[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

27. jun 2022

Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju

20. jun 2022

Er Srbija izložbom fotografija obeležila jubileje srpskog vazduhoplovstva: 95 godina nacionalne avio-kompanije i 60 godina beogradskog aerodroma

17. jun 2022

Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine

16. jun 2022

Er Montenegro proslavio prvi rođendan

10. jun 2022

Borba bilbordima srpskih vazduhoplovno-obrazovnih institucija: Princ i Vazduhoplovna akademija solidni, Megatrend opet nenormalan

8. jun 2022

Prva zgrada Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u kojoj će se nalaziti Full Flight Level D simulator dobija svoj konačni izgled

19. maj 2022

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

13. maj 2022

Posao odmah nakon završetka srednje škole: Jat Tehnika predstavila novi program prakse za studente Vazduhoplovne akademije

10. maj 2022

Vazduhoplovna akademija održala svoj tradicionalni Dan otvorenih vrata: Predstavljanje srednjeg i visokog vazduhoplovnog obrazovanja budućim đacima

9. maj 2022

Prince Aviation stipendira nove pilote u svojoj školi letenja

6. maj 2022

Najveća narudžbina putničkih letelica Erbas u istoriji australijske avijacije za avio-kompaniju Kvantas: „Konačno ispravljanje tiranije udaljenosti“

3. maj 2022

Prvo javno pominjanje problema sa Suhojem SSJ100 u Rusiji, nastavak „rusifikacije“ novog MS-21

25. apr 2022

[POSAO] Prince Aviation zapošljava nove instruktore

19. apr 2022

Aerodrom „Nikola Tesla“ predstavio mogućnosti za zapošljavanje učenicima Vazduhoplovne akademije

15. apr 2022

[FOTO REPORTAŽA] Novi izgled beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“: Obišli smo novoizgrađene C gejtove

12. apr 2022

KLM dobio prvu ženu direktorku

1. apr 2022

[POSLEDNJA VEST] Er Montenegro objavio gubitak od 4,96 miliona evra u 2021. godini

31. mar 2022
Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine
Prvi let novog člana A320 familije prošao je rutinski / Foto: Erbas

Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine

Erbasov prvi putnički avion A321XLR (Extra Long Range) uspešno je juče okončao svoj prvi let, saopštio je proizvođač. Letelica serijskog broja MSN 11000, poletela je sa aerodroma Finkenverder u Hamburgu u 11 sati radi opitnog leta koji je trajao okvirno 4 časa i 30 minuta. Posadu letelice činli su opitni piloti Teri Diez i Gabriel Diaz de Vilegas Giron, uz opitne inženjere Frenka Hohmajstera, Filipa Pupena i Mehdi Zeduna. Tokom opitnog leta posada je isprobala kontrole leta leta aviona, motore i kritične sisteme, uključujući i sistem za zaštitu prekoračenja envelope leta kako na nižim tako i na većim brzinama.

Filip Mhun, izvršni potpredsednik Programa i Usluga kompanije Erbas izjavio je tom prilikom:

– Današnji let predstavlja važnu prekretnicu za A320 porodicu i njene mušterije širom sveta. Sada kada A321XLR ulazi u upotrebu, avio-kompanije će biti u mogućnosti da ponude komfor prekookeanskih letova unutar uskotrupnog aviona, zahvaljujući njegovoj jedinstvenoj Airspace putničkoj kabini. A321XLR će omogućiti nove destinacije sa ekonomskim i ekološkim performansama koje će biti nedostižne za konkurenciju. Početak upotrebe letelice na putničkim letovima očekuje se na početku 2024. godine. –

Aduti novog XLR-a

Erbas navodi da A321XLR predstavlja novi revolucionarni korak u okviru uskotrupne porodice A320neo putničkih aviona.

– Letelica je odgovor potrebama tržišta za povećanim doletom i korisnim teretom. Avio-kompanijama nudi veću vrednost kroz omogućavanje ekonomski opravdanih destinacija na dužim razdaljinama nego što je to slučaj sa bilo kojim uporedivim modelom putničkog aviona konkurencije.

A321XLR imaće do sada nezabeležen dolet kada je reč o nekom uskotrupnom putničkom avionu koji će iznositi do 4,700 nautičkih milja (8700 kilometara), sve to uz 30% manje potrošnje goriva posmatrano po putničkom sedištu u poređenju sa avionima prethodne generacije. Letelica će takođe doneti i smanjenje emisije štetnih gasova i buke. Do kraja maja 2020. godine, A320neo porodica ostvarila je 8,000 narudžbina od strane 130 mušterija širom sveta. Narudžbine za A321XLR za sada iznose više od 500 letelica za više od 20 mušterija. – stoji u saopštenju evropskog proizvođača.

 

Komentari

M

Sad se vidi koliko je 757 bio ispred vremena i koliko je Boeing pogrešio što je prestao sa daljim razvojem to modela…

Odgovori
M

Potpuno se slažem. Boeing je napravio katastrofalnu grešku sa izbacivanjem B757 iz proizvodnje, a sa nekoliko prepravki i novim motorima bi imali fantastičan avion. Ima sreću da imam priliku da radim na B757 (doduše većina su cargo, ali ima i pax verzija) i zaista je odličan avion.

D

@Marko i @ Mehanicar

to su bila stara dobra vremena kad su Boeing-om upravljali inzenjeri…

V

E kad suhoj izbaci novi model ode ovaj xlr u aluminiju

Odgovori
Ž

Da li realno može sa sve putnicima bez sletanja od Beograda do Njujorka, Pekinga, Toronta i Čikaga? Nešto mi deluje slabašno za takav put.

Odgovori
B

Izgleda da bi mogao. Portugalski TAP vec uveliko obavlja letove Toronto-Lisabon svojim Airbus A321-251NX. Mada, Lisabon jeste blizi Americkom kontinentu, ali ovaj XLR bi ima jos veci dolet.

M

Može itekako. Dosta aviokompanija već sad leti USA, Canada – EU linije sa klasičnom A321 Neo verzijom ili sa LR. A sa XLR će imati dodatni dolet.

G

Dolet na papiru je 8.700km, najkraca vazdusna linija Beograd-Njujork je nekih 7.300km, ali avion svakako mora da ide duzom rutom. Ja nisam pilot, tako da nemam pojma da li je ovo dovoljno, jer ne znam koliko je dugacka realna ruta i koliko rezerve goriva mora avion da ima. Mozda neko ko zna moze da kaze da li je realno leteti ovo ili ne. Toronto je par stotina kilometara dalji.

M

U svakom slucaju napravljen je veliki napredak A samim tim i ostali proizvodjaci su dobili domaci zadatak da rade na unapredjenju svojih letilica U ostalom ako nektenu u tom pravcu imace ekonomski kolaps

Odgovori
I

Nisam stručnjak ali nekada dvomotorce nisu slali preko okeana. Korišćeni su avioni sa četiri motora, izuzetak je bio tromotorni DC-10.

Odgovori
M

To je bilo ranije. Sada je dozvoljeno i avionima sa dva motora da lete preko okeana.

L

Samo sto niko ne govori o broju putnika, njihovo komfiru I ceni karte.
Sve mi se cini da je ovo dobro za kompaniju a na ustrb kvaliteta I cene za put Nike.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend