Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
Boingova procena potrebe za pilotima i mehaničarima: Do 2042. godine trebaće ih – baš baš baš mnogo
Trenutno na planeti postoji preko 330.000 komercijalnih pilota i to je malo / Foto: Vazduhoplovna akademija

Boingova procena potrebe za pilotima i mehaničarima: Do 2042. godine trebaće ih – baš baš baš mnogo

Američki proizvođač aviona Boing objavio je svoju tradicionalnu prognozu potrebe za pilotima i mehaničarima u dugoročnom periodu. Navodi se da će globalna flota putničkih aviona do 2042. godine biti duplirana i da posledično industriji trebati oko 2,3 miliona novih zaposlenih.

Projekcije se slažu sa sličnom, takođe tradicionalnom, studijom koju je objavila kompanija CAE. Boingove projekcije obuhvataju potrebu za osobljem na letelicama sa više od 20 mesta, ne uključuju poslovnu avijaciju i operatere helikoptera.

Boing tvrdi da će komercijalni poslovni entiteti koji se bave avio-sabraćajem, na globalnom nivou, do 2042. godine trebati oko 649.000 novih pilota, 690.000 novih mehaničara i 938.000 novog kabinskog osoblja.

Civilna avio-industrija / Grafika: Boing

Kina, Evroazija i Severna Amerika apsorbovaće više od pola ovih projekcija dok će najbrže rastući regioni biti Afrika i Azija. Boing prošle godine nije obuhvatio Rusiju u ovoj analizi ali ju je za ovo izdanje vratio sa 3% učešća u navedenim projekcijama.

Studija, kao i ostatak industrije, tvrdi da će potpuno dostizanje nivoa komercijalnog avio-saobraćaja iz 2019. godine (kada su međunarodni letovi u pitanju) nastupiti sledeće godine.

Procenjuje se da trenutno globalno ima oko 333.000 pilota sa komercijalnim dozvolama (oko 103.000 u SAD). Nakon kratkotrajnog udara Korone (posmatrano od početka ere mlazne avijacije) broj putničkih aviona na nebu u svakom trenutku vraća se na staru vrednost: dupliraće se na svakih 10 godina kao što je to bio slučaj od 50-tih.

Brojke potrebnog osoblja po regionima / Izvor: Boing
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gr

Ne verujte u sve sto proizvodjaci aviona ili vazd. skole kazu. Uglavnom je obrnuto.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs