Jedan najatraktivnijh evropskih aero-mitinga Airpower održaće se ove godine 2. i 3. septembra uz interesantna najavljena verovatna učešća iz zemalja bivše Jugoslavije. Uz naglasak na „verovatna“ (ovaj događaj je poznat i po objavljivanju stvari koje se na kraju ne dogode) navedeno je da iz Srbije dolaze Mi-17 i Lasta iz RV i PVO (obe letelice samo na statici), iz Hrvatske Krila Oluje i MiG-21 HRZ-a (MiG je najavljen za letački program) dok će jedini civil biti zapravo bivši vojnik – najiskusniji učesnik Airpowera, Galeb G-2A aero-kluba Galeb iz Beograda.
Kako su iz aero-kluba Galeb ekskluzivno kazali za Tango Six, njihov Galeb G-2A YU-YAB učestvovaće na letačkom i statičkom delu aero-mitinga. Međutim, ono što će ovaj nastup izdvojiti od svih dosadašnjih je da se Alfa Bravo trenutno u svojoj bazi na aerodromu Lisičji Jarak farba u originalnu šemu bojenja, tada nezvanične, akro-grupe RV i PVO JNA, preteče Letećih Zvezdi. YAB je poseban i po činjenici da je on nekada bio i član ove akro-grupe.
– Odlučili smo se da se za Airpower nastup dodatno potrudimo i vratimo stari i originalni sjaj našem Galebu. Ofarbaćemo ga u šemu bojenja nekadašnje akro-grupe bazirane u Vojnoj Vazduhoplovnoj Akademiji u Zadru. Naš YU-YAB je „23170“ pa će na nosu imati „170“. On je i leteo u ovoj akro-grupi kao poslednji avion tada sveže ofarban za ovu namenu nakon proizvodnje u Sokolu. – kaže za Tango Six član aero-kluba Galeb Vladimir Trifunović.
Trifunović je jedan od najzaslužnijih, kako je Tango Six već pisao, za vraćanje u letno stanje Kraguja J-20, za koji kako kaže za naš portal takođe planiraju novo vizuelno osveženje.
– Kraguj će se takođe farbati u adekvatnu i istorijski vernu šemu RV i PVO JNA. Želja nam je da i sa ovom letećom legendom učestvujemo na aero-mitinzima ali je za ovaj tip letelice let to Celtvega prevelik logistički napor. – objašnjava Trifunović.
Privatnom inicijativom Vladimira Trifunovića i članova aero-kluba Galeb ova organizacija je vodeća u bivšoj Jugoslaviji kada je reč o negovanju JNA oldtajmera i najbitnije – održavanja ovih letelica u letnom stanju. Neguju i prvi prototip aviona 23001 koji su izložili prošle godine na manifestaciji posvećenoj obeležavanju 60 godina od prvog leta ovog tipa letelice. Trenutno su u aero-klubu Galeb dva G-2A, YU-YAE i YU-YAB. Alfa Eko trenutno ne leti.
Trifunović je i izdavač publikacije posvećene ovom avionu koja je objavljena prošle godine.
Golub
Svaka čast vredni ljudi! Sve najbolje želim i Vama i vašim pticama! Da još dugo letite na nebu Evrope!
VRS
Super. Lepo je vratiti ga u njegovu šemu bojenja, kad je već bio takav. Meni, iskreno, je bolji u standardnoj šemi RV i PVO JNA.
Deki
Ljudi, da li neko iz Srbije ide na ovaj aeromiting?
Milovanov Srbislav
Sve pohvale clanovima aero kluba Galeb Sta reci nego BRAVO
PRO
Ide li neko autom da se organizujemo?
Jovan Munitlak
Bravo
Славко Станишић
Поштовани и много цењени Владо,
Велико ти хвала што си био постојан у афирмацији југословенског и српског ваздухопловства.
Један си од ретких који је ваздухопловство подигао на заиста завидан ниво.
Твој ентузијазам и твоја посвећеност летењу, као људској делатности од посебног значаја, достојан је дивљења.
ТВОЈЕ ПОЖРТВОВАЊЕ У ДЕЛАТНОСТИ, КОЈИМ СЕ РЕТКИ МОГУ ПОДИЧИТИ, ПОДИГАО СИ НА НАЈВИШИ МОГУЋИ НИВО.
Хвала ти, Владимире Бојовићу, на огромној енергији и труду.
Само су ретки знали у које си се авантуристичке покушаје и остварења упустио.
Владо, био си и остајеш вечита перјаница нас ваздухопловаца било да смо војни или цивилни ( или оба ).
И поред препрека на које си наилазио проналазио си начин превазилажења и остао ВИТЕЗ ВАЗДУХОПЛОВНИ.
Хвала ти, ДРУЖЕ ВЛАДО!
Почивај у миру у плавим небеским висинама којима си безгранично стремио.
Твој саборац у једном дивном периоду заједничког битисања.
Славко Бата Станишић
ПС: Требао си бити на додели једног специјалног признања дана 24. јуна 2023. године у Врднику.
Биће ти додељена постхумно.