Kompanija Leonardo objavila je danas da je sa Generalnim sekretarijatom za odbranu, Nacionalnom Direkcijom za naoružanje Slovenije, potpisan ugovor o nabavci drugog transportnog aviona C-27J.
Kako se navodi u saopštenju, kupoprodajni ugovor dolazi u okviru međuvladinog sporazuma između Italije i Slovenije potpisanog 17. novembra 2021. godine, s ciljem jačanja bilateralne saradnje između dve zemlje. Osim aviona, ugovorene su i prateće usluge logistike i obuke.
Potpisivanje ovog ugovora je nastavak procesa nabavke transpornih aviona Spartan za Sloveniju. Slovenačko ministarstvo odbrane je 19. septembra ove godine objavilo da je ministar odbrane Marjan Šarec potpisao amandman koji se nalazio u ugovoru potpisanom 17. novembra 2021. godine za prvi avion, kojim se naručuje i druga letelica.
Tada je saopšteno da je vrednost drugog ugovora 48,85 miliona evra, i da će drugi avion biti u istoj konfiguraciji kao i prvi. Takođe je navedeno da će ukupni troškovi nabavke Spartana ua Sloveniju iznositi 128,91 milion evra bez poreza na dodatu vrednost.
Prvi C-27J Spartan NG za Sloveniju poleteo je 16. februara 2022. godine, u međuvremenu je taj avion dobio evidencijski broj 01 (L2-01) i naziv ‘‘Martin Krpan‘‘. Ministarstvo odbrane Slovenije saopštilo je da će avion biti isporučen u decembru ove godine, dok će drugi stići u decembru 2024.
alexanto
Odlican odabir kao i Casa 295 za nas. Evidentno je da bi za razliku cene 3 295-ice mogle da se „ubace“ u ugovor sa jos nesto dodatne opreme za ova 2 Spartana… Svakako, oba imaju svojih prednosti (i mana). Neka sluze dugo i uspesno…
Thomas
@alexanto
Sad se na toj slici gore dobro moze viditi koliko je mal taj avion.
Nije ni cudno da Srbski Casa 295 ima VIP-opremu. Oba su dobra
za padobransku obuku i prevoz nekoliko oficira. Gasiti neki pozar
sa kutijom pune vode mi se cini smesno. Dok se vrati u bazu i
napuni za drugu turu sve bi vec davno izgorelo. Verovatno je to
samo opravdanje za javnu publiku.
Jale
Preskupo za te novce mogli su komotno uzeti tri C-295.
Sima
https://tangosix.rs/2021/04/02/c295-protiv-c-27j-svestrani-visenamenski-transporteri-za-svaciji-dzep/
Dejan PD
Nadam se da ce se srbi vodjeni istom logikom, vezano za logistiku i sigurnost pristupa bez ucjenjivanja, kod borbenih aviona odluciti za Su-75 ili neki drugi ruski avion, mozda eventualno i kineski, to je garancija bezbjednosti i suvereniteta zemlje, uz poznatu tehnologiju i kompatibilnu sa postojecom. Mogu zamisliti cirkus, narednih godina u svim ovim zemljama sto su prodale postojecu sovjetsku tehniku Ukrajini i sad cekaju Nato opremu iz SAD i satelita, koje muke, a papreno ce platiti i jos moliti ih da ih cuvaju uz nadoknadu dok oni sami ne budu sposobni to raditi
Milki
Bravo Slovenci. Koliko su pametniji od Srbije…
Markus1463
@ Milki a po čemu su u konkretnom slučaju Slovenci pametnije postupili od Srbije? Da li razumete i znate da imamo dosta Airbus helikoptera u policij i vojsci i da je ovo vrlo logičan potez? Da je SRbija nabavila C 27 to bi već bila logistička noćna mora, ovako ima logike a i C295 je jeftiniji. Kome treba šarenolika vojna oprema od gomile dobavljača? Da ne spominjem što su isti motori na C295 i na ATR 72 Air SErbia, tako da su logistički putevi već razrađeni i kontakti sa proizvođačem motora već sada rutinski. Možda su Slovenci nekad davno bili pametniji u svojim potezima ali sada baš nisam siguran u to.
Nenad
Sajze! Sad mi moramo da kupimo bar jos pet Kaza!
Beduinko
E to se zove „mali“ transportni avion. Slovenija uvijek pametnija od svih, još od vremena Juge. Bolje četiri C-27J Spartan nego šest C295.
Multi Boy
Pametni nema što. 128,91 milion evra bez poreza na dodatu vrednost. S porezom će biti preko 150. Za te novce mogli su uzeti dva V-22 Osprey. I to bi im bilo najbolje rješenje jer bi mogli gasiti požare, a da usput imaju naoružanje.
Pavle
Gresis, dva tie fightera sa triphy filterima, rampom za utovar i kukom za slep resila bi stvar. Plus glasni kosmicki lovac gratis. Ali ko to da cuje?
Multi Boy
@Pavle
You Talkin’ to Me?
Mislim da su Slovenci bili pametni i napravili upravo to. Imaš fotografije na internetu s njihovih vojnih vježbi. Ovo s Sparanom i Air tractor-om je vjerovatno pila naopako.
T5
Runway required (ft / 5000kg / 1000nm): C295 has 2290 vs C-27J has 2750 –> C295 has the best mark, it has better STOL capability. Fuel consumption (max. ferry range / litre): C295 has 7700 vs. C-27J has 12300 –> C295 has the best mark, it offers fuel savings and therefore cost savings.
Anton
Dali je neko pogledao/usporedio dimenzije unutrašnjosti, posebno širinu i visinu transportnog prostora – u tom pogledu C-27 djeluje mnogo ozbilnije …
Živojin Banković
Anton
Делује озбиљније, али је чињеница да постоје тактичко-технички захтеви, да се и на основу тога планира набавка.
Поређење С295 и Спартана сте могли да прочитате и на овом порталу.
https://tangosix.rs/2021/04/02/c295-protiv-c-27j-svestrani-visenamenski-transporteri-za-svaciji-dzep/