TULUZ – Menadžment Kompanije Erbas (Airbus) u ponedeljak 13. januara na godišnjoj konferenciji ponosno je izjavio da je kompanija prevazišla samu sebe u 2013. godini. Skok u broju porudžbina u odnosu na 2012. godinu i strateški poslovi koji su zaključeni u ovoj godini zbirno ilustruju da je Erbas (sada i novo ime cele grupacije umesto skraćenice EADS) spreman da i ove godine dominira uporednim listama naručenog kompozita.
Početak konferencije obeležio je kratak film o razvojnom putu u 2013. godini gde su prikazani svi bitniji momenti i projekti ove kompanije. Direktor Erbasa Fabris Brežer je kao i prošle godine napravio uvodnu rečenicu i u kratkim crtama ispričao prisutnima o najvećim projektima koji su obeležili prethodnu godinu. Prema njegovim rečima završetak projekta A350XWB je jedan od najvećih uspeha kompanije u 2013. godini i broj porudžbina je do momenta početka konferencije narastao na 818.
Neto prihod kompanije u prethodnoj godini iznosio je 225 milijardi dolara. Broj isporuka iznosi 626 što je za 38 više nego prethodne godine. Isporučeno je 493 A3210, 108 A330, 25 A380 za 93 aviokompanije širom sveta. Kada se sve sabere Erbas bi trebalo da isporuči još 5,559 naručenih aviona što predstavlja proizvodnju za sledećih osam godina.
Ono što su zvaničnici na kofnerenciji istakli jeste da je rešen problem pukotina na krilima na njihovom modelu A380 sa kojim su imali problema prošle godine. Za reparaciju ovog problema utrošeno je gotovo 522 miliona evra. Što se vojnog segmenta tiče nesumljiva zvezda prethodne godine bio je program
A400M. Dva aviona su isporučena francuskom ratnom vazduhoplovstvu a jedan primerak je imao i svoje operativno krštenje u podršci operaciji Serval u Maliju.
Na inženjerskom polju Erbas se pohvalio uspešnim završetkom projekta vezanog sa testiranje i implementaciju visoko savitljivog krila. Ovim projektom Erbas će u budućnosti implemenitrati na svoje avione takvu konstrukciju krila koja će omogućiti savijanje krila i do 5m vertikalno.
U 2013. godini kompanija Erbas je jedna od kompanija koja je zaposlila najviše radnika, negde oko 3000. Diretor Brežer je ukazao da iako zapošljavanje na globalnom nivou stagnira, kompanija Erbas iz dana u dan raste i zahtevi za stručnjacima širom sveta su sve veći i veći. Pored ove stavke, Brežer je takođe izjavio da je na polju društveno-odgovornog rada kompanija u 2013. godini bila izuzetno aktivna – svojima avionima prevezla je preko 200 tona hrane i robe u humanitarne usluge i sarađivala sa različitim nevladinim orgnaizacijama.
Na kraju su istaknuti ciljevi za 2014. godinu:
- A350 XWB treba da uđe u upotrebu u 4. kvartalu 2014. godine
- Zaključavanje dizajna za A350-1000
- A320 NEO – očekivanje prvog leta na jesen
- Očekuje se dobijanje različitih sertifikata za regionalne upotrebe aviona A330
- Kada se govori isporukama očekuje se isti nivo kao u 2013. godini
- Očekuje se i veći porast porudžbina
Pogledajte kraći video koji ilustruje Erbasovu 2013. godinu sa početka konferencije:
[youtube id=“asJY1yrKZ6k“ width=“620″ height=“360″]
Najnoviji komentari
Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede
Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…
Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…
Darko na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
i meni je to palo na pamet .Nije loša ideja.
Vojo na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
Sve je to lijepo ali ni jedan avion ne mogu da naprave bez stranih para.
Tomix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona
Ovaj dvomotorni moze da puca na mesto bivseg AN-2 aviona. Dok jednomororac moze da zameni stare utve. Srbija je od pamtiveka imala proizvodnju aviona, i trebali bi i sad pokusati osvojiti proizvodnju ovih lakih letelica kako za vojnu tako i za civilnu upotrebu.