[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025
[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA
Privatna inicijativa ključna za održavanje jugoslovenske vazduhoplovne tradicije. Ne samo u letnom već i istorijski adekvatno obojenom stanju / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA

Jedan najatraktivnijh evropskih aero-mitinga Airpower održaće se ove godine 2. i 3. septembra uz interesantna najavljena verovatna učešća iz zemalja bivše Jugoslavije. Uz naglasak na „verovatna“ (ovaj događaj je poznat i po objavljivanju stvari koje se na kraju ne dogode) navedeno je da iz Srbije dolaze Mi-17 i Lasta iz RV i PVO (obe letelice samo na statici), iz Hrvatske Krila Oluje i MiG-21 HRZ-a (MiG je najavljen za letački program) dok će jedini civil biti zapravo bivši vojnik – najiskusniji učesnik Airpowera, Galeb G-2A aero-kluba Galeb iz Beograda.

Kako su iz aero-kluba Galeb ekskluzivno kazali za Tango Six, njihov Galeb G-2A YU-YAB učestvovaće na letačkom i statičkom delu aero-mitinga. Međutim, ono što će ovaj nastup izdvojiti od svih dosadašnjih je da se Alfa Bravo trenutno u svojoj bazi na aerodromu Lisičji Jarak farba u originalnu šemu bojenja, tada nezvanične, akro-grupe RV i PVO JNA, preteče Letećih Zvezdi. YAB je poseban i po činjenici da je on nekada bio i član ove akro-grupe.

Šema bojenja u koju će biti ofarban YU-YAB za nastup na Celtvegu. Prvi namenski ofarbani Galebovi stigli su novi iz fabrike Soko 1968. godine. Radilo se o evidencijskim brojevima 23166-23170

– Odlučili smo se da se za Airpower nastup dodatno potrudimo i vratimo stari i originalni sjaj našem Galebu. Ofarbaćemo ga u šemu bojenja nekadašnje akro-grupe bazirane u Vojnoj Vazduhoplovnoj Akademiji u Zadru. Naš YU-YAB je „23170“ pa će na nosu imati „170“. On je i leteo u ovoj akro-grupi kao poslednji avion tada sveže ofarban za ovu namenu nakon proizvodnje u Sokolu.  – kaže za Tango Six član aero-kluba Galeb Vladimir Trifunović.

Trifunović je jedan od najzaslužnijih, kako je Tango Six već pisao, za vraćanje u letno stanje Kraguja J-20, za koji kako kaže za naš portal takođe planiraju novo vizuelno osveženje.

YU-YAB trenutno na Lisičjem Jarku gubi svoju nekadašnju zelenu boju da bi uskoro vratio stari sjaj šeme u kojoj je rođen / Foto: Vladimir Trifunović

– Kraguj će se takođe farbati u adekvatnu i istorijski vernu šemu RV i PVO JNA. Želja nam je da i sa ovom letećom legendom učestvujemo na aero-mitinzima ali je za ovaj tip letelice let to Celtvega prevelik logistički napor. – objašnjava Trifunović.

Privatnom inicijativom Vladimira Trifunovića i članova aero-kluba Galeb ova organizacija je vodeća u bivšoj Jugoslaviji kada je reč o negovanju JNA oldtajmera i najbitnije – održavanja ovih letelica u letnom stanju. Neguju i prvi prototip aviona 23001 koji su izložili prošle godine na manifestaciji posvećenoj obeležavanju 60 godina od prvog leta ovog tipa letelice. Trenutno su u aero-klubu Galeb dva G-2A, YU-YAE i YU-YAB. Alfa Eko trenutno ne leti.

Trifunović je i izdavač publikacije posvećene ovom avionu koja je objavljena prošle godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Go

Svaka čast vredni ljudi! Sve najbolje želim i Vama i vašim pticama! Da još dugo letite na nebu Evrope!

Odgovori
VR

Super. Lepo je vratiti ga u njegovu šemu bojenja, kad je već bio takav. Meni, iskreno, je bolji u standardnoj šemi RV i PVO JNA.

Odgovori
De

Ljudi, da li neko iz Srbije ide na ovaj aeromiting?

Odgovori
Mi

Sve pohvale clanovima aero kluba Galeb Sta reci nego BRAVO

Odgovori
PR

Ide li neko autom da se organizujemo?

Odgovori
Jo

Bravo

Odgovori
С

Поштовани и много цењени Владо,
Велико ти хвала што си био постојан у афирмацији југословенског и српског ваздухопловства.
Један си од ретких који је ваздухопловство подигао на заиста завидан ниво.
Твој ентузијазам и твоја посвећеност летењу, као људској делатности од посебног значаја, достојан је дивљења.
ТВОЈЕ ПОЖРТВОВАЊЕ У ДЕЛАТНОСТИ, КОЈИМ СЕ РЕТКИ МОГУ ПОДИЧИТИ, ПОДИГАО СИ НА НАЈВИШИ МОГУЋИ НИВО.
Хвала ти, Владимире Бојовићу, на огромној енергији и труду.
Само су ретки знали у које си се авантуристичке покушаје и остварења упустио.
Владо, био си и остајеш вечита перјаница нас ваздухопловаца било да смо војни или цивилни ( или оба ).
И поред препрека на које си наилазио проналазио си начин превазилажења и остао ВИТЕЗ ВАЗДУХОПЛОВНИ.
Хвала ти, ДРУЖЕ ВЛАДО!
Почивај у миру у плавим небеским висинама којима си безгранично стремио.
Твој саборац у једном дивном периоду заједничког битисања.
Славко Бата Станишић
ПС: Требао си бити на додели једног специјалног признања дана 24. јуна 2023. године у Врднику.
Биће ти додељена постхумно.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs