[POSLEDNJA VEST] Hrvatski MUP izabrao: Kupuje 2 višenamenska helikoptera Bel za traganje i spasavanje

14. jun 2022

[NAJAVA] Aero-reli na aerodromu Trstenik povodom 110 godine srpske avijacije

14. jun 2022

Godišnja konferencija Federacije žena pilota Evrope održana u Srbiji

10. jun 2022

Vlasnici kompanije Pipistrel donirali 25 miliona evra lokalnoj zajednici: Sredstva za novu helikoptersku službu, muzej avijacije i uređenje zelenih površina

9. jun 2022

[VIDEO REPORTAŽA] AERO 2022: Jedini mađarski proizvođač aviona iz Srbije planira osvajanje regiona, nudi i vojni program

31. maj 2022

Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste

23. maj 2022

[NAJAVA] Peti revijalni skup RC modelara na sportskom aerodromu Divci kod Valjeva

10. maj 2022

Održan prvi Memorijal „pukovnik pilot Milenko Pavlović“: Aero-klub Trstenik osvojio prvo i drugo mesto, aero-klub Paraćin treći

9. maj 2022

[EKSKLUZIVNO] Prince Aviation kupio tri nova aviona italijanskog proizvođača Tecnam: Novi dvomotorac i dva nova jednomotorna aviona dodatak floti za obuku pilota

29. apr 2022

Bosna i Hercegovina formira protivpožarnu eskadrilu u Mostaru: Potvrđena nabavka aviona i helikoptera, izdvojeno 15,3 miliona evra

28. apr 2022

EASA odmrzla Part 145 sertifikat srpskom GAS Aviationu, kompanija ponovo (privremeno) registrovala Let 410

26. apr 2022

[NAJAVA] Aero-miting u Prijedoru 21. maja

25. apr 2022

Pred početak letačke sezone u Ečkoj: DCV održao Seminar o bezbednosti u vazduhoplovstvu

21. apr 2022

[POSLEDNJA VEST] Američki Tekstron kupio slovenački Pipistrel

17. mar 2022

[POSLEDNJA VEST] U Vršcu predstavljena nova šema bojenja aviona Vazduhoplovne akademije

15. mar 2022

Vijesti: Završni izveštaj oštećenja Air Tractora ilustruje i neadekvatnu organizaciju letenja Aviohelikopterske jedinice MUP-a Crne Gore

31. jan 2022

Nit’ manje zemlje nit’ više Sikorskih na registru: Treći S-76B registrovan u Srbiji

19. jan 2022

Svetsko priznanje za vazduhoplovnu organizaciju iz Srbije: Aero-klub „Ćuprija“ dobio počasnu nagradu FAI-a

10. nov 2021

Ponovo incident sa avionom u vlasništvu GAS Aviationa: Vanaerodromsko sletanje u Hrvatskoj bez žrtava i oštećenja letelice

26. okt 2021

[POSLEDNJA VEST] Avion Vlade Crne Gore oštećen pri sletanju u Podgorici

28. sep 2021
Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste
Staro i novo u jednom kadru. Urije su bile domaćin interesantnom međunarodnom misku generalne avijacije / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com

Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste

Aero-klub Prijedor organizovao je u subotu, po svemu sudeći, najveći međunarodni aero-miting nakon početka pandemije na prostoru bivše Jugoslavije. Povod je bio više nego značajan i više nego jugoslovenski: 80 godina od formiranja Prve partizanske eskadrile i 70 godina postojanja aero-kluba na aerodromu Urije.

Iako je najava događaja bila skromna (praktični problem civilnih događaja je taj da nikada ne možete na vreme potvrditi sve učesnike) odaziv je zaista bio spektakularan za ex-Yu uslove. Pod pokroviteljstvom Vlade republike Srpske i grada Prijedora, događaj je bio, kako se može pročitati u lokalnim medijima, izuzetno posećen.

Odlična posećenost ilustrovana kroz kadar sa državnom Cesnom Republike Srpske E7-SMS / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com

Srpski član Predsedništva BiH Milorad Dodik otvorio je aero-miting uz obećanje da će aerodrom „u narednom periodu dobiti betoniranje piste“ (zapravo korigovanje neadekvatno izvedenih radova na pisti koja se zbog toga trenutno ne koristi) i da će „neke letelice biti popravljene“. Ako je neka vazduhoplovna zajednica na prostoru bivše države zaslužila državnu pomoć onda je to svakako prijedorska. Kako je Tango Six već pisao, aerodrom je pokazao proaktivnost kroz korišćenje evropskih fondova, dok se jedno od najdugovečnijih jedriličarskih takmičenja tradicionalno održava na Urijama.

U subotu je, kako je Tango Six najavio, najveća zvezda svakako bio najnoviji helikopter Republike Srpske Ansat. Dve letelice novoformirane letačke službe MUP-a Republike srpske registarskih oznaka E7-MUP i E7-SAJ predstavile su se prvi put prijedorskoj publici.

Međunarodna gostovanja bila su više nego interesantna. Mađarska kompanija Magnus došla je sa svojim Fusionom, njen drugi nastup u zemljama bivše Jugoslavije nakon otvaranja predstavništva za Balkan u Srbiji. Slovenačko-italijanski G-2A YU-YAH, drugi Galeb u letnom stanju na ovim prostorima, takođe je učestvovao u letačkom programu. Srpski GAS Aviation, koji je nedavno ponovo „legalan“ kada je održavanje letelica u pitanju doleteo je sa svojim novim hidro-avionom Cesna 206 YU-DNZ sa kojim imaju interesantne planove u pogledu njegove (turističke) upotrebe na rekama u Srbiji.

Jasno obeležen i adekvatno registrovan Ansat MUP-a Republike Srpske. Isporuka trećeg naručenog helikoptera trenutno je neizvesna zbog ruske agresije na Ukrajinu / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
(Modularni) enterijer Ansata u konfiguraciji za prevoz putnika / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Mađarski proizvođač letelica Magnus od ove godine ima velike planove za ull tržište Balkana. Adekvatno planovima, nastupaće na svim većim i manjim događajama u okruženju / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Još jedan „Slovenac“ na YU tablama (jeftinije je) – LIBIS 180 / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Peter Podlunšek u njegovom „37“ i dalje rekreativno aktivan po svim žiroskopskim osama na zemlji… / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
…i u vazduhu / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Cesna 206 YU-DNZ sada kao amfibija / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Zavidna domaće-gostujuća stajanka uz prelet državnih Cesni / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com

Komentari

S

Kako misle u RS servisirati helikoptere? Da li moraju placati kredit ako Rusi me mogu servisirati.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend