Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022

Er Frans snižava cene avio-karata za 1000 destinacija širom sveta

14. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije: Er Srbija predstavila svoj novi A330 „Mihajlo Pupin“

29. okt 2022

SMATSA raspisala konkurs za prijem kandidata na obuku za kontrolore letenja koji će raditi u Kraljevu i Vršcu

27. okt 2022

Telegraf.rs: Država će Vazduhoplovnoj akademiji putem tendera izabrati najgoreg mogućeg proizvođača za A320 full flight level D simulator

20. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu

19. okt 2022

Er Srbija za Tango Six povodom povlačenja Viz era iz Sarajeva: Uvodimo dodatni kapacitet, promena tipa aviona, povećavamo broj letova

6. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

4. okt 2022

Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

4. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022
Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije
Postanite vlasnik delova serijskog broja 13 / Foto: Erbas

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

Erbas A380 prvi put je poleteo sa aerodrome Tuluz-Blanjak u Francuskoj 27. aprila 2005. godine. Ovaj globalni događaj, kojeg se sada sećaju milioni, obeležio je početak nezabeleženog emotivnog odnosa između ove izuzetne letelice i ljudi širom planete.

Kako bi i dalje negovala ovu strast, kompanija Erbas saopštila je juče da organizuje aukciju delova letelice A380 13, 14. i 15. oktobra 2022. godine u Tuluzu i putem Interneta. Biće to prilika za entuzijaste da kupe pravi deo istorije avijacije koji će biti odabrani kako po njihovom tehnološkom tako i po estetskom značaju, kazali iz iz evropskog proizvođača aviona.

– Prihod od aukcije pomoći će Erbasovoj Fondaciji da nastavi da podržava dobrotvorne inicijative širom planete putem svoje široke mreže zaposlenih, drugih udruženja i organizacija, sve u pravcu ostvarivanja projekata od opšteg interesa. Deo prihoda biće takođe doniran „AIRitage“ udruženju, koje čuva vazduhoplovno nasleđe. – navodi se u saopštenju.

Više detalja o aukciji možete pronaći ovde – https://www.airbus.com/en/newsroom/a-very-special-a380-auction

Šta ćete moći da kupite?

Lampe, bar, stepenice, rukohvate, kolica za kabinski ketering pa čak i konopac za hitnu evakuaciju pilota iz kokpita! Skoro 500 predmeta, od kojih su velika većina nekadašnji delovi kabine ove vazduhoplovne ikone, biće ponuđeni na prodaju tokom događaja koji će biti održan kako uživo tako i putem Interneta, pod vođstvom aukcionara Marka Labarba.

Skoro svi delovi koji će se naći na aukciji deo su aviona A380 serijskog broja 13. Ova letelica, koja je ušla u upotrebu 23. oktobra 2008. godine, prevozila je do 489 putnika u konfiguraciji putničke kabine sastavljene iz tri klase. Drugi delovi, kao što su sedišta iz bisnis klase, biće uzeti iz drugih penzionisanih aviona tipa A380.

A380 nastavlja da živi

Serijski broj 13 povučen je iz upotrebe 2021. godine od strane kompanije Tarmac Aerosave, globalnog lidera u održivom upravljanju kraja životnog ciklusa za avione, putem naprednih tehnika za rastavljanje i reciklažu koje omogućuju da je oko 90% delova letelice ponovo na neki način u upotrebi.

Ova aukcija, i isporuka serijskog broja 272, poslednjeg aviona ovog tipa ikad proizvedenog, kompaniji Emirejts decembra 2021. godine ipak ne obeležavaju kraj komercijalnog života za A380. Erbasov Superdžambo će nastaviti da leti još decenijama na više ruta širom planete, na radost putnika koji će nastaviti da uživaju u A380 iskustvu.

Aukcija je zapravo odavanje počasti ovoj letelici. Njen program je pomogao kompaniji Erbas da postane, ono što je danas, integrisana kompanija koja nudi pun raspon efikasnih letelica, koja je globalni lider u održivoj vazduhoplovnoj industriji na korist bezbednog i ujedinjenog sveta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs