Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025
[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije
Isporuka aviona trajala je dva dana uz sletanja na aerodrome na kopnu. Prvo vodeno krštenje avion je imao na Petrovačkom jezeru / Foto: Aleksandar Zubac

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

Prošle nedelje u Srbiju je sleteo prvi ulta-laki hidro avion amfibija češke proizvodnje, registrovan u Italiji. Posle modifikacije, odnosno instalacije plovaka u italijanskom gradu Kremona, ultralaki „Legend“ (interesantna letelica koja neodoljivo podseća na Cesnu 172) isporučen je kupcu u Srbiji. Kako vlasnik Aleksandar Zubac kaže za Tango Six portal, ideja mu je da dodatno popularizuje ovaj segment ultra-lakog letenja.

Pomoć Aleksandru (o čijem je rekordnom letu motornim zmajem Tango Six ranije pisao) u nabavci letelice i preletu pružio je Milorad Matić, vlasnik fabrike aviona Aero East. Budući da je letelica i dalje na italijanskoj registraciji i da Matić pored njihove dozvole poseduje i ovlašćenje za letenje ovog tipa letelica, bio je logičan izbor za, kako priča za naš portal, veoma interesantan prvi prelet:

– Iz Kremone smo leteli do Portoroža, odatle do Beograda pa Zemun Polja. Avion je prenoćio i prvo vodeno krštenje imao je na Pavlovačkom jezeru. Budući da u Srbiji trenutno ne postoje registrovana vodna letelišta podneli smo plan leta za sletanje na „operativno mesto“, odnosno jezero u privatnom vlasništvu, što nam je odobreno. Nakon toga smo po istom principu leteli do apatinske marine na tamošnji festival. – priča Matić. Kako kaže, Legend je amfibija sa uvlačećim stajnim trapom a plan je da avioni SILA takođe dobiju plovke i da se od proleća sledeće godine modifikuju tri.

Kokpit letelice / Foto: Aleksandar Zubac
Interesantno je da hidro avioni uvek imaju prednost nad drugim plovilima kada su na vodi zbog manje pokretljivosti, odnosno činjenice da im se motor ne nalazi u vodi / Foto: Aleksandar Zubac
Matić i Zubac na apatinskoj adi / Foto: Aleksandar Zubac

Vlasnik letelice Zubac priča nam da mu je nakon zmajeva, ultra-lakih letelica i helikoptera hidro avion logična evolucija, budući da se bavi vodnim turizmom koji je spojio i sa vazduhoplovstvom:

– Za početak dok ne obavim preobuku, avion se ne preregistruje i srede drugi regulatorni preduslovi, biće baziran na letelištu 13. maj kod Zemun Polja. Plan je da letelica bude bazirana u kompleksu na Savi koji se zove „Progar Cabin House“, sa direktnim izlazom na reku. Tu se trenutno gradi hala od hiljadu kvadratnih metara gde će Legend biti baziran. Avion ne može biti korišćen u komercijalne svrhe, biće namenjen popularizaciji letenja sa vode. Bavim se izgradnjom objekata pretežno na vodi, proizvodnjom katamarana i biće interesantno da spojimo ova dva vida transporta.

Trenutno sam u razgovorima sa Aero Eastom za dodatne nabavke dve Sile sa plovcima. – kazao je Zubac za naš portal.

Pomoć celom poduhvatu pružila su dva veterana hidro avijacije iz Italije, Graciano Macolari i Oracio Frigino koji imaju višedecenijsko iskustvo u ovom interesantnom segmentu generalne i ultra-lake avijacije. Kako Matić kaže, oni su ključni kako za proces preobuke i podrške prilikom modifikacija sa plovcima tako i za prenos iskustava iz Italije i Evropske Unije kada su operacije sa vode u pitanju.

Što se hidro aviona u Srbiji tiče (van ultra-lake kategorije) na YU registraciji trenutno se nalazi samo jedna letelica. Cesna 206 YU-DNZ u vlasništvu kompanije Gas Aviation iz Smederevske Palanke. Videli smo je nedavno na aero-mitingu u Prijedoru.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

le

Konačno da se i taj segment pokrene 👍.
Ja sam odavno razmišljao da bi to idealno leglo na SILA avione. Ako me zdravlje i posao posluži, kupiću i ja jedan 😉

Odgovori
De

Bravo,bravo,bravo i svaka čast…
Srećnooooo

Odgovori
Ve

Viđen danas na Lidu u Zemunu. Gospodin Zubac sa sinom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs