[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024
Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste
Staro i novo u jednom kadru. Urije su bile domaćin interesantnom međunarodnom misku generalne avijacije / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com

Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste

Aero-klub Prijedor organizovao je u subotu, po svemu sudeći, najveći međunarodni aero-miting nakon početka pandemije na prostoru bivše Jugoslavije. Povod je bio više nego značajan i više nego jugoslovenski: 80 godina od formiranja Prve partizanske eskadrile i 70 godina postojanja aero-kluba na aerodromu Urije.

Iako je najava događaja bila skromna (praktični problem civilnih događaja je taj da nikada ne možete na vreme potvrditi sve učesnike) odaziv je zaista bio spektakularan za ex-Yu uslove. Pod pokroviteljstvom Vlade republike Srpske i grada Prijedora, događaj je bio, kako se može pročitati u lokalnim medijima, izuzetno posećen.

Odlična posećenost ilustrovana kroz kadar sa državnom Cesnom Republike Srpske E7-SMS / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com

Srpski član Predsedništva BiH Milorad Dodik otvorio je aero-miting uz obećanje da će aerodrom „u narednom periodu dobiti betoniranje piste“ (zapravo korigovanje neadekvatno izvedenih radova na pisti koja se zbog toga trenutno ne koristi) i da će „neke letelice biti popravljene“. Ako je neka vazduhoplovna zajednica na prostoru bivše države zaslužila državnu pomoć onda je to svakako prijedorska. Kako je Tango Six već pisao, aerodrom je pokazao proaktivnost kroz korišćenje evropskih fondova, dok se jedno od najdugovečnijih jedriličarskih takmičenja tradicionalno održava na Urijama.

U subotu je, kako je Tango Six najavio, najveća zvezda svakako bio najnoviji helikopter Republike Srpske Ansat. Dve letelice novoformirane letačke službe MUP-a Republike srpske registarskih oznaka E7-MUP i E7-SAJ predstavile su se prvi put prijedorskoj publici.

Međunarodna gostovanja bila su više nego interesantna. Mađarska kompanija Magnus došla je sa svojim Fusionom, njen drugi nastup u zemljama bivše Jugoslavije nakon otvaranja predstavništva za Balkan u Srbiji. Slovenačko-italijanski G-2A YU-YAH, drugi Galeb u letnom stanju na ovim prostorima, takođe je učestvovao u letačkom programu. Srpski GAS Aviation, koji je nedavno ponovo „legalan“ kada je održavanje letelica u pitanju doleteo je sa svojim novim hidro-avionom Cesna 206 YU-DNZ sa kojim imaju interesantne planove u pogledu njegove (turističke) upotrebe na rekama u Srbiji.

Jasno obeležen i adekvatno registrovan Ansat MUP-a Republike Srpske. Isporuka trećeg naručenog helikoptera trenutno je neizvesna zbog ruske agresije na Ukrajinu / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
(Modularni) enterijer Ansata u konfiguraciji za prevoz putnika / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Mađarski proizvođač letelica Magnus od ove godine ima velike planove za ull tržište Balkana. Adekvatno planovima, nastupaće na svim većim i manjim događajama u okruženju / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Još jedan „Slovenac“ na YU tablama (jeftinije je) – LIBIS 180 / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Peter Podlunšek u njegovom „37“ i dalje rekreativno aktivan po svim žiroskopskim osama na zemlji… / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
…i u vazduhu / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Cesna 206 YU-DNZ sada kao amfibija / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
Zavidna domaće-gostujuća stajanka uz prelet državnih Cesni / Foto: Aleksandar Žunić, GradPrijedor.com
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sa

Kako misle u RS servisirati helikoptere? Da li moraju placati kredit ako Rusi me mogu servisirati.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs