KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu
Prvo otpremanje aviona vozilima na elektro-pogon / Foto: Er Srbija

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

Er Srbija je u martu 2024. godine prevezla 271.102 putnika, što je povećanje od 15 odsto u poređenju sa istim mesecom 2023. godine. Srpska nacionalna avio-kompanija je tokom marta obavila 3.018 letova, odnosno 8 odsto više nego u martu 2023. godine. Kako naglašavaju u saopštenju, to predstavlja najbolji martovski rezultat Er Srbije od 2013. godine.

Nacionalna avio-kompanija saopštila je takođe da je zajedno sa svojim novim hendlerom, kompanijom Menzis, sprovela, prvi put u regionu, otpremu letelica uz korišćenje vozila isključivo na električni pogon.

Prvi javni nastup rukovodstva kompanije Menzis pred domaćom profesionalnom publikom, od kad su zvanično počeli sa radom na „Nikoli Tesli“, desiće se na Tango Six konferenciji, 4. Samitu jugoistočne Evrope (SEAS), 22. i 23. aprila u Beogradu.

– Prvi kvartal 2024. godine bio je uspešan za Er Srbiju. Tokom prva tri meseca prevezli smo preko 750.000 putnika, odnosno 110.000 putnika više nego u istom kvartalu prethodne godine. Pored toga, obavili smo 16 odsto više letova u poređenju sa brojem letova u prva tri meseca 2023. godine. Očekujemo da ćemo uskoro prevesti milionitog putnika u 2024. godini.

Rukovodstva Er Srbije, aerodroma, kompanije Menzis sa britanskim ambasadorom u Srbiji / Foto: Er Srbija

Poređenja radi, taj broj putnika u 2023. godini zabeležen je tek 8. maja. Dobri mesečni i kvartalni rezultati nas raduju i motivišu da tokom letnje sezone, koja je u avijaciji počela 31. marta, našim putnicima pružimo još više mogućnosti i bolje korisničko iskustvo. – rekao je Jirži Marek, generalni direktor srpske nacionalne avio-kompanije.

Prve u potpunosti „električne“ rotacije obavljene su na avionima Er Srbije, Erbas A319, YU-APL koji je poleteo iz Beograda ka Podgorici i YU-APF, koji je poleteo iz Beograda ka Tivtu. Menzis u svom voznom parku ima veći broj vozila na električni pogon. Upotreba tih specijalizovanih vozila za izguravanje aviona, prevoz prtljaga i drugih, uticaće na smanjenje „karbonskog otiska“ u domaćem avio-saobraćaju, poručuju iz Er Srbije.

– Izuzetno smo zadovoljni zbog uspešno sprovedene prve potpuno električne rotacije na beogradskom aerodromu, ostvarene u saradnji sa kompanijom Menzis aviejšn. Ta inicijativa predstavlja korak ka smanjenju karbonskog otiska. Er Srbija kontinuirano teži društveno odgovornom poslovanju, a današnja prekretnica potvrđuje našu predanost u tom pogledu. Radujemo se budućoj saradnji i zajedno sa kompanijom Menzis, nastojaćemo da pozitivno utičemo na kompletnu zajednicu. – kazao je Marek.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

Ahahhaa… vazi cisterna za gorivo purnja benzin ko besna a kamioni cateringa su dizel na max.. pa bre ni marketing ne znaju da urade kako treba

Odgovori
Mi

A struju inace dobijaju iz elektrana koje purnjaju sumpor dioksid i sl.

Yr

Pa ta cisterna je taman toliko „zelena“ koliko i Tesla Cybertruck. Dve tone čelika, pola tone retkih metala za koje potrošeno hiljade tona vode i nafte da bi na kraju nekomisti napunio strujom koja je 60-70% proizvedena iz uglja i sa snagom motora dva šlepera vozio dete u vrtić. AS se samo pridružila tom kretenizmu zvanom „zelena tranzicija“.

go

Pa evropski model. Zakačiš solarni panel … i to je to. I naravno, dovodjenje u pitanje zelene tranzicije je zabranjeno.

Dr

Stvarno se nasmejem kada pročitam ove kritike , ljudi to vam je zapadna tehnologija , verujem da ste vi bar jednom leteli avionom , jel znate koliko otrova jedna turbina izbaci za sat vremena ??
I ti bez Katalizatora i DPF prečistača !
Nemojte da ste takvi cinici !

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs