[NAJAVA] Aero-reli i svečanost povodom 140 godina od rođenja prvog srpskog pilota Mihaila Petrovića

11. jun 2024

Potpisan Radni aranžman između DCV-a i EASA-e o procedurama pregleda stranih vazduhoplova koji sleću na srpske aerodrome

10. jun 2024

[EBACE 2024] „Diamond“ zainteresovan za srpsko tržište, Pilotskoj akademiji u Vršcu prošle godine prikazan DA-42

5. jun 2024

U Sloveniji primećena retka starija verzija helikoptera Delfin sa srpskom civilnom registracijom

4. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva preletela Sovu do Ankare u potrazi za novim kupcima

30. maj 2024

[EBACE 2024] Menzis akvizicijom „Flystara“ iz Crne Gore predstavio novi brend „Pearl Executive Aviation“, Ana Marojević biće zadužena i za poslovnu avijaciju u grupi

30. maj 2024

[INTERVJU] Osnivač kompanije „Prince Aviation“ Slobodan Stričević o 3 decenije poslovanja i planovima za dalje širenje

29. maj 2024

Veselin Jevrosimović za Tango Six: Od prvog putnika „Prince Aviationa“ do njegovog suvlasnika

28. maj 2024

[EBACE 2024] Srbija izlaže, „Gulfstream“ i „Bombardier“ odlučili da preskoče

28. maj 2024

„Prince Aviation“ iz Srbije zajedno sa kompanijom „Collins“ prvi na svetu u svoju Cessnu 525 ugradio najnoviji sistem Certus 700 za WiFi internet u putničkoj kabini

28. maj 2024

DCV priprema sistem nadzora i regulacije civilnih dronova: Potpisan sporazum sa Geodetskim zavodom

16. maj 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić: Razgovaramo sa neimenovanom kineskom kompanijom o „letećim taksijima“

8. maj 2024

Srbija želi da potpiše Memorandum o razumevanju sa Erbasom za projekat razvoja „letećih taksija“

26. apr 2024

[REPORTAŽA] Turska na vežbi u Severnoj Makedoniji prvi put u inostranstvu predstavila svoje nove vatrogasne avione Air Tractor AT-802 Fire Boss

21. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Iza scene vežbe helikopterskog spasavanja MUP-a i GSS-a: Kako leteti Erbasov helikopter kada otkaže jedan motor a na dizalici se nalazi povređeni skijaš

12. mar 2024

Majka ubijenog đaka škole „Vladislav Ribnikar“ obeležila njegov 15. rođendan na aerodromu „13. maj“ kod Zemun Polja

5. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Kompanije Er Pink, Er Emeralds i Star Flaj Vings ipak same podnele zahtev za brisanje svojih AOC-a ali tek nakon eskalacije tokom EASA odita

1. mar 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva suspendovao AOC sertifikate avio-kompanijama Er Pink, Er Emeralds er i Er Poš

28. feb 2024

EASA povodom navodne suspenzije operacija kompanije Er Pink: „Nikada ne komentarišemo ukidanja autorizacije operaterima iz zemalja van EU, za nadzor u Vašoj zemlji nadležan je DCV“

27. feb 2024

Proslava Dana državnosti: Zabeležen najveći broj dronova na jednoj lokaciji u istoriji srpskog vazdušnog prostora

15. feb 2024
[EKSKLUZIVNO] Utva preletela Sovu do Ankare u potrazi za novim kupcima
Delegacija Utve, Sova YU-UTA i domaćini u Ankari / Foto: Utva

[EKSKLUZIVNO] Utva preletela Sovu do Ankare u potrazi za novim kupcima

Kompanija Utva započela je u ponedeljak prelet sa avionom Utva Sova YU-UTA do Turske, gde će u Ankari održati seriju demonstracija radi prodaje ovog tipa letelice. Kako su iz kompanije kazali ekskluzivno za Tango Six, potvrda prvih prodaja Sove na ovom tržištu se očekuje uskoro.

Kako su nam potvrdili iz Utve, turska Žandermerija jedna je od zainteresovanih institucija za kupovinu srpske letelice.

Kako je za Tango Six ispričao Aleksandar Petrović, rukovodilac razvoja i projektovanja u Utvi, kompanija je sa svojom letelicom, uz saradnju sa kompanijom „Lion Aviation“, izvršila prelet do Turske radi potencijalne prodaje ali i promocije u nekoliko zemalja u kojima su obavljali tehnička sletanja radi dopune goriva:

– Cilj preleta je demo-let kojim će se demonstrirati svestrane mogućnosti i karakteristike našeg aviona turskoj Žandarmeriji. Avion Sova je idealan za obuku pilota i samim tim je zanimljiv našim partnerima koji će koristiti avion i u školama letenja.

Na putu do Ankare. Sletanje na aerodrom kod Burse / Foto: Utva

Utva je preletom za Tursku promovisala avion na više turskih i bugarskih aerodroma, i pružila mogućnost civilnim školama letenja da upoznaju avion uživo. Ovaj poduhvat je imao za cilj demo-let, ali je pored toga za Utvu doneo više koristi kao što je prelet aviona na drugi kontinent, upoznavanje sa potencijalnim korisnicima i demonstracija mogućnosti aviona kao što su let u VFR i IFR uslovima, ali i praktična demonstracija autonomije leta. –

Petrović za naš portal kaže da će Sovom u narednim danima leteti i predstavnici raznih kompanija koje su već odlučile da je avion potencijalno koristan za njih.

Kako je Tango Six javio početkom januara, Utva je svoju prvu Sovu prodala u Meksiku, tada najavivši da se budući kupci nalaze u Turskoj.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Inšalah!

Odgovori
JA

БРАВО!

Odgovori
Ne

Bravo, tako se radi.

Odgovori
Ђ

Браво за целу екипу! Надамо се лепим вестима из Турске!

Odgovori
Pr

Jel to prelet za smeštaj u njihov muzej vazduhoplovstva, da imaju primerak letelice iz 70tih godina projektovane u digitalnom okruženju Katije što je jedino čini modernom? Da li znate da je Turska postala super sila u avio industriji i da završava projekat borbenog mlaznog aviona 4+ generacije… Ovo saljite u Afriku mada i tamo mrka kapa… jer juznoafrikanci kidaju u avio industriji

Odgovori
А

@Propeler-zviz

Значи, твојом логиком аеро клубови по Турској ће да лете на борбеним млазним авионима… Утвина Сова има итекако прођу, колико год то био стари дизајн. Када један Ан-2 има прођу на тржишту и дан данас, уз најаве обнове производње истог, не постоји ниједан разлог зашто Утва не би могла да исто са Совом да уради, поготово ако интересовања има (што видимо да очигледно постоји).

Me

@Peopeler
Reci to svim onim fabrikama i radionicama koje još uvek proizvode kopije Cesne iz 50′-ih. Zaostali a pojma nemaju. Javi im da zatvore radnje.

Lj

Zavrsava avion 5 generacije. Utva je skolski a ne borbeni avion.

PS

E, jel znaš da su napravili Formulu 1? Sve traktore, kamione, kombije i taksije pod hitno u staro gvožđe da se ne brukamo…

le

@propeler
Pod hitno piši da se Lycoming i Continental zatvore, jer proizvode još motore sa karburatorom a i ovi sa elektronskim ubrozgavanjem nisu mnogo moderniji… Sramota jedna, još koriste tehnologiju od prije WW2

ku

Apsolutno tačno. Promašen/40godina zakasneo projekat promašeno tržište…Turci su pravilnim ulaganjem postali velesila u avijaciji…naša država je imala iste mogućnosti ali je ignorisala postojanje kvalitetnih kadrova koji su nažalost otišli…a ovo što je ostalo eto može da reciklira projekte iz 70tih… Lycoming se može mnogo pametnije upotrebiti od ovog načina…i za razliku od ove Sove je kvalitetan proizvod :)

NS

Svaka roba ima svog kupaca.

Odgovori
Ce

Utva da pocne da proizvodi dronove kamikaze kao sto su Ukrajinci iskoristili A-22 Foxbat.

Odgovori
Sr

Poznavajuci Tursko trziste ne verujem u neki uspeh Ali zasto ne Ko nije pokusao taj nije ni uspeo Secam sa jada smo leteli Utvu 75 pa posle toga seli u Cesnu 172 ili Pajpera Woriora to vam je bilo kao prelazak iz Juga u Mercedes Ali vredi pokusati Zelim im puno srece i naravno uspeha

Odgovori
Mi

Utva traži kupca u Turskoj, a pilotske škole u Srbiji kupuju pismene avione

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs