Evopski proizvođač putničkih aviona isporučio je juče prvi A321XLR sa Prat & Vitni motorima niskotarifnoj avio-kompaniji Viz Er. Kako je navedeno u saopštenju za medije, letelica je prva od ukupno 47 A321XLR koje je mađarska kompanija naručila.
Viz er je tako postao i prva avio-kompanija na svetu koja će koristiti A321XLR pogonjen Prat & Vitni GTF motorima, kao i prvi evropski niskotarifni prevoznik koji koristi ovaj tip aviona sa povećanim doletom.
– A321XLR avioni kompanije Viz Er imaju 239 sedišta u konfiguraciji jedne klase, sa novodizajniranom „Erspejs“ putničkom kabinom sa inovativnim sistemom osvetljenja koji kroz nekoliko modova stvara savršen ambijent u različitim fazama leta, uključujući ukrcavanje, servis obroka, spavanje i buđenje.

Sa uvođenjem A321XLR u svoju flotu, Viz Er posebno unapređuje svoj kapacitet za povezivanje Evrope i Bliskog istoka. Viz Er je operater koji koristi isključivo Erbas avione, sa flotom od preko 230 letelica iz A320 familije u upotrebi i još 295 koji tek treba da budu isporučeni.
A321XLR predstavlja sledeći evolutivni korak A320neo familije. Ova verzija aviona odgovara na tržišne potrebe za većim doletom i nosivošću, stvarajući još više fleksibilnosti i vrednosti za avio-kompanije.
Pružiće neprevaziđeni dodatno dugi dolet od čak 8.704 kilometara, 30% nižu potrošnju goriva po sedištu u poređenju sa konkurentskim avionima prethodne generacije, kao i smanjene emisije NOx gasova i buke. Do sada je Erbas obezbedio više od 500 porudžbina za ovaj tip letelice.
Kao i svi Erbas avioni, model A321XLR je već u stanju da leti sa do 50% održivog avijacijskog goriva (SAF). Erbas planira da do 2030. godine omogući svojim avionima letenje sa do 100% SAF-a. – navodi se u saopštenju.
Nebojsa
E bas su se usrecili sa motorima PW dosta aviona trenutno ne leti zbog cestih kvarova na tim motorima.
Marko
SAF će baš da pomogne u očuvanju životne sredine… hahahaha
Ugljovodonik ko i svaki drugi ugljovodonik…rezultat sagorevanja CO²+H²O
Nikakve razlike nema u odnosu na kerozin.