Vučić pričao sa F-22 pilotom, zatim se telefonom čuo sa Makronom

21. jun 2024

[RAT U UKRAJINI] Poteškoće u obuci ukrajinskih pilota na borbenim avionima F-16

21. jun 2024

Balkanska Bezbednosna Mreža: Grčki mediji prenose da se Srbija navodno interesuje za grčke Miraže 2000

21. jun 2024

[VIDEO] Pratnja do sletanja u Niš: MiG-ovi 29 srpskog RV i PVO snimljeni iz američkog KC-135 Stratotankera

20. jun 2024

Mađarska nastavlja da modernizuje svoju PVO: Prikazan prvi mobilni 3D AESA radarski sistem EL/M-2084, planiraju drugu eskadrilu borbenih aviona Gripen

20. jun 2024

[Eurosatori 2024] Kompanija Jugoimport-SDPR prikazala najaktuelnije proizvode srpske odbrambene industrije

19. jun 2024

[ANALIZA] Kosovo prikazalo besposadne letelice Bajraktar, Đakovica ipak glavna avio-baza, nastavlja se obuka za pilote helikoptera u Albaniji

18. jun 2024

[Konferencija ASDA 2024] Komandant HRZ: „Da smo ugovor za Rafale potpisali samo 4 meseca kasnije, zbog rata u Ukrajini, platili bi znatno više

14. jun 2024

[RAT U UKRAJINI] Ruska PVO na Krimu meta stalnih ukrajinskih napada, Pogođeni borbeni avioni Su-57, Francuska Ukrajini šalje borbene avione Mirage-2000

14. jun 2024

RV i PVO Vojske Srbije izvelo vežbu uz primenu elektronskog ometanja: Divizion u Kragujevcu najverovatnije dobio sistem FK-3 kao i HQ-17AE

12. jun 2024

[ILA 2024] Evropa započela rad na razvoju svog “superteškog“ vojnog transportnog aviona

7. jun 2024

[ILA 2024] Sve o nemačkim Eurofajterima

7. jun 2024

[ILA 2024] Belgija novi korisnik Erbasovog helikoptera H145M

6. jun 2024

[ILA 2024] Nemačka će naručiti još borbenih aviona EF-2000, Erbas predstavio novi koncept „Wingman“ borbenog drona, „radikalna transparentnost“ ILA-e lekcija za sve

6. jun 2024

[ILA 2024] Međunarodna premijera srpskog petokrakog Erbasa u Berlinu (bolji smo od Mađara)

5. jun 2024

Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo potpisalo ugovor za nabavku helikoptera

4. jun 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajina dobija leteće radarske sisteme iz Švedske, žestoki ukrajinski napadi na rusku protivvazduhoplovnu i protivraketnu odbranu

31. maj 2024

[SEAS 2024]: Erbas Srbiji predstavio teški transportni avion A400M

27. maj 2024

[RAT U UKRAJINI] Usporavanje ruskih ofanzivnih dejstava, navodni pokazatelji da Kina uskoro šalje naoružanje Rusiji, ruska lovačka avijacija dobila još jedno pojačanje

24. maj 2024

Dogodine u F-16: Igrali smo DCS na SEAS-u (i imamo ideju za biznis)

23. maj 2024
[RAT U UKRAJINI] Ruska PVO na Krimu meta stalnih ukrajinskih napada, Pogođeni borbeni avioni Su-57, Francuska Ukrajini šalje borbene avione Mirage-2000
Pogođen, veoma vredan, osmatračko-akvizicjki radar 96L6 na jednom od ruskih raketnih položaja PVO

[RAT U UKRAJINI] Ruska PVO na Krimu meta stalnih ukrajinskih napada, Pogođeni borbeni avioni Su-57, Francuska Ukrajini šalje borbene avione Mirage-2000

Najnoviji izveštaji širom fronta u Ukrajini govore da je i pored intenzivnih borbi na određenim pravcima, stanje uglavnom statično, bez velikih promena. Ruske snage su imale manjih uspeha i prodora u Harkovskoj, Luganskoj, Donjeckoj i Zaporoškoj oblasti, a njihove izviđačko-diverzantske jedinice su upadale u Sumsku oblast.

U proteklih nekoliko meseci ukrajinska vojska je posebno koncentrisana na uništenje ciljeva na Krimu, a dobar deo dejstava odnosio se na raketne položaje ruske protivvazduhoplovne odbrane naoružane raketnim sistemima dugog dometa tipa S-300 i S-400. Najnoviji, prema ukrajinskim izvorima, uspešni napadi, izvedeni su u noći između 9. i 10. juna, kao i između 11. i 12. juna kada su, navodno, uništeni samohodna lansirna oruđa, nišanski radar, vozila za transport i pretovar raketa.

Fotografija rezultata jednog od skorijih ukrajinskih udara na rusku PVO stacioniranu na Krimu.

U nezvaničnim ruskim izvorima se može naći analiza da je reč o pripremi terena za buduće dejstvo borbenim avionima F-16 čiji će glavni ciljevi na poluostrvu biti strateška infrastruktura, skladišta goriva, jedinice ruske vojske, vojni i državni objekti. Na osnovu do sada objavljenih satelitskih snimaka, video snimaka i fotografija, moglo bi se zaključiti da je na Krimu do sada pogođeno dovoljno elemenata sistema S-400 za opremanje jednog diviziona. Ruska 31. divizija PVO stacionirana na Krimu je u mirnodopsko vreme imala dva puka sa do 6 diviziona koji su naoružani ovim sistemima.

Šef Glavne uprave za obaveštajne poslove ministarstva odbrane Ukrajine Kirilo Budanov izjavio je pre dva dana ukrajinskim medijima da Rusi pojačavaju PVO Krima, i da su u rejonu grada Kerč primećeni elementi najnovijeg sistema PVO i PRO dugog dometa S-500 ‘‘Prometej‘‘. Prema njegovim navodima, sistem će najverovatnije proći ispitivanja u realnim borbenim uslovima, a spomenuo je da se Kerčki (Krimski) most, kako je rekao ‘‘stalno koristi, i da će tako biti dok god je tu.‘‘

Nemačka je, nakon SAD, jedan od glavnih snabdevača Ukrajine sistemima PVO Patriot. Do sada je poslala i obećala tri baterije, postoje naznaka da će biti donirana i četvrta / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

New York Times piše da će ukrajiska PVO biti dodatno ojačana još jednom baterijom raketnog sistema ‘‘Patriot‘‘ koju će obezbediti SAD. Navodi se da je predsednik Džozef Bajden već odobrio predaju sistema iz sastava američke vojske, a takođe se prenosi informacija da bi to moglo da se dogodi u narednih nekoliko dana, kao i da bi to bila baterija koja se trenutno nalazi raspoređena u Poljskoj. Holandija će istovremeno predati Ukrajini dodatne količine elemenata sistema Patriot, premijer ove države Mark Rute saopštio je da su u pitanju tri lansera i radarska stanica.

Još jedna vest vredna pažnje, a vezana je za sistem Patriot, jeste izjava pomoćnice načelnika štaba za operacije 10. armije Komande protivvazduhoplovne i protivraketne odbrane SAD pukovnice Rozane Klemente, da je ruski leteći radarski sistem A-50U u januaru ove godine bio oboren Patriotom. Pri tom je takođe navela da Ukrajinci koriste taj sistem za zaštitu važnih objekata, ali i da ih približavaju bliže frontu kako bi vršili dejstva iz zaseda. Kazala je i da je Patriotom oboreno nekoliko ruskih aviona Su-27 (moguće je da je taj tip pomešala sa bombarderima Su-34).

Francuske vazduhoplovne i kosmičke snage trenutno poseduju 28-30 borbenih aviona Mirage 2000-5F / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Ukrajina će, pored američkog F-16 dobiti još jedan zapadni tip borbenog aviona. Nešto o čemu se spekulisalo već mesecima obistinilo se prilikom susreta francuskog i ukrajinskog predsednika održanog u Parizu prošle nedelje. Predsednik Emanuel Makron objavio je tada da će Francuska donirati Mirage-2000, i to u varijanti Mirage-2000-5F koja je primarno namenjena za lovačka dejstva.

Zvanično nije saopšteno koliko će aviona biti poslato. Francuska vojska raspolaže sa 28-30 ovih aviona, francuski list La Tribune prenosi informaciju da bi Ukrajina mogla dobiti ‘‘ne više od 6 aviona‘‘ što je malo verovatno obzirom da je za normalno operativno korišćenje potreban znatno veći broj letelica. Iako su Miraži 2000-5F lovci, lako i brzo se mogu doraditi da budu, na primer, nosači krstarećih raketa SCALP EG koje ukrajina već poseduje i koje lansira sa taktičkih bombardera Su-24.

Satelitski snimak koji pokazuje oštećenje jednog od borbenih aviona Su-57 u vazduhoplovnoj bazi Ahtubinsk

Ukrajinci su 8. juna besposadnim letelicama uspešno dejstvovali po još jednoj vazduhoplovnoj bazi u dubini ruske teritorije.

Ovoga puta pogođen je aerodrom Ahtubinsk, koji se nalazi na oko 600 km od linije fronta. Na njemu je stacioniran 929. državni letno-ispitni centar ruskog ministarstva odbrane koji nosi ime V.P. Čkalova.

I ništa ne bi bilo toliko značajno i interesantno da satelitski snimci nisu pokazali da je prilikom udara dronova-kamikaza na stajanku došlo do oštećenja bar jednog, ako ne i dva višenamenska borbena aviona Su-57. Zanimljivo da je jedan od oštećenih aviona bio ispod konstrukcije još nezavršenog skloništa. Na osnovu snimaka je teško oceniti koliki je stepen oštećenosti letelice. Do sada je bilo poznato da ruske vazduhoplovne snage koriste Su-57 u borbenim dejstvima, ali se od ranije zna i da se u Ahtubinsku nalazi nekoliko prototipova i par serijskih aviona koji služne za razna ispitivanja.

Pretpostavke da će Hrvatska, pored helikoptera Mi-8, poslati Ukrajini i transportne avione An-32B, ispostavile su se kao tačne. Dežurni spoteri su pre nekoliko dana u rejonu zagrebačkog aerodroma primetili i fotografisali jedan od aviona koji je dobio ukrajinske oznake, a u opisu fotografije je navedeno da sada avion (nekadašnji evidencijski broj HRZ 727) pripada ministarstvu za vanredne situacije Ukrajine.

Nakon lovačkih aviona MiG-29 i Su-27, još jedan tip borbenog aviona u ratnom vazduhoplovstvu Ukrajine dobio je sposobnost dejstva francuskim raketiziranim avio-bombama AASM. Načelnik avijacije Komande RV Ukrajine Sergej Golubcov izjavio je da će pomenuta vazduhoplovna ubojna sredstva koristiti i jurišnici Su-25. On je izneo i informaciju da Ukrajina trenutno radi na razvoju sopstvenog sistema za navođenje avio-bombi, poput ruskog sistema UMPK i američkog JDAM-ER.

Golubcov je u intervjuu takođe kazao da će deo borbenih aviona F-16 koje Ukrajina bude dobila, biti stacioniran i u inostranstvu, a za to je naveo nekoliko razloga. Prvi je sprečavanje da oni budu uništeni u ukrajinskim bazama, potom da će služiti kao rezerva u slučaju remontnih radova i zamene neispravnih lovaca. Deo aviona biće korišćen istovremeno u inostranstvu za obuku ukrajinskih pilota.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sa

Ne deluje dobro za Ruse uopste. Neverovatno mi je da tako uspesno unistavaju S400. Ukrainci su sve uspesniji.

Odgovori
Go

A ti si bas siguran u sva ta unistavanja.Ajde molim te.Naravno da oni takvim prenaduvanim dizu moral svojima i kurce pred sponzorima.Nesto sto kazu je verovatno tacno jer su u ratu gubici neminovni ali po meni ne vise od 10%

Sl

A toliko su Rusi hvalili odbranu Moskve sa čudom zvanim“ S-300/400/500″da ni“ komarac „neće uspeti da uđe u vazdušni prostor Moskve? Šta bi ?Izgleda da od tog čuda baš i nema čuda ,polupaše ih Ukrajinci čim im stigoše rakete dalekog dometa ,a kažu da nisu obučeni da rukuju ? Samo niko nije rekao da ni Rusi nisu obučeni da koriste svoje „S-300″koji si među prvima u upotrebi o „S-400 i 500″da i ne govorimo.Dosta toga Rusi uče o svojim čudima dada u ovom ratu.To je bila i istina u bivšoj JNA bivše SFRJ .Sve novo je bilo po magacinima konzervirano a mi smo mlatarali sa tandžarama i u prastarim uniformama i oprtačima i čizmetinama nesposobni ni da se okrenenemo a novotarije videli i usmeno nam ispričali i vratili nazad u magacin.Zato smo pukli a vojna sila se izblamirala ,razbili ih „šumari“???

Br

Za vise od dve godine rata unistili su manje od 1% ruske PVO i uz velikodusnu pomoc 50 narazvijenijih zemalja i uz pomoc raketa i dronova dometa 300-1000km, tako da to i nije toliko cudno, nesto moraju da pogode. Na bliskom istoku su nedavno najobicnijim, maltene komercijalnim dronovima unistavani Patrioti i to novije verzije, kao i u Izraelu.

Ukrajinci dobijaju neverovatno precizne obavestajne podatke, skoro u realnom vremenu i vrlo dobro biraju ciljeve i vreme napada. Vecina do sada pogodjenih sistema S-300v i S-400 su mahom bili usamljeni ili sa slabom dodatnom odbranom. Da je te polozaje branila i dovoljna kolicina sistema TOR i Pancir, koji odlicno rade u kombinaciji, uspeh ukrajinaca bi bio mnogo manji, mada ni ovako nije katatrofalna situacija, Rusija za sada uspesno kompenzuje sve gubitke, barem u odnosu na Ukrajinu.
Rusija inace ima ogroman broj lansera iz cele S300 serije, ali ih ipak slabo prate moderni ozbiljniji sistemi za njihovu zastitu, prvenstveno TOR-M2, Pancir, Sosna i Gibka-S, kao i radari manjeg dometa. U tom segmentu su Rusi slabi, ali kao i svi ostali, niko danas nema potpunu odbranu protiv modernih, posebno niskih sporoletecih ciljeva, koji uz to imaju i vrhunsko osmatranje i navodjenje pomocu satelita, a jeftini su pa se lansiraju neprekidno, dok Rusija ima najvecu teritoriju na svetu i nebrojeno vojnih baza, radara, aerodroma i potencijalnih meta…

Ne treba se cuditi tome sto Ukrajina povremeno pogodi, pitanje je ko moze duze da izdrzi, a ne treba ni zaboraviti da je Rusija nuklearna sila. Rusija ce ili barem donekle pobediti, ili ce doci do upotrebe nuklearnog oruzja. Povratak na granice iz ’91 je nemoguca misija.

Dj

>> Sve novo je bilo po magacinima konzervirano a mi smo mlatarali sa tandžarama i u prastarim uniformama i oprtačima i čizmetinama nesposobni ni da se okrenenemo

Da su nama bili ovi danasnji stitnici za kolena, laktove i ramena, da mogu da zalegnem ko covek bez da izvalim koleno, pa onaj neki podmetac sto nose koo pojasa kad sednes u blato da ti gace ostanu suve. A tek ove fensi takticke cizme sto ih svako u Ukrajini ima umesto onog JNA uzasa. Eeee, gde nam mladost prodje…

Sa

To uopšte nisu Ukrajinci već NATO u punom kapacitetu u kom sme da krene a da nema nuklearnih posledica.

Nj

Smijesna je ta prica sa Mirageima… oni sad Ukrajini salju avione koji su cetiri desetljeca iza ruskih i na kojima ukrajinci nece znati posteno letjeti i koristiti ih kako spada jos 5 godina…

Odgovori
La

Ako od kojeg zapadnog aviona Rusi treba da zaziru to je Miraž, ruski avioni inače najgori skor imaju protiv francuskih (čuveni Miraž III).
Avion Miraž 2000 ima vrlo pouzdanu i možda u neku ruku bolju elektroniku od američkih pandana, pri tome je vrlo mali i agilan avion. Inače nesuđeni odabir bivše JNA koja je upravo ovaj avion htela, a ne MIG29.

PS

@Lajavi
Dobice svega 5-6 komada sledece godine i to su avioni sa raketama dometa od svega nekih 60km. Ništa time bolje ne dobijaju od F-16, naprotiv. Inače, JNA je dobila šta je htela a to je MIG-29.

Dj

>> Smijesna je ta prica sa Mirageima…

A prica oko Super Etendards?

С

@Lajavi тог миража је оборила ВРС изнад горажда са Стрелом. Толико о томе 🥹

Pe

Nedavno je na T6 bio clanak u vezi prodaje cak 108 Mirage iz Grcke:
https://tangosix.rs/2024/15/05/grcka-u-skorije-vreme-narucuje-dodatne-rafale-na-prodaju-nudi-108-borbenih-aviona/

@стефан Od koliko letova ukupno je VRS pogodila jedan Mirage?Na primer, ako je ukupno bilo 10 letova, jedan srusen je 10 procenata uspeha, sto je malo.
Ali je svakako bilo daleko vise letova od 10, dakle, jedan srusen je sasvim prihvatljiv gubitak u ratu.

Is

Kada se vrati istom mjerom kako to itekako boli..
A sta su mislili koliko ce to jos dugo trajati a da se crvena linija ne predje 🤷‍♂️..A ovo je tek pocetak za napokon kraj rata ili armagedona…

Odgovori
Mi

@Islander
Hoću i želim da vjerujem da je ovo početak kraja rata, jer rat nema alternativu, ali…

La

Gde su sada oni koji su do skoro pričali sad će da se uskoro pojavi 2 miliona ruskih vojnika na granicama i ode Ukrajina za 7 dana.
E, pa i Putin bi to hteo da može, ali ne može očerupao je državu i vojsku sa svojom ekipom toliko, da nisu imali ni pancire ili su imali falš pancire, šlemove i kineske gume na točkovima. Za 24 godine, Rusija bukvalno nije razvila nijedan novi projekat, šta više Putin je od 2000 do 2008, odn.2014, zamrzao i razvoj naprednih projekata koji su ambiciozno započeti u vreme Jeljcina od podmornica, do stelt aviona. O tome da je dozvolio da se započne rat s Ukrajinom, i time trajno podeli, oslabi i zavadi ruski nacionalni korpus među sobom, ne treba trošiti reči. P.s. Primetno je u zadnjih 10 dana da Rusi trpe ozbiljne gubitke i da se tu čak više i ne radi o kvalitetu, taktike i tehnike, već zamoru ljudi i velikom padu borbenog morala.

Odgovori
Dj

>> Gde su sada oni koji su do skoro pričali

sad ces da vidis gde su kad krene komentarisanje.

Inace onaj S-400 radar na slici sto je malo izgoreo moze da se opravi! :-)

Ra

Rusi imaju gadne probleme sa zapadnim oružanjem predzadnje generacije koja se šalje u Ukrajinu u malom broju.
Što tek da dođe do masovne upotrebe aktualne generacije u velikom broju?
S400 je ćorak od sistema, S500 verovatno ništa bolji, ti dalekometni sistemi za velike ciljeve poput bombardera su se pokazali kao strateški promašaj za Ruse jer iste zadaće obavljaju zapadni višenamenski borbeni avioni sa daleko manjim radarskim odrazom i naoružanjem sa kojim ne moraju da dolaze u domet pvo.

Odgovori
Dj

>> Što tek da dođe do masovne upotrebe aktualne generacije u velikom broju?

Doslo bi do sloma invazije i sa 20-30 godina starijim sredstvima da ih se isporuci dovoljno i ne postavljaju ogranicenja sta i kako se sme udariti. Aktuelnu generaciju kupuju sebi da nadomesti ono sto su isporucili Ukrajini, Nemacka je npr. donirala 2 baterije Patriota i obecala jos jednu, a mozda cak i 4. (Blomberg). Interesantno je da se planiraju uzeti 4 nove baterije (sredstva zvanicno odobrena u martu).

Re

Daće Francuzi svih 30 Miraža kao i Grci,biće tu i Tornada,Tajfuna i ko zna još čega sve.Opipava se puls još uvek,čeka se kako će proći F16 kad uvežbaju dobro posade.Rusima jedino realno preostaje da vode asimetričan rat uz pomoć Proxija.Otvaraće se nova žarišta,moraju da razvlače Nato na više strana.Pitanje je da li su Ukri stvarno Pogodjeni na zemlji SU57,mada me kod Rusa više ništa ne iznenadjuje.Još ove godine Moskovljani mogu da se „Baškare“,od sledeće će biti malo jače mobilizacije.Očigledno da ni sam Putin nije bio svestan kad je ulazio u igru sa kakvim je Djavolima ušao u tu igru.Verovatno je mislio da se malo prošeta po Ukrajini par dana i to je to.Trista milijardi evra su mu zaplenili odmah na početku rata,kakva krtkovidost kod Rusa kao i uvek.Korupcija tolika da ni osnovne uniforme nisu imali na stanju po magacinima a krećeš u rat protiv Natoa.Sad vade kestenje iz vatre i dobiće oni ovaj rat ali po ogromnoj ceni.

Odgovori
Ru

Putin je kukavica. U ratu se ne kalkulira. Imperijalisti imaju plan za Rusiju od devedesetih godina. 2014. su im napravili zamku na koju su nasjeli da ispadnu agresori. Zašto dopuštaju da ginu bratski narodi, dovoljno je par taktičkih po aerodromima koji su dalje od naseljenih mjesta
i onda će ih tretirati ozbiljno. Sramotno je ponašanje klauna tipa Medvedeva čije su crvene linije pregažene.

Dj

>> Imperijalisti imaju plan za Rusiju od devedesetih godina.

Imperijalisti? A Rusija nije imperija? Pogledaj ko sve tamo zivi od naroda pa mi reci kako ih je sve uteralo u tu jednu drzavu? dobrovoljno? Sto se „taktickih“ tice, bolje ne pokusavajte, ako je SSSR znao da to ne moze, ne znam odakle vam ta kuraz da verujete da njegov ostatak moze danas izvesti tako nesto?

Ev

Стварно ђе бити још једанпут напето али и нажалост крваво ово лето!
Западне старе генерације авиона, против свега што Руси тамо имају.
Украјинци уз НАТО паре и подршку провтих Руса уз Далезоисточну и Иранску.Мислим да ће то да продужи конфликт , што је очигледно и намера. Не верујем да ће на крају и то бити пресудно, запад се боји да после Авганистана изгуби још један конфликт.
Опет, Руси могу још и преко овога да ескалирају а УКР је ово последња али мала шанса.

Odgovori
Pe

@Evroprc Ali te zapadne „stare“ generacije su i dalje korisne za mnoge namene, a i ne zna se prava vrednost ruskih aviona u sukobu sa kvalitetnim zapadnim letelicama.
Ni Srbija nije zavrsila prvi svetski rat povlacenjem u Albaniju, pa ce se i odbrana Ukrajine nastaviti do sloma agresora i oslobodjenja, sto bi se desilo i 2022 da se zapad nije uspanicio.

Si

Izgubljen 1 divizion od 12. I dalje njih 11 brane Krim. F-16 samo sto nije poletio. Mislim da je nedovoljno omeksana obrana. Morali bi bar ugasiti jos 3 radara da se naprave neke rupe kroz koje bi mogli provuci napade a da se izvuku. Ovako ce biti jako riskantno.

Odgovori
Dj

A odakle vam to da ce f-1g kada ih isporuce odmah navaliti u oslobadjanje Krima? Pisu novine? :-)

Kada se to ne desi, jer ce f-16 prvo leteti na zapadu i uvezbavati se rusenje dronova i krstarecih raketa, onda ce krenuti prica kako su beskorisni itd.

Si

Da, Ukrajinci vec 2 godine preklinju zapad da im posalje F-16 zato da bi ih imali na izlozbi i da treniraju farbanje aluminija sa airbrushom.

Ako dizu Su-24 i Mig-29 prema Krimu, budi siguran da ce dizati i F-16 koji su mozda malkice potentniji i opasniji od sovjetskih modela. I nativno su spregnuti sa zapadnim naoruzanjem. I Suhoji i Migovi su doradjeni i improvizirani za koristenje zapadnih oruzja. F-16 je rodjen s njima. Ima razlike i to dosta.

I ne, cak i ne pisu novine. Ali gledajuci kroz protekle akcije Ukrajine prema Sevastopolju i Kerckom mostu siguran sam da ce ga upotrebiti prvo na tom rejonu. Samo proci pored 11 diviziona S400 je vrlo riskantno i sa boljim masinama od F-16. Morat ce prvo obranu stanjiti. Sad je svanuo i S500 kod mosta. Bit ce zanimljivo to je sigurno.

Mi

F-16 ce komotno da slece i polece sa aerodroma NATO clanica. To sam od pocetka pisao, i tu dileme nema. Postoji mnogo nacina da se to izvede jer je ukrajna Ogromna a Rusija nema mogucnost da nadgleda 24/7 ni sve aerodrome na istocnoj olovini te teritorije. Sletace u Ukrajni samo na silu bez izvucenih tockova, ili ako mu nestane goriva pa mora. Ako vam je ta ideja i dalje toliko luda, slobodno se smejte :-)

Dj

Radi se o procesu prelaska na jednu potpuno novu avijaciju jer Ukrajina ne moze da racuna dugorocno na sovjetske vazduhoplove, ko zna kakav je resurs trenutno raspolozivima. Cisto sumnjam da ce neko taj proces dovesti u opasnost nekakvim ho-ruk akcijama po Krimu prvog dana od uvidjenja 5 komada f-16.

Si

@Djuka
Slazem se, prelazak na zapadnu tehniku ce biti jako dug i mukotrpan proces. Ukrajina i nema neki izbor ruku na srce. Prva generacija pilota im je zavrsila osnovnu obuku i sad rade na borbenoj. Minimalno je nekih 3 godine u mirnodopskim uvjetima da dobiju osnovnu borbenu sposobnost. Ukrajina nema toliko vremena. Ocekujem vec ovo ljeto prve borbene letove sa F-16 i najlogicnije mi je da ce ih upotrebiti na Krimskom ili Harkivskom rejonu. Kakvi ce biti rezultati to niko od nas ne moze pretpostaviti.
Slijedece godine bi trebali dobiti i Gripene, mislim da je krenula obuka i na njima. Cak me i vise zanima kako ce se Gripen pokazati nego F-16. O Falconu se sve manje vise zna, Gripen je jos nepoznanica u borbi.

Mi

Gde god nadjes zgodno mesto (citaj brisan prostor), tu S400 posadi :-)

„Srebrna tacna“ i dalje omiljena nacin „kamufliranja“ ruskih PVO sistema. Sta te briga kad niko ne gleda odgore :-) niti zeli da te gadja.

Inace, za neupucene, taj Su-57 je sakriven pod prototipom STEALTH hangara nevidljivog za neprijatelja. Revolucionarno resenje protiv pametnih krstarecih raketa koje traze betonske kaponire i skrivene hangare.

Odgovori
Dj

Ahtubinsk je odlicno prosao obzirom da se na ostalim snimcima vidi da su avioni bili nadzizani na sve strane. Ukrajina izgleda nema dovoljno dronova da izvede masovniji napad, ili ih je dosta oboreno, pa samo nekoliko uspelo stici do letelica. Takodje se eksplozivni payload cini prilicno slab.

Ig

Vjerojatno se radi o tome da se zbog brojnih gubitaka ljudi na frontu šalju nakon kratkih „šnel-kurseva“, ne samo pješadija nego i operateri složenih sistema.
A i zapovjedni kadar je odavno dobrano načet.
Nije samo ruski problem nego i ukrajinski, sjetimo se koliko su obuke prošli na zapadnim tenkovima prije kretanja u prošlogodišnju ofenzivu.
Za očekivati je da će biti sve gore, na obje strane.
Ljudstvo se troši brže nego što se novo može kvalitetno uvježbat prije slanja na frontu.

Ev

Ако је то стварно дроном унистен Су 57, онда је то слика века!
Годинама говорим да нисам сигуран да икакве борбене Авионе треба да купимо , поготову не скупе, јер то је прво што се дроном или ракетама напада…. Ти сви авиони од 100 Мил евра по комаду на бојишту 21 века су стварно упитни .
Дакле памет у главу који авиони нама у малом ВАПО требају!

Mi

Evroprc
Vidi se par malih tragova (crnih tacaka) koje su verovatno napravile male bacene granae, ili ona kasetna punjenja koje je bacio neki dron. Su-57 se vidi da nije unisten ai sigurno nije neostecen bar malo. Ali poenta je da je mogao biti unisten kao i svi ostali poerd njega i to od strane makarkakvih malih zujalica iz domace radinosti.

Ovi sto pisu da je to NATO napao ceo bi aerodrom bio sravnjen jednostavno ne razmisljaju sta takav scenario takodje podrazumeva cak i u konvencionalnom ratu. Drugim recima porede babe i zabe.

Sa druge strane NATO su očiu, uši, navigacija i komunikacija ukrajinske vojske i napada. U sve vise slucajeva su i NATO rakete. Samo je Ukrajinski prst na obaracu ili dzojstiku. Bez NATO navodjenja Ukrajna bi odavno pala na noge i u praksi i na papiru, i fizicki i matematicki.

Sv

MIlos77 Pisao je zoran vukosavljevic sve o tome ravan teren kvadratura nivelisanje itd.Od maskiranja s400 i pomjeranja nema nikakve koristi nije to tenk pa da ga zamaskiras.

Dj

Prema najnovijem izvestaju sa TWZ, a oni kompiliraju razlicite izvore koje ja recimo nemam vremena niti zivaca da proucavam, Ukrajina je izvela napad sa bar 70 dronova! Dakle, toliko o ukrajinskoj „potpunoj nesposobnosti da proizvede bilo sta“, sto pre par nedelja napisa ovde jedan od ovih dezurnih z-ovaca. Sta da kazem, hejteri hejtuju a Ukrajina recimo, dobila ovih dana Rheinmetall servisni centar za tenkove i artiljeriju, Quantum-Systems pokrenuo proizvodnju u Ukrajini, pojavljuju se snimci unistenja ruske tehnike necim sto podseca na Lancet a ukrajinske je proizvodnje itd.

Pe

@Miloš77
NATO nije protiv Rusije, niti je u jednom momentu NATO bio pretnja Rusiji.Dakle, nikakvog „rata NATO protiv Rusije“ nema, radi se o agresiji od strane Rusije protiv drzave koja nije u NATO, Ukrajine.
Ukrajina u cilju samoodbrane od napada dobija vecinom zastarelo zapadno naoruzanje iz 1970-1980 ih, koje je izbaceno iz upotrebe u NATO, kao ATACMS, i to uz ogranicenja gde tacno sme da se koristi, uprkos medjunarodnom zakonu da napadnuta zemlja ima pravo da uzvrati udar.
Ispalo je da zemlje zapada nemaju ni granata da posalju u Ukrajinu posle 24 meseca ruskih napada.
Samo da su dali ATACMS Ukrajini i dozvolu da gadjaju Rusiju pre juna 2023, rat bi bio zavrsen jer bi kontraofanziva uspela, ne bi leteo nijedan KA-52 i avijacija…
Da je „kolektivni zapad“ planirao napad na Rusiju, i to pomocu Ukrajine, to sve ne bi bilo tako.

Vl

Rusi su uspeli da izgube i Su-57 kojeg imaju jedva za prste obe ruke. Kako bi to potencijalno izgledalo u konvecionalnom sukobu sa Natom ne treba puno ni zamisljati.

Odgovori
Pe

Ne znam kako bi bilo, ali izgleda da Rusija nema dva krštena aerodroma sa kaponirima, a podzemni aerodromi su im izgleda misaona imenica.
Zamisli bivša SFRJ je imala dva podzemna aerodroma Željavu i Prištinu, imala je delom podzemnia skloništa za avione, imala je skrivene aerodrome širom zemlje koji su bili maskirani kao javni putevi u mirnodopsko vreme, masovno je gradila podzemna skladišta goriva širom zemlje, a ovi Rusi aerodrom im betonirana livada i to je to, od ostale infrastrukture ništa, slepadija.

Mi

Ovaj rat će potrajati, na žalost, još dugo vremena.
Ovi dronovi imaju ogroman uticaj u istom, još će se izgubiti mnogi mladi životi.
Uglavnom, svi znamo da mir nema alternativu…

Odgovori
St

Ja samo ne shvatam od kad i gde se „ostavili smo PVO sistem na sred njive“ zove raketni polozaj.

Odgovori
Ne

Prosta matematika ako rusi zele dobiti ovaj rat u Ukrajini moraju biti jaci u svemu.
Svi znamo da je ovde protivnik NATO tako da ili jesi kum ili nisi?
To koliko i sta se sve tamo obara i unistava sve je to normalno posto radi se o zapadnoj tehnologiji i rat je.

Odgovori
Pe

@Nebo Objasnite kako je to protivnik „Nato“.
Ukrajina je 24 meseca cekala na ATACMS koje su takticke rakete kratkog dometa!
Morao je pasti Marijupolj i Severodonjeck da Ukrajini daju 12 HIMARS-a i prvo tesko naoruzanje.F-16 i posle 850 dana Ukrajina nema.
Da je „protivnik NATO“ sve ove vojne sisteme imali bi od prvog dana, odavno bi bili likvidirani svi aerodromi po Rusiji raketama dalekog dometa, i td.

Dj

Da je protivnik NATO, to bi bio 80% USA, USAF bi ih razbio za 2 nedelje u Ukrajini, kao Irak sto su rasturili, a onda bi presli na teritoriju Rusije ako bi bilo potrebno i kraj price.

Va

Petrović Dušan A ti malo da praviš ali malo temi video bi da su 2023 imali ATACM ,da su davno imali i dalekomente rakete konštonsu i sve imali davno ali se mesecima posle obeladanjivalo ! A da bi udario ATACM i drugim stvarima po dubini moraš da imaš informacije o ciljevima ,a in formacije se dobijaju od zapadnih satelita i aviona koji kruže u medjunarodni prostor od početka sukoba znači Beč ti umešan NATO ! Vi da malo pratite temu videli bi da je Šolc indirektno priznao prisustvo NATO-a u Ukrajini a Tusk direktno i javno ! Videli bi da je Ukrajina javni prepuna zapadnih vojnika,navodno veterana jer se to ne računa ! Da svaka veća akcija takozvanih Ukrajinaca je umešan zapad ! Videli bi da su zadnji Američki instruktori napustili Ukrjinu 20222 pred upad Rusa ,znači godinama su se spremali ! Videli bi izjave sada zvanične ,da nije nas sa zapada sukob bi bio gotov još 2023 godine ! Ali ne gospodine Dušane bi se i dalje borite sa time kako HARM funkcioniše !

Pe

@Vaste
HARM odlicno funkcionise, ali Ukrajina koristi stare sovjetske letelice na koje su nekako nakacili HARM.
Ovi avioni nemaju moderan radar i kompjuter koji moze da pronadje PVO polozaj i navede na njega HARM, samo moze da ispali HARM na unapred odredjene ciljeve, uocene putem nadgledanja dronovima i td
Ulazak zapadnih aviona ce to promeniti, ali vidite da i 850 dana od pocetka ruske agresije jos uvek nijedan zapadni avion ne leti u Ukrajini.
ATACMS rakete kraceg dometa sa kasetnom glavom Ukrajina je dobila kasne jeseni 2023.A tek pre par meseci su dobili vece kolicine raketa i duzeg dometa.
Normalno je da postoji obuka za koriscenje nove vojne tehnike.Ne postoji zabrana dostave oruzja Ukrajini, i to je legalno pomagati u odbrani bar naoruzanjem, ako su to strucnjaci iz zemalja NATO, pa sta.

om

Priča o NATO kojeg Putin ne želi na granicama je šuplja ko sito. Da je bilo više strateškog pregovaranja moglo se je i tu pronaći rješenje. Ali cilj Putinov bila je zapravo Ukrajina koja je trebala postati nova Bjelorusija. Što je Putin nakon ove agresije dobio. Dobio je još jači NATO na granicama. Da je Ukrajina i ušla u NATO a mogao je ispregovarati da ne uđe jer cilj je Ukrajine samo bio da se izvuče iz ruskih skuta i ekonomski prikloni Europi. Dakle da su i ušli svijet bi respektirao rusku snagu i njihove mogućnosti za koje se mislilo da konvencionalnom silom mogu za dva tjedna do Berlina. Tako su eksperti stvarno mislili i trebalo je tako ostati. Nikome ne bi ni tada palo na pamet da čačka Ruse jer tu je i obostrani nuklearni potencijal koji nikome ne nosi dobro. Ovako sada otkriveno je da Rusi nisu nikakva konvencionalna vojna super sila, već opljačkana i zapostavljena armija sa zastarjelom infrastrukturom i problematičnim komandnim kadrom i vrlo upitnim oružanim sustavima koji su ih trebali krasiti. Što je Putinu sve ovo trebalo, ako je do sada igrao na kartu da će zapad posustati onda je omašio. Crvenih linija bilo je dosta i prijetnja Armagedonom niti Rusima više ne daje neki mir. Što bi bilo kada bi Putin pobijedio u Ukrajini to je dakle pitanje koje zapad postavlja, jer Putinu ne vjeruje stoga ova pomoć neće prestati i biti će izdašnija i sofiscitiranija, dok ima Ukrajinaca koji se žele boriti i zemlju osloboditi. Inače legitimno je napadati rusku ratnu infrastrukturu po cijeloj Rusiji.

Odgovori
al

Jako ponosan na svu nasu pomoc Ukrajini. Samo, nikako mi nije jasno zasto je dio pomoci poput ovih Antonova proglasen vojnom tajnom. Pa svi smo vidili gdje su bili parkirani i sad ih odjednom nema… pa nismo ih poslali na Fidji. Cemu to?

Odgovori
Br

Rusi stiču iskustva sa Su-57

Odgovori
Ce

Toliko o „drugoj vojsci sveta“…Kao sto sam spominjao i ranije,ruska vojska je sastavljena od 80% zastarelog sovjetskog oruzja a 20% su neki novi proizvodi i sitne modernizacije.Jos danas su se dogovorili sa Severnom Korejom o kupovini jos 5 miliona granata i municije,kakva ruska bruka nevidjenih razmera u istoriji svih ruskih ratova!Ni tih 5 miliona od Severne Koreje nece im apsolutno nista pomoci jer nasuprot sebe imaju isti narod koji je resen i ne zeli da zivi pod Putinom i kraj price!Ukrajinci su herojcine, narod koji stvarno ima kicmu i kad je najteze za njih,pravi Kozaci!Na Krimu ne postoji nijedan vise ruski avion a ni citav aerodrom,toliko malo je trebalo da se pokaze ruska nemoc i zaostalost za zapadnim oruzjem.ATACMS iz devedesetih godina je neresiva enigma,zajedno sa HIMARS i raznim ukrajinskim dronovima za rusku PVO i uopste vojsku.S-400 se pokazao kao najgori PVO u svojoj klasi a Patriot kao najbolji i to rezultati govore.Nista bolje nece proci ni S-500.Jos unistenje 2 SU-57 od ukupno 6 koliko ih poseduje RV Rusije je samarcina koja boli i bolece,mada to nije avion pete generacije jer ne zadovoljava kriterijume za to.Sinoc se desio udar na aerodromu kod Rostova dronovima te su unisteni 5 SU-34 i hangar,satelitski snimci dokazuju to.“Ofanziva“na Harkov se pre zavrsila nego sto je pocela debaklom ruske vojske u Vovchansk-u na samo 5 kilometara od granice.Pitam se koji bi sve ruski gubici bili kada bi SAD dozvolile udar ATACMS raketama po celoj ruskoj teritoriji.Nema ovde Rusija sta da trazi ni teoretski, bukvalno se Putin igra sa daljom sudbinom ruskog naroda i Rusije.

Odgovori
Dj

>> nasuprot sebe imaju isti narod koji je resen i ne zeli da zivi pod Putinom i kraj price!

To je to, ne razumem zasto se ovde uporno ignorise volja 30 miliona gradjana Ukrajine, sada u Ukrajini, i jos 10 miliona izbeglih zarad putinovog ludila.

Pe

@Cerska Unistenje SU 57 je mozda dobro doslo za Ruse jer je taj program izvukao iz ruskog budzeta jako mnogo dolara od nafte, a napravili su malo aviona, i niko ne moze tacno da proceni tehnicke karakteristike tih SU-57.
Ovo je odlican izlaz za sve u Rusiji koji su na Su-57 zaradili, jer cilj u Rusiji nije stvoriti odlican avion, nego da obicni ljudi izvuku od drzave pare za projekat i stvaranje aviona.Jedino ne valja ako te uhvate, ali posto je SU/57 unisten – niko nije kriv.

Ja

“Ruska vojska je sastavljena 80% od zastarelog sovjetskog naoruzanja…” a Ukrajinci i njihovi saveznici i dalje ne mogu da ih izbace iz Ukrajine…

Pa sta ako su kupili dodatnih 5 miliona granata? To ne znaci nuzno da im treba toliko, vec da zele da se osiguraju ako dodje do sukoba sa NATO-om… Uostalom, Rusi ne kukaju kao Ukrajinci kako im fali ovo, kako im fali ono… vec muski, cutke resavaju probleme, nabavljaju od svojih saveznika, plate im lepo bez ikakvih problema… A ne kao Ukrajinci koji od pocetka rata cmizdre i mole za pomoc, koja ih je na kraju krajeva i spasila, ali i produzila agoniju… i jednih i drugih…
Setimo se NATO agresije ‘99e – nasi su se branili sa onim sto su imali i ni jednog trenutka se nisu zalili, muski su radili svoj posao, nisu ustuknuli ni metar i pored totalno brojcane i tehnoloske nadmoci protivnika, i pretrpeli minimalne gubitke! E to je hrabrost i kicma, a ne ovo da imas citav NATO protiv “jedne” Rusije, pa se kurobecas!
Ne zaboravi takodje da su Rusi ti koji napadaju pa im samim tim treba puno granata, svakako vise nego Ukrajincima koji ih cekaju na manje-vise dobro utvrdjenim polozajima…

Ukrajinci jesu pokazali hrabrost i zilavost, ali je isto tako cinjenica da mnogi ne zele da se bore, da su mnogi prisilno zavrsili na frontu, a cak i zapadni mediji izvestavaju o grupama ljudi koje pokusavaju da pobegnu iz zemlje…
Glavni razlog zasto Rusi ne napreduju brze jeste upotreba dronova nevidjenih razmera, koji ti omogucavaju da uocis svaki potez neprijatelja, i najvece gubitke Rusi trpe upravo od dronova (nekih 90%), sto potvrdjuju i jedni i drugi…
Zamisli da smo mi ‘99e imali dronove i rakete koje Ukrajinci imaju sada, mislis li da NATO aerodromi u okruzenju ne bi trpeli?

Ljudi uporno zaboravljaju i previdjaju da Rusi na dnevnom nivou verovatno obaraju na desetine dronova i puno tih ATACAMS i ostalih “game changera”, ali kada Ukrajinci posalju vise desetina tih odjednom ruska pvo je prosto preopterecena, linija fronta je ogromna (preko 1.000 km) a pritom treba braniti i samu unutrasnjost Rusije… normalno da ce se nesto provuci…

O kakvom “unistenju” Su-57 ti pricas? Radi se o ostecenjima nepoznatih razmera, ali po onome sto sam mogao da vidim ne deluje nepopravljivo, daleko od toga… I ne, nije tacno da Rusi imaju 6 komada nego preko 20, ali to je nebitno s obzirom da je njihov glavni lovac Su-35 kojeg poseduju 140-150 komada, pored MiG-ova 31 i Su-30SM(2) kojih sve skupa ima 400! Tu su naravno i stariji lovci poput Su-27, Su-30 i MiG-29 u stotinama komada i razlicitim verzijama, ali oni se ne koriste protiv Ukrajine…

Si

@Jakov
Ako se pripremaju za NATO direktan konflikt, 5 miliona granata im nece ama bas nista znaciti. A evo prvi put danas od pocetka rata u Ukrajini, NATO objavio da je vrijeme da i oni stave svoje nuklearne snage u visi stupanj pripravnosti.

Ni

Cini mi se dronovi i BPL-ovi u ovom ratu ipak vode u odnosu na sisteme PVO. Ocigledno je razvoj dronova visetruko nadmasio razvoj PVO sistema i sistema odbrane od dronova. Rusi su prednjacili u razvoju PVO sistema u svetu, medjutim ocigledno je da su negde promasili sa putanjom u strategiji razvoja od napada malih dronova. Tesko je odbraniti se od malih dronova, fakticki morate da imate potpuno slojevitu odbranu, koja trenutno ne postoji nigde. Ona se krece od samog vojnika sa poluatomatskom sacmaricom (koga treba obuciti kao da gadja glinene golubove) ili specijalnim nisanom na pusci (nasi testiraju izraelsku varijantu sa balistickim racunarom), pa zatim puskama za elektronsko ometanje koje treba da postoje u svakoj desetini, pa zatim rucnim prenosnim sistemima (cija je vrednost upitna zbog malog toplotnog zracenja drona, tipa Strela, Igra, Verba, Mistral, Stinger itd,, mozda svedski RBS70NG koji radi na principu laserskog vodjenja) pa zatim cevne sisteme (sa velikom gustinom paljbe ili specijalnom municijom, ili blizinskim upaljacima (ponovo upitno da li ce se aktivirati na malom dronu)) i sisteme kratkog dometa (tipa Pancir, Tor, kineski ekvivalenti, itd.), pa zatim sistemi srednjem dometa (tipa Buk, NASAMS, IRIS, itd. ), pa na kraju Patriot, S300/400, FK3, Aster i tako dalje. Na sve ovo treba dodati vece sisteme elektronskog ometanja. Sve nabrojano kosta mnogo i trenutno ni jedna armija u svetu nema ovako gust sistem obrane. Zato cemo i u buduce gledati da neka BPL od par desetina hiljada USD, unisti avion od 250 mln USD na stajanci.

Odgovori
Ce

@Nikola P.
Jedino Izrael prednjaci u razvoju i upotrebi PVO a to dokazuju non stop sukobi sa Iranom, Hezbolahom,Hamasom,Hutima…Posebno je to dokazao zadnji pokusaj napada Irana sa preko 300 krstarecih i balistickih raketa i plus dronova koji je Izrael veoma lako neutralisao bez ikakvih problema po teritoriju Izraela.Iron Dome je sa Arrow 3 i 4 , najbolji i najdokazaniji PVO na svetu.

Ev

Nikola P.
Мислим да српски читалац из свега што чита о конфликту у УКР мора ( Као и српска војска и држава) да примени следећу ЈАСНУ слику бојишта 21 века:

Вишенаменски Борбени авиони -Упитни!
Масновна упортреба дронова и интелигентне муниције -Обавезна!
Тенкови -Упитни!
Речни Бродови- Упитни!
ПВО велики – Упитни!
Ласери- Надолазећи!
Сателити- Обавезни!
Ел Борба- Овавезна!
Ратовање у Бригадама- Упитно!
Хеликоптери- Упитни!
Артиљериско Ракетне снаге са прекодоволјно муниције-Обавезно!
Падобранска Пешадија- Упитна!
Инжељерија-Обавезна!

Am

Вишенаменски Борбени авиони – kako upitni pored jedrećih bombi? Nema druge metode za bacanje bilo čega od 1 tone

Тенкови – ostaju samohodni topovi, makar. A kada im razviju ometače, postaju ponovo dobri

ПВО велики – ako ih nemaš, dobiješ 1500 kg bombe, što ti prilično upropasti dan

Хеликоптери – sa Hellfire ili Lemur sasvim dobri. Ako rade kao Grad, mnjef

Dr

@Petrović Dušan
Kažete kako je vojska RS oborila samo jedan“ miraž“, to je tačno,ali ne može se porediti PVO Republike Srpske i PVO raspoređen u Donbasu,na Krimu itd
@Đuka
Po mom mišljenju glavni zadatak f-16 neće biti uništavanje dronova i krstarećih raketa već gađanje Ruskih aviona koji izbacuju klizajuće bombe (koje po rečima Ukrajinaca predstavljaju ogroman problem) ,a koji moraju prići na 50-ak kilometara od cilja znači da će biti u dometu VV raketa koje nosi f-16, i naravno za nošenje raketa vazduh -zemlja velikog dometa.
Posle priznanja da je A-50 oboren sistemom “ Patriot“,gde je posada verovatno bila strana,mislim da Rusi hoće da zaprete i verovatno gađaju sistem AWACS,otuda i S -500 čije rakete su dometa,koliko i radar na AWACS-ima,oko 500 km,tako sam pročitao,(ne znam da li je tačno). Inače obučeni piloti f-16 podržani od strane AWACS -a i drugih NATO sistema za prikupljanje podataka i informacija su najteži mogući protivnik za svaku PVO.
Videćemo ( a nadam se da nećemo),mir što pre.

Odgovori
Dj

>> Po mom mišljenju glavni zadatak f-16 neće biti uništavanje dronova i krstarećih raketa već gađanje Ruskih aviona koji izbacuju klizajuće bombe

Slazem se, to je glavni cilj ali ne mogu odmah prvi dan tamo jer to je ipak veoma blizu ruskoj lovackoj avijaciji koja, da li bese u 5 sektora, patrolira sa parom lovaca 24/7 za linije fronta. Nerealno je nekoga ko nije oborio ni dron pustiti odmah da ide na Su-35.

Treba imati u vidu da f-16 poseduje odlicne VZ mogucnosti, jako mnogo ubojnih sredstava, nisanski kontejner, znatno kvalitetnije dejstvo sa HARM itd.

F-16 poseduje signifikantno bolji RWR (RUSI, Justin Bronk) i moze pilotu pruziti realnu sansu da detektuje ozracenje i preduzme kontramere.

Vidimo da ih mogu upotrebiti za bilo sta ali postoji misljenje da ce prvo malo raditi u pozadini.

Pe

@Dragan Brankovic
Medjutim, da bi imali punu sliku uspesnosti bilo kojeg PVO, treba znati dve cinjenice:
1.broj srusenih aviona
2. broj izvedenih letova.
Na primer:
U akciji NATO u BiH 1995 avioni NATO su izveli 3515 letova, i imali gubitak jedan (1) .
Napro na ruske PVO u Donbasu i Krimu i unitar Rusije su ocigledno vezani za dolazak zapadnih aviona, dakle, prvo unistavanje PVO, onda avioni, sto je logicno.

Ukrajinci jesu unistili ne jedan nego vise S-400. Takodje Su-57 na zemlji.

To naravno nije iznenadjenje, sve granice Rusije prema Evropi su pokrivene AWACS-ima i vrsi se snimanje ne samo situacije u vazduhu vec i pokret PVO sistema i trupa ne zemlji. Uz to danasnja tehnologija omogucava u kombinaciji sa detaljnim informacija o reljefu da se stvori detaljna slike pokrivenosti radarima.

Sve to uz upotrebu najmodernijih krstarecih raketa sa malom povrsinom radarskog odraza znaci da totalno pokrivanje radarima i PVO sistemima vise nije moguce.

Drugim recima Rusi ce morati da nesto promene kako u strategijskom smislu (npr Zapad ca sa ovim nastaviti sve dok ne oseca bol), tako operativno i takticki stalnim pomeranjem trupa i vrednih sistema.

Ovo naravno ne bi bilo tako da od prvog dana i pre samog rata nisu tolerisali prisustvo AWACS-a, sto ih skupo kosta i tek ce ih skupo kostati.

Odgovori
Dj

Prisustvo AWACS-a? Ti bi rusio avione nad teritorijom NATO, zelim vam puno uspeha s tim, sto pre pokusate to ce se pre ovaj rat zavrsiti, videli smo u 1. i 2. svetskom da USA trebaj prilican kick u bulju da se zaista pokrenu a onda nema zaustavljanja.

Mi

Slazem se sa komentarom. Retko realno sagledano.
Jos bih dodao nesto sto se retko spomene. Ceo NATO danas slobodno koristi ceo svoj i ukrajinski prostor da nisani Rusiju, a koristi ukrajinsku „ruku“ da ispaljuje svoje rakete na Rusiju. Na to Rusija ne sme da uzvrati na isti nacin jer bi znacilo WW3. Čak i stotine svojih eksperata za oruzije boravi odrzava i priprema tu opremu u Ukrajni (Patioti, HARM, HIMARS SCALP/StormShadow rakete, radare i NATO komunikacije situacione svesti bez koje bi Ukrajna bila slep i odavno razoruza (demilitarizovana), Dakle proksi rat na kvadrat nevidjen donsada. Rusija je sama kriva sto je dozvolila da je tuce NATO sa ukrajinskoim prstom na obaraču nekim od najmocnijim oruzijima NATO saveza.

Mi

Nemaju oni sta tolerisati ili ne. Awacsi lete medjunarodnim koridorima. Isto mogu i ruski.

Pe

@Miloš77 „sukob Rusije i NATO bi znacio WW3“
U prvom svetskom ratu je bio sukob Centralnih sila i sila Antante.
U drugom sv.ratu Nemacka-Japan-Italija sa saveznicima (Rumunija, Madjarska) protiv druge grupe zemalja.
Rusija 2024 nema niti jednog vojnog saveznika, niti je clan grupe zemalja, koje su suprotstavljene NATO. Ako Rusija napadne NATO to ce biti rat 32 zemlje i tri nuklearne sile protiv Rusije, sto znamo kako ce se zavrsiti.

Fi

Nitko ovde neće reći da je zapadno oružje bolje i i to predzadnje generacije od ruskog? Pa ameri već gledaju Mars kako da budu tamo mi smo u nekim ruskim fantazijama.

Odgovori
Dj

Pa realno, mislim Spacex sar’anio ruski LEO biznis a zaludjenici se i dalje odusevljavju Sputnikom

Va

Ako su predzadnje generacije,Jawelon,Nlaw,Srom Shadow,SCALP,ATCM sa modernim projektilima i PVO zapadni da isti najmodernijim raketama onda nemojte više da pišete ! Pročitao sam ovde i komentare tipa ,tek kada dobiju Tomahavk a Storm Shadow i SCALP proglasili starim ! Stiće Mars sa Ruskom raketom i opremom made in Chine ……

Si

Vaste pa Tomahawk Block V je mladji model i od SCALPa i Storm Shadowa. Iako je prvi Tomahawk poletio 1983, Tomahawk je krstareca koja je jos u razvoju i stalno se unapredjuje. Vecina plovila americke mornarice je moze ispaljivati. Nece je rashodovati tako lako. Dapace, u 2024. su ih vec ispalili 80 komada a svaka je cca 2 mil USD.

Va

Sivi Recimo Tomahavk ostaje i dalje u upotrebu i uoravu si ,pogotovu zbog svestranosti i daljine dometa inače to što pišeš je ko kada bi napisao malo posle 2005 kada je ušao F-22 u upotrebu da je F-16 mladji model jer je modernizovan !? Ko što će još dugo ostati upotrebu mnoga druga oružja stara koja se stalno unapredjuju u Američkoj vojsci pa i taj F-16 i F-15 i B-52 i još gomila drugih prastarih unapredjenuh oružja ! Inače i SCALP/Storm Shadow su isto krstareće rakete ali srednjeg dometa i mnogo mladja ,ali taj pojam dalekometna je jedini razdor koji ih deli ! Inače nikakva nepoznanica za javnost ! To ko kada bi sada rešili da izbace seriju modernizovani F-15 za 2025 i kažeš mladji je model od F-35 i F-22 ……

Si

Vaste
Kakva slucajnost, pa i jesu napravili F-15EX koji je mladji model od F-35 i F-22. Usudio bih se reci cak i bolji od oba.

Dj

>> F-15EX koji je mladji model od F-35 i F-22. Usudio bih se reci cak i bolji

U cemu je bolji?

Mi

Djuka,
U bukvalno svemu osim stealth-u. Zato i kosta duplo vise.

Va

Sivi Pa kažem jer znam da su napravili posle 2005 i F-16 modernizovan i F-15 X modernizaciju i sada je on mladji od F-35 koji se uveliko pravi i kasnije je konstruisan ? Šta ti misliš ? Koji je mladji model F-35 koji se uveliko pravi sada i kasnije je konstruisan ili modernizovan F-15 i F-16 iz početkom osamdesetih ,koji se modernizuju svaku deceniju ? Dali je bolji, ne ulazim u detalje već koji je mladji ?!

Va

Miloš77 Koliko znam obrnuto je što se tiče cene !? F-15 EX i F-22 ,da je F-15 EX nešto malo skuplji od F-35 ali zato je F-22 duplo skuplji !

Mi

Pardon, nisam mislio na F-22. Brzam, na poslu sam. Moj odgovor je za F-35 i F-15EX..

Si

Vaste,

Iskreno dajem prednost dizajnu koji je usavrsavan 30 godina i nije odbacen nego se rade nove iteracije. Znaci da snage koje ga upotrebljavaju smatraju da je i dalje perspektivan cak i u konkurenciji F-22 i F-35. F-35 zasluzuje respekt, to svakako ali je jos klinac, junior. Zelen. Broji li 10 godina iskustva? Mislim da ne, u sluzbi je od 2015te godine. Znaci puni 9 godina. Mora jos plazma keksica papati da stigne starijeg brata.

Va

Sivi F-35 tek predstoji navodno sudbina F-16 a to je decenijski usavršavanje i proizvodnja ,pošto F-16 koliko sam gledao mislim ima najviše sati leta i aktivnosti ,platforma F-16 i F-15 je stara preko 40 godina ,usavršavan je svake decenije ! Ali ako stelt kao stelt bude poništen u budućnosti mislim da će vek usavršavanje i korišćenja F-35 biti mnogo kraći ! F-35 je ipak nešto najmladje što imaju i moderno ali i ja dajem prednost F-15 kao proverena mašina pored još nekih aviona ……

Sv

Sto se tice mitomanije o harm-u za vrijeme 1999 i o tome je pisao zoran vukosavljevic.Prema podacima koje ja imam ispaljeno je 743 HARM-a, 6 ALARMA i 8 ARMATA.
Ukupno je pogođeno oko 50-tak radara raketnih jedinica PVO i radara sistema VOJiN. U „pogođene“ je uključen ukupan broj pogodaka, makar i više puta u isti radar (oštećen, pa opravljen, pa opet pogođen…).
Efikasnost je dakle niska. Pogađanje od 6-7%, a uništenje ili trajno onesposobljavanje verovatno dvostruki niži procenat.
NATO izvori su nakon rata u svojoj analizi izneli procenjenu efikasnost od 3-6,6%, što bi se moglo poklapati sa ovim podacima koje sam ja izneo.

Odgovori
Mi

@Svarog, kao i svako oružano sredstvo i protiv sredstvo, odvraćanje ili onemogućavanje delovanja neprijatelja je ponekad i osnovna funkcija (protiv)sredstva. Možda je HARM malo PVO sistema i radara uništio, ali je svakako terao posade da gase radare te je kao najbitnije, onemogućio PVO da radi punim kapacitetom. To je sasvim dovoljan razlog da se HARM smatra uspešnim i opravdanim.

…kao uostalom što PVO ne mora da obori mnogo aviona, ako natera protivnika da ne koristi avijaciju u punom kapacitetu. Nisu ni ukrajinski ni ruski PVO mnogo aviona oborili, ali ni jedni ni drugi zbog PVO-a ne mogu da špartaju nebom protivnika tek tako.

Svako oružje koje neko ima, protivnika ne mora nikada da pogodi, ali ga tera da se ponaša drugačije, i da koristi njemu manje povoljne, skuplje, sporije i teže taktike.

Važi to od prvih oružja. Primer iz WWI, ne moraš reći da je mitraljez uspešan, jer od ‘iljadu metaka jedan nekog i pogodi (užasan skor gledajući procente). Ali dok drlja iznad rovova, teško će neprijatelj promoliti nos.

Va

Meni ovaj SU57 izgleda kad da je nascrtan na asfaltu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor