Kompanija Boing izdala je svoj redovni godišnji Commercial Market Outlook (CMO) koji je, kako u Boingu ističu, već 60 godina vodeća prognoza razvoja avio-industrije u globalnom komercijalnom vazdušnom saobraćaju i potražnji za avionima. Uz detaljnu, regionalnu analizu, CMO je godišnji izvor informacija za avio-kompanije, dobavljače i širu vazduhoplovnu zajednicu u praćenju evolucije tržišnih trendova tokom perioda od 20 godina.
CMO za 2023. registruje globalni putnički promet vazduhom koji se skoro u potpunosti oporavio od posledica pandemije. Uprkos ograničenjima izazvanim nedostatkom radne snage, problemima u lancu snabdevanja i operativnim ograničenjima na aerodromima, putnički saobraćaj će se vratiti na nivo iz 2019. godine u narednih 12-18 meseci, tvrdi Boing.
U ovogodišnjem CMO pregledu Boing je nabrojao pet najvažnijih segmenata svoje prognoze perioda od 2023. do 2042. godine.
Kako se navodi, izlazeći iz pandemije izazvane Korona virusom, mnoge avio-kompanije procenjuju svoje buduće mreže linija i pojednostavljuju svoju flotu kako bi poboljšale operacije i smanjile troškove. Skoro 40% odnosno 75 avio-kompanija je od 2019. povuklo iz upotrebe bar jedan tip aviona iz svoje aktivne flote putničkih aviona. Trenutna svetska flota je na 97% flote iz 2019. godine, broj letova je na 97%, a kapacitet na 92% kada se 2023. poredi sa 2019. godinom.
Globalni putnički avio-saobraćaj je postao sve raznovrsniji i uravnoteženiji tokom poslednjih nekoliko decenija, što je trend za koji se očekuje da će se nastaviti tokom perioda 2023-2042, sa novim avio-tržištima u Aziji koja doživljavaju faze većeg rasta mreže, infrastrukture i razvoja avio-kompanija.
Rast niskotarifnih prevoznika (LCC) nastavlja da snižava cene karata i čini putovanja pristupačnijim. Niskotarifne avio-kompanije trenutno koriste 36% globalne flote putničkih aviona sa jednim prolazom između sedišta (svetska flota aviona u vlasništvu loukostera trenutno broji 16.200). Predviđa se da će se do 2042. to povećati do 41%, kao i da će imati skoro polovinu broja sedišta u uskotrupnim letelicama. Broj uskotrupnih aviona će se do 2042. godine povećati na neverovatnih 34.200.
Iznesena je i procena da će se tokom predviđenog perioda kompletna globalna flota putničkih aviona udvostručiti, sa sadašnjih nešto preko 24.500 na više od 48.500 aviona. Takođe, kako smatraju u Boingu, nastaviće se snažna potražnja za namenskim teretnim transporterima, uprkos cikličnosti ovog sektora, zbog rastuće e-trgovine i razvoja mreža lanca snabdevanja. Flota kargo aviona će se povećati sa 2.270 aviona u 2022. godini na oko 3.745 letelica u 2042. godini.