KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220
Kada Vazduhoplovna akademija bude nabavila simulator letenja za Erbasov A220 biće tek četvrta lokacija u Evropi sa tim tipom u ponudi / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

Pre tri dana pokrenuta je tenderska procedura za nabavku prvog Full Flight Level D simulatora za tip aviona A320CEO/NEO u ime Vazduhoplovne akademije i, kako Tango Six ekskluzivno saznaje, drugi simulator ove vrste koji će biti nabavljen za državni vazduhoplovni trening centar biće takođe za Erbasov tip i to A220. Procedura javne nabavke za A220 Level D simulator planirana je za kraj ove godine.

Kako se navodi u dokumentaciji koju je u ime Vazduhoplovne akademije pokrenula Jedinica za upravljanje projektima u javnom sektoru, simulator za Erbasov tip aviona A320 mora pokrivati i CEO i NEO verzije sa svim pratećim verzijama motora koji su trenutno u upotrebi. Rok za podnošenje ponuda je 26. jul i kako Tango Six saznaje, nakon ne ranije od 9 meseci A320 simulator može biti u donjem Dorćolu u jednoj od zgrada koje su, kako je Tango Six ranije javio, u izgradnji.

Očekuje se da se na tender prijave najveći svetski proizvođači simulatora kao što su CAE, L3 i drugi.

Svakako mnogo značajnija vest od nabavke simulatora za A320, najpopularniji planetarni uskotrupni putnički avion, je odluka da se nabavi Full Flight Level D simulator za najnoviji Erbasov avion A220. Kada se ovo bude dogodilo Srbija će biti jedna od samo pet lokacija za ovaj tip simulatora u Evropi. Trenutno su simulatori za ovaj tip aviona locirani samo u Lufthanzinom trening centru u Cirihu i Frankfurtu (za potrebe Svisa, avio-kompanije koja se nalazi u okviru Lufthanza grupe) u Rigi za potrebe avio-kompanije Er Baltik i u Parizu za Er Frans/KLM grupu.

Er Baltik, kao i većina trenutnih operatera u Evropi, poseduje samo jedan primerak A220 simulatora / Foto: Er Baltik

Imajući u vidu da je A220 trenutno najmoderniji i jedini potpuno novi tip putničkog aviona (ne evolucija postojećeg radi većeg kapaciteta ili efikasnijih motora), da je raspoloživost Level D simulatora za taj tip trenutno najmanja (nabrojane avio-kompanije će svoje simulatore dominantno koristiti za sopstvene potrebe – ne poseduju više od dva primerka) Vazduhoplovna akademija će praktično biti jedina lokacija u Evropi spremna da simulator iznajmljuje trećim licima u punom kapacitetu.

Erbasov A220 trenutno koristi 16 avio-kompanija širom sveta sa 216 letelica u upotrebi. Krajem sledeće nedelje nakon višegodišnje pauze održava se vazduhoplovni sajam u Londonu na kojem svakako možemo očekivati dodatne narudžbine za ovaj tip letelice.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vo

Znači ništa od Super Jeta i MS-21 za Air Srbiju? :-)
Eto i nešto pozitivno za nas iz cele ove nesreće-hvala Bogu nisu uspeli da nam ih uvale!

Odgovori
Jo

Kao da je neko ubo dobar poslovni potez , a? Drago mi je .

Odgovori
Ne

Kupuju simulator za avion cija je trenutna svetska flota 216 aviona od kojih je vise od pola na drugom kontinentu. Pravi poslovni potez.

ZZ

Kupuju simulator za avion koji ce zameniti kompletnu flotu DC/MD aviona, vecih CRJ-eva i vecim uzeti veci deo kolaca EJet-u (17x/19x) .

To je vizija buducnosti jer ih nema trenutno puno, a bice sve vise zahteva za isti u skoroj buducnosti.

Mi

Nele, 220-ki je u predprodaji naručeno još 550. Očekuje se da će biti među najprodavanijim uskotrupcima u sledećim decenijama.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs