[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025
Potpisan ugovor za drugi transportni avion C-27J za Sloveniju
Prvi slovenački Spartan biće isporučen u decembru ove godine / Foto: Ministarstvo odbrane Slovenije

Potpisan ugovor za drugi transportni avion C-27J za Sloveniju

Kompanija Leonardo objavila je danas da je sa Generalnim sekretarijatom za odbranu, Nacionalnom Direkcijom za naoružanje Slovenije, potpisan ugovor o nabavci drugog transportnog aviona C-27J.

Kako se navodi u saopštenju, kupoprodajni ugovor dolazi u okviru međuvladinog sporazuma između Italije i Slovenije potpisanog 17. novembra 2021. godine, s ciljem jačanja bilateralne saradnje između dve zemlje. Osim aviona, ugovorene su i prateće usluge logistike i obuke.

Potpisivanje ovog ugovora je nastavak procesa nabavke transpornih aviona Spartan za Sloveniju. Slovenačko ministarstvo odbrane je 19. septembra ove godine objavilo da je ministar odbrane Marjan Šarec potpisao amandman koji se nalazio u ugovoru potpisanom 17. novembra 2021. godine za prvi avion, kojim se naručuje i druga letelica.

Tada je saopšteno da je vrednost drugog ugovora 48,85 miliona evra, i da će drugi avion biti u istoj konfiguraciji kao i prvi. Takođe je navedeno da će ukupni troškovi nabavke Spartana ua Sloveniju iznositi 128,91 milion evra bez poreza na dodatu vrednost.

Prvi C-27J Spartan NG za Sloveniju poleteo je 16. februara 2022. godine, u međuvremenu je taj avion dobio evidencijski broj 01 (L2-01) i naziv ‘‘Martin Krpan‘‘. Ministarstvo odbrane Slovenije saopštilo je da će avion biti isporučen u decembru ove godine, dok će drugi stići u decembru 2024.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

al

Odlican odabir kao i Casa 295 za nas. Evidentno je da bi za razliku cene 3 295-ice mogle da se „ubace“ u ugovor sa jos nesto dodatne opreme za ova 2 Spartana… Svakako, oba imaju svojih prednosti (i mana). Neka sluze dugo i uspesno…

Odgovori
Th

@alexanto
Sad se na toj slici gore dobro moze viditi koliko je mal taj avion.
Nije ni cudno da Srbski Casa 295 ima VIP-opremu. Oba su dobra
za padobransku obuku i prevoz nekoliko oficira. Gasiti neki pozar
sa kutijom pune vode mi se cini smesno. Dok se vrati u bazu i
napuni za drugu turu sve bi vec davno izgorelo. Verovatno je to
samo opravdanje za javnu publiku.

Ja

Preskupo za te novce mogli su komotno uzeti tri C-295.

Odgovori
De

Nadam se da ce se srbi vodjeni istom logikom, vezano za logistiku i sigurnost pristupa bez ucjenjivanja, kod borbenih aviona odluciti za Su-75 ili neki drugi ruski avion, mozda eventualno i kineski, to je garancija bezbjednosti i suvereniteta zemlje, uz poznatu tehnologiju i kompatibilnu sa postojecom. Mogu zamisliti cirkus, narednih godina u svim ovim zemljama sto su prodale postojecu sovjetsku tehniku Ukrajini i sad cekaju Nato opremu iz SAD i satelita, koje muke, a papreno ce platiti i jos moliti ih da ih cuvaju uz nadoknadu dok oni sami ne budu sposobni to raditi

Mi

Bravo Slovenci. Koliko su pametniji od Srbije…

Odgovori
Ma

@ Milki a po čemu su u konkretnom slučaju Slovenci pametnije postupili od Srbije? Da li razumete i znate da imamo dosta Airbus helikoptera u policij i vojsci i da je ovo vrlo logičan potez? Da je SRbija nabavila C 27 to bi već bila logistička noćna mora, ovako ima logike a i C295 je jeftiniji. Kome treba šarenolika vojna oprema od gomile dobavljača? Da ne spominjem što su isti motori na C295 i na ATR 72 Air SErbia, tako da su logistički putevi već razrađeni i kontakti sa proizvođačem motora već sada rutinski. Možda su Slovenci nekad davno bili pametniji u svojim potezima ali sada baš nisam siguran u to.

Ne

Sajze! Sad mi moramo da kupimo bar jos pet Kaza!

Odgovori
Be

E to se zove „mali“ transportni avion. Slovenija uvijek pametnija od svih, još od vremena Juge. Bolje četiri C-27J Spartan nego šest C295.

Odgovori
Mu

Pametni nema što. 128,91 milion evra bez poreza na dodatu vrednost. S porezom će biti preko 150. Za te novce mogli su uzeti dva V-22 Osprey. I to bi im bilo najbolje rješenje jer bi mogli gasiti požare, a da usput imaju naoružanje.

Pa

Gresis, dva tie fightera sa triphy filterima, rampom za utovar i kukom za slep resila bi stvar. Plus glasni kosmicki lovac gratis. Ali ko to da cuje?

Mu

@Pavle
You Talkin’ to Me?
Mislim da su Slovenci bili pametni i napravili upravo to. Imaš fotografije na internetu s njihovih vojnih vježbi. Ovo s Sparanom i Air tractor-om je vjerovatno pila naopako.

T5

Runway required (ft / 5000kg / 1000nm): C295 has 2290 vs C-27J has 2750 –> C295 has the best mark, it has better STOL capability. Fuel consumption (max. ferry range / litre): C295 has 7700 vs. C-27J has 12300 –> C295 has the best mark, it offers fuel savings and therefore cost savings.

Odgovori
An

Dali je neko pogledao/usporedio dimenzije unutrašnjosti, posebno širinu i visinu transportnog prostora – u tom pogledu C-27 djeluje mnogo ozbilnije …

Odgovori
Ž

Anton

Делује озбиљније, али је чињеница да постоје тактичко-технички захтеви, да се и на основу тога планира набавка.

Поређење С295 и Спартана сте могли да прочитате и на овом порталу.

https://tangosix.rs/2021/04/02/c295-protiv-c-27j-svestrani-visenamenski-transporteri-za-svaciji-dzep/

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor