BEG airport status
Transaero obustavio letove unutar Rusije Ruska Vlada promenila odluku - umesto kupovine od strane Aeroflota, Transaero obustavo letove

Transaero obustavio letove unutar Rusije

Svega mesec dana posle najave da će akcije Transaera kupiti rival Aeroflot, stižu potpuno suprotne vesti – kompanija je, izgleda, nikada bliža bankrotu.

Naime, Transaero je na svojoj Internet prezentaciji objavio obaveštenje da je obustavljena prodaja karata za letove u nacionalnom saobraćaju. Na međunarodnim linijama ovo će se dogoditi 15. decembra.

– Putnicima sa kartama za polaske posle 00:00h 15. decembra biće vraćen novac – navedeno je na sajtu kompanije Transaero uz doadatne informacije o povraćaju novca, brojevima telefona i e-mail adresama na koje putnici mogu da se jave.

Ruska agencija za vazdušni saobraćaj je, prema navodima portala Air Insight, obavila neplaniranu inspekcijsku kontrolu u Transaeru. Razlog za to bio je mogući negativni uticaj na bezbednost vazdušnog saobraćaja zbog loše finansijske situacije u kojoj se kompanija našla.

Većina Transaerovih aviona je u zakupu, dok su oni koji su kupljeni najčešce korišćeni za potrebe podizanja kredita.

Pojavila se i informacija da Transaero kasni sa isplatom plata iz letnjeg perioda, te bi Aeroflot mogao da nasledi i takve dugove.

U svakom slučaju, cilj će biti da ovu krizu ne osete putnici, što će, sasvim izvesno, biti novi zadatak ne samo za Aeroflot nego i za „S7 Airlines“, „UT Air“.

Čini se, ipak, da će najveću korist imati Aeroflot. Ova kompanija je obećala da će preuzeti sve putnike Transaera koji imaju kartu rezervisanu za period posle 15. decembra, piše Air Insight.

Preokret u planovima Ruske Vlade

Priča o mogućem bankrotu dolazi svega mesec dana posle najave da će ruski Aeroflot kupiti 75% akcija i tako sprečiti krah Transaera.

O kupovini se tada razgovaralo i sa ruskom Vladom, a takvu odluku je, prilikom zasedanja komisije za vazdušni saobraćaj, podržao prvi podpredsednik Vlade Rusije, Igor Šuvalov.

Situacija se, sasvim izvesno, potpuno promenila, pa je, kako je napisano na sajtu Transaera, Vlada Rusije odlučila da ipak odustane od ovakvog poteza i prodaja karata je obustavljena.

Air Insight navodi da bi Aeroflot mogao da preuzme 5.000 od ukupno 11.500 zaposlenih u Transaeru, imovinu, kao i deo flote.

„Bloomberg Business“ navodi da je Transaero krajem decembra 2014. beležio gubitak od 990 miliona dolara, od čega je 31% činio gubitak zbog pada vrednosti domaće valute nakon uvođenja sankcija Rusiji.

To se nastavilo i tokom 2015. godine.

Kako je Tango Six već pisao, u januaru je odlukom Vlade Ruske Federacije, odobren kredit od preko 160 miliona dolara koji je trebalo da konsoliduje finasijsko stanje u ovoj kompaniji.

U avgustu ove godine Transaeru je isporučen novi A321-211SL. Letelica je sa proizvodne linije u Hamburgu i nakon prvog fabričkog probnog leta došla u Beograd gde joj je u hangarima „Jat Tehnike“ urađena rekonfiguracija kabine.

To je ujedno bio prvi A321 na radovima u „Jat Tehnici“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj