Novi turbo-elisni avion tipa ATR 72-600, oznake YU-ALY, koji će Er Srbija koristiti na regionalnim letovima, planirano je da u četvrtak, 27. januara, stigne u Beograd iz Tuluza. Srpska nacionalna avio-kompanija iznajmljivanjem prvog aviona tog tipa započinje veliko podmlađivanje svoje regionalne flote, koje će biti finalizovano do kraja godine, saopštila je danas Er Srbija.
– Obnavljanje flote je jedna od najznačajnijih strateških odluka i Er Srbija želi da iskoristi trenutne povoljne tržišne uslove u pogledu dostupnosti aviona. Počinjemo sa našom turbo-elisnom flotom i tokom predstojećeg perioda zamenićemo sve avione ATR 72-200, od kojih trenutno imamo tri u floti, kao i dva ATR 72-500, najsavremenijim ATR 72-600. To će značajno unaprediti našu operativnu efikasnost, kao i usluge koje pružamo putnicima. Naš cilj je da nastavimo da se razvijamo kao regionalni lider, a modernizovana flota turbo-elisnih aviona je suštinski korak na tom putu. – izjavio je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije.
Novi avion YU-ALY imaće vizuelni identitet srpskog nacionalnog avio-prevoznika. Proizveden 2015. godine, noviji je od ostalih letelica u ATR floti i modernijeg enterijera. Najnovije pojačanje u floti nacionalne avio-kompanije ima konfiguraciju sa 72 sedišta marke The Geven “Prestige”, koja putnicima obezbeđuju veći komfor i udobnost. Avion je opremljen sa dva turboprop motora PW127M, dugačak je 27,17 m sa rasponom krila od 27,05 m. Najveća brzina koju može da dostigne tokom krstarenja iznosi oko 510 km/h, dok je maksimalni dolet sa punim kapacitetom 1.404 km. Za razliku od aktuelnih modela turbo-elisnih aviona u floti, ATR 72-600 donosi značajnu novu karakteristiku, dajući za većinu putnika na letu mogućnost smeštanja kabinskog prtljaga nešto većih dimenzija u police za smeštanje prtljaga, što je cenjeni element usluge u floti mlaznih aviona Er Srbije.
Er Srbija će novim avionima tipa ATR 72-600 obavljati letove na redovnim linijama iz Beograda za Banjaluku, Beč, Bukurešt, Ljubljanu, Podgoricu, Prag, Sarajevo, Skoplje, Sofiju, Solun, Tivat, Tiranu i Zagreb, kao i na sezonskim linijama do Dubrovnika, Pule, Splita i Zadra. Letovi novim avionima će se realizovati i na redovnoj liniji iz Niša do Ljubljane i sezonskoj do Atine, kao i na redovnoj liniji iz Kraljeva do Istanbula i sezonskim do Tivta i Soluna, stoji u saopštenju kompanije.
Tango Six je bio prvi medij koji je još 2012. godine na vazduhoplovnom sajmu u Farnborou obišao kabinu i kokpit -600 verzije kada smo od potpredsednika ATR dobili turu sa pojašnjenjima svih unapređenja u odnosu na prethodne verzije:
letač u pokušaju
Nadam se da će taj za Banjaluku letjeti bar tri dana u sedmici ujutru i naveče, inače neću imati razloga sjesti u njega…
Miki
Lepa vest. ATR su mi omiljeni avioni, posebno na liniji Beograd Bukurest, iznad Djerdapa, Karpata, pravo uzivanje uz sjajnu domacu kafu stjuardesa AirSrbije.
Leopold
Uskoro ni jedan ATR neće imati pepeljare u naslonu sedišta :(
ALO!
Gde dase potpiše peticija dase ovaj avion nazove imenom „Ljubo ALYčić? U sklopu kanpanje žive legende? Ljubo je više leteo er srbijom na nastupe u Paris, Njemačka i saslužio je tu čast.
Dule
one je LjubA, a ne LjubO
Danijel
Super vjesti! Konacno!!
A za ostale? znal se jel dolaze a320neo? Ne mislim na nove mozda i polovne imaju u ponudi.
I malo detaljnije poredjenje bilo bi super starog i novog tipa.
Hvala puno i veliki pozdrav.
Dejan K.
Dobro nam dosao!
i da ih dodje jos mnogo
Dejan
ATR 72-200 su vlasništvo kompanije, a 72-600 se iznajmljuju. Izgleda da AS neće više imati letelica u svom vlasništvu – sve će biti sa lizinga. I na slici ovog ATR 72-600 se jasno vidi (i posle farbanja) francuska registracija F-HPY. Zna li se kome su prodati ATR 72-200?
toma
To je najvažnije pitanje, Air Srbija postaje ljuštura, tj. kompanija bez osnovnih sredstava!
777
Kome prodati avione stare 35 godina?!Jedan ce mozda u muzej,ostali na secenje.Bas smo regionalni lideri,samo neznam u cemu.Uspeli su sve urusiti pored tolikih subvencija od strane Vlade RS.
Bane
Atr72 Ferry flight Taipei – Paris
https://youtu.be/VxFgewLaxUw
R.I.P. capt Slavko Jankovic
Markus
Evo 51 godinu od mog prvog leta za Krk, sada imamo propelerce. Moj let do Ljubljane i v.v. 2014 sa ATR72 bio je kao busom Krstić. Ništa ne može zameniti let DC-9 od 40 minuta do Jadrana. Zvuk motora, tejk of, lagani let, lending. Sada bih (da nije ekonom. krize) preferirao do Krka preko neke lou-kost via Minhen.