„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024
[BURŽE 2023] Boing objavio svoju redovnu godišnju analizu perspektive tržišta putničkih aviona za period 2023.-2042. godine
Oporavak avio-saobraćaja primetan na svakom koraku i parking poziciji vazduhoplovnog sajma u Parizu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[BURŽE 2023] Boing objavio svoju redovnu godišnju analizu perspektive tržišta putničkih aviona za period 2023.-2042. godine

Kompanija Boing izdala je svoj redovni godišnji Commercial Market Outlook (CMO) koji je, kako u Boingu ističu, već 60 godina vodeća prognoza razvoja avio-industrije u globalnom komercijalnom vazdušnom saobraćaju i potražnji za avionima. Uz detaljnu, regionalnu analizu, CMO je godišnji izvor informacija za avio-kompanije, dobavljače i širu vazduhoplovnu zajednicu u praćenju evolucije tržišnih trendova tokom perioda od 20 godina.

CMO za 2023. registruje globalni putnički promet vazduhom koji se skoro u potpunosti oporavio od posledica pandemije. Uprkos ograničenjima izazvanim nedostatkom radne snage, problemima u lancu snabdevanja i operativnim ograničenjima na aerodromima, putnički saobraćaj će se vratiti na nivo iz 2019. godine u narednih 12-18 meseci, tvrdi Boing.

U ovogodišnjem CMO pregledu Boing je nabrojao pet najvažnijih segmenata svoje prognoze perioda od 2023. do 2042. godine.

Kako se navodi, izlazeći iz pandemije izazvane Korona virusom, mnoge avio-kompanije procenjuju svoje buduće mreže linija i pojednostavljuju svoju flotu kako bi poboljšale operacije i smanjile troškove. Skoro 40% odnosno 75 avio-kompanija je od 2019. povuklo iz upotrebe bar jedan tip aviona iz svoje aktivne flote putničkih aviona. Trenutna svetska flota je na 97% flote iz 2019. godine, broj letova je na 97%, a kapacitet na 92% kada se 2023. poredi sa 2019. godinom.

Broj uskotrupnih aviona će se do 2042. godine povećati na neverovatnih 34.200 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Globalni putnički avio-saobraćaj je postao sve raznovrsniji i uravnoteženiji tokom poslednjih nekoliko decenija, što je trend za koji se očekuje da će se nastaviti tokom perioda 2023-2042, sa novim avio-tržištima u Aziji koja doživljavaju faze većeg rasta mreže, infrastrukture i razvoja avio-kompanija.

Rast niskotarifnih prevoznika (LCC) nastavlja da snižava cene karata i čini putovanja pristupačnijim. Niskotarifne avio-kompanije trenutno koriste 36% globalne flote putničkih aviona sa jednim prolazom između sedišta (svetska flota aviona u vlasništvu loukostera trenutno broji 16.200). Predviđa se da će se do 2042. to povećati do 41%, kao i da će imati skoro polovinu broja sedišta u uskotrupnim letelicama. Broj uskotrupnih aviona će se do 2042. godine povećati na neverovatnih 34.200.

Iznesena je i procena da će se tokom predviđenog perioda kompletna globalna flota putničkih aviona udvostručiti, sa sadašnjih nešto preko 24.500 na više od 48.500 aviona. Takođe, kako smatraju u Boingu, nastaviće se snažna potražnja za namenskim teretnim transporterima, uprkos cikličnosti ovog sektora, zbog rastuće e-trgovine i razvoja mreža lanca snabdevanja. Flota kargo aviona će se povećati sa 2.270 aviona u 2022. godini na oko 3.745 letelica u 2042. godini.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor