BEG airport status
MAKS!

MAKS!

BEOGRAD – Danas počinje jedanaesti po redu međunarodni avio-kosmički salon MAKS 2013.  Jedan od najvećih i naznačajnijih vazduhoplovnih događaja ove godine u svetu. U narednih šest dana aerodrom Žukovski kod Moskve biće mesto okupljanja celokupne ruske vazduhoplovno-kosmičke industrije. Najavljeno je prisustvo preko 260 kompanija iz 44 države a biće izloženo oko 165 ruskih i 21 strana letelica.

 

MiG-29M2 i MiG-29M OVT
MiG-29M2 i MiG-29M OVT

Sve razvijenija, savremenija i ekonomski moćnija ruska vazduhoplovna industrija, kako vojna tako i civilna, predstaviće svoje aktuelne programe, kako one u razvoju tako i već realizovane. Najzapaženiji će sigurno biti višenamenski borbeni avioni 4++ generacije Su-30SM, Su-35S, MiG-29M2 (MiG-35) kao i borbeni avion pete generacije Suhoj T-50 PAK-FA, transporter Il-76MD-90A, školsko-borbeni Jak-130, potom helikopteri Mi-28UB, Ka-52 i Mi-38, bespilotne letelice različitih tipova a biće predstavljen i projekat novog strategijskog bombardera PAK-DA. Pažnju će privući i novi raketni sistemi protivvazdušne odbrane tipa S-400 i S-350E “Vitjaz“.

Civilna industrija prikazaće putničke avione Suhoj SSJ, projekat aviona MC-21, zatim heikoptere Mi-171A2 i Ka-62. Nastupiće četiri akro-grupe ruskih vazduhoplovnih snaga i to ’’Ruski vitezovi’’ na Su-27, ’’Striži’’ na MiG-29, ’’Sokolovi Rusije’’ na Su-27/30 i ’’Berkuti’’ na helikopterima Mi-28. Na nebu će svakako biti najatraktivniji nastup borbenih aviona koji imaju motore sa vektorisanim potiskom a to su Su-30SM, Su-35S, Suhoj T-50 i MiG-29M OVT.
 

Formacija tri T-50 PAK FA
Formacija tri T-50 PAK FA

Od stranaca treba pomenuti prisustvo kineske akro-grupe ’’Prvi avgust’’ koja prvi put učestvuje na MAKS-u a koja leti na kineskim višenamenskim borbenim avionima Chengdu J-10A. Pored njih nastupiće i švajcarski displej tim sa solo nastupom pilota na avionu F/A-18 ’’Hornet’’. Statiku će krasiti najveći putnički avion na svetu Airbus A380 a biće predstavljeni i španski srednji transporter C-295M kao i italijansko-britanski helikopter AW101.
 

Srbija

 
Ova izložba avijacije biće veoma interesantna za Srbiju. Današnja Politika donosi članak o tome da će srpska vojna delegacija prusustvovati ovom događaju i da će u petak 30. avgusta komandant Vazduhoplovstva i Protivvazduhoplovne Odbrane Vojske Srbije general Ranko Živak leteti na višenamenskom borbenom avionu MiG-29M2 za čiju nabavku je zaineteresovana Srbija.

Navedeno je i da će Jugoimport-SDPR imati svoj štand na kome će predstaviti školski avion Lasta-95. Biće to prvo međunarodno pojavljivanje Laste za koji se kaže da i u Rusiji izaziva pažnju i interesovanje.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

BS

Cudno je ovo da Tango prenosi vesti gospodina Lazanskog?!

Odgovori
A

Gospodin Lazanski jako dobro prenosi vesti, i genije je za intervijuisanje generala i marsala. Kad on daje svoje misljenje tu vec nije toliki genije.

BS

Tacno tako, ja ga licno gotivim zato sto sam odrastao uz njegove emisije i rekao bih da je dobronameran covek, ali kada napise nesto onako kao za Super Orla, NA i tome slicnom muka me hvata, mada i tu ga opravdavam zato sto mu to verovatno ,,sluzba" sapuce na uvo kako bi valjalo da se ubaci u tekst i on covek uglavi nekako. Sluzba je sluzba, a druzba je druzba. U sustini dobar lik nema veze sto nekad pretera, ko prati stvari zna o cemu se radi i samo se nasmeje!

lo

Nije mi jasno sto pretstavljaju samo lastu 95 mogli su da pretstave i Kopca, pa Nase bespilotne letilice, G-4, ne vidim zasto to nije odradjeno, a oni su kod nas dolazili.
Pa nije valjda da za to toliko nemamo para, a mozda smo mogli neki posao da navucemo jos.
Da li ce Komandant R i PVO Ranko Zivak leteti na M/M2 posle aeromitinga, ili za vreme aeromitinga, i ako nekog od nasih ima nek snimi ako mu nije tesko pa nek postavi snimak da vidimo kako ga vozi Djeneral.

Odgovori
A

Kobac je jos uvek manje-vise idejno resenje. Vrabac jos nije usao u operativnu upotrebu. Pegaz je jos uvek u fazi razvoja. Galab je zastareo i mi ga ne proizvodimo. Lasta 95 je jedini avion koji mi sada proizvodimo. A Maks 2013 je ozbiljan aero miting! Tu nema mesta za Jugoimportove mastarije.

BS

Zivak ce se najverovatnije samo provozati malo. Zivak je bio opitni pilot i koliko je meni poznato leteo na svim nasim (domacim) vazduhoplovima, ali mislim da nije leteo na lovcima (neka me nekom ispravi ako nije tako). Mozda ne bi bilo lose da na M2-ci leti neko od nasih najiskusnijih pilota koji lete na avionu MiG-29. Ja bih za to uzeo nekog pilota poput Grofa! Oni bi najbolje mogli da uoce razlike u nekim osnovnim letnim karakteristikama aviona za verovatno jedan kratak let. Slicno je bilo i sa nasim pilotima koji su osamdesetih godina leteli u Francuskoj, na Mirazu su leteli nasi opitni piloti tada.

lo

Uf veliko je pitanje da li su ti ljudi u fizickoj i zdravstvenoj kondiciji da lete na lovcu novije generacije, a i pitanje je da li su ti ljudi i zivi.
Ipak ce se ceniti misljenje dobijeno od komisije, nego li od jednog pilota, ma koliko dobar bio.
A i kredit tu igra jako veliku ulogu.
Sto se tice MAKSa, mislim da je trebalo otici sa jos necim, ali dobro sta je tu je.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj