KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade
Pola milijarde evra prihoda u 2023. godini / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

Srpska nacionalna avio-kompanija saopštila je danas da je, prema preliminarnim rezultatima, ostvarila rekordni profit od 40,5 miliona evra. Kako se dalje navodi, ovaj rezultat predstavlja dvostruko veći profit u poređenju sa prethodnom godinom.

Kompanija naglašava da su profiti ostvareni bez ijednog evra državnih subvencija.

Er Srbija je tako tokom 2023. godine ostvarila pozitivan operativni i neto rezultat i prema preliminarnim rezultatima zabeležila prihod od 627,9 miliona evra, premašivši pola milijarde evra prihoda po prvi put od 2013. godine, stoji u saopštenju.

– Er Srbija je prošle godine značajno porasla u odnosu na poslednju pretpandemijsku 2019. godinu. Ta godina ostaje u istoriji, a novu istoriju pišemo sada. Prošle godine uvećali smo našu mrežu za 23 nove destinacije i u jednom trenutku leteli na ukupno 87 ruta do 34 zemlje širom Evrope, Severne Amerike, Azije i Afrike. U redovnom i čarter saobraćaju prevezli smo ukupno 4,19 miliona putnika, što je treći najbolji rezultat u istoriji kompanije dugoj skoro 97 godina.

Potvrđeno proširivanje flote i u ovoj godini / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Udeo transfernih putnika porastao je na 40 odsto, sa 35 odsto u 2022. godini. Veoma nas raduje što je takav rast bez presedana pratio i pozitivan finansijski rezultat. Intenzivni rast u 2022. i 2023. godini bio je neminovan da bismo odgovorili na povećanu tražnju i postigli kritičnu masu i tržišno prisustvo koje nam je neophodno za dalji razvoj poslovanja, u skladu sa našom strategijom. Sada, kada smo u jubilarnoj desetoj godini od pokretanja Er Srbije dostigli pomenutu kritičnu masu, radićemo na daljoj stabilizaciji saobraćaja, produbljivanju mreže i unapređivanju usluga koje se pružaju putnicima. – rekao je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije.

Er Srbija potvrđuje da je u narednim nedeljema i mesecima planirano proširivanje flote, pre svega kada je reč o regionalnim avionima ATR 72-600 ali i novim avionima za dugolinijski saobraćaj Erbas A330-200.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

de

Ovde nesto nije kako treba! Zar nema, na ovom sajtu, toliko „poznavalaca“ koji tvrde da Er Srbija ne treba da postoji, da je najgori prevoznik na svetu, da bez drzavnih subvencija ne bi sastavila mesec dana, da im se avioni raspadaju, da su nebezbedni….i onda izadje ovakav tekst?!? I na to jos i onaj od pre nekoliko dana o Beogradskom aerodromu! Izgleda da bas i nije kako ti pametnjakovici tvrde!

Odgovori
Iv

Ja cu da vam kazem u cemu je problem. Dok sam bio mladji i nisam mrdao dalje od svog okruga bio sam ubedjen da je drzava za sve kriva, da ne valja ova vlast, ona vlast, da sam rodjen u pogresnoj drzavi, uvek mi je nesto smetalo… jednostavno mi, poreklom sa ex yu, imamo tu pljuvacku dijagnozu, da nase nista ne valja, da je propalo sve i da je sve tudje bolje. To je prakticno postalno normalno. Svuda cujete oko sebe- ovo nema nigde, samo kod nas. I kada sam kasnije prosao malo sveta, upoznao druge nacije, religije, drzave….shvatio sam da nije sve tako ni crno, kao sto nije ni ruzicasto. Srbija je, kao i druge ex Yu zemlje lepa, ima divnih ljudi, postenih uspesnih ljudi, uspesnih kompanija, nismo naravbo najbolji, ali nismo ni najgori. Svima se desavaju greske, svuda ima svakakvih pojava u drustvu. Mislim da je jedna od prvih stvari koju nas narod treba da odbaci- pljuvacina, pljuvacina po svome. Druga stvar je, da scako mora da se bori za sebe i u postojecin okolnostima izvuce najbolje sto moze. Pogresno je ocekivanje da ce drzava ili vlast ili neko treci da resava nase svakodnevne probleme.
Iz tih pogresnih pogleda na svet prolizilazi da se svi u sve razeumeju, svako bi to bolje uradio, i sve sto je nase ne valja nicemu. To moramo da menjamo. Niti je aerodrom NT najbolji na sveti, ali nije ni najgori. Sredjen, moderan aerodrom, skroz ok. Medjutim kad covek cita komentare, pomslio bi da je aerodrom u raspadu, da nista ne radi kako valja i da je u rangu nekog aerodroma iz neke siromasne africke zemlje. Kasnjenja se desavaja svuda. Bio sam na raznim aerodromima i manje vista sce je to tu negde.
Kao sto AS sigurno nije najbolji i najluksuzniji avioprevoznik, ali daleko od toga da je ispod proseka.

Zo

Bravo!

Ne

Finansijski rezultat se u Srbiji se vrlo lako kreira po necijem ukusu i za potrebe necije kampanje. Svako ko iole putuje vidi zaista u kakvom je stanju aerodrom Beograd i kakav je fijasko cela koncesija. Stari linoleum je zamenjen novim u boji drveta, kontejnerska konstrukcija, stari aviomostovi iz 80-ih koji su samo prefarbani. Rekonstrukcija koja traje vise nego izgradnja celog novog Istanbulskog aerodroma. Uz sve to isti taj aerodrom je podigao cenu aerodromske takse radi maksimalnog izmuzavanja dobiti bez iole vece finansijske investicije. Pre nekolikog godina sam obilazio neke male africke nacije koje su imale terminale velicine kontejnera sad imaju terminale na kojima bi aerodrom Beograd trebao da im pozavidi. O Air Srbiji koja je razvukla svoje kapacitete i ljude do maksimuma, o ucescu wet lease u ukupnoj floti (sreca pa su ispratili marathon) i uspesnom menadzmentu ne treba pricati. Kvalitet usluge u avionima u poredjenju sa cenom karte, on time performance i sve ostalo govori o samoj kompaniji. Da ne pominjem gasenje 737 flote, slanje iskusnih pilota kucama da bi se sada isti takvi avioni uzimali iz istocne evrope komplet sa posadama. Kriminalno prema novim generacijama i novim narastajima koji bi trebali naci posao u istoj toj srbiji. Zato je besmisleno pricati hvalospeve kad ispod PR-a i fasade stoji nesto sto ce se na naznake bilo kakve krize srusiti kao kula od karata. Da vidimo kako ce AS izgurati ovu sezonu, da vidimo da li cemo sedeti na gejtovima bez ventilacije i klime u starim aviomostovima dok budemo cekali ukrcavanje na avione koji kasne.

Sr

@dejanera
Dve stvari: Država ni AS kada su ušli u taj projekat nikakvu komunikaciju nisu imali niti su se potrudili da objasne koji je krajnji cilj cele te priče niti šta je njihova vizija tj. da li je uopšte imaju. Što je malo bizarno kada govorimo o budžetskom novcu u visini od nekoliko stotina miliona evra. Te Arapi, te neki slotovi, te ovo vredno, ono vredno, a na kraju ništa nije vredno.

Onda se desila korona, neke regionalne kompanije su propale(neke i pre) AS je dostavljala lekove, onda se tržišno pokazala kao agilna i odjednom je državi sinula ideja „eto vidite za to nam treba“, pre toga su lagali da je firma profitabilna i kada nije bila, da bi suštinski čitavo vreme priča zapravo bila oko prethodne koncesije aerodroma i kroz to se „isplatila“ kompanija. Ne znam što je to bila tolika filozofija prezentovati kao projekat?

Na to imaš te strane medijske kompanije koje posluju u Srbiji pa sve što je državno(AS, ŽS itd.) pljuju i kada treba i kada ne treba, onda ovi domaći mediji pljuju u kontra smeru i eto histerije.

Nije da je moje mišljenje „bitno“(realno opisati ga kao nebitno je precenjivanje), ali eto ništa nisam imao protiv da se JAT/AS ugasi ako nije profitabilna, ništa nisam imao protiv ni da je subvencionišu ali da iznesu neku jasnu strategiju zašto to rade….onda sam se u nekom trenutku pomirio sa činjenicom da ovde komunikacija među ljudima, a kamoli na nivou država-narod je još uvek jako, jako daleko od neke zdrave tačke da prosto nema i smisla razmišljati na te teme.

Dj

>> strane medijske kompanije koje posluju u Srbiji pa sve što je državno(AS, ŽS itd.) pljuju

Jezivo je ovo sto pises, mislim da si i ti deo problema a nikako deo resenja (kao sto se tripujes).

de

@Ivkos
Slazem se. Moj post je prozivanje ovih sto im je sladje tudje sirce od domaceg meda! Istih onih sto ako drzava kupi 3 vrste helikoptera onda je to nocna mora za logistiku a ako ne kupi onda niko nista ne radi i samo se muzu pare. Onda izadje tekst u kom se kritikuje nedostatak vecih helikoptera i oni opet kritikuju. Kazu zasto se ne nabavlja? A sta da nabave? Mi koristimo Ruske transportne helikoptere a do njih je sada nemoguce doci. Znaci treba kupiti na drugoj strani. A ako kupimo te onda nije vise problem povecenje tipova aparat. A za druge , naravno, bice problem! Ako drzava proceni da je bolje da se aerodrom u Nisu drugacije organizuje onda se dize ustanak i nekakvi protesti dezurnih protestanata kojima i nije bitno ko je i za sta organizovao proteste samo da se oni pojave! Kad izadju brojevi da taj aerodrom sada bolje radi onda opet isti protestuju i opet im nesto ne valja. Dobro je neko rekao da smo mi (vazi za sve drzave ex-yu) male nacije sa percepcijom super sile. Vozimo aute stare 18 godina (prosek u Srbiji) ali za vojsku da se kupi 100 Nora, 1000 tenkova, 10 sistema dalekometne PVO, ove sitne svaka kuca da ima po neki, aviona jedno 50-60 komada i to samo lovackih! A zavisno od toga ko koga vise preferira ili da se kupe SU 57, SU 35 ili makar SU 30 odnosno F 15, Rafali ili F35. Kada se kupe nova dva transportna aviona jedni kukaju sto je samo 2 a drugi sto nismo kupili od neke druge zemlje. To sto smo se krpili i sa jednim nekako 10 godina nikom nista. I sve nam tako! I ne, nisu ove nase drzave ni blizu vrha u bilo cemu. Ali su daleko bolje cak i od prosecnih drzava sveta. Moje licno misljenje je da svi idemo napred. Neko brze, neko sporije, neko ima jedne neko druge probleme ali svi guramo nekako! Da li bi bilo bolje da je brze i vise? Naravno! Ali kad uporedim bilo koju oblast sada i pre 10-15-20-25 godina ja vidim napredak. Ko ne vidi ja mu pomoci ne mogu! A ni oni meni!

Ma

Super ako su profitabilni. Mogli bi sada da naprave desetogodišnji plan vraćanja subvencija u budžet.

Da

Zasto bi pravili plan vracanja subvencija u budzet? Drzava je vlasnik preduzeca, ona dobija novac nazad kroz dividende.

Pe

Svaka kompanija nekad posluje dobro a nekad loše, zavisno od stanja na tržištu i menadžmenta. Sada je Er Srbija u sjajnom položaju jer smo u dobrim odnosima i sa istokom i sa zapadom.
Telekom Srbije pre nekoliko godina umalo da prodamo za mali novac a sada odlično posluje. Tako da ne treba žuriti kada su važne državne kompanije u pitanju.
Tačno je da kod nas ima dosta ljudi kojima ništa ne valja i sve će kritikovati i nalaziti manu. Takvi uglavnom i komentarišu na raznim temema. Pretpostavljam da im je lakše kad svoju mržnju i bes izbace negde.

Odgovori
Dk

Prihod je pre korone bio oko 300M a sada je preko 600M, plus proftabilnost nikad veća i ljudi u komentarima pljuju. To je jadno. Pitam se gde im je ogledalo.

Odgovori
Do

Bilo bi jos jace , da nam EU nije vezala ruke da letimo za Rusiju..ogromno trziste koje ima samo par opcija da leti na zapad! Pritom potraznja tolika da se svaka cena placa…mada i ovako imamo pricu oko toga..7/8 letova dnevno..not bad

Odgovori
Jo

@Djuka 23:06, 16. mar. 2024.

Naravno da je AS bio na udaru medijskih kampanji, ali i prljavih udaraca od stranih kompanija. Lufthansa je gušila JAT. Lufthansa je sprečila Etihad da se povuče iz Evrope. Lufthansa je dobila ogromnu količinu para od nemačke drtžave, u vreme kada se u nuždi zaboravilo na otvoreno nebo i liberalnu ekonomiju. Zašto AS ne može da dobije codeshare sa Star Aliance (osim sa Turkish)?

Dr

Poredjenja radi, zivim u Svedskoj vise od 30godina. Jos nisam cuo da je SAS bio ekonomski pozitivan. Letio sam snjima barem 100 puta (radio u Norveškoj). Avioni su im stari i prljavi, stjuardese su u prosjeku bar 45 godina. SAS skoro nikad ne leti za EX Yu iako ovdje zivi puno nasih ljudi itd. I vec pogadjate jos nisam čuo da se neki Šved ovdje nešto zali a i da to radi koga briga! E to nema nigdje na svijetu!

Odgovori
Mi

E bas ti hvala sto si ovdasnjim dezurnim pljuvacima i sveznalicama objasnio neke stvari…. kratko ,jasno ,jezgrovito .

П

Честитам! Пуно поздрава из Црне Горе.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs