Program lojalnosti Er Frans-KLM grupe „Flying Blue“ obeležava dve decenije postojanja

12. jun 2025

„Fly One“ posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji: Simulator letenja Boinga 737NG počeo sa radom na Novom Beogradu

12. jun 2025

Er Srbija se nagodila sa putnicima Embraera koji je doživeo udes na „Nikoli Tesli“, CINS (ponovo) kasni sa objavljivanjem izveštaja

11. jun 2025

[REPORTAŽA] Jat Tehnika obavila prve C1 servise Boinga 737 MAX u ex-Yu regionu

10. jun 2025

Potpisan Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Gruzije

6. jun 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor Jat Tehnike Kaj-Uve Horl: „Možemo postati Panevropski MRO“

30. maj 2025

Ambasadroka Srbije u Francuskoj u poseti Erbasu u Tuluzu

29. maj 2025

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025

„Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

21. maj 2025

[POSAO] „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

16. maj 2025

Tales: SMATSA unapredila „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom

15. maj 2025

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

15. maj 2025

Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025
SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“
Nakon završene obuke i sticanja radarskih ovlašćenja kontrolora letenja na tornju Aerodroma "Nikola Tesla" smanjenje u horizontalnom razdvajanju / Foto: SMATSA

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore saopštila je danas da je u vazdušnom prostoru kontrolisane zone Aerodromske kontrole letenja Beograd od 15. maja zvanično otpočela primena unapređenih usluga kontrole letenja, uz upotrebu podataka sa radarskih stanica. SMATSA takođe najavljuje da će do kraja 2027. godine uvesti i površinski radar na „Nikoli Tesli“.

Kako ističu iz SMATSA-e, ovaj tehnološki iskorak omogućen je nakon uspešno završene obuke i sticanja radarskih ovlašćenja kontrolora letenja na tornju Aerodroma „Nikola Tesla“:

– Reč je o drugoj fazi šireg projekta modernizacije, čija je prva etapa realizovana ranije, kada je u vazdušnom prostoru Terminalne kontrole letenja Beograda minimalno horizontalno radarsko razdvajanje između vazduhoplova smanjeno sa 5 na 3 nautičke milje. Isto pravilo sada važi i u vazdušnom prostoru aerodromske kontrole letenja, što direktno doprinosi ubrzanom protoku vazdušnog saobraćaja pri poletanju i boljoj iskorišćenosti kapaciteta poletno-sletne staze RWY 12L/30R.

Novi radarski servis koji je uspostavljen donosi višestruke benefite – povećanu bezbednost zahvaljujući boljoj svesti kontrolora o situaciji u vazduhu, veću operativnu efikasnost i značajno smanjenje zadržavanja vazduhoplova na zemlji. Sve to rezultira manjom potrošnjom goriva i nižom emisijom ugljen-dioksida što je važan korak ka ekološki odgovornijem vazduhoplovstvu. – poručuju iz SMATSA-e.

Kako se takođe ističe, pomenuta modernizacija predstavlja temelj za sledeću fazu u kojoj se do kraja 2027. godine planira uvođenje radarskog servisa i na površinama za kretanje vazduhoplova („Ground Radar“), kroz implementaciju naprednog sistema za navođenje i upravljanje kretanjem po aerodromskim površinama – ASMGCS (Advanced Surface Movement Guidance and Control System).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Bi

Vrh! Samo napred …

Odgovori
Im

Potsetimo se incidenta u zoni odgovornosti AKL BGD kada je lisičar uklizao Montenegrovom Fokeru, srećom nisu se ponavljali zahvaljujući ovim hrabrim ljudima.

Odgovori
Br

I sta je bilo posle tog incidenta,zasto niste zavrsili ceo komentar?
A ko je tu hrabar – kontrolori, piloti ili neko treci?

Ja

Mislite na lisicara kera ili na MIG-31 foxhound?

Bo

Čestitam – konačno. Inače Toranj je imao radar 80ih godina koji je kasnije ukinut. Antena tog radara se nalazi kod Muzeja Vazduhoplovstva.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs