Saopštenje aero-kluba Prijedor o udesu Citabrije: Avion je nakon 100-časovnog pregleda naleteo samo 3 sata

6. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Srušila se Citabria kod Prijedora, oba putnika poginula

31. dec 2022

Ponovo incident aviona kompanije GAS Aviation, ponovo na letu bacanja mamaca za lisice, ponovo u inostranstvu, u drugoj godini bez fatalnih udesa za srpsku generalnu avijaciju

15. dec 2022

[INTERVJU] Direktor mađarske kompanije Magnus Aircraft Laslo Boroš: Tim iz Srbije bio je ključan za našu ekspertizu sa kompozitima, baza za prodaju naših aviona Balkanu biće u vašoj zemlji

8. dec 2022

Uspešno okončan projekat „Biću pilot“ aero-kluba Vazduhoplovci Niša i Ministarstva odbrane

1. dec 2022

[EKSKLUZIVNO] APS Aviation Parts Service preuzeo Grappolo Aviation: Spajanje dve vodeće beogradske kompanije koje posluju u oblasti generalne avijacije

23. nov 2022

12. Državno prvenstvo ultra-lakih letelica u Blacu: Dominacija aero-kluba Ćuprija

31. okt 2022

Da li ste čuli za letelicu naziva „Duh Teksasa“? Ne, nije u pitanju bombarder B-2A

11. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] Srpski startap Poleti Aerospace predstavio projekat svog kompozitnog dvoseda: „Exterra će biti najbrži LSA avion na svetu, proizveden u Srbiji“

10. okt 2022

[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu

21. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

14. sep 2022

[NAJAVA] Državno takmičenje radio-upravljanih modela jedrilica u F3K kategoriji na aerodromu Ćuprija u subotu 10. septembra

9. sep 2022

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

8. sep 2022

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

2. sep 2022

[INTERVJU ] Američki proizvođač klipnih avio-motora Lajkoming 16. i 17. septembra u Beogradu na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

1. sep 2022

[INTERVJU ] Kompanija Tempest Aero u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

24. avg 2022

[INTERVJU ] Kompanija Konkord u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

19. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

17. avg 2022

[NAJAVA] Državno prvenstvo pilota ultra-lakih letelica ODLOŽENO ZA 3. SEPTEMBAR

15. avg 2022

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu

3. avg 2022
Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste
Staro i novo u jednom kadru. Urije su bile domaćin interesantnom međunarodnom misku generalne avijacije / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com

Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste

Aero-klub Prijedor organizovao je u subotu, po svemu sudeći, najveći međunarodni aero-miting nakon početka pandemije na prostoru bivše Jugoslavije. Povod je bio više nego značajan i više nego jugoslovenski: 80 godina od formiranja Prve partizanske eskadrile i 70 godina postojanja aero-kluba na aerodromu Urije.

Iako je najava događaja bila skromna (praktični problem civilnih događaja je taj da nikada ne možete na vreme potvrditi sve učesnike) odaziv je zaista bio spektakularan za ex-Yu uslove. Pod pokroviteljstvom Vlade republike Srpske i grada Prijedora, događaj je bio, kako se može pročitati u lokalnim medijima, izuzetno posećen.

Odlična posećenost ilustrovana kroz kadar sa državnom Cesnom Republike Srpske E7-SMS / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com

Srpski član Predsedništva BiH Milorad Dodik otvorio je aero-miting uz obećanje da će aerodrom „u narednom periodu dobiti betoniranje piste“ (zapravo korigovanje neadekvatno izvedenih radova na pisti koja se zbog toga trenutno ne koristi) i da će „neke letelice biti popravljene“. Ako je neka vazduhoplovna zajednica na prostoru bivše države zaslužila državnu pomoć onda je to svakako prijedorska. Kako je Tango Six već pisao, aerodrom je pokazao proaktivnost kroz korišćenje evropskih fondova, dok se jedno od najdugovečnijih jedriličarskih takmičenja tradicionalno održava na Urijama.

U subotu je, kako je Tango Six najavio, najveća zvezda svakako bio najnoviji helikopter Republike Srpske Ansat. Dve letelice novoformirane letačke službe MUP-a Republike srpske registarskih oznaka E7-MUP i E7-SAJ predstavile su se prvi put prijedorskoj publici.

Međunarodna gostovanja bila su više nego interesantna. Mađarska kompanija Magnus došla je sa svojim Fusionom, njen drugi nastup u zemljama bivše Jugoslavije nakon otvaranja predstavništva za Balkan u Srbiji. Slovenačko-italijanski G-2A YU-YAH, drugi Galeb u letnom stanju na ovim prostorima, takođe je učestvovao u letačkom programu. Srpski GAS Aviation, koji je nedavno ponovo „legalan“ kada je održavanje letelica u pitanju doleteo je sa svojim novim hidro-avionom Cesna 206 YU-DNZ sa kojim imaju interesantne planove u pogledu njegove (turističke) upotrebe na rekama u Srbiji.

Jasno obeležen i adekvatno registrovan Ansat MUP-a Republike Srpske. Isporuka trećeg naručenog helikoptera trenutno je neizvesna zbog ruske agresije na Ukrajinu / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
(Modularni) enterijer Ansata u konfiguraciji za prevoz putnika / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Mađarski proizvođač letelica Magnus od ove godine ima velike planove za ull tržište Balkana. Adekvatno planovima, nastupaće na svim većim i manjim događajama u okruženju / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Još jedan „Slovenac“ na YU tablama (jeftinije je) – LIBIS 180 / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Peter Podlunšek u njegovom „37“ i dalje rekreativno aktivan po svim žiroskopskim osama na zemlji… / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
…i u vazduhu / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Cesna 206 YU-DNZ sada kao amfibija / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Zavidna domaće-gostujuća stajanka uz prelet državnih Cesni / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sa

Kako misle u RS servisirati helikoptere? Da li moraju placati kredit ako Rusi me mogu servisirati.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs