BEG airport status
Irak ne može da čeka: Hitne isporuke jurišnika Su-25

Irak ne može da čeka: Hitne isporuke jurišnika Su-25

BEOGRAD – Iračko ministarstvo odbrane je 28. juna pokazalo snimak isporuke ruskih jurišnih aviona tipa Su-25 koji predstavljaju prve borbene avione primljene u naoružanje RV Iraka od svrgavanja režima Sadama Huseina 2003. godine.

 

Novoisporučeni Su-25
Novoisporučeni Su-25

Ovaj, reklo bi se iznenadan događaj, u tesnoj je vezi sa očajničkim pokušajima Iraka da što pre poboljša svoju vazdušnu moć kako bi zaustavio ofanzive i napredovanje snaga ISIL-a (Islamic State of Iraq and Levant). Paravojne formacije ISIL-a su od početka juna meseca osvojile velike teritorije zapadnog i severnog Iraka a prete i napadom na glavni grad Bagdad. Do sada je u borbenim dejstvima iz vazduha iračko ratno vazduhoplovstvo uglavnom koristilo tek isporučene ruske jurišne helikoptere Mi-35M a jedan je skoro oboren.

Jurišnici Su-25 značajno će unaprediti sposobnosti RV Iraka za dejstvo po snagama ISIL-a. Takođe je saopšteno da je iz Rusije za sada isporučeno 5 polovnih aviona koji su prethodno remontovani u 121. remontom zavodu Kubinka. Kaže se da je to deo ugovora o nabavci naoružanja vrednog 500 miliona dolara a do kraja leta trebalo bi da se isporuči još 5 do 10 aviona. Smatra se da Irak za sada ima samo 4 obučena pilota i da će pomoć u obuci letačkog sastava i zemaljskog osoblja pružiti Rusija i Belorusija. Irak je bio prinuđen na ovaj potez jer nije imao borbene avione a američki lovci-bombarderi F-16 koje je naručio neće biti isporučeni pre jeseni. Prva dva F-16 trebala su biti predata RV Iraka početkom jula ali je navodno zbog loše bezbednosne situacije firma Lockheed Martin povukla svoje zaposlene iz iračke baze gde su avioni trebalo da budu stacionirani. 2011. godine Irak je naručio prvih 18 aviona F-16C/D Block 52 vredne 3 milijarde dolara a 2012. je sklopljen ugovor za još 18 aviona iste vrednosti u raspodeli 12 jednoseda F-16C i 6 dvoseda F-16D, kao i u prethodnom ugovoru. Rok isporuke svih 36 aviona je do 2018.
 

Irački Su-25 u 121. ARZ Kubinka, Rusija
Irački Su-25 u 121. ARZ Kubinka, Rusija

Svega par dana nakon prijema aviona Su-25 iz Rusije u Irak u vazduhoplovnu bazu Al Rasheed 1. jula stiglo je i 7 aviona Su-25 iz sastava Vazduhoplovnih snaga iranske revolucionarne garde (IRGCF). Još uvek nije jasno da li je to Iran ušao u rat protiv ISIL-a ili je jednostvano vratio avione Iraku. Naime 1991. godine tokom Zalivskog rata 9 iračkih aviona Su-25 poletelo je u pokušaju da prelete u Iran i tom prilikom 7 aviona je obavilo prelet a dva su oborena. U Iran je tada preletelo oko 140 iračkih vojnih vazduhoplova kako bi izbegli uništenje a Irak je od tada nekoliko puta bezuspešno zahtevao da se ti vazduhoplovi vrate.
 

Iranski dvosed u iračkoj bazi Al-Rasheed
Iranski dvosed u iračkoj bazi Al-Rasheed

Svih 7 bivših iračkih aviona Su-25 (5 jednoseda Su-25K i dva dvoseda Su-25UBK) kasnije je remontovano, modifikovano i ušlo u sastav IRGCF. Pored toga Iran je naknadno iz Rusije nabavio još 6 dvoseda Su-25UBK. Sa 7 iranskih aviona stiglo je i 10 njihovih pilota koji će verovatno leteti u borbenim misijama ali i obučavati iračke kolege. Pored pilota tu je i tim tehničara i mehaničara radi održavanja aviona. Što se tiče naoružanja ovih aviona pretpostavlja se da će imati samo nevođeno naoružanje, pre svega različite vrste bombi kalibra do 500 kg kao i nevođena raketna zrna kalibra 80 mm. Poslednjih dana pojavile su se i informacije kako je Iran predao ove avione Iraku kako bi Irak kasnije od Belorusije nabavio 6 višenamenskih borbenih aviona Su-30K koji bi po prijemu prosledio Iranu i na taj način bi se zaobišle sankcije na uvoz naoružanja koje su na snazi. Belorusi su ipak to za sada demantovali dok se Rusi nisu oglašavali.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Pilotima Su-25 svakako neće biti lako ako budu morali da koriste samo nevođena sredstva, pošto je ISIS uspeo da nabavi veliki broj prenosnih lakih sistema PVO : nekih iz Libije, Sirije i Iraka , a nekih kao "donacije" iz Saudijske Arabije .

Odgovori
Ж

У принципу и вођено оружије које може да носи Су-25 има домет од свега 5-8 километара. Иран колико се зна нема вођено наоружање за своје авионе, скоро су почели са испитивањем њихове вођене ракете коју интегришу на Су-25. Дејства ће сигурно бити са НРЗ и невођеним бомбама, готово исто или слично као дејства авијације у Сирији.

Odgovori
Jo

Da, ali sasvim je druga stvar ako se avion popne na nekoliko hiljada metara i dejstvuje sa KAB-500 ili Kh-29, nego kad dejstvuje u klasičnom stilu NRZ i "glupim" bombama gde mora da se spusti baš u optimalnu zonu dejstva lake PVO. Rusija baš u tom segmentu najviše zaostaje za Zapadom, pošto Zapad ide ka skoro potpunom ukidanju nevođenih sredstava, čak vidimo da su i Zuni rakete počeli da opremaju sa laserskim senzorima: http://mbdainc.com/product_posts/laser-guided-zun

Se

http://rbase.new-factoria.ru/missile/wobb/ugroza/

Rade i "Ruje" na tome, ne brini… kada unaprede svoje Su-25 na SM standard, trebalo bi da mogu da posle nose i "Vihor":
http://en.wikipedia.org/wiki/9K121_Vikhr

Ap

SM ne nosi Vihor već SU-25T a njih imaju par komada i neće se nabavljati novi niti modernizovati na taj standard.

Ж

Ипак је Су-25 авион за непосредну подршку трупама на земљи а не авион за нападе на циљеве са већих даљина и висина.

Jo

Da, samo taj tip aviona polako postaje zastareo u moderno vreme i zamenjuje se BPL. Vidimo da npr Amerikanci i pored protivljenja kopnenih trupa ipak definitivno penzionišu A-10 , a i borbeni helikopteri se modifikuju tako da dejstvuju sa distance . U principu, kako avioni postaju sve skuplji i sve ih je manje, niko nije spreman da rizikuje gubitke multimilionskih mašina od dejstava relativno jeftinih sredstava lake PVO .
U prilog tome, vidimo iz dešavanja u Gruziji,Siriji ili Ukrajini da se najviše obaraju baš ti klasični jurišnici .

Ba

Ne vidim na koji način se borbena podrška trupama na zemlji može kvalitetno voditi "iz daleka". Ovo nije nov problem, bez obzira što će me mnogi demantovati pričom o razvoju preciznih, visokotehnoloških ubojnih sredstava. Treba reći da je u ratu u Avganistanu SSSR koristio Su-24 za napade sa većih visina bombama većeg kalibra i šire namjene, a Su-25 za direktnu "na nož" podršku trupama na terenu. Kao što znate- ova druga varijanta se pokazala kao daleko efikasnija, te samim tim daleko omiljenija kod vojske. Ništa ne može da pomogne pješadincu bolje nego desetkovanje neprijateljske kolone od strane A-10 u niskom preletu. Svakako, vođena sredstva mogu vrlo efikasno polupati brdo tenkova sa 10 kilometara, ali šta je sa pješadijom? Koje to "pametno oružije" daje premoć vodu koji se izvlači preko oboda neke šume, a iza njega napreduje nadmoćnija pješadija? Nekako ne vidim da je to "problem" koji rješava Su-34 sa kH-31, sa 20km+ udaljenosti. Da ne govorimo o najpraktičnijem dijelu problema: Ovakvih situacija, potrebe za bliskom vazdušnom podrškom trenutno u Siriji ima desetak puta dnevno. Ajmo sada staviti na vagu cijenu+utrošak + dobavljivost pametnih bojevih sredstava po borbenom letu, naspram nevođenih, koje privreda zemlje u ratu može sama da proizvodi u velikim količinama. Hoću da kažem-napalm bombu možete proizvesti u automehaničarskoj radionici, a Vhkir i Hellfire trebate nabavljati sa strane. Šta ako nema para za to? Sankcije? A ovo je prije pravilo nego nešto što je izuzetak. Rekao bih još nešto o borbenoj podršci savremenim sistemima navođenja u situacijama kada pojedina sredstva tako koncipiranog RV-a uništena ratnim dejstvima…dok je pilot sa malo petlje i dobrim parom očiju sam sebi sredstvo navođenja, te najbolji prijatelj vojniku u rovu.

Jo

Ideja je da se u modernom ratu u zonu dejstava prenosnih sredstava PVO uvode samo manje i jeftinije BPL , pa i to samo kad mora . Inače, desjtvuje se "pametnim" oružjem sa distance, različitog kalibra u zavisnosti od tipa neprijatelja . Takva dejstva su svakako efikasnija nego uobičajeno rasipanje nevođenih bombi i raketa po nekoj površini gde je radio-uređajem javljeno da se nalazi neprijatelj .
Što se tiče Sirije i Ukrajine, upravo je tamo dokazano da mala zemlja pod sankcijama klasičnom upotrebom avijacije ima slab učinak. Jer, da bi Su-25 bio efikasan on mora da leti nisko, a kad leti nisko on je laka meta (Ukrajina) . A ako leti visoko i čuva sebe , onda je efekat po trupama na zemlji slab a kolateralna šteta velika (Sirija) . Zato je za malu zemlju jeftinije i efikasnije da ulaže novac u BPL i razvoj vođenih oružja , jer je za istu sumu rezultat mnogo bolji .

Ba

Vezano za temu- Sirija ne posjeduje u svom arsenalu Su-25. Ako mogu da kažem nažalost- jer bi gubici bili dosta manji, kao i kolateralna šteta da imaju namjenski avion koji im treba za davanje podrške pješadiji u onako konfuznom konfliktu. Što se tiče efkasnosti u Ukrajini, tvrdim da je Su-25 korišten VEOMA efikasno protiv jedinica proruskih pobunjenika, što, evidentno, dokazuje situacija na terenu. Efikasnost korištenja je dokazana i u Gruziji 2008, i to i sa gruzijske i Ruske strane. Bilo je nesrazmjernih gubitka, ali sve letjelice je oborio BUK, kupljen od Ukrajine dvije godine ranije. Oborio bi i bilo koju drugu letjelicu u uporebi za rečena dejtva, a to argumentujem činjenicom da su Rusi na isti način izgubili i strategijiski bombarder (Gruzijci su istim BUK-om oborili Tu-22M3). Ista letjelica je krajnje efikasno korištena i u Makedonsko-Albaskom konfliktu. Makedonci su krajnje pametno kupili 25 ice i Mi-24 borbene helikoptere samo za ovu namjenu. Takođe- situacija na terenu govori samo u korist efikasnosti ovih letjelica.

Jo

Rusi su u Gruziji izgubili 3-4 Su-25 i to samo 1 od sistema Buk a ostale od prenosnih raketnih sistema . I Gruzini su izgubili par komada , opet uglavnom od strane Igli. Ukrajinci 3 i jedan zarobljen .To su veliki gubici, naročito za mala vazduhoplovstva.

Ж

Руси су званично изгубили 3 Су-25 и сви су оборени системима Игла. Међутим бар још толико је погођено а неки су касније расходовани. Ипак има информација да је добар део тих авиона погођен од стране руских и јужноосетијских трупа. Грузини ипак нису изгубили ниједан Су-25 јер су га употребили само у једној акцији која је била неуспешна.

Ba

Pročitao u Wikipediji. O kvalitetu izvora nebih, ali tamo stoji da su sva tri srušena BUK M1 sistemom. Isto sam čuo i na videu prilikom zarobljavanja jednog od lansera u Potiju.
"In August 2008, Su-25s were used by both Georgia and Russia during the 2008 Russia–Georgia war. Su-25s of the Georgian Air Force participated in providing air support for troops during Battle of Tskhinvali and launched bombing raids on targets in South Ossetia.[35] Russian military Su-25s struck Georgian forces in South Ossetia, and undertook air raids on targets in Georgia.[36] The Russian military officially confirmed the loss of three Su-25 aircraft to the Georgian air defense, though the Moscow Defense Brief suggests four.[37][38] Russia estimates that it destroyed three Georgian Su-25s in the war, none confirmed by Georgia.[37][39] The three Russian aircraft were reportedly downed by Georgian Buk-M1 air defence units.[40] Georgian Su-25s were able to operate at night.[40] In early August 2008, Russian Su-25s attacked the Tbilisi Aircraft Manufacturing plant, where the Su-25 is produced, dropping bombs on the factory's airfield."
Na kraju krajeva- nema veze. Obožavam avione iz ove klase, smatram da su divno praktični, žilavi i izuzetno učinkoviti, a što se pilota ovih čudesa tiče, čine mi se kao duhom nešto najbliže ludilu VZ-a prvog svjetskog rata. Predviđam im još duuugee godine eksplatacije i nove vrste letjelica iz ove kategorije. Možda će biti dronovi, bez živih posada-to da, ali će kao komad opreme svakako postojati.

Ж

Скоро је код нас био генерал-мајор Кобилаш који је био оборен у Грузији. Његов авион Су-25СМ погодиле су две ракете а срушио се тек после поготка друге. Да су га погодиле две ракете система Бук тај генерал вероватно не би био више жив. На снимцима из тог рата видећеш како су Сухоји 25 погађани системом Игла.

Jo

Dobro, da ne ulazimo u dalju raspravu, pošto je teško utvrditi šta je tačno bilo . Evo, danas se priča da je još jedan Su-25 oboren u Ukrajini .

Ono što sam hteo da kažem da mala zemlja koja bi nabavila 10-15 Su-25 rizikuje da za mesec dana rata izgubi skoro pola te flote , i to ne od neke velike sile nego od pobunjenika naoružanim savremenijim prenosnim sredstvima PVO . To se jednostavno ne isplati .

Ж

А шта би било да та нека мала земља има вишенаменске борбене авионе Ф-16 и да мора да их употреби у блиској ваздушној подршци трупама на земљи? Као што су то и радили Американци у Авганистану. Та флота би можда мало боље прошла од Сухоја 25.

Jo

Pa evo Pakistan poseduje upravo F-16 i koristi ih protiv pobunjenika , koliko znam nisu izgubili nijedan do sada .

Ж

Пакистан је велика држава са великим ваздухопловством. Овде говоримо о малој земљи са ескадрилом Ф-16 а не са десетинама борбених авиона.

Ж

А-10 за сада остаје у наоружању РВ САД а у руским ВВС Су-25 ће још дуго бити у употреби. Чак се планира и развој новог јуришника на бази Су-25. Борбени хеликоптери добијају моћне ПО ракете али су опет изложени РС ПВО кратког домета чија се ефикасност све више побољшава. Велике силе попут САД и Русије још увек могу да приуште губитке релативно јефтиних јуришника у односу на нове вишенаменске борбене авионе. А остале државе које имају такве уско специјализоване авионе принуђене су их да их и даље користе јер немају новца за скупе борбене авионе.

Jo

A-10 ima iza sebe određene lobiste u Kongresu koji ga održavaju u životu, ali dani su mu realno odbrojani . Ako ne ove godine, onda sledeće ili one tamo . Jednostavno, čak je i američki budžet ograničen i nešto mora da ode .
Što se tiče Su-25, Rusija je tu u problemu . S jedne strane veliki gubici u relativno kratkom ratu 2008, s druge strane nedostatak sredstava da se odmah zamene . Postoji program unapređenja, ali se on upravo zasniva na uvođenju novih senzora i dalekometnih oružja u arsenal Su-25 . To onda dovodi u pitanje samu svrhu postojanja ovog aviona koji je trebao da bude jeftin jurišnik .
Trenutno , Rusija planira unapređivanje 80-100 aparata na Su-25SM standard , a ostali će se polako rashodovati i rasprodavati . O zameni za Su-25 se pričalo, ali izgleda da od toga neće biti ništa ili uopšte neće biti jurišnik . Videćemo, ali sve mi se čini da i Rusi polako odustaju od ovog koncepta .

Ж

Не бих ја био толико сигуран за А-10 јер се на том авиону и даље врше модернизације и модификације па је онда нереално да за годину-две авион буде повучен из употребе. Опет никад се не зна јер економска криза притиска али има назнака да ће се ускоро изаћи из те ситуације.

Стандард Су-25СМ није заснован на увођењу нових УБС већег домета, бар за сада. Можда ће то бити код Су-25СМ3 који је наводно већ у наоружању али Су-25СМ нема ново наоружање у односу на обичан Су-25. Уосталом и у грузијском рату 2008. дејствовали су Су-25СМ и били обарани.

Тренутни план је да се 130 авиона Су-25 доведе на стандард СМ/СМ3. Постоји план за њихову замену тј. развој јуришника а постоји и план да се покрене производња варијанте Су-25УБМ као и план модернизације постојећих двоседа УБ на тај стандард. Да ли ће се то реализовати време ће показати. Углавном за сада Су-25 има своју улогу и за њега има места у руским ВВС.

Jo

Što se tiče A-10, nema od modernizacije ništa, avion je jedva izbegao da bude penzionisan ove godine, s tim još treba da bude obezbeđen novac za njegovo održavanje . http://www.tucsonsentinel.com/local/report/071514

Oko Su-25SM si verovatno u pravu, mada bi ta verzija trebalo da ima bolji laserski obeleživač ciljeva a time i mogućnost da nosi bolje oružje . Uglavnom, Rusi koriste Su-25 zato što moraju (nemaju čime da ga zamene) a ne zato što smatraju da je to koncepcija budućnosti .

Ж

Авиони А-10А/ОА-10А су модернизовани на стандард А-10Ц. Цео посао модернизације говотов свих авиона је скоро завршен, стога и са те стране није логично да се овај тип авиона повуче из РВ САД. А-10 би у будућности требало да замени Ф-35 и тек треба да видимо на шта ће то да личи.

Концепција развоја новог јуришног авиона ће се базирази управо на Су-25. Тако се бар предвиђа. Једини авион који би заиста могао да замени Су-25 тренутно јесте Су-34 али никако није исплативо да се тај тип употребљава за непосредну подршку трупама на замљи.

Jo

Da li je logično ili nije ne znam, tek kao što se vidi, lobisti A-10 se bore da ga održe u životu još koju godinu. Što se tiče modernizacije , ona je bila 2005. kad je rat u Iraku bio na vrhuncu, a prioriteti su se otad promenili .

Što se tiče novog ruskog jurišnog aviona, od toga nema ništa u skorijoj budućnosti, opet zato što su prioriteti drugačiji (PAKFA , PAKDA , još Su-34,35 , MIG-29K i.t.d.) Ograničena sredstva čine da Su-25 ostaje u službi još neko vreme, ne ztao što je dobar nego zato što nema zamene .

Ж

Модернизација А-10 је завршена тек 2011. а ако питате војнике онда они никако нису за повлачење тог типа авиона из употребе. Сасвим је друго је питање зашто се уопште жели повући овај тип авиона из употребе. Његове способности свакако нису за то заслужне.

До данас је завршена модернизација преко 80 авиона Су-25 на стандард СМ а наредних година треба де се модификује још 50 авиона на стандард СМ3. То ће омогућити да Су-25 остане у употреби и после 2030. и стога Русија нема хитну потребу да мења овај тип авиона. Такође говори се и о модернизацији двоседа на УБМ стандард као и производња 16-30 нових примерака. Развој новог јуришника у Русији се предвиђа после 2020.

Jo

Ja o modernizaciji A-10 imam drugačije podatke, a penzionisanje A-10 je zatražio sam USAF : http://www.military.com/daily-news/2014/02/25/air

Što se tiče Su-25 , koliko znam plan je da do 2020. imaju 80 unapređenih primeraka na standard SM, a što se tiče SM3 o tome se ispredaju razne priče, po nekim verzijama to bi trebalo da bude mašina sa AESA radarom što mi zvuči potpuno nerealno s obzirom da ni lovci u VVS trenutno nemaju takve radare .

Da li Rusija ima potrebu da menja Su-25 ? Ja bih rekao da ima, ali nema čime pa će oni nastaviti da služe još izvesno vreme .

Ж

Модернизација А-10 је започела 2005., шта мислите колико треба времена да се модернизује 343 авиона? Имате лепо податак да је то завршено 2011. Потражите.

Што се тиче Су-25СМ сада већ имате 80 авиона у ВВС, можете на интернету чак да потражите евиденцијске и фабричке бројеве свих тих авиона као и јединице у којима се налазите.

Наравно да се Су-25 не може заменити са Су-30, 34, 35, ПАК-ФА и МиГ-35. Зато Руси и планирају исти концепт јуришника за непосредну подршку трупа на земљи. А све на бази Су-25.

Jo

Nisam našao taj podatak da je modernizacija A-10 završena tek 2011. A čak i da jeste, nebitno je jer kao što vidimo USAF traži njihovo penzionisanje .
Voleo bih da vidim te podatke da je već sada 80 Su-25 modernizovano na standard SM , pa ako imate link podelite . Ja sam do sada nalazio samo tvrdnje da se to planira do 2020.

Što se tiče priča o novom jurišniku kao zameni za Su-25, gotovo je sigurno da od toga nema ništa jer nije predstavljen ni nacrt takvog aviona , barem koliko ja znam . Opet kažem, ako neko ima drugačije podatke neka ostavi link , ali sumnjam .

Ж

Подаци за 80 Су-25СМ.

К концу 2013 г. должно быть 78 модифицированных самолетов.

Планируется около 50 самолетов модернизировать по третьему этапу модернизации (Су-25СМ3), чтобы суммарно иметь около 130 модернизированных машин
http://russianarms.mybb.ru/viewtopic.php?id=2755

Ев. борјеви. http://aeronews.alle.bg/%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B8%

Вест за нови јуришник:

According to him, the new aircraft, based at the Su-25SM, will be able to use the entire range of tactical weapons. At the same time the plane will have the effect of invisibility that can land on any runways, have modern connected, radar and navigation equipment.
<a href="http://translate.google.com/translate?sl=ru&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2 Fwww.ria.ru%2Fdefense_safety%2F20120220%2F570451524.html&act=url“ target=“_blank“>http://translate.google.com/translate?sl=ru&t…“ target=“_blank“>Fwww.ria.ru%2Fdefense_safety%2F20120220%2F570451524.html&act=url

Ж

И једна од многобројних вести о модернизацији А-10 у периоду од 2005. до 2011.
http://www.defensemedianetwork.com/stories/a-10-t

Pe

18 komada F-16C/D Blok 52 za 3 milijarde dolara? Kakvo dranje. To je preko 166 miliona po komadu, neka je i sa odrzavanjem, obukom, oruzjem, cime god, mnooogo je kume.

Odgovori
Vl

Treba naplatiti oslobadjanje od "tiranije i uvodjenje demokratije". Malo li je?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj