BEG airport status
[FOTO] Alenia Aermacchi testira „Storm Shadow“ na avionu Typhoon

[FOTO] Alenia Aermacchi testira „Storm Shadow“ na avionu Typhoon

BEOGRAD – Prvo probno lansiranje rakete „Storm Shadow“ sa višenamenskog aviona Eurofighter Typhoon u „režiji“ italijanske kompanije Alenia Aermacchi izvedeno je u novembru ove godine, navodi se u saopštenju za medije kompanije Eurofighter. Raketa, lansirana iz aviona tokom probnog leta, bila je  prećena preko radara do trenutka udara.

 
 
Eurofighter Typhoon_Storm Shadow (1)
 
 
Italijanska kompanija Alenia Aermacchi u saradnji sa svojim partnerima iz Eurofightera, izvela je prvo probno lansiranje rakete „Storm Shadow“ sa aviona Typhoon u novembru ove godine, navodi se u saopštenju za medije koje je danas objavila služba za komunikacije kompanije Eurofighter. Raketa, lansirana iz aviona tokom probnog leta, bila je  prećena preko radara do trenutka udara, a prema rečima ljudi iz kompanije „Storm Shadow“ predstavlja značajan pomak napred u operativnim sposobnostima Typhoona.

Alberto Gutierez, izvršni direktor kompanije Eurofighter, izjavio je da ova testiranja predstavljaju značajan korak napred u razvoju i integraciji raketnog sistema „Storm Shadow“. Rezultati navedenih proba utabali su put za punu integraciju ovog sistema za operativnu upotrebu, rekao je Gutierez ovom prilikom.
 
Eurofighter Typhoon_Storm Shadow (3)
 
Paralelno sa testiranjima koje je vodila Alenia Aermacchi, još jedan partner Eurofightera, BAE Systems, je završio prvu probnu instalaciju raketa „Storm Shadow“ na Typhoon britanskog Kraljevskog ratnog vazduhoplovstva (RAF). Navedene rakete već se koriste na lovcima Tornado u sastavima italijanskog i britanskog ratnog vazduhoplovstva.

Raketni sistem „Storm Shadow“ ima sposobnost napada u dnevnim i noćnim uslovima, nezavisno od atmosferskih prilika a ubojit je i prema veoma dobro branjenim zemaljskim ciljevima kao što su lučki objekti, kontrolni centri, bunkeri, aerodromi, mostovi i drugi gde bi inače bilo potrebno više letelica i raketa da obave isti zadatak. Pokreće ga mlazni motor, a sa 1.300 kila koliko teži i samo nešto preko  5 metara dužine može da dejstvuje na mete udaljene do 250 km. Ove rakete biće konačno dostupne korisnicima kada unapređenja za Eurofighter nazvana „Faza dva“, postanu operativna.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj