[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

8. dec 2023

Slovenija korak bliže do nabavke nemačkog raketnog sistema PVO IRIS-T SLM

7. dec 2023

Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

1. dec 2023

Rumunija dobila prve borbene avione F-16 nabavljene od Norveške

1. dec 2023

Na dohvat prstiju: Erbas obavio potpuno autonomni let helikoptera preko tableta

30. nov 2023

Španci potpisali prvi ugovor za nabavku SIRTAP drona u čijem naoružavanju može učestvovati i Srbija

30. nov 2023

Balkanska Bezbednosna Mreža: U Portugalu otvoren Međunarodni helikopterski centar za obuku čiji je jedan od osnivača i Srbija

29. nov 2023

Slovenija potpisala ugovor o kupovini šest višenamenskih helikoptera AW139M

28. nov 2023

[RAT U UKRAJINI] Dalje jačanje ukrajinske PVO, Rusi iznad Ukrajine masovnije koriste kasetne avio-bombe, vatreno krštenje MiG-a 35

27. nov 2023

Dva slovenačka vatrogasna aviona Air Tractor AT-802 pretvorena u amfibije Fire Boss

24. nov 2023

Nove informacije vezane za osavremenjavanje jurišnih aviona Orao: Serijska modernizacija, obuka pilota, oprema i naoružanje

23. nov 2023

[POSLEDNJA VEST] Na Batajnici prikazani helikopteri Mi-35P nabavljeni sa Kipra, kupljena 22 Talesova radara, najavljena kupovina još Erbasovih helikoptera

23. nov 2023

[ANALIZA] Kineski PVO sistem HQ-17 za Srbiju: Alternativa Panciru ili prilika za širu stratešku nabavku?

22. nov 2023

Potpisan ugovor za drugi transportni avion C-27J za Sloveniju

21. nov 2023

Hrvatska preuzela prvi jednosedi Rafal

21. nov 2023

[EKSKLUZIVNO ] Nenad Miloradović o aktivnostima srpske delegacije u Dubaiju: Prisutni komandanti RV i PVO eskadrila, nastavak razgovora o novom višenamenskom borbenom avionu

21. nov 2023

Srpska kompanija „Green Power Turbine Systems“ na sajmu u Dubaiju: Predstavljeni novi projekti „drona-samoubice“ i besposadnog kargo helikoptera

20. nov 2023

[POSLEDNJA VEST] Na Batajnicu sleteo Antonov 124, najveći vazduhoplov na svetu u serijskoj proizvodnji

19. nov 2023

RV i PVO Vojske Srbije dobilo prvog pilota koji je završio vojnostručno osposobljavanje za rezervne oficire roda avijacije

16. nov 2023

[EKSKLUZIVNO] Tango Six u najnovijem vojnom transporteru srpskog RV i PVO: Erbasov C295MW za nove sposobnosti 138. eskadrile

14. nov 2023
[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA
Privatna inicijativa ključna za održavanje jugoslovenske vazduhoplovne tradicije. Ne samo u letnom već i istorijski adekvatno obojenom stanju / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Aero-klub Galeb učestvuje na austrijskom aero-mitingu Airpower sa G-2A i farba ga u originalnu šemu bojenja nekadašnje VVA akro-grupe RV i PVO JNA

Jedan najatraktivnijh evropskih aero-mitinga Airpower održaće se ove godine 2. i 3. septembra uz interesantna najavljena verovatna učešća iz zemalja bivše Jugoslavije. Uz naglasak na „verovatna“ (ovaj događaj je poznat i po objavljivanju stvari koje se na kraju ne dogode) navedeno je da iz Srbije dolaze Mi-17 i Lasta iz RV i PVO (obe letelice samo na statici), iz Hrvatske Krila Oluje i MiG-21 HRZ-a (MiG je najavljen za letački program) dok će jedini civil biti zapravo bivši vojnik – najiskusniji učesnik Airpowera, Galeb G-2A aero-kluba Galeb iz Beograda.

Kako su iz aero-kluba Galeb ekskluzivno kazali za Tango Six, njihov Galeb G-2A YU-YAB učestvovaće na letačkom i statičkom delu aero-mitinga. Međutim, ono što će ovaj nastup izdvojiti od svih dosadašnjih je da se Alfa Bravo trenutno u svojoj bazi na aerodromu Lisičji Jarak farba u originalnu šemu bojenja, tada nezvanične, akro-grupe RV i PVO JNA, preteče Letećih Zvezdi. YAB je poseban i po činjenici da je on nekada bio i član ove akro-grupe.

Šema bojenja u koju će biti ofarban YU-YAB za nastup na Celtvegu. Prvi namenski ofarbani Galebovi stigli su novi iz fabrike Soko 1968. godine. Radilo se o evidencijskim brojevima 23166-23170

– Odlučili smo se da se za Airpower nastup dodatno potrudimo i vratimo stari i originalni sjaj našem Galebu. Ofarbaćemo ga u šemu bojenja nekadašnje akro-grupe bazirane u Vojnoj Vazduhoplovnoj Akademiji u Zadru. Naš YU-YAB je „23170“ pa će na nosu imati „170“. On je i leteo u ovoj akro-grupi kao poslednji avion tada sveže ofarban za ovu namenu nakon proizvodnje u Sokolu.  – kaže za Tango Six član aero-kluba Galeb Vladimir Trifunović.

Trifunović je jedan od najzaslužnijih, kako je Tango Six već pisao, za vraćanje u letno stanje Kraguja J-20, za koji kako kaže za naš portal takođe planiraju novo vizuelno osveženje.

YU-YAB trenutno na Lisičjem Jarku gubi svoju nekadašnju zelenu boju da bi uskoro vratio stari sjaj šeme u kojoj je rođen / Foto: Vladimir Trifunović

– Kraguj će se takođe farbati u adekvatnu i istorijski vernu šemu RV i PVO JNA. Želja nam je da i sa ovom letećom legendom učestvujemo na aero-mitinzima ali je za ovaj tip letelice let to Celtvega prevelik logistički napor. – objašnjava Trifunović.

Privatnom inicijativom Vladimira Trifunovića i članova aero-kluba Galeb ova organizacija je vodeća u bivšoj Jugoslaviji kada je reč o negovanju JNA oldtajmera i najbitnije – održavanja ovih letelica u letnom stanju. Neguju i prvi prototip aviona 23001 koji su izložili prošle godine na manifestaciji posvećenoj obeležavanju 60 godina od prvog leta ovog tipa letelice. Trenutno su u aero-klubu Galeb dva G-2A, YU-YAE i YU-YAB. Alfa Eko trenutno ne leti.

Trifunović je i izdavač publikacije posvećene ovom avionu koja je objavljena prošle godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Go

Svaka čast vredni ljudi! Sve najbolje želim i Vama i vašim pticama! Da još dugo letite na nebu Evrope!

Odgovori
VR

Super. Lepo je vratiti ga u njegovu šemu bojenja, kad je već bio takav. Meni, iskreno, je bolji u standardnoj šemi RV i PVO JNA.

Odgovori
De

Ljudi, da li neko iz Srbije ide na ovaj aeromiting?

Odgovori
Mi

Sve pohvale clanovima aero kluba Galeb Sta reci nego BRAVO

Odgovori
PR

Ide li neko autom da se organizujemo?

Odgovori
Jo

Bravo

Odgovori
С

Поштовани и много цењени Владо,
Велико ти хвала што си био постојан у афирмацији југословенског и српског ваздухопловства.
Један си од ретких који је ваздухопловство подигао на заиста завидан ниво.
Твој ентузијазам и твоја посвећеност летењу, као људској делатности од посебног значаја, достојан је дивљења.
ТВОЈЕ ПОЖРТВОВАЊЕ У ДЕЛАТНОСТИ, КОЈИМ СЕ РЕТКИ МОГУ ПОДИЧИТИ, ПОДИГАО СИ НА НАЈВИШИ МОГУЋИ НИВО.
Хвала ти, Владимире Бојовићу, на огромној енергији и труду.
Само су ретки знали у које си се авантуристичке покушаје и остварења упустио.
Владо, био си и остајеш вечита перјаница нас ваздухопловаца било да смо војни или цивилни ( или оба ).
И поред препрека на које си наилазио проналазио си начин превазилажења и остао ВИТЕЗ ВАЗДУХОПЛОВНИ.
Хвала ти, ДРУЖЕ ВЛАДО!
Почивај у миру у плавим небеским висинама којима си безгранично стремио.
Твој саборац у једном дивном периоду заједничког битисања.
Славко Бата Станишић
ПС: Требао си бити на додели једног специјалног признања дана 24. јуна 2023. године у Врднику.
Биће ти додељена постхумно.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs