Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024
[EKSKLUZIVNO] Utva preletela Sovu do Ankare u potrazi za novim kupcima
Delegacija Utve, Sova YU-UTA i domaćini u Ankari / Foto: Utva

[EKSKLUZIVNO] Utva preletela Sovu do Ankare u potrazi za novim kupcima

Kompanija Utva započela je u ponedeljak prelet sa avionom Utva Sova YU-UTA do Turske, gde će u Ankari održati seriju demonstracija radi prodaje ovog tipa letelice. Kako su iz kompanije kazali ekskluzivno za Tango Six, potvrda prvih prodaja Sove na ovom tržištu se očekuje uskoro.

Kako su nam potvrdili iz Utve, turska Žandermerija jedna je od zainteresovanih institucija za kupovinu srpske letelice.

Kako je za Tango Six ispričao Aleksandar Petrović, rukovodilac razvoja i projektovanja u Utvi, kompanija je sa svojom letelicom, uz saradnju sa kompanijom „Lion Aviation“, izvršila prelet do Turske radi potencijalne prodaje ali i promocije u nekoliko zemalja u kojima su obavljali tehnička sletanja radi dopune goriva:

– Cilj preleta je demo-let kojim će se demonstrirati svestrane mogućnosti i karakteristike našeg aviona turskoj Žandarmeriji. Avion Sova je idealan za obuku pilota i samim tim je zanimljiv našim partnerima koji će koristiti avion i u školama letenja.

Na putu do Ankare. Sletanje na aerodrom kod Burse / Foto: Utva

Utva je preletom za Tursku promovisala avion na više turskih i bugarskih aerodroma, i pružila mogućnost civilnim školama letenja da upoznaju avion uživo. Ovaj poduhvat je imao za cilj demo-let, ali je pored toga za Utvu doneo više koristi kao što je prelet aviona na drugi kontinent, upoznavanje sa potencijalnim korisnicima i demonstracija mogućnosti aviona kao što su let u VFR i IFR uslovima, ali i praktična demonstracija autonomije leta. –

Petrović za naš portal kaže da će Sovom u narednim danima leteti i predstavnici raznih kompanija koje su već odlučile da je avion potencijalno koristan za njih.

Kako je Tango Six javio početkom januara, Utva je svoju prvu Sovu prodala u Meksiku, tada najavivši da se budući kupci nalaze u Turskoj.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Inšalah!

Odgovori
JA

БРАВО!

Odgovori
Ne

Bravo, tako se radi.

Odgovori
Ђ

Браво за целу екипу! Надамо се лепим вестима из Турске!

Odgovori
Pr

Jel to prelet za smeštaj u njihov muzej vazduhoplovstva, da imaju primerak letelice iz 70tih godina projektovane u digitalnom okruženju Katije što je jedino čini modernom? Da li znate da je Turska postala super sila u avio industriji i da završava projekat borbenog mlaznog aviona 4+ generacije… Ovo saljite u Afriku mada i tamo mrka kapa… jer juznoafrikanci kidaju u avio industriji

Odgovori
А

@Propeler-zviz

Значи, твојом логиком аеро клубови по Турској ће да лете на борбеним млазним авионима… Утвина Сова има итекако прођу, колико год то био стари дизајн. Када један Ан-2 има прођу на тржишту и дан данас, уз најаве обнове производње истог, не постоји ниједан разлог зашто Утва не би могла да исто са Совом да уради, поготово ако интересовања има (што видимо да очигледно постоји).

Me

@Peopeler
Reci to svim onim fabrikama i radionicama koje još uvek proizvode kopije Cesne iz 50′-ih. Zaostali a pojma nemaju. Javi im da zatvore radnje.

Lj

Zavrsava avion 5 generacije. Utva je skolski a ne borbeni avion.

PS

E, jel znaš da su napravili Formulu 1? Sve traktore, kamione, kombije i taksije pod hitno u staro gvožđe da se ne brukamo…

le

@propeler
Pod hitno piši da se Lycoming i Continental zatvore, jer proizvode još motore sa karburatorom a i ovi sa elektronskim ubrozgavanjem nisu mnogo moderniji… Sramota jedna, još koriste tehnologiju od prije WW2

ku

Apsolutno tačno. Promašen/40godina zakasneo projekat promašeno tržište…Turci su pravilnim ulaganjem postali velesila u avijaciji…naša država je imala iste mogućnosti ali je ignorisala postojanje kvalitetnih kadrova koji su nažalost otišli…a ovo što je ostalo eto može da reciklira projekte iz 70tih… Lycoming se može mnogo pametnije upotrebiti od ovog načina…i za razliku od ove Sove je kvalitetan proizvod :)

NS

Svaka roba ima svog kupaca.

Odgovori
Ce

Utva da pocne da proizvodi dronove kamikaze kao sto su Ukrajinci iskoristili A-22 Foxbat.

Odgovori
Sr

Poznavajuci Tursko trziste ne verujem u neki uspeh Ali zasto ne Ko nije pokusao taj nije ni uspeo Secam sa jada smo leteli Utvu 75 pa posle toga seli u Cesnu 172 ili Pajpera Woriora to vam je bilo kao prelazak iz Juga u Mercedes Ali vredi pokusati Zelim im puno srece i naravno uspeha

Odgovori
Mi

Utva traži kupca u Turskoj, a pilotske škole u Srbiji kupuju pismene avione

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs