BEG airport status
Hogan o Alitaliji: Smanjeni gubici, profitabilnost tek 2017. Sumiranje rezultata investicije vredne 560 miliona evra

Hogan o Alitaliji: Smanjeni gubici, profitabilnost tek 2017.

Nedavno održani Okrugli sto u Riminiji, na kome je uobičajeno da se razgovara o pitanjima od značaja za kulturu i privredu Italije, bio je prilika da se govori i o učinku italijanskog nacionalnog avio-prevoznika, saopštila je kompanija Etihad ervejz (Etihad Airways).

Etihad je investirao 560 miliona evra u sporazum na više nivoa koji obuhvata vlasnički udeo od 49 % u Alitaliji (Alitalia), 75 % učešća u “loyality program“ Alitalije, Mille Miglia, kupovinu i iznajmljivanje Alitaliji pet pari dolaznih i odlaznih slotova na aerodromu Hitrou u Londonu i kredite akcionara koji su odmah smanjili finansijske obaveze italijanskog prevoznika.

Etihadovo ulaganje je najveći deo šire investicije zajedno sa drugim zainteresovanim stranama koja iznosi ukupno 860 miliona evra, navodi se u saopštenju ove kompanije.

Prema rečima generalnog direktora Etihad ervejza, Džejmsa Hogana, prošlogodišnja investicija ove kompanije u Alitaliju oživela je italijanskog prevoznika, saopšteno je iz Etihada.

Hogan je objasnio da je investicija Etihad ervejza u Alitaliju bila isplativ način da obe kompanije napreduju.

– Nemojmo zaboraviti da niko drugi nije želeo da investira u Alitaliju. Ali mi predviđamo veliku budućnost za ovog avioprevoznika i privrženi smo tome da u saradnji sa drugim akcionarima i sa samom avio-kompanijom, pomognemo da se ona obnovi kao premijum brend i profitabilan posao – obrazložio je Hogan dodajući da je Alitalija suštinski važna za Italiju jer bez nje vazdušna povezanost ka, iz i u okviru Italije, bi bila značajno smanjena i ostavljena drugima, koji nisu u istoj meri posvećeni Italiji i Italijanima.

Hogan je rekao da bi Etihad ervejz kao strateški akcionar morao da predvidi povraćaj svoje investicije i da je zajedno sa menadžmentom Alitalije postavio trogodišnji plan za ostvarenje održivog profita.

U prvoj godini poslovanja, cilj je da se smanje gubici. Zatim da rashodi u 2016. godini budu jednaki prihodima i da se u 2017. godini postigne profitabilnost.

– Mi nismo banka. Neophodno je da finansijski stabilizujemo poslovanje tako što ćemo doprineti svežim kapitalom. Takođe, bilo je potrebno da sarađujemo sa Alitalijom, njenim sindikatima i partnerima kako bismo identifikovali sve neposredne mogućnosti za smanjenje troškova. To je podrazumevalo ostvarenje veće efikasnosti, restrukturiranje mreže linija i reda letenja i smanjenje kratkolinijske flote kako bi se maksimizirala upotreba letelica. To su bili neposredni rezultati – izjavio je Hogan.

U saopštenju se navodi da je Etihad pomogao Alitaliji u nabavci novih širokotrupnih aviona kako bi se uvećao broj dugih linija.

– Ne samo da smo obezbedili da Alitalija ostane u vazduhu, već smo takođe investirali u zaštitu i stvaranje novih radnih mesta u Italiji – zaključio je Hogan.

O saradnji sa partnerima i položaju Etihad ervejza na evropskom tržištu Hogan je u više navrata govorio u proteklom periodu.

Prema njegovim rečima, investiranja u jedinstveni poslovni model – uspostavljanje kod-šer partnerstava i učešće u vlasništvu nad avio-kompanijama iz drugih zemalja jesu način na koji se Etihad pozicionira na tržištu kao konkurentni avio-prevoznik.

Pozivajući se na istraživanje koje je sprovela kompanija Oksford Ikonomiks (Oxford Economics), on je izjavio da je svojim osnovnim poslovanjem u Evropskoj uniji tokom 2014. godine Etihad ervejz doprineo sa jednom milijardom američkih dolara zajedničkom BDP-u 28 zemalja članica EU i podržao više od 11.000 radnih mesta.

Hogan je istakao ida su ulaganja u avione i vazduhoplovnu opremu premašila 11 milijardi američkih dolara, kao i da je  Etihad tokom 2014. godini prevezao 3,3 miliona putnika ka državama EU i iz njih.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj