KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice
Posada Viz erovog aviona naredila je evakuaciju letelice

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

Kako večeras prenose mediji i kako Tango Six saznaje, aerodrom Nikola Tesla obustavio je odlazni i dolazni saobraćaj do 22:30 zbog pretnje o dve bombe na dva odvojena leta avio-kompanija Viz er i Er Montenegro. Kako Beta javlja, dojave su prijavljene u 19:15, policija obavlja kontradiverzioni pregled terminala i dve letelice.

Kako su saopštili sa aerodroma Nikola Tesla, aerodrom je otvoren za saobraćaj oko 22:30:

– Zahvaljujemo se putnicima na strpljenju i razumevanju, jer su njihova, i bezbednost osoblja prioritet. –

Prema prvim informacijama, posada aviona avio-kompanije Viz er na letu iz Beograda do Barselone, naredila je evakuaciju letelice na taksi stazi A. Video snimak iz putničke kabine prikazuje proceduru pune evakuacije. Prema fotografijama posada je obavila brzu evakuaciju, aktivirala je prednji levi, dva zadnja i dva tobogana na izlazima kod oba krila.

Pojedini mejnstrim mediji su prvo javili da je „pilot primetio sumnjivog putnika“ što je malo verovatno budući da se letelica nalazila na taksiranju. Verovatnije je da je kontrola letenja uzbunila posadu, što Viz erovo saopštenje donekle i potvrđuje. Evakuacija je obavljena na taksi stazi A.

Kako Tango Six saznaje, postoji i informacija o drugoj navodnoj bombi na letu avio-kompanije Er Montenegro do Podgorice, takođe pred poletanje.

Kako javlja Blic, Viz er je zvanično i potvrdio incident:

– Viz er potvrđuje da je let 4115 iz Beograda za Barselonu 29. februara dobio anonimnu pretnju o eksplozivnoj napravi u avionu dok se spremao za poletanje. Avion se odmah vratio na udaljeno mesto na beogradskom aerodromu, gde su svi putnici i članovi posade bezbedno evakuisani. Putnici su prevezeni do terminala i obezbeđeno im je osveženje. Nadležni organi sprovode sve neophodne provere i utvrđene protokole. Sigurnost i bezbednost putnika i posade je najveći prioritet Viz era“.

Nekoliko minuta pre kompanije Viz er, saopštenje je izdala i crnogorska nacionalna avio-kompanija Er Montenegro:

– Dojava o bombi se dogodila u momentu kada je vazduhoplov bio na zemlji. U toku je provjera vazduhoplova od strane bezbijednosnih službi Republike Srbije, a putnici i posada će biti na bezbijednom dok se ne obave sve neophodne kontrole. –

Nekoliko letova je preusmereno na druge aerodrome.

Ovaj članak će biti ažurian kako budu pristizale nove informacije. 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ar

jeste, neko ce da postavi bombu (u skolu, banku, avion, isti je scenario) i da javi nadleznima, cisto onako, iako je sproveo master plan da uspe da „ubaci bombu“ u navedena mesta, a povrh svega ne trazi nista za uzvrat. nema zahtev, niti nista slicno.

Pa i malo dete bi zakljucilo da vas neko opasno vesla i da dzabe maltretirate ljude.

Zar bas niko u policiji nije ostao sa mozgom da proceni sta je realni rizik a sta prazne price?

Odgovori
Ko

Takva je procedura, moraju je ispostovati.

Sl

@Kontrolor, Tako je…

А

@Aribus rula

ИРА тако гурала 30+ година, јер је за њих било довољно да се види штета (идеално без људских жртава) и да се набија осигурање.

Ga

@Kontrolor – ne, to NIJE procedura. Stvar je malo slozenija nego sto mislite. Neko pozove – a vi evakuacija? Ne ide to tako.

Cr

@Gaja

Prijavite bombu u avionu bilo kom aerodromu na svetu i gledajte kako će da reaguju i šta će da radi policija, pa se onda vratite da objasnite srpskoj policiji da su idioti.

Ga

Cim su evakuisali avion na pisti, koristeci slajdove, imali su tzv. „crvenu uzbunu“. Bolje reci – trebalo je da imaju. Anonimne dojave tesko da su „crvene“.
Zivo me zanima, s obzirom na „ozbiljnost situacije“, na osnovu cega je procenjeno da je uzbuna crvena.
Ili je to kompanijska procedura, sto cisto sumnjam – kad god je najava bombe, radi se evakuacija.
Ako nema materijala za prvu stvar, a druga nije slucaj, sa kapetanom bi najozbiljnije trebalo porazgovarati.

Odgovori
Sl

Sve sve, ali ispucati slajdove – to je samo u neposrednoj i dokazanoj pretnji po let…

No, niko da pomene da je svojevremeno zbog ovakvih i slicnih situacija trazena izrada druge piste kako bi se omogucio kontinuirani rad aerodroma. Sa ovom „umetnom pistom“ to nece biti moguce (realno ni da bude „brza“ rulnica zbog normi razdvajanja – i nju i pistu ce avion u sletanju/poletanju morati da napusti pre koriscenja od strane drugog aviona)

Odgovori
Sl

Kako su prizemljili mitroviceve letelice i kako je Air Serbia verovatno sledeca na listi za prizemljenje, odmah se izmisljaju neke bombe jer konkurencija radi po svim medjunarodnim zakonima…Ovo je toliko providno…

Odgovori
Mi

Тешка болест… Прекините са политизацијом свих нормалних процедура.

Iv

Procedura je od pre pedeset godina iz sedamdesetih kad su terorističje pretnja bila daleko ozbiljnija a aerodromska sigurnost nepostojeća.

Služba treba da uradite reviziju procedure.

Da analizira širu sliku (imamo li realnih regionalnih pretnji i od koga dolaze), da na osnovu toga analizra objektivnost svake partikularne pretnje (ko preti, da li je to IRA ili anonimni mail server iza koga stoji drogirani tinejdžer), čime se preti (koja je šansa da “bomba” završi u avionu i kad se to desilo), i zašto bi neko rizikovao doživotnu robiju samo da napravi i ubaci tu bombu u avion da bi odmah nakon toga rekao da je ona unutra?

Bomba se pravi sa namerom da nekog ubije i sigurno mu se ne šalje telegram upozorenja.

Kažu reagujemo na svaku pretnju.

Jel isto tako praznite predsedništvo ili skupštinu ma svaku budalu koja nešto lupi na tviteru?

Zna se kako se radi analiza pretnji, zna se kako se one ocenjuju i zna se kako se određuju odgovori.

A to svakako nije pražnjenje aerodroma i maltretiranje hiljade ljudi.

Sramota.

Odgovori
Je

I umesto da imamo dve piste i da aerodrom funkcionise, neki “strucnjak” se opredelio za umetnutu i blokirao rad aerodroma u ovakvim situacijama. Zasto se uvek, ali uvek, odluce za najgore resenje? I da li ce neko pitati aerodrom i drzavu Srbiju da li su uopste razmisljali o ovakvim situacijama prilikom donosenja pogresne odluke za “umetnutu” pistu odnosno za samo jednu pistu jer je to upravo ono sto i jeste, jedna pista.

Odgovori
Ga

Po knjigama koje imam sa Saobracajnog fakulteta, kao i po onome sto znam iz dostupne vazduhoplovne literature “umetnuta pista” kako su je srpski strucnjaci krstili (inserted runway) ne postoji.
Postoje paralelne, smaknute, ukrstene piste, “V” piste, kratke, uzane. Piste za precizno, neprecizno sletanje, vizuelno letenje.
Ali – “umetnuta”???
I svakako, ovo je jedna od posledica…

Be

Od 1984-87,sam bio Poslom,iza Bravo platforme.znas koliko smo imali „,crvenih alarma.Mnogo,desetine.srecom nije bilo bombe,najcesce prtljag utovaren,putnik ostao u tranzitu.skolski kako se postavlja exploziv.SVAKI PUT GA IZDVOJIS,PAS OMIRISE,TEHNIKA SNIMI,ALI COVEK OTVORI.ZNAS KOLIKO JE BILO ZVANICNIH OBAVESTENJA :2,za 3godine.nema inf.nema buke,reklame,a meni je to u opisu posla.PROCEDURA POSTOJI I NIKO NEMA PRAVA DA TO PROMENI

С

Поштовани Славене и поштована Јелена, што се тиче градње одвојене писте југозападно од аеродрома, има више чинилаца који се морају узети у обзир. Прво, узмите у обзир да је АВ успео да наметне своју вољу и свој интерес кршећи и мењајући законе, потписујући тајне уговоре и без већих последица завршава Београд на води. Да Вам боље предочим, на око 90 хектара, завршава се 36 зграда, са 6608 станова и 1,85 милиона кв. метара простора, вредност пројекта, продатих и изнајмљених станова и пословних простора добрано прелази 10 милијардама евра. И уговор тајни, нико нема појма шта се тачно ту ради, народ се ставља пред свршен чин, а простор за криминал је неограничен…
Сада о уговору о концесији аеродрома који је потписан пре 6 година, између Владе и Вансија, и који се још увек крије, (мада је Ана Брнабић изјавила да ће бити објављен). Тако да је пројекат по коме Ванси ради и гради, (а требало би да буде део уговора о концесији) такође још увек тајан. Дакле, нити је било стручне јавне расправе о пројекту, нити о уговору пре потписивања уговора (22. 3. 2018.). Даље, површина земљишта на којој по важећем Генералном урбанистичком плану треба да се гради одвојена писта, је преко 600 хектара. Обратите пажњу на положај те локације, тј да је уз саме раскрснице Коридора 10 и 11 и обилазнице око Београда, да је на 10 км железничко друмски контејнерски терминал, да је на 5 км будући Експо са (не дај Боже) стадионом, близину Новог Београда и Земуна, да су на 15 км бројне нове фабрике (МТУ), да је на 15 км војни аеродром,… онда је јасно да је управо то потенцијал који далеко превазилази пројекат Београда на Води. Сад помислите шта АВ може да уради на преко 600 хектара тако позициониране локације, на којо је требало (и морало да) се изгради одвојена писта… Када сложите све ове коцкице у мозаик и саберете 2+2 сигурно ћете схватити зашто после 6 година није направљена одвојена писта и велико је питање да ли ће икада бити направљена.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs