Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025
[BURŽE 2023] Boing objavio svoju redovnu godišnju analizu perspektive tržišta putničkih aviona za period 2023.-2042. godine
Oporavak avio-saobraćaja primetan na svakom koraku i parking poziciji vazduhoplovnog sajma u Parizu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[BURŽE 2023] Boing objavio svoju redovnu godišnju analizu perspektive tržišta putničkih aviona za period 2023.-2042. godine

Kompanija Boing izdala je svoj redovni godišnji Commercial Market Outlook (CMO) koji je, kako u Boingu ističu, već 60 godina vodeća prognoza razvoja avio-industrije u globalnom komercijalnom vazdušnom saobraćaju i potražnji za avionima. Uz detaljnu, regionalnu analizu, CMO je godišnji izvor informacija za avio-kompanije, dobavljače i širu vazduhoplovnu zajednicu u praćenju evolucije tržišnih trendova tokom perioda od 20 godina.

CMO za 2023. registruje globalni putnički promet vazduhom koji se skoro u potpunosti oporavio od posledica pandemije. Uprkos ograničenjima izazvanim nedostatkom radne snage, problemima u lancu snabdevanja i operativnim ograničenjima na aerodromima, putnički saobraćaj će se vratiti na nivo iz 2019. godine u narednih 12-18 meseci, tvrdi Boing.

U ovogodišnjem CMO pregledu Boing je nabrojao pet najvažnijih segmenata svoje prognoze perioda od 2023. do 2042. godine.

Kako se navodi, izlazeći iz pandemije izazvane Korona virusom, mnoge avio-kompanije procenjuju svoje buduće mreže linija i pojednostavljuju svoju flotu kako bi poboljšale operacije i smanjile troškove. Skoro 40% odnosno 75 avio-kompanija je od 2019. povuklo iz upotrebe bar jedan tip aviona iz svoje aktivne flote putničkih aviona. Trenutna svetska flota je na 97% flote iz 2019. godine, broj letova je na 97%, a kapacitet na 92% kada se 2023. poredi sa 2019. godinom.

Broj uskotrupnih aviona će se do 2042. godine povećati na neverovatnih 34.200 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Globalni putnički avio-saobraćaj je postao sve raznovrsniji i uravnoteženiji tokom poslednjih nekoliko decenija, što je trend za koji se očekuje da će se nastaviti tokom perioda 2023-2042, sa novim avio-tržištima u Aziji koja doživljavaju faze većeg rasta mreže, infrastrukture i razvoja avio-kompanija.

Rast niskotarifnih prevoznika (LCC) nastavlja da snižava cene karata i čini putovanja pristupačnijim. Niskotarifne avio-kompanije trenutno koriste 36% globalne flote putničkih aviona sa jednim prolazom između sedišta (svetska flota aviona u vlasništvu loukostera trenutno broji 16.200). Predviđa se da će se do 2042. to povećati do 41%, kao i da će imati skoro polovinu broja sedišta u uskotrupnim letelicama. Broj uskotrupnih aviona će se do 2042. godine povećati na neverovatnih 34.200.

Iznesena je i procena da će se tokom predviđenog perioda kompletna globalna flota putničkih aviona udvostručiti, sa sadašnjih nešto preko 24.500 na više od 48.500 aviona. Takođe, kako smatraju u Boingu, nastaviće se snažna potražnja za namenskim teretnim transporterima, uprkos cikličnosti ovog sektora, zbog rastuće e-trgovine i razvoja mreža lanca snabdevanja. Flota kargo aviona će se povećati sa 2.270 aviona u 2022. godini na oko 3.745 letelica u 2042. godini.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor