KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024
Kako Air France koristi veštačku inteligenciju
"Francuski avio-prevoznik ima više od 40 projekata koji uključuju upotrebu generativne veštačke inteligencije." / Foto: Air France

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

Sa dnevnim protokom od 100.000 putnika na više od 1.000 letova, francuski avio-prevoznik Air France generiše veliku količinu podataka, te je njihovo optimalno korišćenje, u cilju poboljšanja performansi i korisničkog iskustva, strateški izazov za avio-kompaniju. Apsolutni prioritet u ovom zadatku je, naravno, zaštita podataka kompanije i njenih putnika.

Danas francuski avio-prevoznik ima više od 40 projekata koji uključuju upotrebu generativne veštačke inteligencije, poručuju iz francuske nacionalne avio-kompanije:

– Veštačka inteligencija (VI) nije budućnost čovečanstva, već realnost u kojoj živimo. Ona ima široku primenu u različitim industrijama, pa tako i u avio-industriji.  VI zaokuplja pažnju stručnjaka i javnosti, a često se otvara i pitanje njene etičke upotrebe.

Još 1958. godine u Air France-u osnovano je istraživačko odeljenje koje se bavi tehnološkim i inovacijama na tržištu sa ciljem da se prilagodi promenama u  brzo rastućoj avio-industriji i optimalno iskoristi veliki protok podataka.

Od 2000-ih VI se koristi na poslovima održvanja u avio-industriji, a danas ima različite upotrebe, poput chat botova, predviđanja prtljaga, obroka i količine vode na letu, pomoći pri eko-pilotiranju, koje sve utiču na poboljšanje performansi i korisničkog iskustva.

Za razliku od tradicionalne VI, koja se fokusira na specifične zadatke kao što je klasifikacija podataka, generativna VI danas generiše nove podatke i oslanja se na mašinsko učenje. Popularna zahvaljujući alatu ChatGPT, generativna VI označava pravi tehnološki prodor i otvara nove horizonte za korišćenje podataka.

– TALIA – Interni ChatGPT kompanije Air France, koji zaposleni svakodnevno koriste za pisanje mejlova, traženje informacija u PDF dokumentima, organizovanje događaja ili pravljenje spiska obaveza.

– PAMELIA – alat koji omogućava aerodromskom osoblju Air France-a da dobije odgovore na upite putnika direktno na svom iPad-u. Odgovore na pitanja kao što su, na primer, količina dozvoljenog prtljaga ili prevoz životinja, PAMELIA traži u referentnim priručnicima i dokumentaciji avio-kompanije i generiše pismeni odgovor, koji se može prevesti na 85 jezika. Trenutno u fazi testiranja, PAMELIA će se koristiti na Pariz-Šarl de Gol aerodromu od 2025.

– ČARLI– alat koji se koristi u poslovima održavanja i omogućava zaposlenima laku pretragu delova aviona u dokumentaciji avio-kompanije i proizvođača. Ovaj alat štedi vreme prilikom popravke ili zamene delova, čime se doprinosi tačnosti leta.

– FOKS – alat za analizu povratnih informacija dobijenih od putnika u cilju razumevanja njihovih očekivanja i potreba. Foks samostalno analizira ove povratne informacije putnika, a u stanju je i da „shvati” suštinu složenih tekstova koji uključuju humor ili ironiju

Korišćenje VI u Air France-u zasniva se na poštovanju sledećih principa :

– razumna i kontrolisana upotreba veštačke inteligencije, uz zaštitu podataka o putnicima i kompaniji, poštovanje pravila i etičkih principa i striktno poštovanje propisa. To znači i uspostavljanje odbora za veštačku inteligenciju kako bi se osiguralo da se svi ovi principi pravilno poštuju;

– pomovisanje postojećih rešenja i podrška inicijativama unutar kompanije. Operativni istraživački tim, koji sada ima 150 zaposlenih, podržava različite poslovne sektore dok istražuju mogućnosti koje nudi veštačka inteligencija;

– korišćenje postojećih rešenja umesto dizajniranja novih modela unutar kompanije. Veštačka inteligencija, posebno generativna veštačka inteligencija, još uvek je relativno nova oblast ekspertize i tehnologije još nisu zrele. Ovo ih može učiniti zastarelim relativno brzo. Air France se stoga oslanja na postojeća rešenja i modele umesto da pokušava da razvije sopstvena od nule.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

go

Ništa za puchback optimizaciju (predikciju). Trebalo bi. Manje kašnjenja u lancu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs