Kako su danas, tokom prvog dana najvećeg globalnog sajma vazduhoplovne industrije u Parizu, saopštile kompanije Erbas i IndiGo, indijska avio-kompanija naručila je od najvećeg evropskog proizvođača putničkih aviona 500 letelica iz porodice A320
Radi se o do sada najvećoj zabeleženoj pojedinačnoj narudžbini u istoriji civilne komercijalne avijacije. IndiGo, privatna indijska avio-kompanija, je u isto vreme i najveći avio-prevoznik uskoro najmnogoljudnije zemlje na planeti posmatrano kroz udeo na tržištu.
Vrednost narudžbine po procenama analitičara iznosi oko 50 milijardi dolara.
Narudžbina će u isto vreme izbaciti IndiGo kao najveću mušteriju A320 porodice na planeti ali i dodati na prethodne narudžbine kompanije koja će nakon današnjeg dana od Erbasa kupiti ukupno 1330 putničkih aviona.
Tango Six od danas pa sve do petka izveštava sa Buržea, peti put od 2013. godine.
Kako se danas moglo čuti na konferenciji za medije od menadžmenta Erbasa i IndiGoa, Erbas za ovu narudžbinu neće graditi liniju za sklapanje aviona (FAL – Final Assembly Line) u Indiji već, kako su kazali, postojeće u Hamburgu i Tuluzu biće dovoljne za ove i buduće narudžbine. Imajući u vidu da će francuski predsednik Emanuel Makron uskoro posetiti Indiju, nije isključeno da će u okviru tradicionalnog moranja da se tokom poseta na najvišem nivou potpišu ili najave veliki poslovi, Erbas popustiti i autsorsovasti sklapanje letelica kao što je to uradio u Kini i SAD-u.
IndiGo trenutno poseduje najveću flotu A320neo letelica na planeti – 264.
Vlado
Kineske avione svakako ne bi kupovali jer tek treba da se pojave i dokazu i zbog naravno napetih medjusobnih odnosa. Ruski svakako nisu u opticaju em zbog sankcija em zbog manjka kvaliteta i nemogucnosti masovne proizvodnje. Logicna i veoma mudra kupovina bez dileme.
Dogma
Boeing je zavrsio obaveze u klasi srednjelinijskog prevoza, realno posle debakla sa Maxericama Boeing je zavrsio i izgubio trku! Pumpace oni to ali pre svega zbog vojnog programa i drzave ali komercijalnu utakmicu davno izgubili
Case study za udzbenike, kako su deca uspela da upropaste legacy svojih roditelja!!
Gladius
Dogma
Pa zato sto su brinuli o profitu,a ne toliko o beznednosti putnika,kao na primer Airbus.Inace Bombardier je prevazisao Boeinga sto se tice civilnih aviona.Meni su Embraeri najomiljeniji licno
JOVAN
Očekujem neki novi rat gde će Amerika da “ispegla” ovaj tržišni gubitak..
If it’s not Boeing I’m not going
@Dogma
Komentar ne može biti dalje od istine. Boeing daleko od toga da je „završio obaveze“: narudžbine 737MAX su u konstantnom porastu već 2 godine uprkos tragedijama. Boeing apsolutno dominira među proizvođačima širokotrupnih aviona sa B787 i B777, dok je Airbus doživeo fijasko sa A380 posle svega 250 napravljenih komada (inače spektakularan avion, ali ga je korona sahranila). Boeing bukvalno ne postiže kolika je potražnja, i zapošljava inžinjere na skoro svim lokacijama. U Boeing-u je trenutno zaista „zlatno doba“ :)