[PRVE FOTOGRAFIJE] Otvorena nova zagrada Vazduhoplovne akademije

27. jan 2023

Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion

26. jan 2023

Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC

25. jan 2023

Er Frans predstavio nove kabine na dugolinijskim letovima

20. jan 2023

Viz er pred srpskim medijima: Statistike poslovanja mađarske niskotarifne avio-kompanije

19. jan 2023

Pod vođstvom srpskog Direktorata civilnog vazduhoplovstva potpisan Memorandum o razumevanju u vazduhoplovstvu sa tri zemalje regiona

17. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija objavila profit za 2022. godinu od 21 milion evra, bez subvencija

17. jan 2023

Erbas kroz testiranje novih tehnologija na mala vrata uvodi razmišljanja o autonomnom letu putničkih aviona

13. jan 2023

Ruske civilne vazduhoplovne vlasti odobrile domaći motor i krilo za putnički avion MC-21

13. jan 2023

Erbas u 2022. godini: 1078 naručenih i 661 isporučen putnički avion

12. jan 2023

Er Frans promocija za putovanja do 30. juna: „Rendez-vous“ posebni popust na avio-karte

11. jan 2023

KLM promocija za putovanja do 30. juna: „Real Deal Days“ posebni popust na avio-karte

5. jan 2023

[POSAO ZA PILOTE] Smartlinks u Beogradu, Zagrebu i Ljubljani zapošljava kapetane i kopilote za A320, A330 i B737

3. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore imenovala novog v.d. direktora Er Montenegra

15. dec 2022

Završena proizvodnja poslednjeg Boinga 747

14. dec 2022

Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2

8. dec 2022

Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022
Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“
Solarno postrojenje nalazi se u blizini aerodromskog kompleksa, na putu prema Surčinu, pored novog Tesla parkinga, i sastoji se od blizu 3.000 fotonaponskih panela raspoređenih na platou površine 15.900 m2 / Foto: "Belgrade Airport"

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

Kompanija „Belgrade Airport“, koja je deo kompanije „VINCI Airports“ i operater aerodroma ‘‘Nikola Tesla‘‘, saopštila je danas da je pustila u rad solarno postrojenje koje aerodromu obezbeđuje električnu energiju dobijenu iz obnovljivih izvora. Nova solarna elektrana će godišnje proizvoditi oko 1.130.000 kWh zelene električne energije, što je uporedivo sa godišnjom potrošnjom od okvirno 430 domaćinstava. Na ovaj način, aerodrom će smanjiti emisiju CO2 (opseg 1 & 2) za 900 tona godišnje.

Kako se još navodi, solarno postrojenje nalazi se u blizini aerodromskog kompleksa, na putu prema Surčinu, pored novog Tesla parkinga, i sastoji se od blizu 3.000 fotonaponskih panela raspoređenih na platou površine 15.900 m2 koji pretvaraju sunčanu u električnu energiju.

Aerodrom Nikola Tesla Beograd dobio je ACA sertifikat nivoa 1, dok je sertifikacija za nivo 2 u toku. / Foto: BELGRADE AIRPORT

Ističe se i da je ova inicijativa deo globalnih napora kompanije „VINCI Airports“ u pravcu ekološke i energetske tranzicije, i prvi je aerodromski operater koji se 2016. godine, obavezao na međunarodnu strategiju zaštite životne sredine. Kompanija je od 2018. godine na ovamo već smanjila emisiju ugljen dioksida za 28 %, naročito instaliranjem solarnih elektrana u svojoj mreži aerodroma koje već dostižu 30 MWpv fotonaponske snage u radu.

– Održivim poslovanjem, „Belgrade Airport“ teži da dostigne cilj od nulte emisije gasova sa efektom staklene bašte do 2050. godine. Od 2018. godine implementiramo niz ekoloških projekata na aerodromu, poput toplane na prirodan gas, postrojenja za preradu čvrstog otpada i preradu otpadnih voda. Nastavićemo da poslujemo na održiv način i doprinosimo zdravijem okruženju – izjavio je Fransoa Berizo, generalni direktor kompanije „Belgrade Airport“.

U novembru 2020. godine kompanija „Belgrade Airport“ pridružila se Programu akreditacije za upravljanje emisijom ugljen-dioksida na aerodromima (Airport Carbon Accreditation program – ACA), a aerodrom Nikola Tesla Beograd dobio je sertifikat nivoa 1, dok je sertifikacija za nivo 2 u toku. Takođe, pokrenuta je inicijativa za implementaciju standarda 50001 o energetskoj efikasnosti čime će se „Belgrade Airport“ svrstati među malobrojne kompanije u zemlji koje su svoje procese uskladile sa zahtevima ovog standarda, navodi se u saopštenju kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Sto ih ne postavise iznad parkinga?

Napravili bi tako hlad na parkingu, a ne bi zauzimali zasebnu parcelu…

Investicija bi bila veća za max 10-15%. A pare im sigurno nisu problem.

Ne znam zašto, ali mi kao da se trudimo da imamo sto vise golog betona ma suncu.

Zelenilo na off, hlad na mute.
Beton na replay, na loop.

Odgovori
NK

10-15%? Niste svesni uopste kolika konstrukcija je potrebna da se natkrije onoliki parking.

Ah

@NKVD, ista kao I ovako, samo u malo vise stubove

Ed

Isto kao i ova + nosači (stubovi) od 2.5m.
Čovek je u pravu.

Ma

Zasto nisu pokrili taj parking sa tim panelima???

Odgovori
Sr

Pitanje :
Nije bilo moguće napraviti ispod tih panela parking prostor?

Odgovori
Ma

Koja je to logika, umesto da pokriju parking tim panelima da kola ima hladovinu, oni trosili zemljiste da leze po podu?

Odgovori
Mi

Zasto paneli nisu krov parkinga?

Odgovori
ev

zato sto je resenje iznad parkinga mnogo skuplje nego na otvorenom polju!!! Podkonstrucija znato povecava investiciju i profitabilnost!

an

Pa nek povecaju cene parkinga!!!!!!

Le

Nadam se samo da neće prouzrokovati požar. Za većinu požara u proteklom periodu su uzrok solarni paneli.

Odgovori
Br

Ajde

Le

Ајде? Соларни панели су направљени од материјала који у основи је бензил бензолат, предвиђени за рад у режиму који је до 40. У случајевима слабог одржавања одмосно не уклањања прљавштине која се таложи на исте повећава се ризик од загревања истих до тачке која узрокује пожар који је па готово немогуће изгасити. Ајде??? Наравно када неко не жели нешто да чује онда се то априори одбија, претпостављам да због тога и у великој мери долази до пожара. Надам се да се то неће догодити. Ајде???

Go

Samo da mi neko objasni kako se smanjilo zagadjenje.Jel avioni sad idu na struju,jel su masine za remont do sada radile na naftu,kancelarije se grejale na drva?

Me

Još uvek mi nije jasno zašto solarni park nije mogao biti podignut kao nadstrešnica parkinga u neposrednom susedstvu. Dve ogromne betonirane njive, jedna za ogoljeni parking koji će biti nepodnošljiv i po žezi, i po kiši, i pored nje druga za solarni park.

Želim da verujem da će u nekoj sledećoj fazi parking dobiti solarnu nadstrešnicu, a postojeći solarni park biti preuredjen.

Odgovori
Br

Polja solarnih ploča ovakvog kapaciteta pre svega zbog svoje cene, a naravno i zbog zakonske regulative, se ne prave napamet već posle vrlo detaljne i sveobuhvatne analize, simulacija, projekcija… Pravi se projekat koji mora da bude odobren od relevantnih službi. U obzir se uzimaju topografski elementi (orijentacija, nadmorska visina, okolni pejzaž…) , klimatski elementi (broj sunčanih dana, padavine, raspon temperatura stvarnih i indukovanih…), fizički (raspodela snage po spektru zračenja), prisustvo prašine nečistoća… Na osnovu ovoga se određuje integralna godišnja vrednost dobijene energije u zavisnosti od primenjenog sistema montiranja (statični, jedno-osni ili dvo-osni sistemi). Po pravilu struke uvek uzimaš marginu od najmanje 25-30%, za toplotnu stabilnost strukture i značajno više. Uzgred verovatno znaš da temperatura u sendviču na samoj fotonaponskpj ćeliji zna da bude mnogo, mnogo viša od tvojih 40 stepena. Hoću da kažem da je neko vrlo pametan morao dobro da razmisli i sračuna a onda da stavi na papir sve ovo pre nego što se prešlo na samu izradu. Da se solarne ploče tako lako pale samo u Beogradu bi u toku leta imao po 2-3 upaljena krova dnevno…

Su

Podizanje solarne centrale je za pohvalu, ali imam dve primedbe.
Prvo, raspored samih solarnih panela deluje dosta neuredno i aljkavo.
Drugo je – zasto nisu spojili solarne celije i parking. Zemljiste bi bilo dvostruko isokorisceno, a vozila bi imala zastitu od sunca i padavina.

Odgovori
Ra

Ovo je prelepo.

Odgovori
al

Sta je ovde prelepo zivota ti?

Bukvalno nista nema smisla ni sa ekonomske ni sa ekoloske ni sa konstruktorske strane.

In

Zato sto je duplo lakse odrzavanje na nizoj visini.

Odgovori
De

zao mi je betonirane ravnice… pa cak i u tu svrhu….

Odgovori
dr

Uraditi fotonaponsku centralu na zemlji pored otvorenog parkinga apsolutno nema smisla ni rezona, cena zemljista u reonu aerodroma je visestruko skuplja od bilo koje konstrukcije Car porta a da ne govorimo o hladovini na parkingu.
Prosto je ovo primer kako ne treba da se radi!!!

Odgovori
al

Potpuno se slazem..

Fe

@ Let’s go Brandon

Umeju da se zapale ali ne od toplote – izrok su (neispravne) elektrčne instalacije, a na to da je sam panel zapaljiv – o tome ne vredi trošiti reči – ako bilo kako dođe do varničenja, može da se zapali. Ali ne gubiti oz vida da i izolacija na instalacijama gori pa je se niko nje zbog toga odrekao.

Jeste da me nervira pomama za “obnovljivim” izvorima energije kao takva (sve ideologije me žestoko živciraju), ali podržavam svaki napredak naše Srbije, ne moraju baš i zbog toga da na nas pokazuju prstom: “eto ih, ni besplatno sunce ne umeju da iskoriste, a ovamo plaču za kreditima”.

Odgovori
Ed

Gospodo, molim Vas sve koji tvrdite da pogledate i iščitate sledeći link:

https://www.propulzija.com/sr/solar-sr/

Firma iz prestonice. :D
Nije loše ponekad uključiti glavi pre nekog posla…

Odgovori
Sr

Bolje išta nego ništa ! Dobro je i ovo kada nema boljeg. Da jemoglo pametnije da se odradi moglo je.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor