[RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

24. feb 2024

Mađarska nabavlja još četiri švedska višenamenska borbena aviona Gripen

23. feb 2024

Vojska Srbije prvi put prikazala Repelent, državni vrh misli da Hrvatskoj neće biti prodate rakete Meteor, najavljena serijska proizvodnja FPV dronova

15. feb 2024

Tales za Tango Six: Ground Master radari se mogu integrisati i sa PVO sistemima istočnog porekla

13. feb 2024

Srbiji isporučen još jedan helikopter H145M, ovog puta stigao VIP primerak

12. feb 2024

Vojne varijante aviona AT-802: Od ubijanja komaraca do ubijanja ljudi i tehnike

12. feb 2024

[RAT U UKRAJINI] Smena u ukrajinskom vojnom vrhu, smanjenje vojne pomoći EU, kod Kijeva počela izgradnja fabrike besposadnih letelica Bajraktar

9. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Počela isporuka novih helikoptera Erbas H145M za RV i PVO Vojske Srbije

8. feb 2024

Ukrajina želi da uvede novi vid oružanih snaga posvećen isključivo besposadnim platformama

7. feb 2024

[RAT U UKRAJINI] Masovni ukrajinski napad na Krim, potapanje ruske raketne korvete, Hrvatska vojna pomoć do sada 181 miliona evra

2. feb 2024

Rumunija nabavlja helikoptere H215M u mornaričkoj varijanti

1. feb 2024

[UMEX 2024] Rusi promovišu uspostavljanje proizvodnje svojih dronova u inostranstvu

31. jan 2024

Vijesti: Helikopter Bel 412 Vojske Crne Gore pretrpeo havariju motora na zemlji, šteta se procenjuje do milion evra

31. jan 2024

[UMEX 2024] Intervju sa suosnivačem PR-DC-a: Novi FPV dronovi, dosadašnja iskustva u prodaji i status uvođenja prvih proizvoda u Vojsku Srbije

31. jan 2024

Vučić: Blizu smo kompletiranja tri baterije FK-3, Repelent je u našim rukama, nabavljen je kineski PVO sistem HQ-17

30. jan 2024

[UMEX 2024] Bugarski dron-kamikaza Nemesis

30. jan 2024

Hrvatskoj odobrena kupovina 8 dodatnih helikoptera „Black Hawk“, HRZ postepeno prelazi na potpuno američku helikoptersku flotu

29. jan 2024

Šta je to „konkretno i korisno“ dogovoreno sa Mađarskom za srpsko RV i PVO?

27. jan 2024

[RAT U UKRAJINI] Obaranje ruskog transportnog aviona Il-76; Ukrajinci tvrde da su izveli „spektakularnu diverzantsku akciju“ uništavanja bombardera na zemlji

26. jan 2024

[UMEX 2024] Emiratski Edž predstavio besposadni žirokopter, nastavlja saradnju sa Bajkarom

26. jan 2024
Erbas Helikopteri: Solidni prodajni rezultati u 2023. godini
Direktor Erbas Helikoptera Bruno Even u poseti Beogradu 2019. godine / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Erbas Helikopteri: Solidni prodajni rezultati u 2023. godini

Erbas Helikopteri objavili su juče izveštaj o poslovnim rezultatima ostvarenim u 2023. godini. U dokumentu se naglašava da je došlo do stabilnog oporavka tržišta, a posebno je išlo dobro kada je reč o lakim i srednjim dvomotornim helikopterima.

Kako je Tango Six prekjuče javio, Erbas Helikopteri nisu prošli na tenderu za nabavku novih helikoptera za oružane snage Severne Makedonije.

Kako je kompanija saopštila, u prošloj godini zabeleženo je bruto porudžbina za 410 letelica, neto 393. Narudžbine su stigle od 179 kupaca iz 47 zemalja. Kompanija je 2023. godine isporučila 346 helikoptera, što je rezultovalo preliminarnom ocenom da je učešće na civilnom i „parapublic“ tržištu oko 54%.

– Priliv porudžbina za našu kompaniju 2023. godine, sa povećanjem od 10 procenata u broju letelica u odnosu na 2022. godinu, naglašava njen stabilan rast uprkos tekućem globalnom kontekstu inflacije i geopolitičke nestabilnosti – rekao je Bruno Even, generalni direktor Erbas Helikoptera.

Brojke koje govore o još jednoj uspešnoj godini za Erbas / Ilustracija: Erbas Helikopteri

Prethodnu godinu, kažu iz kompanije, obeležio je nekoliko važnih događaja. Prvi let DisruptiveLab demonstratora sa novom aerodinamičkom arhitekturom sa ciljem smanjenja potrošnje goriva, kao i prvi let NH90 Sea Tigera, protivpodmorničkog helikoptera za nemačku ratnu mornaricu. Kompanija je takođe dobila još jednu mušteriju, španska mornarica preuzela je svoje prve helikoptere H135.

– Odbrana i bezbednost su jedan od strateških prioriteta kompanije Erbas Helikopteri. Nastavljamo sa inovacijama i razvojem kako bismo za naše klijente povećali mogućnosti izvršavanja misija. O tome svedoči da su nemačke oružane snage krajem 2023. godine potpisale najveći ugovor za H145M za 82 laka jurišna helikoptera.

Even i Vučić prilikom zvanične primporedaje prvih Erbasovih helikoptera 2019. godine. Srbija u ovoj godini očekuje isporuku nove tranše lakih višenamenskih dvomotornih helikoptera H145M / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Što se tiče razvoja, H175M je uspešno izveo demonstrativne letove u ekstremnim pustinjskim vrelim uslovima u Saudijskoj Arabiji, dok je VSR700 demonstrirao svoje performanse tokom ispitivanja na moru sa višenamenske fregate francuske mornarice. Nastavljamo da širimo naš portfolio besposadnih sistema akvizicijom kompanije Aerovel, što će nam omogućiti da našim klijentima ponudimo dodatne mogućnosti izvršavanja zadataka uparivanjem pilotiranih i besposadnih platformi – dodao je Even.

Globalni ugovori o podršci i ponuda paketa HCare nastavili su da budu popularni u 2023. godini i kod civilnih i vojnih korisnika. Do 140 novih helikoptera je pokriveno “by-the-hour” ugovorima, čime se ukupan broj helikoptera u tom aranžmanu povećao na 2760.

Dok se besposadna letelica VSR700 i dalje ispituje, helikopter H145 se dobro prodaje / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Inovacije i koncepti održivost su ostali u snažnom fokusu kompanije jer je nastavila da ulaže u demonstratore sa ciljem unapređenja svoje mape puta za dekarbonizaciju i unapređenja bezbednosti u vazduhoplovstvu. FlightLab je uspešno testirao električni sistem kontrole leta koji je omogućio da jedna pilotska palica zameni sve tri konvencionalne pilotske komande, što je prvi takav sistem u helikopterskoj industriji. Nakon ovih uspešnih FBW probnih letova, Erbas Helikopteri, u partnerstvu sa Erbas „UpNext-om“, bili su u mogućnosti da testiraju napredne autonomne karakteristike kako bi pojednostavili pripremu i upravljanje misijom, smanjili opterećenje pilota helikoptera i dodatno povećali bezbednost. – navodi se u saopštenju.

– Na isti način kao što će se „DisruptiveLab“ koristiti za testiranje hibridizacije za helikoptere sa jednim motorom, mi smo predstavili i „PioneerLab“ sa ciljem testiranja hibridizacije za dvomotorne letelice, kao i uvođenje bio-materijala. Takođe smo u Donavortu počeli da sklapamo „CityAirbus NextGen“ i završili godinu pokretanjem njegovog pogona. Takođe smo u Marinjanu i Donauvortu za sopstvene razvojne probne letove, obuku, isporuke i prelete povećali upotrebu goriva SAF na 10%, u 2024. godini nastavićemo to da primenjujemo i na našim drugim lokacijama – nastavio je Even.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Normalno da su rezultati solidni kad su Rusima zabranili izvoz i zaprijetili sankcijama onima koji kupe ruske letjelice, samo su preuzeli rusko trziste.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor