BEG airport status
Završen „DRONEfest“: Najveće interesovanje za regulaciju o upotrebi dronova Vreme potrebno za dobijanje dozvola glavna zamerka trenutne regulacije u Hrvatskoj / Droneselect

Završen „DRONEfest“: Najveće interesovanje za regulaciju o upotrebi dronova

Najveću pažnju upravo završenog „DRONEfesta“ privukao je panel o regulaciji dronova, incidentima i nesrećama pri padu bespilotnih letelica na ljude, imovinu kao i njihov sudar sa avionima i protivzakonito snimanje, saopštio je organizator konferencije, softverska kompanija „IN2“.

Procedure i zakonske odredbe prezentovali su „Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo“ (HACZ), „Hrvatska kontrola zračne plovidbe“ (HKZP) i „Državna geodetska uprava“ (DGU).

– Marina Fekonja Dragan iz HACZ-a prezentirala je pravila i praksu vezanu uz označavanje sustava od strane operatora, pravila letenja, postupak koji operator mora proći kako bi regulirao izvođenje operacija, uvjete kada je letenje zabranjeno i slično. Hrvatska je podijeljena u četiri zone, pri čemu se dozvole za letenje u tri zone izdaju u kratkome roku, dok je zakonski rok za odobravanje dozvola za let u urbanim područjima 30 dana i zahtijeva i polaganje teorijskog ispita.

Ivan Landek iz DGU-a prezentirao je razvoj uredbe o snimanju iz zraka od 1993. godine do danas. Četvrta verzija trenutno se nalazi na e-savjetovanju, kako bi se omogućilo poboljšanje brzine poslovanja i uvođenje reda za dobivanje odobrenja. Prema trenutnim zakonima, svi koji žele snimati bespilotnim letjelicama moraju podnijeti zahtjev DGU-u, koji je dužan i pregledati snimljene materijale ako nisu snimljeni za privatne svrhe – saopštila je „IN2“.

Na panel raspravi čiji je moderator bio bivši ministar saobraćaja i bivši čenik hrvatskog Telekoma, Ivica Mudrinić, najveći broj pitanja i komentara publike odnosio se na ubrzavanje procedure za dobijanje različitih dozvola iz ove oblasti.

– Marinko Keser iz HKZP-a rekao je kako hrvatski zračni prostor nema tendenciju zatvaranja, nego otvaranja. Odgovarajući na pitanje iz publike docent dr Mišo Mudrić s Pravnog fakulteta pojasnio je hrvatsku i europsku praksu vezanu uz osiguranje od odgovornosti – navodi organizator.

Robert Repinac i Mario Teskera iz kompanije „Žito“ održali su prezentaciju o korišćenju bespilotnih letelica u poljoprivredi – projektu koji je „IN2“ napravio za tu njih.

– Posljednja dva mjeseca oni dronom kontroliraju stotinjak hektara poljoprivrednih površina dnevno, prateći vegetacijski indeks, nadgledajući kulture i stanje usjeva na terenu, kako bi na osnovu tih podataka donijeli bolje odluke o upravljanju navedenim poljima – navodi „IN2“.

Osim predavanja i panela, učesnici su pohađali i radionice o snimanju dronom i izradi vlastitog drona, a u sklopu konferencije održana su i posebna dešavanja za developere i dečija radionica.

– Izuzetno sam zadovoljan interesom za konferenciju koji je nadmašio naša očekivanja i kapacitet prostora u kojem je održana. Zbog velikog odaziva i pozitivnih reakcija razmišljamo i o dvodnevnom izdanju konferencije sljedeće godine – rekao je direktor konferencije Tihomir Šašić iz „IN2“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj