Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022

Er Frans snižava cene avio-karata za 1000 destinacija širom sveta

14. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije: Er Srbija predstavila svoj novi A330 „Mihajlo Pupin“

29. okt 2022

SMATSA raspisala konkurs za prijem kandidata na obuku za kontrolore letenja koji će raditi u Kraljevu i Vršcu

27. okt 2022

Telegraf.rs: Država će Vazduhoplovnoj akademiji putem tendera izabrati najgoreg mogućeg proizvođača za A320 full flight level D simulator

20. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu

19. okt 2022

Er Srbija za Tango Six povodom povlačenja Viz era iz Sarajeva: Uvodimo dodatni kapacitet, promena tipa aviona, povećavamo broj letova

6. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

4. okt 2022

Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

4. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022
[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu
Tango Six je 2015. godine bio prvi medij iz regiona koji je obišao tada prvi put javno prikazanu Bombardijeovu C Seriju koja je, nakon prodaje Erbasu, rebrendiran u A220 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

Kako je danas saopštio hrvatski nacionalni avio-previznik Kroacija erlanjz, kompanija će kupiti 6 novih Erbasovih uskotrupnih putničkih aviona A220 kako bi do 2026. godine ovim tipom potpuno zamenila dosadašnje avione A320 i Dash 8.

– Sukladno Post-Covid strategiji Croatia Airlinesa usvojenoj u kolovozu prošle godine, s ciljem obnove flote i povećanja učinkovitosti poslovanja te daljnjeg jačanja konkurentske sposobnosti, hrvatski nacionalni avioprijevoznik donio je odluku kojom će do 2026. godine zamijeniti sve postojeće avione novom unificiranom „single type“ flotom na mlazni pogon.

Za obnovu flote odabran je zrakoplov tipa Airbus 220, europskog proizvođača Airbus. Zamjena flote Croatia Airlinesa realizirat će se kroz narudžbu 6 novih A220 zrakoplova, koji su ugovoreni kao dodatak postojećem ugovoru koji je kompanija zaključila 2008. tada za A319 zrakoplove, koji su potom 2015. godine zamijenjeni u A320 neo tip, da bi se konačno danas nakon usvojene strategije za novi razvojni ciklus odabrao tip A220, kapaciteta 127 i 148 sjedala.

Kroacije će, poput Er Baltika, postati još jedna avio-kompanija koja će koristiti isključivo A220 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Prilikom donošenja odluke posebna je pozornost bila posvećena kretanjima na visoko konkurentnom zrakoplovnom tržištu, cijenama goriva i emisijama CO2, ciljevima zelenih politika Europske unije, te zahtjevima naših putnika. Novim i kvalitetnijim zrakoplovima A220, kapaciteta 148 i 127 sjedala, osigurat će se bolji odgovor na konkretne potrebe putnika i efikasniji poslovni model, zahvaljujući kojem će se otvoriti i dodatne prilike u našem poslovanju, osiguravajući našim putnicima, našem vlasniku Republici Hrvatskoj i našim zaposlenima unapređenje i održivi razvoj. – navodi se u saopštenju Kroacije.

Tango Six je 2015. godine bio prvi medij iz regiona koji je obišao tada prvi put javno prikazanu Bombardijeovu C Seriju koja je, nakon prodaje Erbasu, rebrendiran u A220.

Erbas je današnjom prodajom porazio Embraer koji je Kroaciji nudio svoj unapređeni E195 E2 i De Haviland koji je hrvatskoj nacionalnoj avio-kompaniji predlagao nastavak upotrebe Dash turbo-elisinih regionalaca. Prodajne aktivnosti sve tri kompanije (uključujući i Boing) trajale su konstantno poslednje tri godine.

Najveći evropski proizvođač vazduhoplova tako je organizovao promociju svog (zapravo Er Baltikovog) A220 pre tačno godinu dana u Zagrebu. Letelica je obavila demonstracioni let za menadžment Kroacije ali i drugih regionalnih avio-kompanija među kojima je bio prisutan i tadašnji direktor avio-kompanije Er Montenegro Predrag Todorović. Rukovodstvo Kroacije tada je javno potvrdilo da bi se avion „savršeno uklopio“ u flotu kompanije.

Budući da je poslednja faza pregovora sa Erbasom trajala par meseci, Embraer nije sedeo skrštenih ruku i podjednako je aktivno prodavao svoje E2 rešenje. Tako su 19. septembra izveli interesantnu PR ofanzivu u minut do 12. Jutarnji List je objavio PR tekst u kojem je direktor Embraerovog komercijalnog sektora Arjan Meijer (videli smo ga u Beogradu, na SEAS-u 2016. godine) kazao da je E2 najisplativija opcija za Kroaciju.

Tango Six je početkom jula ove godine ekskluzivno javio da će se najbliži Level D simulator za Kroaciju erlajnz kao budućeg A220 operatera nalaziti u Beogradu.

Erbas je, ekskluzivno za Tango Sixov događaj, konferenciju Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope prošle godine snimio prezentaciju o adutima Erbasa A220, nekadašnjeg Bombardijeovog projekta:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sp

Fantasticne vesti za fotografe oko FRA aerodroma. Videce ih par puta dnevno kao i u Minhenu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs