Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024
[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije
Isporuka aviona trajala je dva dana uz sletanja na aerodrome na kopnu. Prvo vodeno krštenje avion je imao na Petrovačkom jezeru / Foto: Aleksandar Zubac

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

Prošle nedelje u Srbiju je sleteo prvi ulta-laki hidro avion amfibija češke proizvodnje, registrovan u Italiji. Posle modifikacije, odnosno instalacije plovaka u italijanskom gradu Kremona, ultralaki „Legend“ (interesantna letelica koja neodoljivo podseća na Cesnu 172) isporučen je kupcu u Srbiji. Kako vlasnik Aleksandar Zubac kaže za Tango Six portal, ideja mu je da dodatno popularizuje ovaj segment ultra-lakog letenja.

Pomoć Aleksandru (o čijem je rekordnom letu motornim zmajem Tango Six ranije pisao) u nabavci letelice i preletu pružio je Milorad Matić, vlasnik fabrike aviona Aero East. Budući da je letelica i dalje na italijanskoj registraciji i da Matić pored njihove dozvole poseduje i ovlašćenje za letenje ovog tipa letelica, bio je logičan izbor za, kako priča za naš portal, veoma interesantan prvi prelet:

– Iz Kremone smo leteli do Portoroža, odatle do Beograda pa Zemun Polja. Avion je prenoćio i prvo vodeno krštenje imao je na Pavlovačkom jezeru. Budući da u Srbiji trenutno ne postoje registrovana vodna letelišta podneli smo plan leta za sletanje na „operativno mesto“, odnosno jezero u privatnom vlasništvu, što nam je odobreno. Nakon toga smo po istom principu leteli do apatinske marine na tamošnji festival. – priča Matić. Kako kaže, Legend je amfibija sa uvlačećim stajnim trapom a plan je da avioni SILA takođe dobiju plovke i da se od proleća sledeće godine modifikuju tri.

Kokpit letelice / Foto: Aleksandar Zubac
Interesantno je da hidro avioni uvek imaju prednost nad drugim plovilima kada su na vodi zbog manje pokretljivosti, odnosno činjenice da im se motor ne nalazi u vodi / Foto: Aleksandar Zubac
Matić i Zubac na apatinskoj adi / Foto: Aleksandar Zubac

Vlasnik letelice Zubac priča nam da mu je nakon zmajeva, ultra-lakih letelica i helikoptera hidro avion logična evolucija, budući da se bavi vodnim turizmom koji je spojio i sa vazduhoplovstvom:

– Za početak dok ne obavim preobuku, avion se ne preregistruje i srede drugi regulatorni preduslovi, biće baziran na letelištu 13. maj kod Zemun Polja. Plan je da letelica bude bazirana u kompleksu na Savi koji se zove „Progar Cabin House“, sa direktnim izlazom na reku. Tu se trenutno gradi hala od hiljadu kvadratnih metara gde će Legend biti baziran. Avion ne može biti korišćen u komercijalne svrhe, biće namenjen popularizaciji letenja sa vode. Bavim se izgradnjom objekata pretežno na vodi, proizvodnjom katamarana i biće interesantno da spojimo ova dva vida transporta.

Trenutno sam u razgovorima sa Aero Eastom za dodatne nabavke dve Sile sa plovcima. – kazao je Zubac za naš portal.

Pomoć celom poduhvatu pružila su dva veterana hidro avijacije iz Italije, Graciano Macolari i Oracio Frigino koji imaju višedecenijsko iskustvo u ovom interesantnom segmentu generalne i ultra-lake avijacije. Kako Matić kaže, oni su ključni kako za proces preobuke i podrške prilikom modifikacija sa plovcima tako i za prenos iskustava iz Italije i Evropske Unije kada su operacije sa vode u pitanju.

Što se hidro aviona u Srbiji tiče (van ultra-lake kategorije) na YU registraciji trenutno se nalazi samo jedna letelica. Cesna 206 YU-DNZ u vlasništvu kompanije Gas Aviation iz Smederevske Palanke. Videli smo je nedavno na aero-mitingu u Prijedoru.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

le

Konačno da se i taj segment pokrene 👍.
Ja sam odavno razmišljao da bi to idealno leglo na SILA avione. Ako me zdravlje i posao posluži, kupiću i ja jedan 😉

Odgovori
De

Bravo,bravo,bravo i svaka čast…
Srećnooooo

Odgovori
Ve

Viđen danas na Lidu u Zemunu. Gospodin Zubac sa sinom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs