[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024
[POSLEDNJA VEST] Prvi ATR 72-600 stiže sutra u Beograd, registracija YU-ALY
Sveže ofarbani YU-ALY / Foto: Er Srbija

[POSLEDNJA VEST] Prvi ATR 72-600 stiže sutra u Beograd, registracija YU-ALY

Novi turbo-elisni avion tipa ATR 72-600, oznake YU-ALY, koji će Er Srbija koristiti na regionalnim letovima, planirano je da u četvrtak, 27. januara, stigne u Beograd iz Tuluza. Srpska nacionalna avio-kompanija iznajmljivanjem prvog aviona tog tipa započinje veliko podmlađivanje svoje regionalne flote, koje će biti finalizovano do kraja godine, saopštila je danas Er Srbija.

– Obnavljanje flote je jedna od najznačajnijih strateških odluka i Er Srbija želi da iskoristi trenutne povoljne tržišne uslove u pogledu dostupnosti aviona. Počinjemo sa našom turbo-elisnom flotom i tokom predstojećeg perioda zamenićemo sve avione ATR 72-200, od ​​kojih trenutno imamo tri u floti, kao i dva ATR 72-500, najsavremenijim ATR 72-600. To će značajno unaprediti našu operativnu efikasnost, kao i usluge koje pružamo putnicima. Naš cilj je da nastavimo da se razvijamo kao regionalni lider, a modernizovana flota turbo-elisnih aviona je suštinski korak na tom putu. – izjavio je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije.

Enterijer / Foto: Er Srbija

Novi avion YU-ALY imaće vizuelni identitet srpskog nacionalnog avio-prevoznika. Proizveden 2015. godine, noviji je od ostalih letelica u ATR floti i modernijeg enterijera. Najnovije pojačanje u floti nacionalne avio-kompanije ima konfiguraciju sa 72 sedišta marke The Geven “Prestige”, koja putnicima obezbeđuju veći komfor i udobnost. Avion je opremljen sa dva turboprop motora PW127M, dugačak je 27,17 m sa rasponom krila od 27,05 m. Najveća brzina koju može da dostigne tokom krstarenja iznosi oko 510 km/h, dok je maksimalni dolet sa punim kapacitetom 1.404 km. Za razliku od aktuelnih modela turbo-elisnih aviona u floti, ATR 72-600 donosi značajnu novu karakteristiku, dajući za većinu putnika na letu mogućnost smeštanja kabinskog prtljaga nešto većih dimenzija u police za smeštanje prtljaga, što je cenjeni element usluge u floti mlaznih aviona Er Srbije.

Er Srbija će novim avionima tipa ATR 72-600 obavljati letove na redovnim linijama iz Beograda za Banjaluku, Beč, Bukurešt, Ljubljanu, Podgoricu, Prag, Sarajevo, Skoplje, Sofiju, Solun, Tivat, Tiranu i Zagreb, kao i na sezonskim linijama do Dubrovnika, Pule, Splita i Zadra. Letovi novim avionima će se realizovati i na redovnoj liniji iz Niša do Ljubljane i sezonskoj do Atine, kao i na redovnoj liniji iz Kraljeva do Istanbula i sezonskim do Tivta i Soluna, stoji u saopštenju kompanije.

Tango Six je bio prvi medij koji je još 2012. godine na vazduhoplovnom sajmu u Farnborou obišao kabinu i kokpit -600 verzije kada smo od potpredsednika ATR dobili turu sa pojašnjenjima svih unapređenja u odnosu na prethodne verzije:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

le

Nadam se da će taj za Banjaluku letjeti bar tri dana u sedmici ujutru i naveče, inače neću imati razloga sjesti u njega…

Odgovori
Mi

Lepa vest. ATR su mi omiljeni avioni, posebno na liniji Beograd Bukurest, iznad Djerdapa, Karpata, pravo uzivanje uz sjajnu domacu kafu stjuardesa AirSrbije.

Odgovori
Le

Uskoro ni jedan ATR neće imati pepeljare u naslonu sedišta :(

Odgovori
AL

Gde dase potpiše peticija dase ovaj avion nazove imenom „Ljubo ALYčić? U sklopu kanpanje žive legende? Ljubo je više leteo er srbijom na nastupe u Paris, Njemačka i saslužio je tu čast.

Odgovori
Du

one je LjubA, a ne LjubO

Da

Super vjesti! Konacno!!
A za ostale? znal se jel dolaze a320neo? Ne mislim na nove mozda i polovne imaju u ponudi.
I malo detaljnije poredjenje bilo bi super starog i novog tipa.
Hvala puno i veliki pozdrav.

Odgovori
De

Dobro nam dosao!

i da ih dodje jos mnogo

Odgovori
De

ATR 72-200 su vlasništvo kompanije, a 72-600 se iznajmljuju. Izgleda da AS neće više imati letelica u svom vlasništvu – sve će biti sa lizinga. I na slici ovog ATR 72-600 se jasno vidi (i posle farbanja) francuska registracija F-HPY. Zna li se kome su prodati ATR 72-200?

Odgovori
to

To je najvažnije pitanje, Air Srbija postaje ljuštura, tj. kompanija bez osnovnih sredstava!

77

Kome prodati avione stare 35 godina?!Jedan ce mozda u muzej,ostali na secenje.Bas smo regionalni lideri,samo neznam u cemu.Uspeli su sve urusiti pored tolikih subvencija od strane Vlade RS.

Odgovori
Ba

Atr72 Ferry flight Taipei – Paris
https://youtu.be/VxFgewLaxUw
R.I.P. capt Slavko Jankovic

Odgovori
Ma

Evo 51 godinu od mog prvog leta za Krk, sada imamo propelerce. Moj let do Ljubljane i v.v. 2014 sa ATR72 bio je kao busom Krstić. Ništa ne može zameniti let DC-9 od 40 minuta do Jadrana. Zvuk motora, tejk of, lagani let, lending. Sada bih (da nije ekonom. krize) preferirao do Krka preko neke lou-kost via Minhen.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs