Erbas Helikopteri objavili su juče izveštaj o poslovnim rezultatima ostvarenim u 2023. godini. U dokumentu se naglašava da je došlo do stabilnog oporavka tržišta, a posebno je išlo dobro kada je reč o lakim i srednjim dvomotornim helikopterima.
Kako je Tango Six prekjuče javio, Erbas Helikopteri nisu prošli na tenderu za nabavku novih helikoptera za oružane snage Severne Makedonije.
Kako je kompanija saopštila, u prošloj godini zabeleženo je bruto porudžbina za 410 letelica, neto 393. Narudžbine su stigle od 179 kupaca iz 47 zemalja. Kompanija je 2023. godine isporučila 346 helikoptera, što je rezultovalo preliminarnom ocenom da je učešće na civilnom i „parapublic“ tržištu oko 54%.
– Priliv porudžbina za našu kompaniju 2023. godine, sa povećanjem od 10 procenata u broju letelica u odnosu na 2022. godinu, naglašava njen stabilan rast uprkos tekućem globalnom kontekstu inflacije i geopolitičke nestabilnosti – rekao je Bruno Even, generalni direktor Erbas Helikoptera.
Prethodnu godinu, kažu iz kompanije, obeležio je nekoliko važnih događaja. Prvi let DisruptiveLab demonstratora sa novom aerodinamičkom arhitekturom sa ciljem smanjenja potrošnje goriva, kao i prvi let NH90 Sea Tigera, protivpodmorničkog helikoptera za nemačku ratnu mornaricu. Kompanija je takođe dobila još jednu mušteriju, španska mornarica preuzela je svoje prve helikoptere H135.
– Odbrana i bezbednost su jedan od strateških prioriteta kompanije Erbas Helikopteri. Nastavljamo sa inovacijama i razvojem kako bismo za naše klijente povećali mogućnosti izvršavanja misija. O tome svedoči da su nemačke oružane snage krajem 2023. godine potpisale najveći ugovor za H145M za 82 laka jurišna helikoptera.
Što se tiče razvoja, H175M je uspešno izveo demonstrativne letove u ekstremnim pustinjskim vrelim uslovima u Saudijskoj Arabiji, dok je VSR700 demonstrirao svoje performanse tokom ispitivanja na moru sa višenamenske fregate francuske mornarice. Nastavljamo da širimo naš portfolio besposadnih sistema akvizicijom kompanije Aerovel, što će nam omogućiti da našim klijentima ponudimo dodatne mogućnosti izvršavanja zadataka uparivanjem pilotiranih i besposadnih platformi – dodao je Even.
Globalni ugovori o podršci i ponuda paketa HCare nastavili su da budu popularni u 2023. godini i kod civilnih i vojnih korisnika. Do 140 novih helikoptera je pokriveno “by-the-hour” ugovorima, čime se ukupan broj helikoptera u tom aranžmanu povećao na 2760.
– Inovacije i koncepti održivost su ostali u snažnom fokusu kompanije jer je nastavila da ulaže u demonstratore sa ciljem unapređenja svoje mape puta za dekarbonizaciju i unapređenja bezbednosti u vazduhoplovstvu. FlightLab je uspešno testirao električni sistem kontrole leta koji je omogućio da jedna pilotska palica zameni sve tri konvencionalne pilotske komande, što je prvi takav sistem u helikopterskoj industriji. Nakon ovih uspešnih FBW probnih letova, Erbas Helikopteri, u partnerstvu sa Erbas „UpNext-om“, bili su u mogućnosti da testiraju napredne autonomne karakteristike kako bi pojednostavili pripremu i upravljanje misijom, smanjili opterećenje pilota helikoptera i dodatno povećali bezbednost. – navodi se u saopštenju.
– Na isti način kao što će se „DisruptiveLab“ koristiti za testiranje hibridizacije za helikoptere sa jednim motorom, mi smo predstavili i „PioneerLab“ sa ciljem testiranja hibridizacije za dvomotorne letelice, kao i uvođenje bio-materijala. Takođe smo u Donavortu počeli da sklapamo „CityAirbus NextGen“ i završili godinu pokretanjem njegovog pogona. Takođe smo u Marinjanu i Donauvortu za sopstvene razvojne probne letove, obuku, isporuke i prelete povećali upotrebu goriva SAF na 10%, u 2024. godini nastavićemo to da primenjujemo i na našim drugim lokacijama – nastavio je Even.
Makarone
Normalno da su rezultati solidni kad su Rusima zabranili izvoz i zaprijetili sankcijama onima koji kupe ruske letjelice, samo su preuzeli rusko trziste.