Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao prvi AOC za komercijalne letove hidro-aviona u Srbiji kompaniji GAS Aviation

7. avg 2024

[ANALIZA] Pomažemo premijeru Milojku Spajiću: Treba li Crna Gora da kupi „makar jedan“ Kanader, ima li alternative i kako to sve platiti?

7. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 3. deo

2. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Ponovo veliki požari u Makedoniji, u pomoć stigli i Er Traktori registrovani u Južnoj Americi

1. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 2. deo

1. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 1. deo

31. jul 2024

Vučić ponovo o „letećim taksijima“: Predstavljanje „Grande Pande“ na kraju događaja dobilo vazduhoplovnu dimenziju

23. jul 2024

Slovenija prvi put koristi avione Er Traktor u protivpožarnim operacijama

20. jul 2024

Požari u Makedoniji: Zbog čega vazduhoplovni kapaciteti za gašenje požara iz vazduha nisu bili spremni?

18. jul 2024

[SEAS 2024] Prezentacija Migela Rosa o fenomenu „letećih taksija“: Boing, Erbas, Embraer i od 2027. godine Beograd

17. jul 2024

Srbija prvi put poslala vatrogasni helikopter Ka-32 u inostranstvo, gasiće požare iznad Severne Makedonije

16. jul 2024

[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu

10. jul 2024

Vučićeva indirektna poruka DCV-u i SMATSA-i: „Pregovara se sa 6 eVTOL kompanija za EXPO, iznad Beograda do 2035. godine 20.000 letećih taksija po satu“

25. jun 2024
Direktorat civilnog vazduhoplovstva suspendovao AOC sertifikate avio-kompanijama Er Pink, Er Emeralds er i Er Poš
Srbija je do pre neki dan imala najveću ukupnu flotu posloznih mlaznjaka u široj regiji / Foto: Tango Six

Direktorat civilnog vazduhoplovstva suspendovao AOC sertifikate avio-kompanijama Er Pink, Er Emeralds er i Er Poš

Kako Tango Six saznaje, Direktorat civilnog vazduhoplovstva suspendovao je AOC avio-kompanijama Er Pink, Er Emeralds i Er Poš.

Željko Mitrović je za Danas izjavio da su kompanije izbrisane iz registra na zahtev tih kompanija.

AOC je skraćenica od Air Operators Certificate i predstavlja ovlašćenje zahvaljujući kojem neko pravno lice sme da se bavi komercijalnim prevozom putnika ili kako se kod nas terminiloški definiše „javnim avio-prevozom“. Ovim su ove avio-kompanije koje ukupno imaju 19 poslovnih aviona tipa Cesna i Embraer onemogućene da obavljaju svoju osnovnu komercijalnu aktivnost.

Tango Six je sinoć razjasnio prilično neprecizno i u nekim aspektima netačno izveštavanje novog nedeljnika Radar prema čijim navodima je „EASA tražila od Er Pinka da im vrati 3 AOC-a“.

EASA je za Tango Six kazala da ne komentariše odluku o TCOA autorizaciji za ove tri kompanije. Međutim, i svakako po procedurama EASA-a i srpskog DCV-a, samo DCV kao nadležna institucija koja odobrava AOC za pravna lica registrovana u Srbiji može nekome suspendovati ovaj sertifikat.

EASA-in spisak odobrenih TCOA organizacija i dalje navodi tri srpske kompanije ali je poslednji put ažuriran juče ujutru. Budući da su kompanije u Srbiji izgubile svoj AOC za očekivati je da će ih i EASA privremeno skloniti sa ovog spiska.

Svakako, u vreme kada je nedeljnik Radar izvestio o navodnom „zahtevu za vraćanje AOC-a“ EASA nije bila suspendovala ove tri kompanije.

Er Pink, Er Emeralds i Er Poš („Star Fly Wings“) ukupno imaju 19 aviona. Er Pink ima 9, Er Emeralds takođe 9, dok Er Poš ima jedan avion.

Srbija tako trenutno (AOC sertifikati se mogu i povratiti) u segmentu poslovne avijacije, na domaćem registru vazduhoplova, ima kompanije Princ evijejšn koja ima 6 poslovih mlaznjaka, MPC er sa jednim i Tinadar evijejšn koja takođa ima jedan avion.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

н

„Браво“ за нови недељник РАДАР. Тек изашли на светлост дана а већ пишу о онома у шта се разумеју као Марица …..

Odgovori

S obzirom da su im avioni YU-PRC i YU-TUC(Pink) i YU-SEX (Posh), velika steta sto kontolori letenja nece morati da se blamiraju dok speluju imena 😂

О

Новинари „Радара“ су први објавили ову прилично занимљиву вест. Нису дужни да се разумеју у проблематику, али су дужни да се у свом послу воде истином и одговорношћу према јавном интересу.
Остаје да сазнамо зашто су опозване дозволе за летење ових авиокомпанија. То је питање од јавног интереса, свакако.

Pe

Niko ih ne kritikuje, već samo dobronamerno ističe kolika je greška (bio stručan za temu ili ne) da napišeš da je Evropska Unija nekome nešto uradila. Da ne pominjemo ni 4. nivo ove priče da ni jedno političko telo EU ne bi smelo da utiče na EASA odluke, sve i da je EASA odluka bila po sredi.

Ш

Уз уважавање Вашег личног става, морам да кажем да за лаичко читалаштво нема значајне разлике ако се уопштено каже да је „Европска унија“ нешто забранила, нпр. или је то урадила независна институција ЕУ. Није америчка. Свакако је најважније да је стигла ова неочекивана вест.

Pe

Nije lični stav nego tumačenje dve potpuno različite implikacije koje se moraju ispravno izvestiti. Napisati da je EU nešto uradila implicira politiku, pa uz suvlasnika pravi isključivo politički naravtiv. Dok EASA/DCV pravac implicira strukovni/flight safety aspekt, nešto potpuno drugčije.
Nije do strukovnog cepidlačenja nego do osnovne ispravne informacije.

Ni

YU-PRC nikada nije postojao, dok su druge dve registracije promenjene vec godinama unazad. Glupo je kopirati tekstove iz clanaka sa google pretrage, ove informacije se barem lako proveravaju.

Mislim da mnoge vesti u trenutku kada se situacija razvija nisu uvek kompletne i potpuno tacno. Takvih situacija ima i na ovom portalu s vremena na vreme.

Mozdra Radar predstavlja suparnicki medij (inaca vrlo rado pratim tango six), ali svakako ohrabruje resenost da se javnost obavesti, a svi mi znamo da gde ima dima obicno ima i vatre.

Primera radi vec duze vremena dimi oko nacionalne avio kompanije. Dobra stvar je sto je potrebno vise nezavisnih medija da pronjuska za cinjenicama koje nam vlasti ocitu sistematski uskracuju.

Cr

@Gastritis

„Vatra“ u slučaju Air Pinka je ta da postoji sumnja da su im avioni leteli mnogo više sati nego što je upisano u knjige. Ako je tačno, to je strava i užas i dobro je da im je AOC oduzet. Problem je u tome što „suparnički mediji“ i njihova publika evo već treći dan jal insinuiraju jal urliču na sav glas kako je u pitanju početak konačnog obračuna dobre i mile EU sa lošom i zločestom Srbijom, kako se steže omča oko vrata najužem krugu moćnika i sada više nema izlaza nego svi u jedan stroj pa da se maršira na Krim kada ponestane Ukrajinaca.

Doslovce niko iz tog „suparničkog“ tabora ne dozvoljava ni teoretsku mogućnost da su ovi izgubili AOC jer su prevaranti koji su konačno popadali na svim tehničkim kontrolama i to je to. Ne, sve mora da bude politika, sve mora da bude za ili protiv ovog ili onog političara.

Iz potpuno iste pozicije se komentarišu i stvari vezane za Er Srbiju. Sve što se desi mora biti politika na najvišem nivou, ništa ne može da bude deo neke svakodnevice u kojoj se dešavaju problemi, propusti i ozbiljni feleri. Sve je politika i samo politika.

Naravno da ozbiljni ljudi takve napise ne shvataju ozbiljno, jer u pitanju je najobičnije dobošarenje bez i najmanje želje da se spozna suština problema. Suština je zapravo nepoželjna jer smeta kada je potrebno da se sve pretvori u politiku. To je ono što Petar pokušava da vam objasni.

PS

@Gastritis
Problem je kad neko stalno viče „vuk, vuk“, nekad će vuk stvarno i da dođe ali mu niko neće verovati. Namerno se spinuju priče i o konkretnim stvarima da bi im se dala nekakva veća i dublja važnost pa ozbiljne stvari ne budu zaista ozbiljno shvaćene jer su predstavljene politički i senzacionalistički, što je odlika sve većeg broja medija. Što je i tužno i apsolutno štetno.
Ako je konkretna firma nahvatana da je nešto brljala onda treba da snosi odgovarajuće posledice, a ovde se ide političkom pričom gde zbog načina pisanja ispada ispada da ljudi mogu da izginu ali da to ne bi imalo nikakve veze ako si na „pravoj strani istorije“, što je izvinite ali težak debilizam. Firma ili poštuje bezbednosne propise ili ne poštuje. I to je sve.

An

Radar nije puno pogrijesio. Onome tko misli da je DCV pokrenuo istragu sam od sebe bi trebalo citati slikovnice.

Odgovori
Ne

#Crni
Ti stvarno veruješ da maloverzacije sa naletom DCV ne može da otkrije?
Zašto ne vide od očiju? E to je politika!!

ma

Ovo je šamarčina DCVu i tome kako rade i za koga.

Odgovori
Di

Mora da su ih odrukali konkurenti

Odgovori
Mi

АОЦ је институција, добити АОЦ подразумева изградити систем процедура и правила, подразумева и озбиљну организациону структуру.

Прво питање, зашто један власник расипа толико ресурса на три АОЦа???

Нешто није постављено како треба.
При удесу авиона АС у јавности се провлачи прича о другом оператеру?

Чињеница да АС није власник авиона не би смела да има било какве везе са одговорношћу оператера (носиоца АПЦ дозволе).

Искрено се надам да је ДЦВ одлучио да очисти фиктивне оператере са сцене.
Сакривање иза више дозвола мени значи сакривање од одговорности.

Српском ваздухопловству је јако потребно да папире поравњају са реалношћу. Нека је са срећом!

Odgovori
Mi

Problem je što istinu nećemo saznati. Zašto je izgubljen AOC zna samo AirPink i DCV. Pametnom dosta … 😥

Odgovori
St

Sad Mitrovic konacno moze da se posveti otvarju taksi sluzbe sa letecim autimobikima.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs