CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025
[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu
Tango Six je 2015. godine bio prvi medij iz regiona koji je obišao tada prvi put javno prikazanu Bombardijeovu C Seriju koja je, nakon prodaje Erbasu, rebrendiran u A220 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

Kako je danas saopštio hrvatski nacionalni avio-previznik Kroacija erlanjz, kompanija će kupiti 6 novih Erbasovih uskotrupnih putničkih aviona A220 kako bi do 2026. godine ovim tipom potpuno zamenila dosadašnje avione A320 i Dash 8.

– Sukladno Post-Covid strategiji Croatia Airlinesa usvojenoj u kolovozu prošle godine, s ciljem obnove flote i povećanja učinkovitosti poslovanja te daljnjeg jačanja konkurentske sposobnosti, hrvatski nacionalni avioprijevoznik donio je odluku kojom će do 2026. godine zamijeniti sve postojeće avione novom unificiranom „single type“ flotom na mlazni pogon.

Za obnovu flote odabran je zrakoplov tipa Airbus 220, europskog proizvođača Airbus. Zamjena flote Croatia Airlinesa realizirat će se kroz narudžbu 6 novih A220 zrakoplova, koji su ugovoreni kao dodatak postojećem ugovoru koji je kompanija zaključila 2008. tada za A319 zrakoplove, koji su potom 2015. godine zamijenjeni u A320 neo tip, da bi se konačno danas nakon usvojene strategije za novi razvojni ciklus odabrao tip A220, kapaciteta 127 i 148 sjedala.

Kroacije će, poput Er Baltika, postati još jedna avio-kompanija koja će koristiti isključivo A220 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Prilikom donošenja odluke posebna je pozornost bila posvećena kretanjima na visoko konkurentnom zrakoplovnom tržištu, cijenama goriva i emisijama CO2, ciljevima zelenih politika Europske unije, te zahtjevima naših putnika. Novim i kvalitetnijim zrakoplovima A220, kapaciteta 148 i 127 sjedala, osigurat će se bolji odgovor na konkretne potrebe putnika i efikasniji poslovni model, zahvaljujući kojem će se otvoriti i dodatne prilike u našem poslovanju, osiguravajući našim putnicima, našem vlasniku Republici Hrvatskoj i našim zaposlenima unapređenje i održivi razvoj. – navodi se u saopštenju Kroacije.

Tango Six je 2015. godine bio prvi medij iz regiona koji je obišao tada prvi put javno prikazanu Bombardijeovu C Seriju koja je, nakon prodaje Erbasu, rebrendiran u A220.

Erbas je današnjom prodajom porazio Embraer koji je Kroaciji nudio svoj unapređeni E195 E2 i De Haviland koji je hrvatskoj nacionalnoj avio-kompaniji predlagao nastavak upotrebe Dash turbo-elisinih regionalaca. Prodajne aktivnosti sve tri kompanije (uključujući i Boing) trajale su konstantno poslednje tri godine.

Najveći evropski proizvođač vazduhoplova tako je organizovao promociju svog (zapravo Er Baltikovog) A220 pre tačno godinu dana u Zagrebu. Letelica je obavila demonstracioni let za menadžment Kroacije ali i drugih regionalnih avio-kompanija među kojima je bio prisutan i tadašnji direktor avio-kompanije Er Montenegro Predrag Todorović. Rukovodstvo Kroacije tada je javno potvrdilo da bi se avion „savršeno uklopio“ u flotu kompanije.

Budući da je poslednja faza pregovora sa Erbasom trajala par meseci, Embraer nije sedeo skrštenih ruku i podjednako je aktivno prodavao svoje E2 rešenje. Tako su 19. septembra izveli interesantnu PR ofanzivu u minut do 12. Jutarnji List je objavio PR tekst u kojem je direktor Embraerovog komercijalnog sektora Arjan Meijer (videli smo ga u Beogradu, na SEAS-u 2016. godine) kazao da je E2 najisplativija opcija za Kroaciju.

Tango Six je početkom jula ove godine ekskluzivno javio da će se najbliži Level D simulator za Kroaciju erlajnz kao budućeg A220 operatera nalaziti u Beogradu.

Erbas je, ekskluzivno za Tango Sixov događaj, konferenciju Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope prošle godine snimio prezentaciju o adutima Erbasa A220, nekadašnjeg Bombardijeovog projekta:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sp

Fantasticne vesti za fotografe oko FRA aerodroma. Videce ih par puta dnevno kao i u Minhenu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs