Svega mesec dana posle najave da će akcije Transaera kupiti rival Aeroflot, stižu potpuno suprotne vesti – kompanija je, izgleda, nikada bliža bankrotu.
Naime, Transaero je na svojoj Internet prezentaciji objavio obaveštenje da je obustavljena prodaja karata za letove u nacionalnom saobraćaju. Na međunarodnim linijama ovo će se dogoditi 15. decembra.
– Putnicima sa kartama za polaske posle 00:00h 15. decembra biće vraćen novac – navedeno je na sajtu kompanije Transaero uz doadatne informacije o povraćaju novca, brojevima telefona i e-mail adresama na koje putnici mogu da se jave.
Ruska agencija za vazdušni saobraćaj je, prema navodima portala Air Insight, obavila neplaniranu inspekcijsku kontrolu u Transaeru. Razlog za to bio je mogući negativni uticaj na bezbednost vazdušnog saobraćaja zbog loše finansijske situacije u kojoj se kompanija našla.
Većina Transaerovih aviona je u zakupu, dok su oni koji su kupljeni najčešce korišćeni za potrebe podizanja kredita.
Pojavila se i informacija da Transaero kasni sa isplatom plata iz letnjeg perioda, te bi Aeroflot mogao da nasledi i takve dugove.
U svakom slučaju, cilj će biti da ovu krizu ne osete putnici, što će, sasvim izvesno, biti novi zadatak ne samo za Aeroflot nego i za „S7 Airlines“, „UT Air“.
Čini se, ipak, da će najveću korist imati Aeroflot. Ova kompanija je obećala da će preuzeti sve putnike Transaera koji imaju kartu rezervisanu za period posle 15. decembra, piše Air Insight.
Preokret u planovima Ruske Vlade
Priča o mogućem bankrotu dolazi svega mesec dana posle najave da će ruski Aeroflot kupiti 75% akcija i tako sprečiti krah Transaera.
O kupovini se tada razgovaralo i sa ruskom Vladom, a takvu odluku je, prilikom zasedanja komisije za vazdušni saobraćaj, podržao prvi podpredsednik Vlade Rusije, Igor Šuvalov.
Situacija se, sasvim izvesno, potpuno promenila, pa je, kako je napisano na sajtu Transaera, Vlada Rusije odlučila da ipak odustane od ovakvog poteza i prodaja karata je obustavljena.
Air Insight navodi da bi Aeroflot mogao da preuzme 5.000 od ukupno 11.500 zaposlenih u Transaeru, imovinu, kao i deo flote.
„Bloomberg Business“ navodi da je Transaero krajem decembra 2014. beležio gubitak od 990 miliona dolara, od čega je 31% činio gubitak zbog pada vrednosti domaće valute nakon uvođenja sankcija Rusiji.
To se nastavilo i tokom 2015. godine.
Kako je Tango Six već pisao, u januaru je odlukom Vlade Ruske Federacije, odobren kredit od preko 160 miliona dolara koji je trebalo da konsoliduje finasijsko stanje u ovoj kompaniji.
U avgustu ove godine Transaeru je isporučen novi A321-211SL. Letelica je sa proizvodne linije u Hamburgu i nakon prvog fabričkog probnog leta došla u Beograd gde joj je u hangarima „Jat Tehnike“ urađena rekonfiguracija kabine.
To je ujedno bio prvi A321 na radovima u „Jat Tehnici“.