Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025
Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti
Budući direktor Erbasa (skroz levo) za proizvodnju putničkih aviona bio je u poseti Novoj Pazovi / Foto: "MTU Maintenance Serbia"

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

Kompanija „MTU Aero Engines“, koja od kraja 2022. godine posluje i u Srbiji, objavila je krajem oktobra rast prihoda od 14%, na 5,3 milijarde evra za prvih devet meseci ove godine, u poređenju sa 4,6 milijardi evra u istom periodu prošle godine. Šest dana nakon ove objave, Erbas je saopštio da će sektor kompanije koji se bavi proizvodnjom putničkih aviona od 2026. godine voditi sadašnji direktor MTU-a Lars Vagner.

MTU je u svom finansijskom izveštaju za tri kvartala posebno istakao da su dostigli svoj cilj od milijardu evra profita godinu dana pre roka, pri čemu je prilagođeni EBIT porastao za 25% na 744 miliona evra, uz poboljšanu profitnu maržu od 14,0%.

Segment vojnih motora pokazao se kao najsnažniji u ukupnom poslovanju, sa rastom prihoda od 16% na 426 miliona evra, podstaknut programima koji uključuju TP400-D6 za A400M, motor za novi FCAS projekat („New Generation Fighter Engine„) i EJ200 za „Eurofighter“. Deo kompanije koji se bavi održavanjem motora za putničke avione imao je rast prihoda od 15% na 3,6 milijardi evra, prevashodno na poslovima održavanja za GE90, V2500, GEnx i CF34, zajedno sa, podjednako unosnim, poslom lizinga pogonskih grupa.

Sastanak Vagnera sa zaposlenima u Srbiji / Foto: „MTU Maintenance Serbia“

MTU je u istraživanje i razvoj u prvih devet meseci tekuće godine uložio 254 miliona evra, fokusirajući se na poboljšanja efikasnosti „Geared Turbofan-a“ i na buduće tehnologije pogona, uključujući inicijative za letove bez emisija štetnih gasova.

Portfolio narudžbina u delu proizvodnje pogonskih grupa iznosi 23,4 milijarde evra, što je blago smanjenje sa 24,4 milijarde evra krajem 2023. godine, sa značajnim udelom narudžbina za „Geared Turbofan“ motore, posebno PW1100G-JM i V2500. Kompanija je takođe povećala broj zaposlenih za 4% na 12.634.

Interesantno je da je budući direktor „Airbus Commercial“ sektora već posetio Srbiju, odnosno Novu Pazovu.

On je zajedno sa generalnim direktorom i direktorom operacija u „MTU Maintenance Serbia“ Rajnerom Bekerom i Holgerom Rosemanom obišao postrojenje nedaleko od Beograda u maju. Nakon obilaska Vagner je održao i sastanak sa zaposlenima.

Tango Six je u julu prošle godine intervjuisao Rajnera Bekera, direktora „MTU Maintenance Serbia“ a na našoj nedavnoj održanoj konferenciji Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope razgovarali smo sa Aleksandrom Stojanovićem, menadžerom kompanije MTU. Stojanović je pričao o tehnologiji i logistici poslovanja MTU-a u Novoj Pazovi.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs