BEG airport status
Rumunija dobila poslednja tri F-16, namerava da kupi još 36 primeraka, u igri i nabavka borbenih helikoptera AH-1Z Jedan od poslednja tri isporučena aviona F-16 koji su uveče 28. septembra stigli u Rumuniju / Foto: MM. Bogdan PANTILIMON, Forțele Aeriene Române

Rumunija dobila poslednja tri F-16, namerava da kupi još 36 primeraka, u igri i nabavka borbenih helikoptera AH-1Z

Rumunske vazduhoplovne snage primile su u naoružanje poslednja tri od 12 naručenih borbenih aviona F-16. Zvanična svečanost primopredaje aviona održana je 27. septembra u portugalskoj vazduhoplovnoj bazi Monte Real dok je prelet do Rumunije izvršen u večernjim satima narednog dana. Poslednja isporuka obuhvata dva jednoseda sa evidencijskim brojevima 1607 – 15128 i 1609 – 15130 i jedan dvosed 1612 – 15139, a svi oni su proizvedeni između marta i jula 1984. godine.

Rumunija je ugovor za nabavku 12 polovnih aviona F-16A i B Block 15 koji su modernizovani na standard MLU Block M5.2R a koje su prethodno koristile SAD i Portugal, potpisala septembra 2013. godine. Modernizacija aviona izvršena je u portugalskom remontnom zavodu OGMA Indústria Aeronáutica de Portugal S.A. Prvih šest aviona primljeno je 28. septembra 2016. a zatim još tri u decembru iste godine.

Detalj sa ceremonije primopredaje tri F-16 za Rumuniju 27. septembra / Foto: MM. Bogdan PANTILIMON, Forțele Aeriene Române

Nabavka 12 F-16 svakako ne može zadovoljiti potrebe rumunskih vazduhoplovnih snaga pa je tako u martu ove godine najavljeno da bi Rumunija već do kraja 2017. mogla da naruči još 20 primeraka. Potom je u avgustu mesecu rumunski ministar odbrane Mihail Fifor izjavio da postoje planovi da njegova zemlja nabavi još 36 F-16. Ministar Fifor je otkrio da je zahtev za dobijanje ponude već poslat SAD a u ponudi bi se jasno definisala cena i uslovi isporuke. Nije međutim precizirano o kojoj verziji F-16 se radi ali se pretpostavlja da bi to takođe bili F-16 Block 15 modernizovani na standard MLU.

Fifor je takođe rekao da Rumunija želi da nabavi 45 američkih borbenih helikoptera AH-1Z Viper od kojih bi 40 po licenci bilo sklopljeno u pogonima u rumunskom gradu Brasov. I ranije je bilo poznato da Rumunija ima nameru da kupi ove helikoptere ali se do tada nije znao njihov broj. I pored velikog ekonomskog napretka ipak još uvek nije jasno da li će Rumunija uspeti da realizuje sve najavljene nabavke naoružanja.

Pored borbenih aviona F-16, helikoptera AH-1, raketnih PVO sistema Patriot, nabavile bi se i 4 višenamenske korvete, osmatrački radari, oklopna vozila i drugo pešadijsko naoružanje. U postizanju tog cilja za sada postoji budžet od oko 10 milijardi dolara dok bi se na naoružanje i vojnu opremu u narednih nekoliko godina potrošilo oko 18 milijardi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ki

2017-1984=33 starije od najstarijih aviona AS.

Odgovori
ag

Ako netko zna šta obuhvaća ova modernizacija na standard MLU Block M5.2R, ne mogu naći nigdje na netu, hvala.

Odgovori
Te

@aggressor
Aprox. 4500 hours left in it, APG-66 V2 (a) radar, F 100-PW-220E engine, Link-16, AIM-9X Block II, AIM-120 C6/7 AMRAAM, JDAM, JSOW, JHMCS helmet, Sniper Advanced targeting pods, Block 50/52 cockpit, EGBU-12 si AGM-154, IRIS-T, GPS GBU 30/32, AGM – 88 HARM, EWMS, AIFF.
http://www.roaf.ro/?page_id=4757
https://www.rumaniamilitary.ro/40560-2

ag

Hvala..

Te

@aggressor
You’re welcome.

Ne

Visenamenski u pravom smislu te reci. Pametan izbor sa svakog aspekta. Sve cestitke nasem susedu.

Odgovori
Mr

придружујем се честиткама и такође мислим да је добар одабир, списак наоружања довољно говори!

A�

Није ми јасно ако већ троше толике паре, зашто не купе неки нови авион.

Odgovori
Ne

kako oni ne dobijaju rastavljene avione kao mi nego lepo prelete do Rumunije?

Odgovori
Ni

Mislim da je problem u dozvolama za prelet kroz vazdusni prostor clanica NATOa…

Jo

Rumunija je zemlja koja polako dobija vojnu snagu srazmerno svojoj velicini,bas su zagrizli sa ozbiljnom modernizacijom,e sad kada vec idu na modernizaciju mozda je bilo pametnije kupiti novo. Mada ako se zna da nov zapadni avion nije ispod 100 mil.mozda je bolje ovako. Bahrein je nov f16 sa logistikom i naouruzanjem placa 145 mil.po komadu,poredjenja radi Indonezija za su 35 sa najsirim mogucim paketom uz obuku i letackog i mehanickog kadra placa oko 95mil.po komadu,uz to cena im je veca jer ce vise od 50% platiti u robi. Turska ce za 5 diviziona s400 platiti 2.5 milijarde,dok Rumuni za patriot (nisam siguran koliko diviz.) treba da izdvoje 3.9 milijardi.
Ali dobro zapad je skup,ali sto se tice Rumuna tu su gde su,sami su izabrali koriste dobre strane toga i jacaju,svaka cast

Odgovori
Te

Patriot, 7 complete systems.

at

Ma da, cifre za ove nase male „kvazidrzavice“ su zaista ogromne, ali to je moderan borbeni avion, jednostavno sve je tu skupo. I da, Rumunija ce da potrosi ogromne pare za polovne F-16, ali opet, ne dobija ona samo polovne avione vec i saveznika, u ovom slucaju NATO. Ono sto je meni posebno drago je da Rumunija ne odustaje od sopstvene avionske industrije, vec i dalje pokusava da je odrzava i razvija, u prvom redu kroz licencu proizvodnju i odrzavanje!

Kr

Nedvojbeno su to stari avioni ali F16 je toliko zastupljen u svijetu da će uvijek biti rapoloživo rabljenih aviona. Za deset godina već će biti block 50 na prodaju. Rumunji rade odlično. Sve jasno, transparentno, bez afera za sada. Također odabir ah-1z je odličan.
Porazna činjenica za europsku vojnu industriju. SAD sa FMS programom je ušao europi u dvorište, a Njemci ne vide dalje od svojeg nosa. Stvorena je podloga za američko naoružanje. I svi sretni i zadovoljni. Dakle ne postoji program za kupnju rabljenih Eurocopter tiger, Leopard 2, Eurofighter….pametnom dosta. Samo ako se njemačka odluči riješiti kojeg komada oružja kao što je Hrvatska uzela PZH2000.

St

Lepe vesti Rumunija je velika zemlja i zasluzuje jaku avijaciju!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj