[EBACE 2025] Delegacije četiri srpske kompanije u Ženevi, najveći evropski sajam poslovne avijacije od sledeće godine napušta Švajcarsku

21. maj 2025

Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025
[EKSKLUZIVNO] Utva preletela Sovu do Ankare u potrazi za novim kupcima
Delegacija Utve, Sova YU-UTA i domaćini u Ankari / Foto: Utva

[EKSKLUZIVNO] Utva preletela Sovu do Ankare u potrazi za novim kupcima

Kompanija Utva započela je u ponedeljak prelet sa avionom Utva Sova YU-UTA do Turske, gde će u Ankari održati seriju demonstracija radi prodaje ovog tipa letelice. Kako su iz kompanije kazali ekskluzivno za Tango Six, potvrda prvih prodaja Sove na ovom tržištu se očekuje uskoro.

Kako su nam potvrdili iz Utve, turska Žandermerija jedna je od zainteresovanih institucija za kupovinu srpske letelice.

Kako je za Tango Six ispričao Aleksandar Petrović, rukovodilac razvoja i projektovanja u Utvi, kompanija je sa svojom letelicom, uz saradnju sa kompanijom „Lion Aviation“, izvršila prelet do Turske radi potencijalne prodaje ali i promocije u nekoliko zemalja u kojima su obavljali tehnička sletanja radi dopune goriva:

– Cilj preleta je demo-let kojim će se demonstrirati svestrane mogućnosti i karakteristike našeg aviona turskoj Žandarmeriji. Avion Sova je idealan za obuku pilota i samim tim je zanimljiv našim partnerima koji će koristiti avion i u školama letenja.

Na putu do Ankare. Sletanje na aerodrom kod Burse / Foto: Utva

Utva je preletom za Tursku promovisala avion na više turskih i bugarskih aerodroma, i pružila mogućnost civilnim školama letenja da upoznaju avion uživo. Ovaj poduhvat je imao za cilj demo-let, ali je pored toga za Utvu doneo više koristi kao što je prelet aviona na drugi kontinent, upoznavanje sa potencijalnim korisnicima i demonstracija mogućnosti aviona kao što su let u VFR i IFR uslovima, ali i praktična demonstracija autonomije leta. –

Petrović za naš portal kaže da će Sovom u narednim danima leteti i predstavnici raznih kompanija koje su već odlučile da je avion potencijalno koristan za njih.

Kako je Tango Six javio početkom januara, Utva je svoju prvu Sovu prodala u Meksiku, tada najavivši da se budući kupci nalaze u Turskoj.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Inšalah!

Odgovori
JA

БРАВО!

Odgovori
Ne

Bravo, tako se radi.

Odgovori
Ђ

Браво за целу екипу! Надамо се лепим вестима из Турске!

Odgovori
Pr

Jel to prelet za smeštaj u njihov muzej vazduhoplovstva, da imaju primerak letelice iz 70tih godina projektovane u digitalnom okruženju Katije što je jedino čini modernom? Da li znate da je Turska postala super sila u avio industriji i da završava projekat borbenog mlaznog aviona 4+ generacije… Ovo saljite u Afriku mada i tamo mrka kapa… jer juznoafrikanci kidaju u avio industriji

Odgovori
А

@Propeler-zviz

Значи, твојом логиком аеро клубови по Турској ће да лете на борбеним млазним авионима… Утвина Сова има итекако прођу, колико год то био стари дизајн. Када један Ан-2 има прођу на тржишту и дан данас, уз најаве обнове производње истог, не постоји ниједан разлог зашто Утва не би могла да исто са Совом да уради, поготово ако интересовања има (што видимо да очигледно постоји).

Me

@Peopeler
Reci to svim onim fabrikama i radionicama koje još uvek proizvode kopije Cesne iz 50′-ih. Zaostali a pojma nemaju. Javi im da zatvore radnje.

Lj

Zavrsava avion 5 generacije. Utva je skolski a ne borbeni avion.

PS

E, jel znaš da su napravili Formulu 1? Sve traktore, kamione, kombije i taksije pod hitno u staro gvožđe da se ne brukamo…

le

@propeler
Pod hitno piši da se Lycoming i Continental zatvore, jer proizvode još motore sa karburatorom a i ovi sa elektronskim ubrozgavanjem nisu mnogo moderniji… Sramota jedna, još koriste tehnologiju od prije WW2

ku

Apsolutno tačno. Promašen/40godina zakasneo projekat promašeno tržište…Turci su pravilnim ulaganjem postali velesila u avijaciji…naša država je imala iste mogućnosti ali je ignorisala postojanje kvalitetnih kadrova koji su nažalost otišli…a ovo što je ostalo eto može da reciklira projekte iz 70tih… Lycoming se može mnogo pametnije upotrebiti od ovog načina…i za razliku od ove Sove je kvalitetan proizvod :)

NS

Svaka roba ima svog kupaca.

Odgovori
Ce

Utva da pocne da proizvodi dronove kamikaze kao sto su Ukrajinci iskoristili A-22 Foxbat.

Odgovori
Sr

Poznavajuci Tursko trziste ne verujem u neki uspeh Ali zasto ne Ko nije pokusao taj nije ni uspeo Secam sa jada smo leteli Utvu 75 pa posle toga seli u Cesnu 172 ili Pajpera Woriora to vam je bilo kao prelazak iz Juga u Mercedes Ali vredi pokusati Zelim im puno srece i naravno uspeha

Odgovori
Mi

Utva traži kupca u Turskoj, a pilotske škole u Srbiji kupuju pismene avione

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs