[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

4. okt 2022

Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

4. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022

Kako Er Srbiji nije eksplodirao motor na avionu prilikom poletanja iz Tivta i zbog čega nije lepo a ni korisno kao putnik pretiti izlaskom u medije

18. avg 2022

Jat Tehnika dobila sertifikate za popravku i održavanje Erbasovih A330 i A320neo kao i sertifikat za remont stajnog trapa na Boingu 737NG

15. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Direktor Er Srbije Jirži Marek: Povećavamo broj sedišta u kabinama, razmatramo Erbasov softver za optimizaciju prilaza, u budućnosti planiramo da naši ATR-ovi dobiju biznis klasu i lete na biogorivo

8. avg 2022

[FARNBORO 2022] Srpska vazduhoplovna industrija na sajmu u Londonu: Od Pinka do Er Srbije 

1. avg 2022

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

18. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija potvrdila da uzima još jedan Erbas A330, od oktobra počinje da leti za Kinu, od proleća sledeće godine i za Čikago, iznajmljuje još jedan A320

13. jul 2022

Beogradski Skaj Partner preuzeo opsluživanje Lufthanze i njenih avio-kompanija na „Tesli“: Letnja sezona kojoj se niko nije nadao

13. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

7. jul 2022

[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022
Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine
Prvi let novog člana A320 familije prošao je rutinski / Foto: Erbas

Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine

Erbasov prvi putnički avion A321XLR (Extra Long Range) uspešno je juče okončao svoj prvi let, saopštio je proizvođač. Letelica serijskog broja MSN 11000, poletela je sa aerodroma Finkenverder u Hamburgu u 11 sati radi opitnog leta koji je trajao okvirno 4 časa i 30 minuta. Posadu letelice činli su opitni piloti Teri Diez i Gabriel Diaz de Vilegas Giron, uz opitne inženjere Frenka Hohmajstera, Filipa Pupena i Mehdi Zeduna. Tokom opitnog leta posada je isprobala kontrole leta leta aviona, motore i kritične sisteme, uključujući i sistem za zaštitu prekoračenja envelope leta kako na nižim tako i na većim brzinama.

Filip Mhun, izvršni potpredsednik Programa i Usluga kompanije Erbas izjavio je tom prilikom:

– Današnji let predstavlja važnu prekretnicu za A320 porodicu i njene mušterije širom sveta. Sada kada A321XLR ulazi u upotrebu, avio-kompanije će biti u mogućnosti da ponude komfor prekookeanskih letova unutar uskotrupnog aviona, zahvaljujući njegovoj jedinstvenoj Airspace putničkoj kabini. A321XLR će omogućiti nove destinacije sa ekonomskim i ekološkim performansama koje će biti nedostižne za konkurenciju. Početak upotrebe letelice na putničkim letovima očekuje se na početku 2024. godine. –

Aduti novog XLR-a

Erbas navodi da A321XLR predstavlja novi revolucionarni korak u okviru uskotrupne porodice A320neo putničkih aviona.

– Letelica je odgovor potrebama tržišta za povećanim doletom i korisnim teretom. Avio-kompanijama nudi veću vrednost kroz omogućavanje ekonomski opravdanih destinacija na dužim razdaljinama nego što je to slučaj sa bilo kojim uporedivim modelom putničkog aviona konkurencije.

A321XLR imaće do sada nezabeležen dolet kada je reč o nekom uskotrupnom putničkom avionu koji će iznositi do 4,700 nautičkih milja (8700 kilometara), sve to uz 30% manje potrošnje goriva posmatrano po putničkom sedištu u poređenju sa avionima prethodne generacije. Letelica će takođe doneti i smanjenje emisije štetnih gasova i buke. Do kraja maja 2020. godine, A320neo porodica ostvarila je 8,000 narudžbina od strane 130 mušterija širom sveta. Narudžbine za A321XLR za sada iznose više od 500 letelica za više od 20 mušterija. – stoji u saopštenju evropskog proizvođača.

 

Komentari

M

Sad se vidi koliko je 757 bio ispred vremena i koliko je Boeing pogrešio što je prestao sa daljim razvojem to modela…

Odgovori
M

Potpuno se slažem. Boeing je napravio katastrofalnu grešku sa izbacivanjem B757 iz proizvodnje, a sa nekoliko prepravki i novim motorima bi imali fantastičan avion. Ima sreću da imam priliku da radim na B757 (doduše većina su cargo, ali ima i pax verzija) i zaista je odličan avion.

D

@Marko i @ Mehanicar

to su bila stara dobra vremena kad su Boeing-om upravljali inzenjeri…

V

E kad suhoj izbaci novi model ode ovaj xlr u aluminiju

Odgovori
Ž

Da li realno može sa sve putnicima bez sletanja od Beograda do Njujorka, Pekinga, Toronta i Čikaga? Nešto mi deluje slabašno za takav put.

Odgovori
B

Izgleda da bi mogao. Portugalski TAP vec uveliko obavlja letove Toronto-Lisabon svojim Airbus A321-251NX. Mada, Lisabon jeste blizi Americkom kontinentu, ali ovaj XLR bi ima jos veci dolet.

M

Može itekako. Dosta aviokompanija već sad leti USA, Canada – EU linije sa klasičnom A321 Neo verzijom ili sa LR. A sa XLR će imati dodatni dolet.

G

Dolet na papiru je 8.700km, najkraca vazdusna linija Beograd-Njujork je nekih 7.300km, ali avion svakako mora da ide duzom rutom. Ja nisam pilot, tako da nemam pojma da li je ovo dovoljno, jer ne znam koliko je dugacka realna ruta i koliko rezerve goriva mora avion da ima. Mozda neko ko zna moze da kaze da li je realno leteti ovo ili ne. Toronto je par stotina kilometara dalji.

M

U svakom slucaju napravljen je veliki napredak A samim tim i ostali proizvodjaci su dobili domaci zadatak da rade na unapredjenju svojih letilica U ostalom ako nektenu u tom pravcu imace ekonomski kolaps

Odgovori
I

Nisam stručnjak ali nekada dvomotorce nisu slali preko okeana. Korišćeni su avioni sa četiri motora, izuzetak je bio tromotorni DC-10.

Odgovori
M

To je bilo ranije. Sada je dozvoljeno i avionima sa dva motora da lete preko okeana.

L

Samo sto niko ne govori o broju putnika, njihovo komfiru I ceni karte.
Sve mi se cini da je ovo dobro za kompaniju a na ustrb kvaliteta I cene za put Nike.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend