BEG airport status
Do sada neobjavljene fotografije u Grupi za YU vazduhoplovnu istoriju na Facebooku

Do sada neobjavljene fotografije u Grupi za YU vazduhoplovnu istoriju na Facebooku

BEOGRAD – Zaljubljenici i poznavaoci vazduhoplovstva bivše Jugoslavije dobili su mogućnost da fotografije aviona i zanimljive činjenice u vezi sa vojnom i civilnom industrijom iz sopstvene arhive razmene na jednom mestu. Tako se u Grupi za YU vazduhoplovnu istoriju na Facebook-u, koja je za dve nedelje okupila blizu 400 članova, mogu pronaći fotografije koje nikada do sada nisu objavljene. 

 
 
grupa
 
 
Prvobitna ideja vojnog novinara Svetozara Jokanovića koji je i osnovao – Grupu za YU vazduhoplovnu istoriju (unesite termin u polje za FB pretragu i pošaljite zahtev za članstvo) – bila je da se radi druženja na jednom mestu okupe kako vazduhoplovni istoričari i istraživači, tako i veterani RV i PVO i civilnih vazduhoplovnih kompanija. Članovi grupe ubrzo su počeli da razmenjuju materijal iz svojih arhiva, pri čemu se pojedine fotografije mogu videti po prvi put.

Među njima su i autorske fotografije pilota MiG-a 21, Siniše Šijačića:
 
Sinisa Sijacic
 
sinisa sijacic 2
 
Autorski rad su i fotografije koje je podelio hrvatski vazduhoplovni istoričar Danijel Frka:
 
danijel frka1
 
danijel frka 2
 
Pažnju su privukle i autorske fotografije. Među njima su one koje je podelio nekadašnji fotograf fabrike aviona Soko Milan Majersky: 
 
11004537_785527171521873_8599633967120357894_o

Zapažene su i fotografije koje čuva entuzijasta za vazduhoplovnu istoriju Mario Hrelja:
 
mario hrelja
 
mario hrelja 2
 
Članovi grupe u prilici su da saznaju i podatke o jugoslovenskim pilotima, njihovim uniformama, ali i da razmene svoje znanje iz ove oblasti. Za sada, članstvo se odobrava svakom ko poželi da se priključi.

Plan je i da se jednom u šest meseci među objavljenim materijalom izaberu najvredniji primerci i da se vlasnici nagrade. Međutim, značaj ove grupe, pre svega, leži u činjenici da se kroz nju razmenjuju sadržaji koji mogu postati važni za informisanje o vazduhoplovstvu bivše Jugoslavije.

Kako sam osinvač grupe Grupe za YU vazduhoplovnu istoriju Svetozar Jokanović navodi:

Stanje naših državnih arhiva nije na zavidnom nivou. Dokumentacija često nije ni sređena niti digitalizovana što nije u skladu sa praksom u svetu. Do vremena kada će se i kod nas zahtevi za tražene dokumente ili fotografija tražiti putem običnog e-maila istraživanja će se i dalje u dobroj meri oslanjati na solidarnost i saradnju autora, a privatne kolekcije i arhive još uvek predstavljaju značajan izvor informacija.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Su

BRAVO TANGOSIX.RS, BRAVO UREDNICE !
Veoma me raduje kada vidim saradnju svih vazduhoplovnih entuzijasta !
Dali ste IZVRSTAN PRIMER i podstrek takvoj saradnji. Hvala.

Odgovori
ro

super ideja, nego bilo bi zanimljivo vidjeti ovako obojane avione u muzeju (kao žuti sabre, akrogrupe kanarinac), da se malo razbije monotona sivo i zelena boja

Odgovori
Б

Сјајно!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj