Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

3. okt 2024

[ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

2. okt 2024

Bugarski predsednik poziva na nabavku dodatnih transportera C-27J Spartan i protivpožarnih Air Tractor AT-802 „Fire Boss“

26. sep 2024

Hrvatska i Francuska planiraju osnivanje centra za obuku pilota borbenih aviona u Puli, Srbija Rafale dočekuje sa zastarelim avionima za obuku

25. sep 2024

Aero-miting Vršac 2024: Šarenilo i optimizam srpskog vazduhoplovstva

24. sep 2024

Miloš Vučević detaljnije o razlozima zbog kojih je Srbija izabrala Rafale a ne ruske, američke i kineske avione

24. sep 2024

[REPORTAŽA] “Zastava 2024“: Skromnije letenje RV i PVO, ponovno preterivanje u broju izložene vojne tehnike

23. sep 2024

[REPORTAŽA] Najzanimljivije premijere sa prikaza “Zastava 2024“: Helikopteri Mi-35P, francuski i kineski osmatrački radari, nova sredstva za raketne sisteme FK-3 i HQ-17, emiratski dronovi kamikaze, artiljerija i oklop

21. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Zvanična potvrda: Srbija će kupiti Rafal F4.1

20. sep 2024

Aero-miting Vršac: Prijava za spotere i detalji letačkog programa

19. sep 2024

[REPORTAŽA] Airpower 2024, aeromiting koji ove godine nije oduševio

19. sep 2024

[ANALIZA] Ima li smisla integrisati rusko naoružanje na srpske Rafale i hoće li ovi avioni zaista biti degradirani u odnosu na sadašnje MiG-ove?

18. sep 2024

Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

17. sep 2024

[ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

16. sep 2024

Poljska uskoro povlači Su-22 iz upotrebe, polednji remont aviona tog tipa završen krajem avgusta

12. sep 2024

„Dnevni avaz“: Bosna i Hercegovina nabavlja turske besposadne letelice Bajraktar

12. sep 2024

[ANALIZA] Da li je borbeni avion F-16 ratnog vazduhoplovstva Ukrajine oboren raketnim sistemom Patriot?

11. sep 2024

[POMERENO ZA 20. SEPTEMBAR] Na batajničkom aerodromu u toku pripreme za vojni prikaz sposobnosti “Zastava 2024“

10. sep 2024

Mađarskoj isporučen prvi transportni avion C-390 Millennium

10. sep 2024

Popis svih vazduhoplovnih događaja u septembru: Otvoreni dan na Batajnici, veliki aero-miting u Vršcu, dva fly-ina, USAF ponovo iznad Pranjana, novi Embraer na „Tesli“

6. sep 2024
Erbas Helikopteri: Solidni prodajni rezultati u 2023. godini
Direktor Erbas Helikoptera Bruno Even u poseti Beogradu 2019. godine / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Erbas Helikopteri: Solidni prodajni rezultati u 2023. godini

Erbas Helikopteri objavili su juče izveštaj o poslovnim rezultatima ostvarenim u 2023. godini. U dokumentu se naglašava da je došlo do stabilnog oporavka tržišta, a posebno je išlo dobro kada je reč o lakim i srednjim dvomotornim helikopterima.

Kako je Tango Six prekjuče javio, Erbas Helikopteri nisu prošli na tenderu za nabavku novih helikoptera za oružane snage Severne Makedonije.

Kako je kompanija saopštila, u prošloj godini zabeleženo je bruto porudžbina za 410 letelica, neto 393. Narudžbine su stigle od 179 kupaca iz 47 zemalja. Kompanija je 2023. godine isporučila 346 helikoptera, što je rezultovalo preliminarnom ocenom da je učešće na civilnom i „parapublic“ tržištu oko 54%.

– Priliv porudžbina za našu kompaniju 2023. godine, sa povećanjem od 10 procenata u broju letelica u odnosu na 2022. godinu, naglašava njen stabilan rast uprkos tekućem globalnom kontekstu inflacije i geopolitičke nestabilnosti – rekao je Bruno Even, generalni direktor Erbas Helikoptera.

Brojke koje govore o još jednoj uspešnoj godini za Erbas / Ilustracija: Erbas Helikopteri

Prethodnu godinu, kažu iz kompanije, obeležio je nekoliko važnih događaja. Prvi let DisruptiveLab demonstratora sa novom aerodinamičkom arhitekturom sa ciljem smanjenja potrošnje goriva, kao i prvi let NH90 Sea Tigera, protivpodmorničkog helikoptera za nemačku ratnu mornaricu. Kompanija je takođe dobila još jednu mušteriju, španska mornarica preuzela je svoje prve helikoptere H135.

– Odbrana i bezbednost su jedan od strateških prioriteta kompanije Erbas Helikopteri. Nastavljamo sa inovacijama i razvojem kako bismo za naše klijente povećali mogućnosti izvršavanja misija. O tome svedoči da su nemačke oružane snage krajem 2023. godine potpisale najveći ugovor za H145M za 82 laka jurišna helikoptera.

Even i Vučić prilikom zvanične primporedaje prvih Erbasovih helikoptera 2019. godine. Srbija u ovoj godini očekuje isporuku nove tranše lakih višenamenskih dvomotornih helikoptera H145M / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Što se tiče razvoja, H175M je uspešno izveo demonstrativne letove u ekstremnim pustinjskim vrelim uslovima u Saudijskoj Arabiji, dok je VSR700 demonstrirao svoje performanse tokom ispitivanja na moru sa višenamenske fregate francuske mornarice. Nastavljamo da širimo naš portfolio besposadnih sistema akvizicijom kompanije Aerovel, što će nam omogućiti da našim klijentima ponudimo dodatne mogućnosti izvršavanja zadataka uparivanjem pilotiranih i besposadnih platformi – dodao je Even.

Globalni ugovori o podršci i ponuda paketa HCare nastavili su da budu popularni u 2023. godini i kod civilnih i vojnih korisnika. Do 140 novih helikoptera je pokriveno “by-the-hour” ugovorima, čime se ukupan broj helikoptera u tom aranžmanu povećao na 2760.

Dok se besposadna letelica VSR700 i dalje ispituje, helikopter H145 se dobro prodaje / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Inovacije i koncepti održivost su ostali u snažnom fokusu kompanije jer je nastavila da ulaže u demonstratore sa ciljem unapređenja svoje mape puta za dekarbonizaciju i unapređenja bezbednosti u vazduhoplovstvu. FlightLab je uspešno testirao električni sistem kontrole leta koji je omogućio da jedna pilotska palica zameni sve tri konvencionalne pilotske komande, što je prvi takav sistem u helikopterskoj industriji. Nakon ovih uspešnih FBW probnih letova, Erbas Helikopteri, u partnerstvu sa Erbas „UpNext-om“, bili su u mogućnosti da testiraju napredne autonomne karakteristike kako bi pojednostavili pripremu i upravljanje misijom, smanjili opterećenje pilota helikoptera i dodatno povećali bezbednost. – navodi se u saopštenju.

– Na isti način kao što će se „DisruptiveLab“ koristiti za testiranje hibridizacije za helikoptere sa jednim motorom, mi smo predstavili i „PioneerLab“ sa ciljem testiranja hibridizacije za dvomotorne letelice, kao i uvođenje bio-materijala. Takođe smo u Donavortu počeli da sklapamo „CityAirbus NextGen“ i završili godinu pokretanjem njegovog pogona. Takođe smo u Marinjanu i Donauvortu za sopstvene razvojne probne letove, obuku, isporuke i prelete povećali upotrebu goriva SAF na 10%, u 2024. godini nastavićemo to da primenjujemo i na našim drugim lokacijama – nastavio je Even.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ma

Normalno da su rezultati solidni kad su Rusima zabranili izvoz i zaprijetili sankcijama onima koji kupe ruske letjelice, samo su preuzeli rusko trziste.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor