[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024

Novine u Air France-u: Usluga konsijerža na Šarl de Golu i novi somelijer

29. maj 2024

Air France najavio proširenje mreže letova za zimsku sezonu 2024-2025

22. maj 2024

Avio-kompanija u kojoj patike postaju deo uniforme

26. apr 2024

Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

24. apr 2024

SEAS 2024: Potpisan ugovor za nabavku A320 „Full Flight“ Level D simulatora za Vazduhoplovnu akademiju, najavljena nabavka i FTD-a za tip helikoptera Erbas H145

22. apr 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva domaćin ICAO kursa za nacionalne instruktore u oblasti obezbeđivanja u vazduhoplovstvu

20. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] SMATSA smanjila horizontalno razdvajanje putničkih aviona u području aerodroma „Nikola Tesla“ sa 5 na 3 nautičke milje

18. apr 2024

Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava drugog dana konferencije

15. apr 2024

[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024
Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine
Prvi let novog člana A320 familije prošao je rutinski / Foto: Erbas

Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine

Erbasov prvi putnički avion A321XLR (Extra Long Range) uspešno je juče okončao svoj prvi let, saopštio je proizvođač. Letelica serijskog broja MSN 11000, poletela je sa aerodroma Finkenverder u Hamburgu u 11 sati radi opitnog leta koji je trajao okvirno 4 časa i 30 minuta. Posadu letelice činli su opitni piloti Teri Diez i Gabriel Diaz de Vilegas Giron, uz opitne inženjere Frenka Hohmajstera, Filipa Pupena i Mehdi Zeduna. Tokom opitnog leta posada je isprobala kontrole leta leta aviona, motore i kritične sisteme, uključujući i sistem za zaštitu prekoračenja envelope leta kako na nižim tako i na većim brzinama.

Filip Mhun, izvršni potpredsednik Programa i Usluga kompanije Erbas izjavio je tom prilikom:

– Današnji let predstavlja važnu prekretnicu za A320 porodicu i njene mušterije širom sveta. Sada kada A321XLR ulazi u upotrebu, avio-kompanije će biti u mogućnosti da ponude komfor prekookeanskih letova unutar uskotrupnog aviona, zahvaljujući njegovoj jedinstvenoj Airspace putničkoj kabini. A321XLR će omogućiti nove destinacije sa ekonomskim i ekološkim performansama koje će biti nedostižne za konkurenciju. Početak upotrebe letelice na putničkim letovima očekuje se na početku 2024. godine. –

Aduti novog XLR-a

Erbas navodi da A321XLR predstavlja novi revolucionarni korak u okviru uskotrupne porodice A320neo putničkih aviona.

– Letelica je odgovor potrebama tržišta za povećanim doletom i korisnim teretom. Avio-kompanijama nudi veću vrednost kroz omogućavanje ekonomski opravdanih destinacija na dužim razdaljinama nego što je to slučaj sa bilo kojim uporedivim modelom putničkog aviona konkurencije.

A321XLR imaće do sada nezabeležen dolet kada je reč o nekom uskotrupnom putničkom avionu koji će iznositi do 4,700 nautičkih milja (8700 kilometara), sve to uz 30% manje potrošnje goriva posmatrano po putničkom sedištu u poređenju sa avionima prethodne generacije. Letelica će takođe doneti i smanjenje emisije štetnih gasova i buke. Do kraja maja 2020. godine, A320neo porodica ostvarila je 8,000 narudžbina od strane 130 mušterija širom sveta. Narudžbine za A321XLR za sada iznose više od 500 letelica za više od 20 mušterija. – stoji u saopštenju evropskog proizvođača.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Sad se vidi koliko je 757 bio ispred vremena i koliko je Boeing pogrešio što je prestao sa daljim razvojem to modela…

Odgovori
Me

Potpuno se slažem. Boeing je napravio katastrofalnu grešku sa izbacivanjem B757 iz proizvodnje, a sa nekoliko prepravki i novim motorima bi imali fantastičan avion. Ima sreću da imam priliku da radim na B757 (doduše većina su cargo, ali ima i pax verzija) i zaista je odličan avion.

De

@Marko i @ Mehanicar

to su bila stara dobra vremena kad su Boeing-om upravljali inzenjeri…

Va

E kad suhoj izbaci novi model ode ovaj xlr u aluminiju

Odgovori
Ž

Da li realno može sa sve putnicima bez sletanja od Beograda do Njujorka, Pekinga, Toronta i Čikaga? Nešto mi deluje slabašno za takav put.

Odgovori
Bo

Izgleda da bi mogao. Portugalski TAP vec uveliko obavlja letove Toronto-Lisabon svojim Airbus A321-251NX. Mada, Lisabon jeste blizi Americkom kontinentu, ali ovaj XLR bi ima jos veci dolet.

Me

Može itekako. Dosta aviokompanija već sad leti USA, Canada – EU linije sa klasičnom A321 Neo verzijom ili sa LR. A sa XLR će imati dodatni dolet.

Go

Dolet na papiru je 8.700km, najkraca vazdusna linija Beograd-Njujork je nekih 7.300km, ali avion svakako mora da ide duzom rutom. Ja nisam pilot, tako da nemam pojma da li je ovo dovoljno, jer ne znam koliko je dugacka realna ruta i koliko rezerve goriva mora avion da ima. Mozda neko ko zna moze da kaze da li je realno leteti ovo ili ne. Toronto je par stotina kilometara dalji.

Mi

U svakom slucaju napravljen je veliki napredak A samim tim i ostali proizvodjaci su dobili domaci zadatak da rade na unapredjenju svojih letilica U ostalom ako nektenu u tom pravcu imace ekonomski kolaps

Odgovori
Is

Nisam stručnjak ali nekada dvomotorce nisu slali preko okeana. Korišćeni su avioni sa četiri motora, izuzetak je bio tromotorni DC-10.

Odgovori
Mi

To je bilo ranije. Sada je dozvoljeno i avionima sa dva motora da lete preko okeana.

La

Samo sto niko ne govori o broju putnika, njihovo komfiru I ceni karte.
Sve mi se cini da je ovo dobro za kompaniju a na ustrb kvaliteta I cene za put Nike.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs