BEG airport status
Apel DCV-a: Ne puštajte leteće lampione bez saglasnosti Leteći lampioni ometaju pilote prilikom pristupa prilaznoj ravni / Foto: Dušan Atlagić

Apel DCV-a: Ne puštajte leteće lampione bez saglasnosti

Korišćenje letećih lampiona, poznatijih i kao Tajlandski ili Kineski lampioni, opasno je za civilni vazdušni saobraćaj, upozorio je danas Direktorat civilnog vazduhoplovstva (DCV) povodom predstojećih praznika:

– Zakonom o vazdušnom saobraćaju jasno je propisano da se rakete i drugi leteći objekti mogu lansirati tako da ne ugrožavaju bezbednost vazdušnog saobraćaja, da se za lansiranje raketa i drugih letećih objekata mora pribaviti prethodna saglasnost pružaoca usluga u vazdušnoj plovidbi, kao i da je za eventualnu štetu nastalu usled lansiranja raketa i drugih letećih objekata odgovorno lice koje je raketu odnosno drugi leteći objekat lansiralo – navode iz DCV-a

Oni napominju da pojedinci ili organizacije koje puštanjem letećih lampiona nešto proslavljaju moraju znati da su takve aktivnosti zabranjene u delovima vazdušnog prostora koji se posebno kontroliše i u kojem se odvijaju letovi civilnih vazduhoplova.

– Leteći lampioni ne predstavljaju opasnost samo po civilni vazdušni saobraćaj, već je opasnost njihove upotrebe mnogo šira. Otvoreni plamen koji nekontrolisano leti može izazvati mnogo drugih problema – saopšteno je iz DCV-a.

Oni apeluju da se pre puštanja lampiona ili održavanja manifestacija organizatori prethodno informišu o mogućnostima, uslovima i mestu za bezbedno odvijanje takvih događaja kako ne bi došlo do ugrožavanja bezbednosti u celini, a posebno vazdušnog saobraćaja:

– Lampione vetar često nanese blizu aerodroma pa predstavljaju problem za pilote koje ometaju prilikom pristupa prilaznoj ravni.

Na primer, u gradu Donegalu u Irskoj je 2012.godine nekoliko lampiona sa otvorenim plamenom sletelo pored cisterne za gorivo na aerodromu pa je saobraćaj bio obustavljen nekoliko sati – ilustruju u Direktoratu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj