BEG airport status
Vazduhoplovne aktivnosti Tehničkog opitnog centra

Vazduhoplovne aktivnosti Tehničkog opitnog centra

Povodom 22. marta, dana Tehničkog opitnog centra u poslednjem broju magazina Odbrana izašao je tekst o ovoj ustanovi koja se bavi ispitivanjem sredstava namenske vojne industrije za potrebe Vojske Srbije. Direktor TOC-a, pukovnik Goran Stojanović je za Odbranu pričao o skorim dostignućima Centra, novoj opremi i aktivnostima u prošloj godini.

Što se Sektora za letna ispitivanja tiče, podaci su sledeći:

– Ispitivanje prvog prototipa aviona Lasta (P-1) i primopredajna ispitivanja 15 serijskih aviona „Lasta-C“ za iračko ratno vazduhoplovstvo. Dve grupe pilota Sektora boravile su u Iraku i tamo obavile završnu predaju i isporuku prve grupe aviona. U Srbiji je obučeno osam iračkih pilota-instruktora za taj tip (120 letova).

– Ukupno je obavljeno 1.300 letova, prosečno 80 sati po pilotu, duplo više nego predhodne 2009. godine.

– Završen je kurs za 24 probna pilota ViPVO (za avione i za helikoptere).

– Nakon skidanja zabrane i modifikacija na Orlu, Sektor za letna ispitivanja je uveo u trenaž pilote za taj tip aviona.

– U toku je selekcija za opitne pilote koji su se prijavili iz ViPVO eskadrila. Proces je u završnoj fazi, mesta ima samo za dvojicu. Prošle godine obuku za opitne pilote završilo je troje pilota.

– Opitni padobranci su napravili 800 skokova, bez ijednog incidenta.

Fotografije: Dušan Atlagić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj