[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024
[POSLEDNJA VEST] Er Srbijina direktna linija za Kinu u poslednjoj fazi planiranja, uzima se još jedan Erbas A330, linija za Njujork nakon 5 godina profitabilna
Do tada (septembar 2020. godine) nezabeležena izjava Srbije. Karavan od četiri aviona koji je preleteo Jadran prevozeći donaciju medicinske opreme Italiji / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Er Srbijina direktna linija za Kinu u poslednjoj fazi planiranja, uzima se još jedan Erbas A330, linija za Njujork nakon 5 godina profitabilna

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić upravo je potvrdio, u izjavi za RTS, ono što je vazduhoplovna javnost u Srbiji (sa izuzetkom šizofrenih egomanijaka koji se lažno predstavljaju) znala nekoliko meseci: Er Srbija radi na proceni poslovne izvodljivosti direktnih letova za Kinu. U tom kontekstu razamtra se nabavka još jednog širokotrupnog aviona A330, prvi put je javno otkrio tehničke načine kako bi letovi za Kinu bili podnošljivi za nacionalnog avio-prevoznika i, kako je izjavio, direktan let Beograd – Njujork je posle 5 godina profitabilan.

Vučić je za RTS, govoreći na kraju svoje posete Pekingu povodom otvaranja 24. Zimskih Olimpijskih Igara i posle sastanka sa predsednikom Kine Si Đinpingom, kazao da je Srbija Kini predložila sporazum o slobodnoj trgovini, najavila formiranje bescarinske zone za modnu industriju i finaliziranje ideje o direktnim letovima za Kinu u vezi čega, kako je rekao RTS-u, kontakti dve zemlje traju oko godinu dana.

– Kineski predsednik će dati nalog svojim vlastima i u potpunosti ceni našu ideju. –

Vučić je prvom rečenicom potvrdio višemesečni plan Er Srbije da početne troškove formiranja nove linije (troškovi koji su značajni kada se otvara bilo koja nova linija, posebno ona prema tako dalekoj destinaciji) eliminiše političkom odlukom Kine, kako bi isključivo za avione Er Srbije iz Beograda bile suspendovane (najverovatnije tokom prvih nekoliko godina aranžmana) hendling i lending takse. Treći segment oko kojeg se dogovara, kako Tango Six saznaje, su i takse preleta kineske, ali i ruske, teritorije, što Vučić konkretno nije pomenuo.

U Operativnom centru Er Srbije: „Kina je po pitanju administracije vrlo komplikovana, oni su svoja pravila menjali iz nedelje u nedelju.“ / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Kako je dalje rekao, mada ne direktno povezujući novu potencijalnu priču sa Kinom, Er Srbija će nabaviti jedan „novi“ avion A330 i pokrenuće ne samo direktne letove za Šangaj i Peking, nego i za Čikago ili Toronto.

Radi se zapravo o network planning aritmetici koja bi trebalo da funkcioniše na, otprilike, sledeći način. Ukoliko bi Kinezi ukinuli svaku moguću taksu za komercijalno izvođene linija prema Kini, Er Srbija bi imala poslovne logike da iznajmi još jedan A330. Kompanija će verovatno iskoristiti nikad povoljnije cene za iznajmljivanje većine tipova aviona usled nezabeležnog globalnog kolapsa potražnje za putovanje vazduhom. Dodatni Erbasov metal će potom koristiti i za svoju Zlatnu Koku broj 3 – još jednu liniju za Severnu Ameriku.

Leteti za Njujork, Kinu i Toronto ili Čikago je operativno nemoguće izvesti sa jednom letelicom ali u potpunosti moguće sa dve. Država Srbija je smanjila uticaj Etihada na poslovna dešavanja u Er Srbiji (ne samo formalnom preraspodelom vlasničkih udela na 82:18), rešila se prethodnog ugovora, za YU-ARA, za cenu čijeg bi iznajmljivanja (i bez Korona-pojeftinjenja) mogla iznajmljivati još jedan avion istog tipa. Trebalo je samo nači način kako da se eliminišu operativni troškovi. Taj način je očigledno pronađen i zvaće se „izvršna odluka Si Đinpinga“ koja posebno u trenutku srpske predizborne kampanje može biti izuzetan kapital.

Zarada kompaniji samo od kargo prevoza svojim direktnim letom, uz nosivost A330, biće izuzetna / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Međutim, i pored logične potrebe da se u predizbornoj kampanji odjednom javno objave pozitivne vesti i za Er Srbiju, takozvani „business case“ za Kinu je gotovo pa savršen.

Prva činjenična potvrda da komercijala, network planning i operativa nacionalnog avio-prevoznika planiraju let za Kinu nalazi se u Vučićevom citatu da se rade „due dilligance“ i „business case“. Prvi termin se ne koristi ali se drugi, „business case“, zaista koristi unutar, ne samo srpske avio-kompanije, kao termin kada se radi procena operativne izvodljivosti i poslovne isplativosti bilo koje, kratke ili interkontinentalne, linije.

Pozitivni aspekti leta za Kinu su višestruki. Tu je prvo dominacija Kineza u broju ukupnog udela turističkih dolazaka što je posebno bilo izraženo 2019. godine. Činjenica da kineskim državljanima nije potrebna viza za ulazak u našu zemlju nije poslednji pozitivan argument. Tu je i rastući broj Kineskih kompanija koje posluju da li kao privatizacioni pobednici, greenfield investitori ili građevinski izvođači. Biznis klasa A330 biće puna. Poslovna putovanja će biti uobičajena i, malim delom, jer smo u poslednje vreme od Kine počeli da kupujemo i mnogo ozbiljnije proizvode nego ranije.

Kineski turisti naravno neće ići u sopstvenim aranžmanima i to samo u Beograd. Sales tim Er Srbije, će, pretpostavljam, zapošljavati svršene ekonomiste i sales hastlere sa znanjem kineskog šakom i kapom. Prodavaće se aranžmani kineskim tur-operaterima ali ne samo nezanimljiv  Beograd već i posete hrvatskom primorju i drugim državama bivše Jugoslavije – povezanost koju je Er Srbija gradila godinama pre Kovida.

Nakon Kovid-konzervacije Er Srbija ponovo kreće u ekspanziju, uporedivu sa onom 2019. godine / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Ako se ideja o sporazumu o slobodnoj trgovini realizuje, često zaboravljani aspekt Er Srbije, koji je Tango Six ekskluzivno obradio više puta, kargo prevoz, može pomoći da linije prema Kini postanu profitabilne u rekordnom roku.

Kineska administracija (posledično i vazduhoplovna administracija) poznata je po inerciji koju je Er Srbija, možemo konstatovati, vanredno profesionalno, savladala. Kako je Tango Six detaljnije izveštavao tokom prve godine Korone, srpska nacionalna avio-kompanija postala je regionalni ekspert za operacije na dalekom Istoku.

Linija za Njujork inicijalno je uvedena kao rezultat najlogičnije strateške odluke, sve kontra i brojnim Četnicima u Čikagu. Er Srbija je od početka strpljivo gradila svoju razgranatu mrežu sekundarnih letova i Njujork je, kao prva interkontinentalna destinacija bio logičan izbor zbog činjenice da u tom megapolisu živi najveći broj Balkanskih naroda u Severnoj Americi. Ideja Njujorka nikada nije bila da samo Srbi lete do Velike Jabuke nego da se, dobrom povezanošću, na primer, privuku Albanci koji lete do Tirane.

Ukoliko se letovi za Kinu ostvare Er Srbiji će trebati prodavci sa poznavanjem kineskog jezika uz iskostvo rada u turizmu / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Kako Tango Six saznaje, linija za Njujork postala je profitabilna već krajem 2019. godine (dakle, otprilike, prema Vučićevim ranijima najavama)  ali je, naravno, logično iskoristiti tu informaciju sa povodom u izbornoj kampanji. Vučić je u izjavi za RTS pomenuo i mogućnost uvođenja i dodatna dva dnevna nedeljna poslaska za JFK.

Ukoliko se zaista proceni da postoji „business case“ za Kinu i Severnu Ameriku, treba samo izabrati Toronto ili Čikago. Operativno, iz  vankompanijskog ugla posmatranja, ne može biti jasno da li je moguće da se lete i oba grada sa drugim avionom ali je nesporna činjenica da se YU-ARA pokvario možda dva puta za 6 godina svoje službe, kao i YU-ARB – jednom do sada.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ve

A330 moze da se koristi i za carter letove ka drugim destinacijama koje mogu biti interesantne ljudima iz Srbije ali i regiona.Kuba,Bahami,Sejseli itd.Dobre vijesti iz Air Srbije u svakom slucaju !

Odgovori
Sa

Jer prethodna nije propala dovoljno ubedljivo.

po

Susjedi na aparatima :)

Si

A330 se koristi za carter ka moskvi skoro svake druge nedelje.Velesstoy ga koristi i uglavnom je A330.

Up

Doći će uskoro i YU-ARC, a možda početkom letnje sezone stigne i YU-ARD, tamo negde oko mog rođendana :)

Odgovori
Ca

Postali ste kao informer. Od svega se blize samo izbori.

Do

@Capt-M

Politiku na stranu, ovo je nešto o čemu se razgovaralo sa predsednikom Kine a ne sa nekim iz lokalne mesne zajednice.

Da li će biti obilato korišćeno u kampanji?
Hoće i ne smeta mi nimalo jer je ovo REALAN USPEH a ako neko ne može da bude zadovoljan kada se nešto dobro desi državi zato što je Vučić ili Đilas ili Pera ili Žika to ispregovarao ima ozbiljan problem u glavi.

Ne interesuje me ko je uspeo da uradi nešto pozitivno za moju zemlju već činjenica da je nešto urađeno.

Sa

@Doca

Najveci problem je zapravo kada krava da vedricu mleka pa ritne nogom i prospe. :)

Mi

>> ovo je nešto o čemu se razgovaralo sa predsednikom Kine

Haha, vi kanda mislite da se predsednik Kine bavi takvim trivijalostima?!?

Jo

@Miladojka Youneed 21:28, 06. feb. 2022.

Da, ovo je nešto o čemu se razgovara sa predsednikom Kine, zato što je to najlakši način da se preskoči kompletna kineska birokratija, koja je komplikovana i spora. Naravno, pod uslovom da se dođe do njega.

Fe

@Youneed
Jadni Touneed ima tek da se sekira – kad se zakoračuje na drugi kontinent, nema previše velikih i suviše malih, radi se sa onim sa čime se može.
Normalna stvar je da Predsednik Kine potpiše tako bitan ugovor kao onaj o slobodnoj trgovini – po finalizaciji takvog ugovora sa Rusijom, Srpski izvoz u Rusiju je višestruko povećan – za par godina. Otkako su došle Koneske firme, Srbija je povećala izvoz u Kinu oko 100 puta, ali i u Bugarsku i Rumuniju, šta da se radi – Youneede, ne vidi se još po platama, ali nema tog povećanja koje će ikada biti dovoljno, igde…
Neće valjda da se otvara kinesko tržište npr Šveedskoj koja je na američki mig antimompetitivnu meru proterivana Huawei-a iz Švedske uprkos svim postojećim ugovorima objasnila “geopolitičkim” razlozima… šta da se radi. bogatstvo i siromaštvo nije unapred predodređeno – početkom XX (dvadesetog) veka Šveđani su bili među najsiromašnijim iseljenicima u Americi – zato ih i dan danas takvi kao Youneed nazivaju “friggin’ Swede”… Da je tada neko prorekao da će Švedska biti bogata. šta li bi ga sve snašlo…
Youneedov problem je što je njegov svet na zalasku, a nadolazeći neće biti po Youneed-ovoj meri… može da nastavi da sanja, ima takvih kojima nikad i nigde baš ništa ne valja…

Mi

Ne znam zašto ne postoji let za Čikago, mislim da bi postojalo itekako interesovanje putnika iz Srbije i iz USA za tu liniju, plus kargo bi značio za našu privredu gde bi izvozili naše i proizvode okolnih zemalja pošto zbog velike dijaspore postoji potreba za našim proizvodima, možda grešim ali mislim da bi taj potez bio dosta profitabilan….

Odgovori

možda je procena da je suviše sezonska jer bi dosta zavisila od dijaspore

Al

Ako ti smetaju Četnici iz Čikaga, onda se odrekni četničke pogače koja ti se osladila u četničkoj državi i vrati se u svoju koljacku domovinu, pa tamo mrzi.

Odgovori
Ba

Pati što se nije rodio kao Hrvat. Mukica.

Jo

Ako me sećanje služi, JAT je nekada imao direktne letove i jako dobre slotove u Kini. To je posle ustupljeno ili prodato Lufthansi. Neka me neko ispravi ako grešim.

Direktni letovi za Peking su win-win. Ako zapne u kineskim fabrikama u Srbiji, matična kompanija iz Kine može za 24 sata da pošalje stručnjaka kome neće biti potrebne nikakve evropske vize ili ETIAS. Poslovni sastanak sa Evropljanima koji nemaju kineske vize može se održati u Beogradu. Roba će putovati puno brže u oba pravca.

Što se tiče turista, nisu svi kineski turisti zainteresovani da idu na more. U Americi plaćaju lepe sume novca da se nađu u vozu koji napadaju indijanci ili banditi. Kinezi obožavaju šoping. Dovucite velike svetske brendove u nekoliko molova u Beogradu, opremite ih sa dobrim klima uređajima, biće Kineza koji neće izlaziti iz njih.

Odgovori
Do

Ovo su potencijalno odlične vesti za Air Serbia a i za našu zemlju. Dobiti ovako nešto je fenomenalno i zaista od sveg srca želim da ovo uspe. I nova linija ka Šangaju i uvođenje dodatne od strane neke kineske kompanije od Pekinga ka Beogradu.
Uz eventualno potpisivanje ugovora o slobodnoj trgovini – to bi zaista bio džek pot.

Interesantno je da je samo dan nakon, verujem vrlo „prijatnog“, razgovora sa Lajakom i Eskobarom usledilo ovo i to dok su ova dvojica još bila u Beogradu.

Doca – Šta je tu fenomenalno? To što smo boga pitaj koliko miliona evra sahranili u Air Serbia. Da nije politike i političkog interesa Vučića davno bi se ugasili.

hi

@Jordan
Zapravo u kineskoj kulturi preplanula koža NIJE poželjna. Zato more uopšte nije interesantno Kinezima.

Do

@Aleksa

Domaća aviokompanija je resurs, ukapirajte to više, kao što su i mnoge druge stvari.

Značaj se video, ako ne nikada ranije, tokom pandemije jer nismo morali moliti nikoga za prevoz naših ljudi i robe koja je bila preko potrebna.

Kalkulacija nije jednostavna ali ne treba posmatrati samo kompaniju izdvojeno jer ona služi kao multiplikator i generiše dosta indirektnih prihoda koje za državu, kao krajnjeg vlasnika, reguliše balans i pokriva bilo kakve direktne gubitke.

Mi

>> potpisivanje ugovora o slobodnoj trgovini – to bi zaista bio džek pot.

Kako oda ne, recimo vec decenijama postoji takav ugovor sa RF i koliko je on zaista delotvoran? Nula. Srbija Kini ne moze prodati nista, a ako mislite da ce ugovor o slobodnoj trgovini sa Kinom Srbiji omoguciti da bude kanal za ubacivanje kineske robe mimo regularnih kanala na trziste EU silno se varate, i to se vec pokazalo toliko puta…

Jo

@hind

Za kožu ste potpuno u pravu, more je Kinezima interesantno iz malo drugačije perspektive. Spomenici kulture, priroda, šetnje, aktivnosti, krstarenja, kockarnice…

Jo

Srbija ima šta da ponudi Kini, posebno kada su u pitanju poljoprivredni proizvodi. Radi se o finansijski najvećem tržištu na svetu, na kineski Dan samaca se potroši više nego što se u Americi potroši na Boxing day i Black Friday zajedno.

Sa

Lepo ste rekli,samo 2 AOG na YU -ARA za 6 godina,a kako,pa to znaju samo mehanicari AirSerbia,Real Madrid im nije ni primirisati

Odgovori
Ce

Cetnici su svuda, ne samo u Cikagu.

Odgovori
Ч

Све похвале за Ер Србију, заиста лијепе вијести.

Odgovori

Doca – Gubitaš avio kompanija, gubitaš država. Nisu oni sticajem nesrećnih okolnosti gubitašii nego ovakvim rukovođenjen ništa drugo ne mogu ni da budu. Koliko se ugasilo svetskih avio kompanija iz bogatih država? Veruješ da smo mi sa našom ekonomijom koja se zasniva na ljubi te brat i dođem ti, pametniji od njih.

Jo

Tokom pandemije smo videli šta znači kada se ima domaća avionska kompanija. Onaj ko je uštedeo pre pandemije, tako što nije imao domaću kompaniju, izgubio je tokom pandemije. Otprilike kao sa trenutnom cenom gasa u EU, cene su u jednom trenutku podivljale, a pokazalo se da se i prioriteti menjaju. Gde su bili Ryanair i Lufthansa kada je trebalo da se doveze medicinski materijal iz Kine?

Šta je bilo sa tim evropskim pravilima o tržišnoj utakmici kada je trebala da se spašava Lufthansa?

Da je bilo po zamisli naših „prijatelja“ iz Lufthanse, Srbija danas ne bi imala avio prevoznika, tržište bi u potpunosti preuzela Lufthansa preko svojih satelita. Tu principijelnost i slobodu tržišta smo videli kada su blokirali Etihad oko Air Berlina. Videli smo i kako su se avioni sa medicinskim materijalom preusmeravali, samo što još lovce nisu podizali da ih presreću.

Šta mislite, zašto je u kritičnom trenutku Air Srbija leteo za Los Anđeles da pokupi kinesku medicinsku opremu, a ta oprema nije poslata na neki aerodrom u EU ili u Emirate? Ko je tim avionom evakuisan iz Beograda za Ameriku, a ko je garantovao da taj let neće imati nikakve prepreke da se vrati u Beograd sa opremom?

Ч

Још једном, све похвале за Ер Србију, заиста лијепе вијести.

Odgovori
hi

Tako je! Lepe vesti :)

Po

U ovako kratkom tekstu sedam puta spomenuti Vučića? Bravo. Divim Vam se!

Le

Само нека се повећава број дестинације и авиона. Не разумем како неко може бити против овакве вести да буде због политике. Надам се да ће их бити више.

Odgovori
Ga

Direktan let za Kinu je važan kako geostrateški tako i ekonomski korak. Kinezi su prisutni u istočnoj Evropi i ova linija moze da ima puno transfer putnika, ako se dobro uskladi raspored. Ne znam gde sve lete direktno u zemljama 16+1 foruma.
Naravno neki code-share treba takodje.

Dr

@Gastos Kineske Aviokompanije lete još na Frankfurtski , londonski , Francuski aerodrom , tako da oko transferputnika ne bi trebalo da se brinemo mislim fa će ovaj A-330/200 biti tesan.

Dj

Profesionalno napisan tekst, sa dosta interesantnih podataka.
Moja molba je da pocnete da se malo aktivnije bavite i pisete tekstove i o civilnoj aviaciji.
Milijardu puta ste bolji od onih samoprozvanih eksperata

Odgovori
Pe

Bravo za Air Serbia!
Vučko je tata !👍

Odgovori
С

Па шта ако су Четници, и они плаћају карту. Зашто мора да се нагласи да су четници?

Odgovori
Yo

Slobodnu trgovinu sa Kinom ne bi mogle izdržati ni najjače svetske ekonomije – jer bi im to uništilo domaću privredu – jer se (skoro) sve može uvesti iz Kine znatno jeftinije nego što se proizvodi u zemlji.
U našim okolnostima, s obzirom na to da već imamo iste ili sl. aranžmane sa EU i Rusijom, zašto ne bi i sa Kinom – jer bi onda oznaka Made in Serbia na proizvodima odavde ulazila na otvorena vrata istih tih tržišta pa se, verivatno, očekuje priliv stranih investitora širom sveta koji bi sa jednog mesta (odavde) plasirali svoju robu bez carina u EU, Rusiju i Kinu – nadajmo se bez subvencija – jer bi se onda taj novac mogao pametnije iskoristiti.
Ipak, radi se o prevelikim tržištima pa veliki svetski proizvođače rađe otvaraju svoje pogone u tim zemljama, ali videćemo…
Ovakvi spoljnotrgivinski aranžmani imaju smisla samo i jedino ako se odustane od članstva u EU – jer onda veže spoljnotrgivinski sporazumi koje je ona zaključila sa drugima.
Ako ovo uspe i krene nam dobro – toliko da i oni koji su otišli odavde „trbuhom za kruhom“ krenu da se vraćaju i ovde rade – neće nam pasti na kraj pameti nikakva integracija ni sa kim.
Međutim, sve to zahteva mnogo odgovorniji i ozbiljniji pristup od onoga što trenutno vidimo na pravnom i političkom – tržištu…

Odgovori
Mi

@Yoda
Prvo, nisu ni Rusi ni Kinezi naivni da dozvole da zapadne firme otvaraju fabrike u Srbiji a izvoze kod njih bez carine. To je hteo recimo Fijat pa Rusi nisu dali nista, tako da na to zaboravi. A sto se tice povratka u Srbiju,ja na primer nisam otisao trbuhom za kruhom u inostranstvo,vec da moja deca ne rastu u mafijaskoj drzavi. Ima nas dosta takvih. Kad se to bude promenilo vracam se odmah bez obzira na novac.
Pozdrav tebi iz dijaspore.

Fe

@Yoda
Nisam baš siguran – slobodna trgovina sa Kinom, i odustajanje od poreskog gonjenja “do istrebljenja” (jer rafde, pa može i da im se štogod naplati) Kineskih firmi u Srbiji koje izvoze bilo gde, makar i na tamnu stranu meseca, može samo da pomogne u privlačenju investicija i izbegavanju “zamke srednjeg dohotka” – situacija u kojoj je Grčka – učauravanje u sopstveni okvir dovede do toga da je kvalitet domaćih proizvoda nula, i da se zarađuje na povećanju cena, a ne produktivnosti – niko ne želi da živi od plate u takvoj zemlji…

Yo

@Miodrag Peric

Naravno da iz ove priče o slobodnoj trgovini – u kojoj se ni Japan ne bi smeo da upusti – najviše koristi mogu imati npr. Ameri i sl. jer bi izbegli carine na tržištu EU, Rusije i Kine.
Osim ukoliko su se dogovorili sa ostalima da se ovde, zbog ovog sporazuma, ugasi sva proizvodnja orijentisana ka domaćem tržištu, pa nas sve nabiju u rudnike kako bi Kinezi odavde neometano i jeftino izvozili rudu u Kinu na preradu – i dalju upotrebu i izvoz.
Naravno – ako im dozvolimo.
Kakve crna Vučićeva vina, rakije i sl. Vulinovske projekcije.
Problem sa Fiatom u Rusiji je bio taj što ni 50% auta nije proizveden ovde – već se sklapao!
Ako npr. Mask otvori firmu u Srbiji i nazove je npr. – Pupin – a prebaci celu proizvodnu liniju Tesle i kooperanata – on je ispunio uslov i izvozi bez problema na navedena tržišta, uključujući i rusko.
Ukoliko bi se EU, Rusija ili Kina suprotstavili – to bi značilo kršenje sporazuma jer ih niko ne sprečava da ovde izvoze sopstvene takve proizvode ili da ovde otvore fabrike za njihovu proizvodnju i bescarinski izvoz na SVA tržišta sa kojima Srbija ima sporazume o liberalizovanoj trgovini.
Verovatno Kinezi upravo i vide svoju šansu da kroz bescarinski izvoz na EU tržišta iskoriste krvlju plaćen vanblokovski položaj Srbije.
Nadajmo se na obostranu korist.
Kršenje takvih sporazuma bi moglo imati i kojekakve odštetne reperkusije pre međunarodnim arbitražama i sl. – ako su ugovorene ili kako već.
Ugovor je zakon za ugovorne strane!

@ Feline

Ne mogu se nikako porediti slon i miš.
Kinezi svojom robom ladno zatvaraju svu domaću proizvodnju – osim rakije, jer je šljiva samo ovde prava šljiva – od pijace do nacionalno orijentisane industrije.
Naša jedina šansa je da se ovde sjure i Kinezi i Evropejci i sl. – i da ovde otvaraju proizvodnju za bescarinski izvoz na velika tržišta.
Ako to izostane – i paradajz iz Kine će biti jeftiniji kod nas (leteće avioni) uprkos troškovima transporta – a naričito ako je GMO…

С

Миодраже, свако сам бира свој пут. Ја сам нпр одлучио ипак да останем овде у како ти рече (а тачно је), мафијашкој држави. Последице сносимо сами. Теби се може десити да се потомство одроди, усвоји туђе обичаје и сл, мени да се утопе у опште сивило. Тако да…….

Ga

Na geostratešku temu, R. Srpska treba da uvede letove iz B Luke za Moskvu, makar jednom nedeljno SSJ100. Cenim da povratan let ne košta više od €10,000 (DOC). Ovo bi približilo i Kinu, sa jednim presedanjem u Moskvi (kad se korona unormali). Dve ‘muve’ jednim udarcem. R Srpska već izdvaja €1m godisnje na subvencije letova ka ‘zapadu’, mogu jos jedno €250-300k za ovaj let ka Istoku.

Odgovori
Va

Nemate ni 150 000 stanovnika kakva bre Moskva)))) niko al niko iz Moskve neće za tu nedođiju da leti

Ce

Cetnici vratite se ovde pa cetnikujte a ne da dolazite za praznike da pokazujete skupa kola i izbacite sve seljacko iz sebe pre nego da se vratite tamo gde ne smete da pisnete.

A i cisto sumnjam da bi svi vi cetnici placali skuplje karte da letite sa Air Srbijom kada bi imali jeftinije konekcije sa Austrian, LH ili AFom, tako ne lazite sami sebe da ste patiote, Petar vas je opisao sa medalju, a vi ste komentarima potvrdili.

Odgovori
Dr

Karte za let ka prekookeanskim destinacijama dakle N.Y . Koštaju 635€ sračunaj sad let do Frankfurta i dodaj cenu koštanja od Frankfurta do N.Y. Pa vidi ko je jeftiniji , Lufthansa ne leti direktno iz Beograda za pomenutu destinaciju.

Zm

Predlažem vam da ugradite u webpage ocenjivanje članaka, interaktivno recimo od 1- 5. Dobra povratna veza za autora. Ovaj ima 5 od mene.

Odgovori
Ek

Linija za Peking je čist pokušaj uništenja kompanije. Ta linija nije opstala u normalnim uslovima, a kamoli sad. Gotovo je nemoguće ući u Kinu, ako i ispunite sve uslove opet vam ne gine 21 dan karantina.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs