Srpska nacionalna avio-kompanija uvela je 2022. godine u svoju sistematizaciju radnih mesta letačkog osoblja nov profil – „Brend ambasador za Kinu“.
Nedavno su objavili oglas za zapošljavanje gde traže još ljudi za ovu poziciju ali ovoga puta sa interesantnim dodatnim zahtevom – Brend ambasadori u Er Srbiji od sada će biti i obučeni kao kabinsko osoblje.
Tako će pored ključnog zahteva – da govore kineski jezik, od sada biti odgovorni i za bezbednost putnika.
Mogu se prijaviti oni koji već imaju dozvolu „kabinca“ za Erbas A330. Ukoliko nemaju, od kompanije će dobiti obuku, i kasnije dozvolu, ukoliko prođu selekciju.
Budući da je reč o novoj podvrsti letačkog zanimanja, Tango Six je zanimalo da saznamo više detalja o novoj ambasadorskoj funkciji u oblacima.
Kako su iz letačkog i sektora za HR Er Srbije kazali za naš portal, nov profesionalni profil uveden je isključivo zbog letova ka Kini. Kineski vazduhoplovni regulator nije zahtevao da se ova pozicija uvede ali su izneli preporuku koju je kompanija prihvatila:
– Neposredno pred uspostavljanje direktne avio-linije između Beograda i Tjenđina u decembru 2022. godine, Er Srbija je uvela u svoju sistematizaciju radnih mesta i poziciju Brend ambasadora za Kinu. Bio je to sasvim nov pristup putničkom iskustvu i uslugama koje srpska nacionalna avio-kompanija pruža. Od 15. maja 2024. godine za tu poziciju potrebna je još jedna dodatna kompetencija. Naime, zainteresovani kandidati moraju imati licencu za kabinsko osoblje.
Er Srbija je poslušala preporuku kineskih vlasti i na letovima za Kinu u posadu uvrstila članove koji tečno govore kineski jezik. Već na prvim letovima pokazalo se da je pozicija Brend ambasadora veoma korisna, s obzirom na to da značajan broj putnika ne govori engleski jezik i veoma cene kada im se tokom leta posada obrati na maternjem kineskom jeziku. Znanje kineskog je ne samo praktično zbog prevođenja usluga na letu, već i neophodno u slučajevima kada je potrebna određena medicinska asistencija. – precizirali su iz Er Srbije.
Kako kažu, iako je po uvođenju pozicija Brend ambasadora bila osmišljena kao pomoć timu kabinske posade u komunikaciji sa putnicima na kineskom jeziku, u međuvremenu je došlo do potrebe da ta uloga evoluira.
Brend ambasadori će od sada biti kvalifikovani za poziciju kabinskog osoblja kako bi bili upoznati sa svim karakteristikama aviona i imali licencu da sprovode operativne procedure:
– Zaposleni na ovoj poziciji sada imaju i status kabinske posade, kao i odgovarajuće dozvole, upisan tip aviona. Zaduženi su za komunikaciju, kao i brigu o putnicima i kabini tokom leta. Brend ambasador je svojevrsna spona između kabinske posade i putnika, koja kroz prevođenje značajno olakšava sprovođenje uobičajenih aktivnosti na letu. – kažu iz nacionalnog avio-prevoznika.
Er Srbija takođe naglašava da će Brend ambasadori tesno sarađivati i sa marketing timom kompanije i na zemlji će aktivno učestvovati u kreiranju sadržaja koji može biti ponuđen na letovima do Kine:
– Slušaćemo njihove sugestije za poboljšanje putničkog iskustva specifične za destinacije na koje lete i u skladu sa tradicijom i kulturom Narodne Republike Kine.
U kompaniji na ovoj poziciji trenutno rade tri osobe, a operativno je potrebno još Brend ambasadora s obzirom na uvođenje dva nedeljna leta između Beograda i grada Guangdžou od 30. septembra.
Sa daljim razvojem mreže destinacija, odnosno povećanjem broja frekvencija između Beograda i Kine, Er Srbija bi u budućnosti mogla da ima i više zaposlenih na toj poziciji. – najavljuju iz kompanije i pozivaju zainteresovane da se prijave na konkurs koji je aktuelan još nekoliko dana.