[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024
Svečano otvaranje nove piste na „Nikoli Tesli“: Vansi o svom trošku finansirao CAT III B za 12R, na kraju ceremonije prvi go-around Lufthanze, Er Srbija ima 200 miliona evra na računu
U pozadini vidljiv logo starog JAT-a ali i novi hangar Helikopterske jedinice MUP-a koji, kako Tango Six saznaje, "počinje sa radom" za manje od dva meseca / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Svečano otvaranje nove piste na „Nikoli Tesli“: Vansi o svom trošku finansirao CAT III B za 12R, na kraju ceremonije prvi go-around Lufthanze, Er Srbija ima 200 miliona evra na računu

Kako je prilikom ceremonije svečanog otvaranja nove, umetnute, piste 12R/30L na beogradskom aerodromu „Nikola Tesla“ kazao ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, „Vansi je o svom troškom platio III B kategoriju“ za novu poletno-sletnu stazu. Vesić je ovo izneo tokom prezentacije radova na izgradnji nove piste predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, konstatujući da ovaj trošak nije bio prvobitno predviđen koncesionim ugovorom, opisujući ga kao pozitivan gest francuske kompanije.

Prema Vesićevoj izjavi, operacije vazduhoplova će tako biti moguće i uslovima smanjenje vidljivosti, odnosno umetnuta pista neće imati ograničenje u tom pogledu. Sistem za instrumentalni prilaz i sletanje imaće obe piste na pravcima 12L i 12R, dok će, kako Tango Six saznaje, umetnuta pista na pravcu 30L imati opciju VOR i RNAV (što zavisi od opreme letelice, ne aerodroma) prilaza. Obe piste imaće dakle CAT III B klasifikaciju.

Prilikom ceremonije otvaranja moglo se čuti da će Belgrade Airport početi sa radovima rekonstrukcije na pisti 12L/30R „za koji dan“. Ministar Vesić je kazao da je u pitanju „renoviranje tri sloja“. Očekuje se da se kompletna rekonstrukcija nove piste završi u prvoj polovini 2024. godine, nakon čega će novoizgrađena pista ostati u upotrebi kao paralelna rulna staza i kao alternativna pista, u slučaju potrebe, o čemu je Tango Six detaljno pisao u ponedeljak. Nakon završetka radova, ceo sistem poletno-sletnih staza i manevarskih površina biće proširen sa nekoliko rulnih staza za brzi izlazak sa piste, kazali su iz menadžmenta aerodroma.

Kratki final za novu 12R / Foto: Luka Filipović, Belgrade Airport

U jednom trenutku tokom događaja predsednik Srbije je konstatovao da Er Srbija trenutno ima 200 miliona evra na računu (nakon usmene potvrde jednog od direktora kompanije) i da su letovi iz Čikaga rasprodati do kraja jula.

Novinarske ekipe su nakon završetka događaja koji je bio održan na staroj pisti, tokom povratka duž pravca 30R, imali priliku da vide go-around aviona Lufthanze.

Pravac 30 nove umetnute piste / Foto: Luka Filipović, Belgrade Airport

– Dužina nove piste iznosi 3.500 metara, 100 metara duže od postojeće, ukupne površine od oko 210.000 metara kvadratnih. Projektovana je u skladu sa najnovijim standardima u pogledu kapaciteta opterećenja i korišćenih materijala i omogućava opslugu svih kategorija vazduhoplova. Nova glavna pista opremljena je sistemom za sletanje pri uslovima smanjene vidljivosti. Projekat uključuje i izgradnju pripadajućih manevarskih površina i četiri nove rulne staze, dok će postojeće tri biti rekonstruisane. – saopšteno je iz kompanije Belgrade Airport.

– Puštanjem u rad nove piste, uz proširenje i modernizaciju terminala, parkinga, pristupnih saobraćajnica i manevarskih površina, značajno uvećavamo kapacitete beogradskog aerodroma. Spremni dočekujemo period oporavka saobraćaja i projektovani rast, uz fokus na naš cilj da omogućimo da Aerodrom Nikola Tesla može da opsluži 15 miliona putnika godišnje do kraja perioda trajanja koncesije. – izjavio je Fransoa Berizo, generalni direktor kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Bravo za Vinci ,bravo za Vladu.
Pravi potez je prodaja Aerodroma BG.

Odgovori
Rp

Kakav bi bio komentar da je vlasnik aerodroma nas i da je ovo NASA firma finansirala?

st

Aerodrom nije prodat nego je dat u koncesiju! Malo se informiseti pre nego sto napisete nesto!

52

Весић рекао и треба да му верујемо ??
Ко је и када видео уговор који је држава Србија потписала са Вансијем? Или се беше нешто показивало са више зацрњених поља него што је могло да се види текста, а клели се у нас да ће све да буде транспатентно. Вероватно ће Ванси да на захтев покаже да је писта финансирана њиховом сопственим средствима, а не завученом руком у наше џепове. Не зна се за ове фабрике које се праве на кило колико то уопште нас кошта. Колико кошта радно место за наше људе који ће ту раде, за неке паре, са годишњим одморима колико им се да и када и ако им се да. 10 000, 20, 50 100 000 из наших џепова.
Петре из коментара, браво за нас не за Владу и Ванси, погрешном се захваљујете

Odgovori
Do

A zbog cega Beg Aero ovo nije mogao sam, bilo je to profitabilno preduzece?

Vreme koje je potebno da se dodje do aviona i da se izadje sa aerodroma je drasticno povecano, pokretne stepenice cesto ne rade, bas cudno se vodi aerodrom.

Ni ona zelena povrsina sa izlozenim avionima, koja je bila predvidjena, izgleda da nece postojati jer je tu parking?

Odgovori
Mi

Sta znaci umetnuta pista?

Odgovori
Г

Ако се не варам, померањем стсре писте за 20м , аероодром би добио 2 писте које могу симултано да оперишу.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs