Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao prvi AOC za komercijalne letove hidro-aviona u Srbiji kompaniji GAS Aviation

7. avg 2024

[ANALIZA] Pomažemo premijeru Milojku Spajiću: Treba li Crna Gora da kupi „makar jedan“ Kanader, ima li alternative i kako to sve platiti?

7. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 3. deo

2. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Ponovo veliki požari u Makedoniji, u pomoć stigli i Er Traktori registrovani u Južnoj Americi

1. avg 2024
Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije
Predsednik sa pilotom iz Srbije / Foto: Fejsbuk stranica predsedništva Somalinenda

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

Predsednik Republike Somalilend Muse Bihi Abdi, učestvovao je u zvaničnom predstavljanju aviona kompanije „Somaliland Airline“, koji će se koristiti za obuku lokalnih pilota – objavljeno je pre tri dana na sajtu somalilendske predsedničke kancelarije.

Kako se navodi, predsednik je predstavio avione, kao i projekat koji je razvijen u saradnji sa srpskim stručnjacima, a lično je pilotirao na prvom letu, kako su definisali – „avio-kompanije“ koji je, opet prema saopštenju, uspešno izvršen.

Istovremeno, predsednik Bihi je položio kamen temeljac za novi Institut za vazduhoplovstvo u okviru Uprave za civilno vazduhoplovstvo i aerodrome Somalilenda, koji će se fokusirati na „nauku o vazduhoplovstvu“. Pored toga, pokrenuo je izgradnju novog terminala na Međunarodnom aerodromu Egal i svečano otvorio renoviranu VIP salu.

Detalj sa ceremonije. Avioni su ofarbani u jedinstvenu šemu. Kapotaži su, moguće zbog eliminisanja odsjaja, crne boje / Foto: Fejsbuk stranica predsedništva Somalinenda

Tokom događaja, ključni zvaničnici, uključujući ministre i stručnjake uključene u obuku budućih pilota, pohvalili su napredak države i značajnu ulogu koju će ovaj projekat imati u razvoju zemlje. U svom obraćanju, predsednik Abdi pohvalio je napore vazduhoplovnih vlasti u ostvarivanju njegove vizije da Somalilend poseduje i koristi „sopstvene vazduhoplove“.

Događaj je završen dodelom počasnih diploma mladim Somalilandcima koji su studirali avijaciju u inostranstvu, kao i stranim stručnjacima koji će ih obučiti za letenje na novim avionima kompanije „Somaliland Airline“ – navodi se u saopštenju.

Predsednik Bihi za komandama Utve-75, pored njega stoji čovek bele puti / Foto: Predsedništvo Somalilenda

Kako se može videti iz objavljenog medijskog materijala, prvi avioni kompanije „Somaliland Airline“ na kojima se obučavaju njihovi piloti jesu jugoslovenski školski klipni avioni Utva-75, a na jednom od njih je upravo i leteo predsednik Bihi.

Na objavljenim forografijama se mogu uočiti dve Utve-75, a prema ranijim najavama planova za osnivanje nacionalne avio-kompanije Somalilenda, predsednik Bihi je u junu ove godine izjavio da Somalilend poseduje 4 aviona koji su namenjeni za obuku.

Još uvek nije poznato odakle su avioni Utve-75 stigli u Somalilend. Na fotografijama se mogu prepoznati i pomenuti srpski stručnjaci. Naravno, Utva-75 se regulatorno (kada je reč o priznatim državama) nikako ne može staviti u bilo kakav kontekst bilo kakvih operacija neke avio-kompanije. Termin „avio-kompanija“ se ovde verovatno odnosi na školu letenja.

Do sada se znalo da je ove avione u Africi koristilo (ili još uvek koristi) ratno vazduhoplovstvo Sudana koji je iz srpskih aero-klubova nabavio 12 aviona. Još 2010. godine pojavile su se prve fotografije sudanskih Utvi-75 označenih kao SAFAT 03 koje su u Sudanu predstavljene kao avioni domaće konstrukcije, kao i da ih, navodno, proizvodi sudanska državna kompanija SAG (SAFAT Aviation Group).

Narednih godina SAG je na međunarodnim vazduhoplovnim sajmovima predstavljao SAFAT 03 u nešto izmenjenoj, redizajniranoj varijanti, ali očigledno baziranoj na Utvi-75.

Tango Six je 2015. godine, izveštavajući sa sajma u Dubaiju, pisao o YU-PBK koji je čak učestvovao i u letačkom programu.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ma

Interesantna vest. Da nema T6, verovatno nikada ne bismo čuli za ovako nešto, hvala vam! Eto dočekali smo da Utva 75 makar negde bude senzacija i prihvaćena makar na početku kao dobar avion. : )

Odgovori
Il

Somaliland je Somalija!!!!

Odgovori
Ne

Lažna država Somaliland. :)

Ne

Nije. Pored Somalije. povrsina dvaput veca od Srbije, isto stanovnika. e jos da nadju naftu i na konju su.

DJ

Da nadju naftu i na konju su? Haha, Srbinu samo da je da se nadje nesto zakopano ispod zemlje, da se vadi i skupo prodaje. Kako se nisi prevario pa im pozelio, nemam pojma, da otvore skole, vredno uce, razvijaju tehnologije, rade biznise zasnovane na inovacijama itd?

Ne

Djuka

Poradi na shvatanju sarkazma…..

Sr

Volimo mi te SAO države.

Odgovori
KK

Biznis je biznis! Bio to Somalilend ili SAO Svazilend :)

Ne

Eto dokaza da uvek moze da se nadje neka nisa za posao, ko hoce da radi.

Odgovori
le

Pa u suštini na tim tržištima smo ranije solidno prolazili, i sad bismo mogli (dokaz je ovaj video). Ne možeš drva u šumu prodati, ali ima gdje se može…

ra

Baš je lepo videti naš legendarni avion pa makar i na drugom kontinentu jer kod nas vladaju druga mišljenja po pitanju ovog aviona, u Srbiji trenutno možda leti još jedna ili dve Utve 75 a da ironija bude veća aeroklub iz Pančeva koji se nalazi uz fabriku koja je proizvodila ovaj avion je svoju Utvu 75 prodala i sada od letelica nema ništa već valjda puštaju avione od papira, kakvih likova ima u našem vazduhoplovstvu pa to je neverovatno!!!

Odgovori
ma

jao video je vrhunski – od ovog Ray Charlesa koji „pilotira,“ pa sve do „promocije“ pilota u građevinskim šljemovima i highvisibility prslucima.

Odgovori
go

Nabavio im je neko verovatno iz Sudana. U Somaliji se sprema haos. Egipat bi da udje dole. Eritreja, Egipat i Somalija su potpisali ugovor o vojnoj saradnji. Etiopljani nisu srećni. Biće tu još slučajeva „kokina autonomna oblast“ ili ova oće da bude. Ako se sukobe Etiopljani i Egipćani, to je pobunjenicima prilika. Neko se možda kladi na ovo.

Odgovori
R.

SAFAT 02/03 je novi avion sličan UTVI 75 ali nije UTVA 75! Avion je konstruisan i napravljen ( prvi prorotip je leteo u Dubaiju na avio-salonu , za potrebe sudanskog vazduhoplovstva kao njihov budući proizvod! Izrađeni su svi alati za avion, ugrađen američki motor Lycoming IO-360 i elisa nemačkog proizvođača proizvođača , ali se od gradnje fabrike i transfera tehnologije osustalo! Na slici je prava školska UTVA 75 , koja je mogla biti kupljena od aeroklubova, vojske ili od stranaca koji su je ranije nabavili !

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor