SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025

„Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

21. maj 2025

[POSAO] „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

16. maj 2025

Tales: SMATSA unapredila „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom

15. maj 2025

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

15. maj 2025

Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025
Svečano otvaranje nove piste na „Nikoli Tesli“: Vansi o svom trošku finansirao CAT III B za 12R, na kraju ceremonije prvi go-around Lufthanze, Er Srbija ima 200 miliona evra na računu
U pozadini vidljiv logo starog JAT-a ali i novi hangar Helikopterske jedinice MUP-a koji, kako Tango Six saznaje, "počinje sa radom" za manje od dva meseca / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Svečano otvaranje nove piste na „Nikoli Tesli“: Vansi o svom trošku finansirao CAT III B za 12R, na kraju ceremonije prvi go-around Lufthanze, Er Srbija ima 200 miliona evra na računu

Kako je prilikom ceremonije svečanog otvaranja nove, umetnute, piste 12R/30L na beogradskom aerodromu „Nikola Tesla“ kazao ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, „Vansi je o svom troškom platio III B kategoriju“ za novu poletno-sletnu stazu. Vesić je ovo izneo tokom prezentacije radova na izgradnji nove piste predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, konstatujući da ovaj trošak nije bio prvobitno predviđen koncesionim ugovorom, opisujući ga kao pozitivan gest francuske kompanije.

Prema Vesićevoj izjavi, operacije vazduhoplova će tako biti moguće i uslovima smanjenje vidljivosti, odnosno umetnuta pista neće imati ograničenje u tom pogledu. Sistem za instrumentalni prilaz i sletanje imaće obe piste na pravcima 12L i 12R, dok će, kako Tango Six saznaje, umetnuta pista na pravcu 30L imati opciju VOR i RNAV (što zavisi od opreme letelice, ne aerodroma) prilaza. Obe piste imaće dakle CAT III B klasifikaciju.

Prilikom ceremonije otvaranja moglo se čuti da će Belgrade Airport početi sa radovima rekonstrukcije na pisti 12L/30R „za koji dan“. Ministar Vesić je kazao da je u pitanju „renoviranje tri sloja“. Očekuje se da se kompletna rekonstrukcija nove piste završi u prvoj polovini 2024. godine, nakon čega će novoizgrađena pista ostati u upotrebi kao paralelna rulna staza i kao alternativna pista, u slučaju potrebe, o čemu je Tango Six detaljno pisao u ponedeljak. Nakon završetka radova, ceo sistem poletno-sletnih staza i manevarskih površina biće proširen sa nekoliko rulnih staza za brzi izlazak sa piste, kazali su iz menadžmenta aerodroma.

Kratki final za novu 12R / Foto: Luka Filipović, Belgrade Airport

U jednom trenutku tokom događaja predsednik Srbije je konstatovao da Er Srbija trenutno ima 200 miliona evra na računu (nakon usmene potvrde jednog od direktora kompanije) i da su letovi iz Čikaga rasprodati do kraja jula.

Novinarske ekipe su nakon završetka događaja koji je bio održan na staroj pisti, tokom povratka duž pravca 30R, imali priliku da vide go-around aviona Lufthanze.

Pravac 30 nove umetnute piste / Foto: Luka Filipović, Belgrade Airport

– Dužina nove piste iznosi 3.500 metara, 100 metara duže od postojeće, ukupne površine od oko 210.000 metara kvadratnih. Projektovana je u skladu sa najnovijim standardima u pogledu kapaciteta opterećenja i korišćenih materijala i omogućava opslugu svih kategorija vazduhoplova. Nova glavna pista opremljena je sistemom za sletanje pri uslovima smanjene vidljivosti. Projekat uključuje i izgradnju pripadajućih manevarskih površina i četiri nove rulne staze, dok će postojeće tri biti rekonstruisane. – saopšteno je iz kompanije Belgrade Airport.

– Puštanjem u rad nove piste, uz proširenje i modernizaciju terminala, parkinga, pristupnih saobraćajnica i manevarskih površina, značajno uvećavamo kapacitete beogradskog aerodroma. Spremni dočekujemo period oporavka saobraćaja i projektovani rast, uz fokus na naš cilj da omogućimo da Aerodrom Nikola Tesla može da opsluži 15 miliona putnika godišnje do kraja perioda trajanja koncesije. – izjavio je Fransoa Berizo, generalni direktor kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Bravo za Vinci ,bravo za Vladu.
Pravi potez je prodaja Aerodroma BG.

Odgovori
Rp

Kakav bi bio komentar da je vlasnik aerodroma nas i da je ovo NASA firma finansirala?

st

Aerodrom nije prodat nego je dat u koncesiju! Malo se informiseti pre nego sto napisete nesto!

52

Весић рекао и треба да му верујемо ??
Ко је и када видео уговор који је држава Србија потписала са Вансијем? Или се беше нешто показивало са више зацрњених поља него што је могло да се види текста, а клели се у нас да ће све да буде транспатентно. Вероватно ће Ванси да на захтев покаже да је писта финансирана њиховом сопственим средствима, а не завученом руком у наше џепове. Не зна се за ове фабрике које се праве на кило колико то уопште нас кошта. Колико кошта радно место за наше људе који ће ту раде, за неке паре, са годишњим одморима колико им се да и када и ако им се да. 10 000, 20, 50 100 000 из наших џепова.
Петре из коментара, браво за нас не за Владу и Ванси, погрешном се захваљујете

Odgovori
Do

A zbog cega Beg Aero ovo nije mogao sam, bilo je to profitabilno preduzece?

Vreme koje je potebno da se dodje do aviona i da se izadje sa aerodroma je drasticno povecano, pokretne stepenice cesto ne rade, bas cudno se vodi aerodrom.

Ni ona zelena povrsina sa izlozenim avionima, koja je bila predvidjena, izgleda da nece postojati jer je tu parking?

Odgovori
Mi

Sta znaci umetnuta pista?

Odgovori
Г

Ако се не варам, померањем стсре писте за 20м , аероодром би добио 2 писте које могу симултано да оперишу.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs