BEG airport status
A380. Visoko ravnanje ili „wing flex“ demonstracija?

A380. Visoko ravnanje ili „wing flex“ demonstracija?

Ove nedelje (od 27. Jula do 2. Avgusta) postoji samo jedno mesto na planeti na kome morate biti ukoliko ste pravi entuzijasta avijacije. Ukoliko niste tamo, ili nemate pojma o čemu je reč (znači da ste najobičniji folirant) ili jednostavno nemate para za put do Oshkosha u Wisconsin-u.
AirVenture, po Ginisu najveći skup aviona na jednom mestu. Cirkus svih mogućih tipova letelica i proslava generalne avijacije (kako bi ameri rekli). Kampovanja (ali onako sa krilom aviona kao gornjom gredom šatora), druženja, predavanja, letački program. Jedina avio-destinacija za godišnje hodočašće koja ima smisla i jedna od stvari koja je na mojoj to-do listi pre nego što umrem.

Ove godine tu je i A380. Pre nekoliko godina bio je Konkord, osamdeset i neke u „misiju mira“ došao je Sovjetski An-125…
Na radost mnogobrojnih fanatika prvo sletanje A380 na Wittman Regional Airport bilo je veoma „tvrdo“. Na sreću svih nas, više ne postoji šansa da bilo koji incident ovakve vrste ostane nezabeležen. Da li ga je bilo lepše doživeti „golim očima“ ili kroz objektiv, pojma nemam. Eto, ako ništa videsmo i „wing-flex“ ovakvog čudovišta…

Video – AvWeb

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Ako budes isao na Oshkosh idi avionom jer je po meni aproach i komunikacija sa kontrolom neverovatna,a ono sto sam video na TV-u naravno :) je da na tornju u radi ne znam koliko kontrolora istovremeno,avioni dolaze u ogromnim grupama a kontrolor koji vodi komunikaciju prica brzinom kao na licitacijama kad se prodaju arapski konji ili skupocene slike…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj