BEG airport status
Istražujemo: Hoće li Borski okrug koristiti bespilotnu letelicu? Dron kao pomoć u vanrednim situacijama.

Istražujemo: Hoće li Borski okrug koristiti bespilotnu letelicu?

Prvu bespilotnu komandnu letelicu čije bi korišćenje bilo legalno uskoro bi mogla da dobije Vatrogasna spasilačka jedinica u Borskom okrugu. Projekat vredan 2,4 miliona evra biće finansiran iz IPA fondova Evropske unije, a zamišljen je kao pomoć koja bi se koristila u vanrednim situacijama, poplavama i šumskim požarima.

Pripadnici odeljenja za vanredne situacije Borskog upravnog okruga su početkom aprila bili na edukaciji u Rumuniji, a cilj je bio da se osposobe za korišćenje drona koji bi uskoro mogao da počne da se koristi u njihovoj jedinici. Kako portal Tango Six saznaje, u pitanju je letelica raspona krila 3,2m, dužine 1,2m, maksimalne brzine do 160/km na čas, brzine krstarenja 80km/h.

O realizaciju ovakvog plana za RTV Bor  je govorio načelnik Borskog okruga Miroslav Knežević:

– Vatrogasno spasilačke jedinice u Borskom okrugu uskoro bi trebalo da dobiju bespilotnu komandnu letelicu i integrisani informacioni sistem koji bi se koristili u vanrednim situacijama, poplavama, i šumskim požarima na teritoriji Borskog upravnog okruga. Projekat zajednički sprovode Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije, Borski upravni okrug i rumunski okrug Mehedinci. Vrednost projekta je 2,4 miliona evra, a sredstva će biti obezbeđena iz pristipnih IPA fondova Evropske unije. –

 

U MUP-u su potvrdili ovakve navode:

– Projekat je upravo završen i posle završene obuke za rad sa novom opremom očekuje se njegova implementacija u vatrogasno-spasilačke jedinice Sektora za vanredne situacije MUP-a Republike Srbije. –

Nosilac projekta je Rumunija kao zemlja članica EU. Pitanjem buduće legalne upotrebe drona, međutim, baviće se domaće vlasti. Trenutno se radi na izradi regulative.

– S obzirom da se radi o specifičnoj opremi – bespilotnoj letelic kakva do sada nije korišćena na našim prostorima stupilo se u kontakt sa Direktoratom za civilno vazduhoplovstvo oko korišćenja letelice za obuku i u vanrednim situacijama pa se čeka rezultat tih odgovora oko korišćenja. – kažu u MUP-u.

U Direktoratu civilnog vazduholovstva, međutim, nisu precizirali kada će regulativa stupiti na snagu:

– U toku je izrada predloga pravilnika o dronovima, tako da je jos uvek rano govoriti sta ce biti i kako ce se ta oblast regulisati. – rekli su za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

BB

Šta je toliko skupo u malo boljoj igrački?

Pa uzme se Aero East i goriva za čitav život i plata pilota za čitav život pa ne dođe toliko…

Ali će se to knjižiti Srbiji kao pomoć da se pomoglo sa 2,4 mil € a tamo će neko svrnuti debelu lovu.

Skoro da su Iljušina mogli kupiti

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj