Kompanija Utva započela je u ponedeljak prelet sa avionom Utva Sova YU-UTA do Turske, gde će u Ankari održati seriju demonstracija radi prodaje ovog tipa letelice. Kako su iz kompanije kazali ekskluzivno za Tango Six, potvrda prvih prodaja Sove na ovom tržištu se očekuje uskoro.
Kako su nam potvrdili iz Utve, turska Žandermerija jedna je od zainteresovanih institucija za kupovinu srpske letelice.
Kako je za Tango Six ispričao Aleksandar Petrović, rukovodilac razvoja i projektovanja u Utvi, kompanija je sa svojom letelicom, uz saradnju sa kompanijom „Lion Aviation“, izvršila prelet do Turske radi potencijalne prodaje ali i promocije u nekoliko zemalja u kojima su obavljali tehnička sletanja radi dopune goriva:
– Cilj preleta je demo-let kojim će se demonstrirati svestrane mogućnosti i karakteristike našeg aviona turskoj Žandarmeriji. Avion Sova je idealan za obuku pilota i samim tim je zanimljiv našim partnerima koji će koristiti avion i u školama letenja.
Utva je preletom za Tursku promovisala avion na više turskih i bugarskih aerodroma, i pružila mogućnost civilnim školama letenja da upoznaju avion uživo. Ovaj poduhvat je imao za cilj demo-let, ali je pored toga za Utvu doneo više koristi kao što je prelet aviona na drugi kontinent, upoznavanje sa potencijalnim korisnicima i demonstracija mogućnosti aviona kao što su let u VFR i IFR uslovima, ali i praktična demonstracija autonomije leta. –
Petrović za naš portal kaže da će Sovom u narednim danima leteti i predstavnici raznih kompanija koje su već odlučile da je avion potencijalno koristan za njih.
Kako je Tango Six javio početkom januara, Utva je svoju prvu Sovu prodala u Meksiku, tada najavivši da se budući kupci nalaze u Turskoj.
Иван
Inšalah!
JACKOFALLTRADES
БРАВО!
Nenad N.
Bravo, tako se radi.
ЂУКА
Браво за целу екипу! Надамо се лепим вестима из Турске!
Propeler-zviz
Jel to prelet za smeštaj u njihov muzej vazduhoplovstva, da imaju primerak letelice iz 70tih godina projektovane u digitalnom okruženju Katije što je jedino čini modernom? Da li znate da je Turska postala super sila u avio industriji i da završava projekat borbenog mlaznog aviona 4+ generacije… Ovo saljite u Afriku mada i tamo mrka kapa… jer juznoafrikanci kidaju u avio industriji
Алекса
@Propeler-zviz
Значи, твојом логиком аеро клубови по Турској ће да лете на борбеним млазним авионима… Утвина Сова има итекако прођу, колико год то био стари дизајн. Када један Ан-2 има прођу на тржишту и дан данас, уз најаве обнове производње истог, не постоји ниједан разлог зашто Утва не би могла да исто са Совом да уради, поготово ако интересовања има (што видимо да очигледно постоји).
Mečka
@Peopeler
Reci to svim onim fabrikama i radionicama koje još uvek proizvode kopije Cesne iz 50′-ih. Zaostali a pojma nemaju. Javi im da zatvore radnje.
Ljubisa
Zavrsava avion 5 generacije. Utva je skolski a ne borbeni avion.
PSA
E, jel znaš da su napravili Formulu 1? Sve traktore, kamione, kombije i taksije pod hitno u staro gvožđe da se ne brukamo…
letač u pokušaju
@propeler
Pod hitno piši da se Lycoming i Continental zatvore, jer proizvode još motore sa karburatorom a i ovi sa elektronskim ubrozgavanjem nisu mnogo moderniji… Sramota jedna, još koriste tehnologiju od prije WW2
kukulele
Apsolutno tačno. Promašen/40godina zakasneo projekat promašeno tržište…Turci su pravilnim ulaganjem postali velesila u avijaciji…naša država je imala iste mogućnosti ali je ignorisala postojanje kvalitetnih kadrova koji su nažalost otišli…a ovo što je ostalo eto može da reciklira projekte iz 70tih… Lycoming se može mnogo pametnije upotrebiti od ovog načina…i za razliku od ove Sove je kvalitetan proizvod :)
NS posmatrac
Svaka roba ima svog kupaca.
Cedomir
Utva da pocne da proizvodi dronove kamikaze kao sto su Ukrajinci iskoristili A-22 Foxbat.
Srbislav Milovanov
Poznavajuci Tursko trziste ne verujem u neki uspeh Ali zasto ne Ko nije pokusao taj nije ni uspeo Secam sa jada smo leteli Utvu 75 pa posle toga seli u Cesnu 172 ili Pajpera Woriora to vam je bilo kao prelazak iz Juga u Mercedes Ali vredi pokusati Zelim im puno srece i naravno uspeha
Miloš
Utva traži kupca u Turskoj, a pilotske škole u Srbiji kupuju pismene avione