja manifestacija može da se pohvali svojim restriktivnim NOTAM-om / Ilustracija: Tango Six

Ova zabrana, koja prostorno obuhvata mnogo šire područje od stalne, za generalnu avijaciju, zabranjene zone letenja iznad centra Beograda R-8 (između ostalog zato što se Sajam ne nalazi u toj zoni), uticaće na operacije aerodroma generalne avijacije „13. maj“ kod Zemun Polja, Vojka, helidrom u Dobanovcima i delimično aerodroma Lisičji Jarak. Ukupna flota privatnih aviona ovih aerodroma broji preko 40 vazduhoplova, na njima su bazirane i škole letenja koje će za ova tri dana svakako pretrpeti određenu štetu.

Kako je Tango Six već ranije javio, 12. po redu prvenstvo Srbije u ultra-lakom letenju bilo je odloženo za ovaj vikend ali je ponovo pomereno zbog nepovoljnih meteo uslova. Da je, kojim slučajem meteo situacija bila povoljna i da takmičenje nije bilo odloženo, moralo bi biti otkazano budući da većina učesnika dolazi iz reona Beograda koji je za vikend pod zabranom letenja.

Slične zabrane letenja već su bile uspostavljene kada je, takođe na beogradskom Sajmu, održan Samit Nesvrstanih. Razlog je, najverovatnije, činjenica da Sajam ne pripada R-8 zoni i da se zbog toga dešava interesantan fenomen – kada dolaze Putin, Bajden ili, mnogo zanimljivije, kineski državnici, beogradske škole letenja mogu da rade.

Svakako da ova zabrana ima svoje (bezbednosno) opravdanje i da u svakoj većoj metropoli oduvek postoji problem restrikcija zbog sličnih situacija. Potrebno je naći balans između zabrana pod plaštom totalne bezbednosti i neuznemiravanja flote koja je brojnija i aktivnija od bilo koje državne i ono što je najbitnije – nije budžetirana i sama se bori za svoje prihode.

Sve ovo pod uslovom da su vazduhoplovne vlasti sigurne da svi učesnici u generalnoj avijaciji blagovremeno čitaju NOTAM-e i da su oni predstavljeni na (grafički) razumljiv način (kao što smo danas mi to vizuelno predstavili na Tango Sixu) što je posebna tema.

I za kraj, off-topic štobsereklo, vreme je da se počne sa pričom o izmeštanju beogradskog sajma sa trenutne lokacije i izgradnji novog, većeg i (multi) funkcionalnijeg sajma. Pored brojnih razloga za ovakav potez (trenutna lokacija više nije na periferiji grada, saobraćajno je loše povezana) eto i jednog vazduhoplovnog.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ma

Kako bre sajam lose povezan saobracajno?!

Odgovori
Dr

Misli se na gužvu koju sajam dodatno pravi u vreme održavanja.

V.

Ograda na sredini saobracajnice kod sajma i podzemni pesacki prolaz su izgradjeni po preporuci Saobracajnog fakulteta kako bi se povecao protok vozila i umanjile guzve…
Beskorisna i nekompetentna Agencija za bezbednost saobracaja je tu uvela ogranicenje brzine od 50 km/h, itd.
Mozda da naprave metalni sajam kao i Zezeljev most u NS?

Jo

Ovakve zabrane se događaju po celom svetu.

Što se tiče Beogradskog sajma, interesantno je da je u vreme Kraljevine Jugoslavije za ove potrebe bio namenjen prostor sa druge strane Save (Staro sajmište) koji je u to doba bio preko sveta, ali je moglo da se širi do mile volje. Ovaj Sajam koji sada imamo se nalazi na skučenom prostou i nema mogućnosti da se širi.

Odgovori
Mi

Desavaju se samo u zemljama gde se vlast boji svog naroda.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs